Skocz do zawartości

Zdjęcie

technika jazdy z przekładnią VARIO


83 odpowiedzi na ten temat

#61 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2009 - 07:51

technika jazdy z przekładnią VARIO skorzystaj z witryny imageshack lub fotosik
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 09:41
  •  

#62 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2009 - 14:19

technika jazdy z przekładnią VARIO Wszystko fajnie i pieknie "Rolnik Sprzedawca" tyle ze temat skrzyn CVX to chyba nie ten dzial. Moze jednak nie mieszajmy marki Fendt i Case.
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#63 Share RolnikSprzedawca

RolnikSprzedawca

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świat

Napisany 30 październik 2009 - 07:46

technika jazdy z przekładnią VARIO Witam ja się uczę dopiero :D kolega MCKYLO prosił to umieściłem ale może rzeczywiście jak to któryś moderator zobaczy to proszę o przeniesienie do Case.
Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

#64 Share Famer21

Famer21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Informatyka, Kino, Muzyka

Napisany 20 styczeń 2013 - 13:29

technika jazdy z przekładnią VARIO Jak dajesz joystik w przód to tj dodawał wyższy bieg, ale gaz nadal jest potrzebny ;) Rozpędzasz go tak jak skuterem, ale w skuterze też chyba gaz się dodaje nie ? :)

#65 Share maverick1803

maverick1803

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska-->powiat Jarociński-->moja miejscowość wieś Kadziak

Napisany 04 marzec 2013 - 00:31

technika jazdy z przekładnią VARIO

Jak dajesz joystik w przód to tj dodawał wyższy bieg, ale gaz nadal jest potrzebny ;) Rozpędzasz go tak jak skuterem, ale w skuterze też chyba gaz się dodaje nie ? :)

no i się mylisz kolego;D jesteś w błędzie lecz owszem troszkę racji masz,jeżeli nie masz włączonego systemu TMS to operujesz gazem i joystikiem gaz,ale gdy właczysz TMS z ustawieniem na sam joystick to dajesz go do przodu a on i sam sprawia ze dodaje gazu:) możesz też ustawić TMS na gaz w nodze i operujesz samym pedałem gazu:) to tak w prosty sposób próbowalem wyjaśnić
.http://www.youtube.com/watch?v=j3oIUf9NoI8
oto link dla tych co mi zaraz bedą gadać że się nie znam.

#66 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 marzec 2013 - 06:58

technika jazdy z przekładnią VARIO Weź tylko pod uwagę, że nie wszystkie mają tms. Pierwsze zdanie jest genialne. Jak wpadłeś na tą złotą myśl?

#67 Share Famer21

Famer21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Informatyka, Kino, Muzyka

Napisany 04 marzec 2013 - 15:30

technika jazdy z przekładnią VARIO maverick1803, miałem na myśli Vario bez TMSa

#68 Share Piters182

Piters182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Lublina

Napisany 04 marzec 2013 - 18:30

technika jazdy z przekładnią VARIO Aha, czyli jak pchnę joystik do przodu i nie dodam gazu to ciągnik zaduszę i mi zgaśnie, czy dobrze rozumiem??

#69 Share Famer21

Famer21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Informatyka, Kino, Muzyka

Napisany 04 marzec 2013 - 19:43

technika jazdy z przekładnią VARIO Jeśli ciagnik bez żadnej przyczepy czy do czegokolwiek podczepiony to nie zadusz i nie zgaśnie pojedzie. Dajesz joy do przudu i pokolejny prędkość sie zwiększy poprzez dodanie biegów trzymając joy do przodu.

#70 Share Piters182

Piters182

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Lublina

Napisany 04 marzec 2013 - 22:12

technika jazdy z przekładnią VARIO Aha, to dam joya do przodu i zacznie jechać i do jakiej prędkości się rozpędzi?? Jak od razu dam joya do przodu i przytrzymam go bez gazu to pewnie go zaduszę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 09:41
  •  

#71 Share PALAX

PALAX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 30 marzec 2013 - 10:36

technika jazdy z przekładnią VARIO Nie zdusisz go, ponieważ jest to tak rozwiązane że ciągnik przestanie Ci przyśpieszać. Będzie jechał z maksymalną prędkością jaka może uzyskać przy takich obrotach silnika z uwzględnieniem ustawionego obciążenia granicznego. Tak mam w swoim F 716 bez TMSa.
Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

#72 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 31 marzec 2013 - 19:40

technika jazdy z przekładnią VARIO Jeśli ciągnik będzie jechał z max prędkością przy danych obrotach. To czy przy głębszym wciśnięciu gazu dalej przyspieszy bez przesuwania joya do przodu? Czy będzie jak gdyby "pamiętał", że joy był trzymany w pozycji do przodu a obroty nie pozwalały? Czy trzeba wraz z głębszym wciśnięciem gazu ponownie przesunąć joya do przodu?
czy przy dojeździe np do krzyżówki z max prędkością, na najszybszym ustawieniu skrzyni trzeba jak gdyby zredukować tj joy do tyłu? Przyznam, że bez tms takie meniulacje mogę być męczące.

#73 Share PALAX

PALAX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 31 marzec 2013 - 23:31

technika jazdy z przekładnią VARIO Pytanie pierwsze. Tak przyśpieszy po naciśnięciu pedału gazu, wyjątek to gdy jedziemy z maksymalną prętkością np 53,5km/h przy max niskich obrotach coś koło 1620obr/min to po wciśnięciu gazu najpierw lekko nie zauważalnie przyśpieszy tak do 54,5 i następnie zwolni do 53,5 pomimo że obroty będą wzrastać nawet do 2250 obr/min to prędkość już nie zmieni się bo to maksymalna (fabrycznie ustawiona) prędkośc w moim F716.
2) Nie niebędzie pamiętał
3) Jeśli chcesz przyśpieszyc na maxa to musisz wcisnąć gaz oraz joja do przodu. Jednak jest to uzależnone na jakich obrotach jedziemy i z jaką prędkością oraz co ciągniemy z tyłu. .
4) Tak, jest to trochę uciążliwe te zwalnianie jojem przed np skrzyżowaniem. Jednak idzie się do tego przyzwyczaić. Ja tak jeżdzę od 11 lat i przyzwyczaiłem się do tego trybu jazdy. Czasem inaczej robię, poprostu puszczam gaz i naciskam hamulec. Ciągnik lekko się przydusza i skrzynia sama zmienia przełożenie , następnie po np skręcie gaz i joj do przodu lub gaz i w prawo na tempomat ustawiony na 53,5km/h tak żeby joja nie trzymać . Jak wożę np trawę przyczepą samozbierającą to jeden tempomat mam ustawiony na pracę na polu a drugi na transport.

Być może będzie czytał to ktoś kto nie miał do czynienia z vario i będzie to wyglądało skąplikowane, jednak tak nie jest. Sama jazda vario jest prosta do opanowania i przyjemna. Uważam że aby wpełni wykożystać możliwości vario tj ekonomiczną jazdę to trzeba zdobyć trochę doświadczenia.
Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

#74 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 01 kwiecień 2013 - 07:40

technika jazdy z przekładnią VARIO Czy dobrze zrozumiałem, że jeśli masz tempomat ustawiony na prędkość max np w transporcie to gdy dodajesz gaz przyspieszając skrzynia sama "zmienia przełożenie" na szybsze bez trzymania joya?
Jazda może nie jest skomplikowana ale interesowały mnie właśnie takie szczegóły ponieważ na zywo przyjemności jazdy z tą skrzynią nie miałem.

#75 Share PALAX

PALAX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 02 kwiecień 2013 - 11:35

technika jazdy z przekładnią VARIO Tak właśnie jest jak rozumujesz. Po wychyleniu joja w prawo na funkcję tempomat ciągnik dąży do osiągnięcia zaprogramowanej prętkości np maksymalnej u mnie 53,5km/h. Czyli po wychyleniu joja w prawo dajesz gaz i ciągnik przyśpiesza zmieniając przełożenie. Jak już wyczujemy jak działa skrzynia to niekoniecznie musimy dawać gaz do dechy by osiągnąć tę prętkość. Przy niższych prętkościach nie musisz dawać gazu by osiągnąć zaprogramowaną prętkość. Opisze Ci manewr nawrotu przy orce. Tempomat ustawiony na 7,5 km/h obroty utrzymywane pedałem gazu w okolicy 1800 - 2000, ręczny gaz ustawiony około 1400 obr.

Dojeżdzam do końca pola
1)powoli odpuszczam gaz i dezaktywuje jojem tempomat tak by ciągnik zwolnił ( bo samo oduszczenie gazu nie powoduje zwolnienia bo ciągnik będzie dążył do utrzymania prętkości z tempomatu)
2) na joju wciskam przycisk automatyki tylnego podnośnika - pług podnosi się a ciągnik pracuje na około 1400obr/min, gaz nożny całkowicie odpuszczony
3) robię rewersje w lewo jojem ciągnik jedzie do tyłu i skręcam
4) wciskam przycisk na joju załączający hydraulikę i pług się obraca, obrót zajmuje około 9s. Zawór hydrauliczny załączony jest przez 10s tak ustawiłem , przepływ ustawiony na 30. Ciagnikiem cały czas podczas obronu pługa wykonuję nawrot
5) w odpowiednim momencie znowu wykonuję rewersję jojem i ciągnik jedzie do przodu. Wjeżdzam kołem przednim w bruzdę
6) wciskam przycisk automatyki tylnego podnośnika i pług opuszcza się w tej samej chwili wychylam joja w prawo i aktywuje tempomat oraz dodaje gazu. Ciągnik przyśpiesza do zaprogramowanej prętkości na tempomacie.

I tak wygląda sterowanie ciagnikiem z vario przy orce u mnie.
Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

#76 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 02 kwiecień 2013 - 19:14

technika jazdy z przekładnią VARIO Z tempomatem nawet fajnie to działa. Myslałem, że jazda bez tms przypomina kombinowanie gazem i jedną ręką na joyu aby zgrać silnik i skrzynię. Rozumiem, ze gdy wjedziesz w bruzdę noga pilnuje odpowiednich obrotów silnika a tempomat prędkości.

#77 Share maverick1803

maverick1803

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska-->powiat Jarociński-->moja miejscowość wieś Kadziak

Napisany 02 kwiecień 2013 - 20:32

technika jazdy z przekładnią VARIO

Weź tylko pod uwagę, że nie wszystkie mają tms. Pierwsze zdanie jest genialne. Jak wpadłeś na tą złotą myśl?

kolego cytowałem kolegę wcześniej!!! oczywiście że wiem że nie wszystkie vario miały tms nie dopisałem tego,ty może też swoje złote myśli zachowaj dla siebie!!chyba że masz coś do powiedzenia a nie tylko wyszykujesz jakiś drobnych uchybień!!bo jeżeli nic więcej nie jesteś w stanie napisać niż tylko krytykować to milcz jasne!!! po pierwsze podaj może swój wiek bo wg mnie dzieci co jeszcze 18 lat nie mają lub szkoły w odpowiednim kierunku to niech się nie wypowiadają najlepiej w ogóle bo tylko ten portal zaśmiecają i ty to też właśnie robisz!!! ja pracowałem i pracuję na takich fendach jak 818 820 716 412 415 312 v270 v280 i innych fergusonach bynajmniej się wypowiem a nie nabijam sobie postów jak 15latek dziękuję i masz tu filmik jak się jeździ 412 vario bez tms robiąc oprysk wystarczy dziękuję!!!!


#78 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 03 kwiecień 2013 - 06:12

technika jazdy z przekładnią VARIO Po co ten nerwy flustracje chcesz rozładowac czy jak? To, że nie wiem jak się jeździ bez tms nie znaczy, że dzieckiem jestem. Pierwsze zdanie tamtego postu jest sprzeczne same w sobie. Opisałeś jedynie sposób jazdy z tms. To napisałem, że nie wszystkie go mają. Więc nie wiem po co te nerwy? Jeśli chodzi o młody wiek to raczej w twojch wypowiedziach to widać. Po pierwsze poprawnie zdań budowac nie umiesz, po drugie reagujesz emocjonalnie jak dorastający nastolatek.

#79 Share maverick1803

maverick1803

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska-->powiat Jarociński-->moja miejscowość wieś Kadziak

Napisany 04 kwiecień 2013 - 18:16

technika jazdy z przekładnią VARIO po 1 nie obrażaj mnie że zdań nie potrafię sformułować,nie jestem może jakimś humanistą,lecz staram się pisać prosto,na temat i bez błędów!!! po 2 jeżeli mam o czymś pojęcie to nie dam sobie w kaszę dmuchać!!!!po 3 może ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem,po 4 mam 25 lat samodzielnie prowadzę gospodarstwo rolne,po 5 z Fendem mam styczność od 19roku życia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 09:41
  •  

#80 Share Famer21

Famer21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Informatyka, Kino, Muzyka

Napisany 17 kwiecień 2013 - 20:06

technika jazdy z przekładnią VARIO Więc jeśli obroty na danym przełożeniu np jojstik 2 razy do przodu i coś ala 3 biegu gaz mogę w podłoge, obroty maksymalne i prękości nie zmieni sam na 4 bieg tylko poprostu uzyskam większą moc na danym przełożeniu?
Samo dodawanie gazu nie zwiększa prędkości na wyższe przełożenie tylko zwiększam obroty, a przełożenie na wyższe zmienia sie dopiero jak dam joystik w przodu znowu tak?
Mam fendta 714 vario od 3 miesięcy, uczę się.. Za 3 miesiące już trzeba być dość obeznanym..
Joystik w przód - tył wiem co i jak, a na boki? Jest narysowany traktor prawo i lewo co to dokładnie jest?


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy