Skocz do zawartości

Zdjęcie

silnik 5011/5211


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 sierpień 2009 - 09:26

silnik 5011/5211 Ostatnio regenerowalem pompę wtryskową i ustawiałem wtryski po zalozeniu pojawil się dym z odmy na zimnym silniku i wywala z chłodnicy płyn czy to znaczy że silnik padziocha?
Jeszcze jedno pytanie czy ktoś z szanownych forumowiczów zakładał tłoki na trzy pierścienie pomimo tego że wcześniej były na cztery? Prawdopodobnie zwiększa moc zetora ale są większe problemy z odpalaniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik 5011/5211 Dzisiaj, 17:51
  •  

#2 Share igorass

igorass

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 482 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 sierpień 2009 - 11:28

silnik 5011/5211 Co do pierwszej rzeczy to się nie wypowiadam bo nieznany jest mi przypadek wywalania wody z chłodnicy po regeneracji pompy wtryskowej :o
Jeżeli chodzi o drugie pytanie - skąd przeświadczenie że z tłokiem na 3 pierścienie będzie mocniejszy? ;[ Proponuję założyć orginalne tłoki na 4 pierścienie, to dzięki nim silniki serii 5011/70xx uchodzą za bardziej wytrzymałe.

#3 Share piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 sierpień 2009 - 11:50

silnik 5011/5211 klient w sklepie z częściami tak mowił że zetory 5211 po którymś tam roku miały zakladane właśnie te tloki na trzy pierścienie cięższe przez co konstruktorzy uzyskali zwiększenie mocy z 47KM na 52KM. Mowil tez że niektórzy właśnie zakładają te trzy pierścieniowe w miejsce czteropierścieniowych tylko później są problemy z odpalaniem bo mają też inną komorę spalania. Oczywiście mowię o oryginalnych częściahc zetorowskich

#4 Share wlodiw

wlodiw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow Zamojski

Napisany 24 sierpień 2009 - 14:58

silnik 5011/5211 nie wiem skąd to przeświadczenie, że na 3pierscieniach ma być mocniejszy niż na 4. załóż tak jak ma być 4 i ja bym nie kombinował, bo to co ludzie wygadują to czasami ręce opadają. po to jest 4kanaly żeby byly 4pierścienie :o a co do dymu z odmy to wcześniej nie było ?

#5 Share piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 sierpień 2009 - 18:41

silnik 5011/5211 są dwa rodzaje tłoków na trzy i cztery pierścienie jeśli już będę musiał to założę takie jakie są teraz założone. Wcześniej nie było przedmuchu na odmie. owszem wyrzucał trochę oleju ale dymu nie bylo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik 5011/5211 Dzisiaj, 17:51
  •  

#6 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 24 sierpień 2009 - 19:14

silnik 5011/5211 Może i inna komora spalania, ale nie słyszałem by silniki 5011 inaczej odpalały od 5211. Moc znikąd się nie bierze, więc pewnie inne nastawy w pompie, a nawet nieco inna pompa..

#7 Share igorass

igorass

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 482 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 sierpień 2009 - 19:35

silnik 5011/5211 @piotr5011, albo inni posiadacze Zetora 5011 przepiszcie dokładnie typ pompy wtryskowej i podajcie tutaj, jest on na takiej przynitowanej do korpusu pompy tabliczce. To wyjaśni czy są jakieś różnice, chociaż w sumie do tematu ma sie to nijak :o

#8 Share piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 27 sierpień 2009 - 10:28

silnik 5011/5211 To, że pompa wtryskowa jest inna to nie podlega dyskusji. Różnią się napewno przyśpieszaczem w 5011 jest mechaniczny no i smarowaniem w 5211 jest centralne z silnika a w 5011 na dolewkę.

#9 Share igorass

igorass

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 482 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 sierpień 2009 - 10:32

silnik 5011/5211 Ale po symbolu można odczytać jaką ma dawkę :D
Przykładowo pompa 72xx i 77xx niczym się z zewnątrz nie różni a dawkę ma inną.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik 5011/5211 Dzisiaj, 17:51
  •  

#10 Share Termik32

Termik32

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 wrzesień 2013 - 20:43

silnik 5011/5211 Temat dawno nie poruszany ale dopiszę
Oglądałem ostatnio w Kaliszu w zetorze tłoki 3 i 4 pierścieniowe - otóż różnica pomiędzy nimi to nie tylko ilość pierścieni - ale też inna komora spalania - na pierwszy rzut oka to w 3 pierścieniowym tłoku komora jest jakby roztoczona w denku na większą średnicę - to wszystko.
Różnice mocy to nie tylko tłoki itp ale inne pompy o innym wydatku.
Mam silnik zetora 3 tłokowy w sprężarce Atmosa i mimo że pompa wygląda identycznie to w środku ma całkiem inny regulator - maks obroty tego silnika to 1500.

Podobne tematy