Zaloguj się, aby obserwować  
Fenol

piana w skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Fenol    4

miałem kłopoty z bebechami o hydrauliki niskiego ciśnienia wzmacniacz, wom itd, wymieniłem wszystkie elementy biorące udział w działaniu hydrauliki każdą pompkę nawet kosz wom olej nadal się pieni. w skrzyni mam dobry olej boxol dlaczego się pieni, nie idzie nic zrobić można tylko jeździć. co moż być przyczyną?


kupując polski produkt dajesz zarobić producentowi, który odprowadzi podatki do budżetu, pośrednikom którzy też odprowadzą podatki, pracownikowi, który wyżywi rodzinę, wyśle dziecko do szkoły do której właśnie zakupiono nowe komputery za pieniądze z podatków. Nie bądź konsumentem, bądź obywatelem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Być może zbyt mało jest tego oleju. Miałem tak w zetorze 7211 i jak dolałem, to po problemie.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Przeszkadza w pracy z maszynami wymagającymi dużego ciśnienia roboczego w hydraulice tj.:prasa rolująca z hydrauliczną blokadą, orbitrol w owijarce itp.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

W skrzyni powinien być hipol najlepiej 15F, boxol jest za rzadki a jeszcze jak się rozgrzeje to praktycznie woda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

zakrzewiak, HIPOL 15F to olej do mostów napędowych, posiadający aprobatę "Dopuszczenie Zakładów Samochodowych „Jelcz” S.A. oraz CLN W-wa do stosowania w tylnych mostach napędowych MT 1032A produkowanych przez Zakłady Samochodowe „Jelcz” S.A.", z osobistego doświadczenia wiem, że świetnie się pieni w skrzyni Zetora 7745 bodajże, wiem bo straciłem z kolegą kupę czasu przy tym ciągniku, zostaliśmy zbesztani przez właściciela, a po zalaniu starego oleju podnośnik "się naprawił".

Już kiedyś pisałem, że układy hydrauliczne krajowej produkcji miały próby stoiskowe podczas produkcji na olejach BOXOL 26 i HIPOL 6 i do skrzyń biegów zalecany prze Ursusa był olej HIPOL 6.

Na potwierdzenie Rolnictwo - OrlenOil.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

Ojciec jak kupił nowego U 912 (1987 rok) to miał zalany właśnie hipol 15F i do dnia dzisiejszego skrzynia i most nie były ruszane, a i wzmacniacz momentu działa. A te ususy co miały lany hipol 6 to już cały napęd wyje coś zgrzyta, wyje albo tłucze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

ale hipol jest olejem przekładniowym a nie hydraulicznym był lany do ursusa bo był tani i tyle w żadnym układzie hydraulicznym nie powinno się stosować hipolu bo nie dość że jest to kiepskiej jakości olej to jeszcze nie nadaje się do hydrauliki, fakt ursus przerąbał sprawę łącząc skrzynię biegów i hydrauliką bo jeden układ potrzebuje rzadkiego oleju a skrzynia gęstrzego, więc boźol jako olej hydrauliczno przekładniowy sprawuje się dużo lepiej w tym układzie ursusa bo pompy nie dostają tak po d*pie a skrzynia chodzi troszkę głośniej ale nic złego się jej nie dzieje, i jest to olej o dwie półki wyższy od g.... jakim jest hipol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fenol    4

zmieniłem olej na hipol4 wszystko działa ok cholera wie co było, dziwne bo wcześniej chodził dobrze. I w ten sposób problem rozwiązany lecz brak poczucia sukcesu przyczyna nie znana a w skrzyni słaby olej... o kant doopy z ursusami.


kupując polski produkt dajesz zarobić producentowi, który odprowadzi podatki do budżetu, pośrednikom którzy też odprowadzą podatki, pracownikowi, który wyżywi rodzinę, wyśle dziecko do szkoły do której właśnie zakupiono nowe komputery za pieniądze z podatków. Nie bądź konsumentem, bądź obywatelem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

ursusy mają swoje kaprysy różne :). to hamulce, to się zapowietrzy, to podnośnik, coś się popsuje a na drugi dzień chodzi normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

[offtopic]

prawie jak kobieta :)

{/offtopic]


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

z ursusem jest jak kolego wyżej napisał jak z kobietą jak złapie foch to nie ma rady można prosić a i tak ma to gdzieś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

A co do tematu to ja mam w 3 cięzkich ursusach oleje w skrzyni spuszczone z NH i Zetora bo one jeżdzą na Fuchs tak jak od nowości w NH było ale nie pamiętam nazwy. Po 1000 mth w NH olej jeszcze pochodzi w ursusach - ale nie nie był wlany olej po pierwszej wymianie!. Mogą być opiłki. Czy dobrze na tym chodzi to zabardzo nie powiem bo one rzadko mają coś na podnośniku, a z hydrauliki to aby przyczepę wykiprować. Ale mimo to nie mieszamy olejów z NH i Zetorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Jest napisane jak byk że ma być hipol i ende jak ktoś ma na podwórku fergusa to może sobie przejść na agrolU co by się oleje nie mieszały.Jeśli chodzi o to że ursus dał ciała wolę mieć do dyspozycji ponad 40 litrów oleju do kipowania niż kilkanaście a czy cena hipolu jest niższa o hydraulicznego wątpię.I do sedna wolę ursusa ze swoimi kaprysami niż emtezeta przynajmniej mnie po 10 godzinach nie wytrzęsie jak w kosmicznej wirówce no i mam wszystko na swoim miejscu :).A i na dokładkę wolę miłe cycuszki chyba jak wszyscy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Ojciec miał kiedyś MTZ82 i jak go sprzedał to postawił krzyżyk - nie ma powrotu tej marki na podwórko. Jak już to zetor.

Ursusy mają swoje kaprysy ( największy to przełącznik 24V/12V)- raz coś było nie tak z 1212 to musiałem MF255 od sąsiada pożyczyć żeby mieć czym ciągnać cysternę 11 ton wody - przesiadka z 112 czy 117 koni na 47 i wogle maska krótka śmiesznie się tym jedzie.

Zetor forterra za to wolny jest narazie od kaprysów mimo że ma 5000 mth, ale dwa NH TMy miewają już swoje kaprysy mimo że jeden mamy 3 a drugi 4 sezon - ale godzin nabite w jednym z 3500 w drugim z 5500.

Jakbym nie miał spuszczonego oleju z NH to kupiłbym hipol, nie lałbym do skrzyni ursusa czegoś drogiego. Co innego silnik - 1212 po kapitalce ma Fuchsa 10w40 takim sam jak NH TM - ale oczywiście nie spuszczany tylko nowy. Na tym oleju już 3 lata i chodzi jak żyleta - zero wycieków, silnik suchutki, zero brania oleju. Ciągnik po remoncie i na tym oleju silny jak tur, z przyczepami 28-32 t na szybkiej skrzyni rozwija pełną prędkość, na wiadukt bez redukcji tylko komin się prostuje i dym a forterra zdycha trzeba redukować żółwie lub cały bieg. Na asfalcie przy ruszaniu koła się kręcą aż asfalt drze. Można było przy remoncie uturbić go - byłoby 1612 ma ktoś takie coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

Fenol, napisz jaki dokładnie typ hipola zalałeś do skrzyni

yarecki12, takie cudo jak szóstka turbo bez przedniego napędu widziałem gdy studiowałem na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu- przyjechała po coś na instytut z gospodarstwa uczelni na swojczycach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fenol    4

wlałem Hipol4 z hurtowni olei orlen, jest on trochę rzadszy do hipol6(tego chciałem ale nie było), teraz nie wiedzieć dlaczego wszystko działa prawidłowo do dziś. Nie znam dokładnej specyfikacji tego oleju w porównaniu do boxola, ale o dziwo wszystko jakoś działa. Najważniejszy jest wom bez tego ani rusz...generalnie nie ma sensu oszczędzać na olejach, maszyny są zbyt drogie na takie skróty zwłaszcza gdy są to maszyny zachodnie.


kupując polski produkt dajesz zarobić producentowi, który odprowadzi podatki do budżetu, pośrednikom którzy też odprowadzą podatki, pracownikowi, który wyżywi rodzinę, wyśle dziecko do szkoły do której właśnie zakupiono nowe komputery za pieniądze z podatków. Nie bądź konsumentem, bądź obywatelem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rakos93    0

Witam mam pytanie odnośnie mikropompki ponieważ burzy mi olej w skrzyni i myślę ze jest to spowodowane zepsutą mikropompką czy jest to możliwe a może macie inne pomysły????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A kontrolka ciśnienia od mikro pompki się nie zapala jak silnik pracuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No a wszystko chodzi? przekaźnik, przedni napęd, żółw - zając.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No jak działa to trudno podejrzewać, że mikro pompka jest zepsuta, a filtry masz czyste?

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj