Polecane posty

mlodzik    0

Witam.

 

Wiec tak od niedawań jestem posiadaczem MF 255 już nauczyłem się go obsługiwać, ale chciałbym tez robić proste rzeczy jak wymiana oleju

 

Wiec tak Wiem gdzie się sprawdza gdzie spuszcza i wlewa

 

tylko czy olej Castrol 15W40 Diesiel Mineralny będzie do niego dobry ? no i od razu wymienił bym filter oleju

 

czy są jakieś haczki przy wymianie trzeba na coś zwracać uwagę?

 

W aucie i motorze jest to proste ale przy ciągniku może coś jest jakoś inaczej? nie wymieniałem a o maszynę trzeba zadbać co jakiś czas

 

??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34
Witam.

 

Wiec tak od niedawań jestem posiadaczem MF 255 już nauczyłem się go obsługiwać, ale chciałbym tez robić proste rzeczy jak wymiana oleju

 

Wiec tak Wiem gdzie się sprawdza gdzie spuszcza i wlewa

 

tylko czy olej Castrol 15W40 Diesiel Mineralny będzie do niego dobry ? no i od razu wymienił bym filter oleju

 

czy są jakieś haczki przy wymianie trzeba na coś zwracać uwagę?

 

W aucie i motorze jest to proste ale przy ciągniku może coś jest jakoś inaczej? nie wymieniałem a o maszynę trzeba zadbać co jakiś czas

 

??

Witam!Posiadam MF 255 od 1992 roku.Używam od około10 lat oleju Turdus SHPD.Uważam że jest to jeden z lepszych olejów na rynku, biorąc pod uwagę stosunek jakosci do ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlodzik    0

A do skrzyni biegów (mf 255) ile wchodzi oleju i jest to olej 80W90 tak??

 

 

Edit:

już wiem około 16 Liter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Dane wg instrukcji obsługi wydanej w 1985 roku:

 

Olej silnikowy - 6,8 l., może być wspomniany Turdus 15W40 albo nawet Milvus czy Falco jeżeli mało pracujesz w sezonie bo i tak wskazane jest zmieniać olej raz w roku (lub co 250 mth)

Olej przekładniowy - 42 l. skrzynia/hydraulika + 2x 1,7 l. w zwolnicach, może być Agrol

Olej w mokrym filtrze powietrza - 0,475 l., taki jak w silniku

Układ chłodzenia - 10,2 l., np. Borygo

 

Jeżeli masz zamiar wymieniać cały olej w skrzyni to po spuszczeniu starego możesz zajżeć do filtra hydrauliki który wyjmuje sie z dołu korpusu odkręcając dekielek na trzy śrubki i śrubę trzymającą filtr. Po zabiegu wskazana nowa uszczelka pod dekielek, kosztuje kilka groszy a oszczędzi roboty jakby zaczęło coś kapać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlodzik    0

A może być do przekładni

 

OIL AGRO UTTO 10W/30 czy może jakiś lepszy niewiele dorszy bo w sumie mało jeżdżę to starczy ten olej na paręnaście lat a wole na tym nie oszczędzać by potem robić pompy itp

 

nie będzie się z niego robiła woda w lecie ?

 

do przekładni i zwolnic musi być hydrauliczno-przekładniowy ale jak dobrze kojarzę w mf 255 jest sprzęgło suche czy się mylę bo jeśli mokre to jeszcze musi być do smarowania mokrych sprzęgieł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Może być, UTTO to uniwersalny olej do przekładni i hydrauliki, nadaje sie też do mokrych sprzęgieł i hamulców. Co do lepkości to np. UTTO 10W40 zwykle "odpowiada" klasycznemu przekładniowemu 80W90, teoretycznie 10W30 będzie troche rzadszy po rozgrzaniu.

 

MF 255 ma zwykłe sprzęgło suche, dwustopniowe (na drugim stopniu masz WOM i pompę hydrauliczną).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

ma sprzęgło suche, do zwolnic można ten sam co do skrzyni, bo nawet w niektórych nie ma uszczelniaczy pomiędzy tylnym mostem a zwolnicami. ja jeżdżę na Hipolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlodzik    0

ale czy tam naprawdę wchodzi 42 litry ? to jest bardzo dużo oleju

 

hmm to jaki byście polecali lepszy przekładnia + hydraulika jakiś 15W40 ? 15W30 ? tylko musi być to mineralny

 

bo chciałbym nalać dobrego oleju w dobrej cenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Pojemności które podałem pochodzą z oryginalnej instrukcji...

 

"Pojemność oleju w układzie napędowym:

- skrzynia przekładniowa + tylny most 42 dm3

- zwolnice 2 x 1,7 dm3"

 

...z autopsji niestety nie potrafie tego potwierdzić. Oleju musi być dużo bo jest wspólny z hydrauliką zewętrzną a ta może mieć duże zapotrzebowanie na olej, np. siłowniki przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

oleju dokładnie jest 42 litry, wymieniałem na wiosnę i wlałem dwie duże 20 litrowe banki + 2 l. Ja zalałem Agrol U.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Ten ciągnik nie ma za specjalnych wymagań. Silnik nie wyposażony jest w jakieś sekwencyjne wtryski czy turbosprężarkę. Najzwyklejszy diesel z pompą rotacyjną.

Do silnika SUPEROL wystarczy a ilość to ok 8 litów

Do skrzyni i tylnego mostu 42 litry Agrolu U. Ten olej jest sprawdzony w tym ciągniku i nie ma z nim problemów (za rzadki czy za gęsty)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferguson235    0

co ile motogodzin wymieniac olej w silniku w MF 235 ? i jaki najlepszy 15w40 ( superol cc moze byc ) ? a jesli chodzi do hydrauliki to jest jakis na dolewki 1 l agrolu ?

Edytowano przez ferguson235

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

W 255 wymiany producent zaleca co 250 h. Oleju ja uzywam 10W40 ważny by to był odpowiedni olej- tzn właściwy jak dla aut ciężarowych- nie osobowych czy dostawczych (klasyfikacja ACEA E, np dla Turdusu półsyntetycznego którego używam to E4, im wyższa cyferka tym nowocześniejszy i droższy olej, niekoniecznie lepszy dla takiego silnika). Wielu używa 15W40 sam też używałem, myslę że 10 jest lepszy szczególnie w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    20

A czy zalanie do skrzyni w 255 jakiegoś 10w40 np castrola nie spowoduje wypłukania jakichś brudów i odsłoni wycieki? Ciągnik ma prawie 30lat, ale ma się dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Witam

Ile potrzeba wlać oleju i jakiego do tylnego mostu Fergusona 235?

Olej w tylnym moście jest na wspólnym obiegu co w skrzyni biegów. Zalecany do Agrol U. W 235 nie ma zwolnic planetarnych przy kole i nic się już tam nie wymienia.

O do kolegi wyżej. Zalewa się oleje takie jak instrukcja pisze. Pisze że ma być Agrol U to po co droższy Castrol 10w40 i jeszcze nie napisałeś jaki bo na pewno nie silnikowy tylko UTTO lub STOU i koledze penie chodziło o olej do silnika:)

Co do oleju silnikowego to jeśli nie używasz dużo ciągnika zimą to 15W40 spokojnie wystarczy, jeśli bardzo dużo jest używany zimą to z całą pewnością 10W będzie zachowywał lepkość w niższej temp. niż 15W - kwestia jeszcze samego oleju i dodatków czyszczących.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    20

Castrol agri mp+ 10w40

A chodzi mi o to żeby mieć takie same oleje w obu ciągnikach i mógł podpiąć spokojnie przyczepę do kiprowania, i nie zapaskudzić sobie nowego olejku w skrzyni mf 3070.

A przyczepę ciągam oboma ciągnikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymoluk    1

no walasnie tez mam zamiar zalac jednakowy olej do skrzyni moich mf 255 i 3085 tylko sie zastanawiam jaki, z gory dzieki za podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Nie wiem gdzie tu oszczędność - do MF 255 wystarczy zwykły Agrol U lub podobny który jest tańszy od najtańszego oleju typu STOU ( silnikowow-przekładniowo-hydraulicznego). Wg. mnie oleje typu STOU to nie najlepsze rozwiązanie - silnik i przekładnia mają zupełnie inne wymagania.

Ale ty masz jeden sprzęt i chcesz używać obu ciągników więc aspekt ekonomiczny schodzi na boczny tor. Wg castrol można stosować Agri MP Plus 10w-30 więc pewnie ten co masz również nic nie zrobi skrzyni. Zresztą lepkość ma dość wysoką - wyższą niż Agrol U tylko nie znalazłem nigdzie liczby zasadowej ale w skrzyni to raczej nic nie wypłucze. Ale to moje prywatne zdanie i nie dam się obciążyć kosztami jakby coś:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    20

Tu nie chodzi tak o koszty jak o wygodę. Jak wiem, że mam coś do kiprowania to jadę 255 zamiast szybciej i wygodniej jechać 3070. Już w tym roku zaliczyłem wtopę jak byłem w lesie po drewno sąsiadowi. Niby górka mała, ale pod ściółką było troszkę miękko i D35 została w lesie, a ja musiałem śmigać po większego brata, a u sąsiada znowu zamiana do kiprowania.

 

Kosztami nikt Cię chyba nie obciąży, bo przecież to nie Ty mu na siłę ten olej wlałeś. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Do serii 200 castrol jako alternatywę zaleca agri mp+ 10w30. Każdy UTTO do skrzyni będzie ok jeśli chodzi o serię 2xx i 30xx np Agro UTTO. Jeśli chcesz do wszystkiego to STOU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubert9595    4

koledzy chciałbym zalać do MF 255 do hydrauliki olej przekładniowy jak w JD czyli JD hygard bo chcę używać obu ciągników do przyczep i nie chcę zapaskudzić JD innym olejem, czy w MF ten olej się sprawdzi? może ktoś już tak robił? i jeszcze jedno pytanie do hydrauliki i przekładni w 255 jeden filtr jest pod spodem na 3 śrubach a czy nie idzie gdzieś tam jeszcze jeden filtr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2327

możesz śmiało lać ten olej jest sporo lepszy a tu raczej chodzi żeby nie lać gorszego . co do filtra tu u mnie jest tylko jeden i nie słyszałem żeby był jakiś drugi


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drgrzegorz    0

Witam Was, 

jestem nowy na tym forum oraz nowym użytkownikiem MF235 .

Moje trzy pytania:

1. Czy istnieje jakaś różnica jakości pomiędzy firmami oleju do skrzyni i układu hydraulicznego Agrol poza ceną...?

Mam na myśli  Agri U Jasol oraz Agrol Lotosa? Bo cena jest wyraźną różnicą. 

2. Gdzie w sklepie internetowym znajdę podkładkę (uszczelkę) pod filtr oleju pompy hydraulicznej? Chciałbym wymienić filtr i olej, a jedynie tej uszczelki nei mogę znaleźć.

3. Jaki polecalibyście obecnie olej silnikowy do MF 235? Ciągnik z przebiegiem ok 2000 Mh i zawsze w rodzinie.

Pozdrawiam!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj