Skocz do zawartości

Zdjęcie

technika jazdy z przekładnią VARIO


83 odpowiedzi na ten temat

#41 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 wrzesień 2009 - 07:58

technika jazdy z przekładnią VARIO No niekoniecznie-moim zdaniem @Rogeryk jest prawdziwym fanem tej marki (zresztą nie bezpodstawnie-z pewnością Fendt należy do ścisłej światowej czołówki) i jak każdy prawdziwy fan dostrzega jedynie zalety swojej ulubionej marki nie dostrzegając jednocześnie zalet konkurencji.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 06:46
  •  

#42 Share Rogeryk

Rogeryk

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 wrzesień 2009 - 08:02

technika jazdy z przekładnią VARIO Jacy wy wszyscy jesteście mądrzy... Wspólczuje waszym sta..m że dorobili się tak madrego narybku... Ja wiem swoje i nie musicie mnie przekonywac a ja wcale nie musze Was... Wiem swoje i tyle. Ludzie są zadowolenie z maszyn i z chęcia odwiedzam ich ponownie. Przedstawiciele np. DF czy Lamborghini od srprzedazy dla ojca ciągników nawet raz nie zajrzeli i to nie tylko u mnie tak jest. dla was nawet gó..o zawinięte w pazłotko ładnie wygląda, tylko sporo się przekonało że to po rozpakowaniu dalej gó..o i do tego śmierdzi tylko teraz maja problem jak się tego pozbyc. Walicie wszyscy na Fendta a jak gdzies na wystawie zobaczycie to lecicie w jego kierunku aż sie kurzy

#43 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 wrzesień 2009 - 08:57

technika jazdy z przekładnią VARIO Wątpię @Rogeryk aby wszyscy zachowywali się tak jak to opisujesz-dla wielu NIEWYBRANIE Fendta (i to niekoniecznie z powodu ceny-jakby co to JD podobnie wyposażony ceną nie odstaje) było zupełnie świadomym wyborem-poczytaj posty choćby @mav-a .
Myślę też że zachowujesz się jak jakiś nawiedzony małolat-wpadasz na imprezę (AF :))-i z miejsca przekonujesz wszystkich że tylko to co Ty twierdzisz ma jakąkolwiek wartość-bo Fendt potęgą jest i basta :)-nie obraź się zbytnio ale przypominasz mi paru chłopaków w okolicy których tatusiowie Bóg wie z pomocą jakiego przekrętu weszli w posiadanie sporej ilości hektarów za psi pieniądz (jak to się mówi-krewni i znajomi królika ) a teraz przechwalają się jakich to sprzętów nie mają-trochę pokory...

#44 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 28 wrzesień 2009 - 15:01

technika jazdy z przekładnią VARIO Dobra :) Może przejdzcie lepiej do tematu :) Poco ma jeden drugiemu wypominać jego błędy :) To jest forum każdy ma zdanie powiedzieć to co myśli :)

#45 Share RolnikSprzedawca

RolnikSprzedawca

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świat

Napisany 13 październik 2009 - 16:14

technika jazdy z przekładnią VARIO Witam wszystkich na początek...:)
widzę że z kolegą brzozak2 sobie podyskutuję, a raczej razem będziemy dyskutować z innymi :) a jeżeli ktoś ma pytanie odnośnie skrzyń bezstopniowych z chęcią po odpowiadam, troszkę się szkoliłem swojego czasu w tym temacie. Fendt to dobra maszyna ale żadne cudo panowie
Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

#46 Share Matuch

Matuch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 13 październik 2009 - 16:32

technika jazdy z przekładnią VARIO Witaj.

Musiałbyś nieco rozwinąć temat, bo po tym co napisałeś zachęcisz kogoś jedynie do opierniczenia, że najpierw wypadało by sie przedstawić Dodany obrazek . Poza tym daj jakieś konkrety, coby zachęcić innych do dyskusji.

Pozdrówki.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

#47 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 15 październik 2009 - 17:14

technika jazdy z przekładnią VARIO

Fendt to dobra maszyna ale żadne cudo panowie


Możesz napisać trochę więcej konkretów dlaczego :) Czy skrzynia vario zasłabo chodzi,czy są zbyt drogie :) :)

#48 Share Ukasz52

Ukasz52

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 15 październik 2009 - 18:17

technika jazdy z przekładnią VARIO Powiem tak z mojego punktu widzenia najsłabszym ogniwem zakupu nowego fenda jest jego przedstawiciel na polske... czasem trochu mnie wkurzaja wypowiedzi chłopców którzy krytykują maszynę a czasem nawet w niej nie siedzieli.. mam 2 fendy starego 75 km (14000h) i trochu nowszego 120km stary pali na dyg nawet podczas sporych mrozów obydwa palą malutko kwestia odpowiednich obrotów, miałem zetora ursusa masseya co do ostatniej marki to jest ich sporo ale te z 90 lat z elektroniką robią różne dziwne rzecze np zdarzaja sie problemy z olejem i skrzynia biegów szczególnie w tych mocno "elektronicznych"
narazie nowszego mam tylko rok ale póki co oprócz korbanków zadnych poroblemów...co do Vario to naprawde super sprawa może tylko ewentualne koszty naprawy przerażają :)...

#49 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2009 - 18:39

technika jazdy z przekładnią VARIO Problem polega na tym ze nie ma reguly ile taka skrzynia wytrzyma, 5000, 7000, czy moze 10000 motogodzin. Przy ciezszych pracach polowych wystepuje mozliwosc uszkodzenia skrzyni juz po 5500 motogodzinach. Najczesciej sa to male usterki ( uszkodzone lozysko lub jakas tulejka) problem jednak w tym ze nie ma mozliowsci naprawy skrzyn poprzez wymiane czesci zamiennych. Po prostu wymienia sie cala skrzynie, a uszkodzona wraca do firmy Fendt i tam jest regenerowana. Koszt napraway u nas w Warsztacie wynosi okolo 8000-10000 € (skrzynia z robocizna). Wszystko zalezy jak szybko zostanie znaleziona usterka. Na poczatek przeprowadza sie cala serie pomiarow zeby wykluczyc inne usterki...i dopiero po 100% diagnozie ze problem lezy w skrzyni Vario warsztat zabiera sie do jej wymiany.
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#50 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 15 październik 2009 - 19:45

technika jazdy z przekładnią VARIO Oj :) W przyszłym tygodniu ma do mnie przyjść 312 i trochę sie martwie o tą jego przekładnie :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 06:46
  •  

#51 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 październik 2009 - 20:43

technika jazdy z przekładnią VARIO Nie ma sie co martwic, trzeba jezdzi i nie myslec o tym co bedzie....wazne jest zeby robic regularnie okresowe przeglady i nie wyzywac sie na maszynie....a przekladnie produkowane w ostatnich 2-3 latach wytrzymuja wiecej niz te z lat 2001-2006.
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#52 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2009 - 09:11

technika jazdy z przekładnią VARIO

Problem polega na tym ze nie ma reguly ile taka skrzynia wytrzyma, 5000, 7000, czy moze 10000 motogodzin. Przy ciezszych pracach polowych wystepuje mozliwosc uszkodzenia skrzyni juz po 5500 motogodzinach. Najczesciej sa to male usterki ( uszkodzone lozysko lub jakas tulejka) problem jednak w tym ze nie ma mozliowsci naprawy skrzyn poprzez wymiane czesci zamiennych. Po prostu wymienia sie cala skrzynie, a uszkodzona wraca do firmy Fendt i tam jest regenerowana. Koszt napraway u nas w Warsztacie wynosi okolo 8000-10000 € (skrzynia z robocizna). Wszystko zalezy jak szybko zostanie znaleziona usterka. Na poczatek przeprowadza sie cala serie pomiarow zeby wykluczyc inne usterki...i dopiero po 100% diagnozie ze problem lezy w skrzyni Vario warsztat zabiera sie do jej wymiany.


Podobnie jest ze skrzyniami w JD, głównie serii 6020, 6030 i 7030 Premium. Serwis zabiera starą skrzynię i wstawia nową. Tylko jeśli starą zregenerują to co z nią robią, moje przypuszczenia to po prostu malują i idzie dalej do jeszcze innego klienta.

We Fendzie regenerują beszpośrednio w Korbankowie czy do Niemiec wywożą?

Najdziwniejszy jest fakt że właśnie skrzynia wytrzyma albo 2 , 5 , 8 , 10 albo 15 tys. Jeśli skrzynie są nowe to wina najczęściej jest po stronie użytkownika, tzn zła technika jazdy albo za długie przejazdy na filtrach i olejach. To ostatnie jest dla mnie śmieszne bo jeśli kogoś stać na taki ciągnik to powinien mieć kasę na przeglądy.
Co do techniki jazdy to bezstopniówki bardzo nie lubią gwałtownego hamowania samą skrzynią (bez pedału hamulca) albo z przyczepą bez hamulców.

#53 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2009 - 15:08

technika jazdy z przekładnią VARIO Regenaracja odbywa sie tylko w Niemczech , jak bylem w ich fabryce 2 lata temu to robili to tam na miejscu, ale chodzily sluchy ze przenosza skladnie przekladni do jakiejs zewnetrznej firmy. Teraz nie wiem jak jest.A przy regeneracji wymieniane sa uszkodzone czesci i pare "standartow" ktore sie rowniez moga zepsuc, malowac jej tez nie trzeba , gdyz to samo czyste żeliwo.:)
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#54 Share Mateush

Mateush

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bolesławiec/ Lwówek

Napisany 16 październik 2009 - 21:41

technika jazdy z przekładnią VARIO

Problem polega na tym ze nie ma reguly ile taka skrzynia wytrzyma, 5000, 7000, czy moze 10000 motogodzin. Przy ciezszych pracach polowych wystepuje mozliwosc uszkodzenia skrzyni juz po 5500 motogodzinach. Najczesciej sa to male usterki ( uszkodzone lozysko lub jakas tulejka) problem jednak w tym ze nie ma mozliowsci naprawy skrzyn poprzez wymiane czesci zamiennych. Po prostu wymienia sie cala skrzynie, a uszkodzona wraca do firmy Fendt i tam jest regenerowana. Koszt napraway u nas w Warsztacie wynosi okolo 8000-10000 € (skrzynia z robocizna). Wszystko zalezy jak szybko zostanie znaleziona usterka. Na poczatek przeprowadza sie cala serie pomiarow zeby wykluczyc inne usterki...i dopiero po 100% diagnozie ze problem lezy w skrzyni Vario warsztat zabiera sie do jej wymiany.



z tego co wiem pene gosparstow rolne w moich oklicach ma tak zdolnych mechaników ze sami zregenerowlai przekłądnie Vario... to wiem od dobrego znajomego tego rolnika... i myśle ze jest to prawda bo skoro składają to ludzie i regenerują też to i dobrze obeznany w tej dziedzinie mechanik też taka żecz zrobi...
sprzedam wałek strunowy szer 2,2m z dociskiem pojedyńczy dzielony zapraszam po info na PW lub gg PŁUG RABE 4+1 w stanie idealnym na ażurach cena do uzgodnienia możliwośc przesłana zdjec...

#55 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 październik 2009 - 08:44

technika jazdy z przekładnią VARIO jesli ma odpowiednie narzedzia, ktore przy naprawie 1 egzemplarza moga byc 5 razy drozsze od naprawy w serwisie
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#56 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 październik 2009 - 19:34

technika jazdy z przekładnią VARIO Pewnie ze mozna sprobowac samemu jesli jest to tylko lozysko itp, ale jak napisal "brzozak2", trzeba miec do tego narzedzia...a i przy skladaniu trzeba sie trzymac pewnych zasad, tyle ze nikt nie ma do tych napraw dokumentacji...a nawet zdolni mechanicy bez tego nie dadza rady...pewnie ze mozna to robic "na wyczucie" ale czy bedzie to 100% dobra naprawa??. Jesli ktors chce moze ryzykowac, ale jesli wydalo sie tyle kasy na ciagnik to trzeba rowniez pomyslec o porzadnym profesjonalnym serwisie a nie stosowac jakas "partyzantke".
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#57 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2009 - 00:01

technika jazdy z przekładnią VARIO jesli zna sie cyrylice to mysle, ze w necie mozna dorwac wszystko :) nie raz juz zrobilem mega karpia patrzac co nasi sasiedzi potrafia wrzucac na serwery.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#58 Share RolnikSprzedawca

RolnikSprzedawca

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świat

Napisany 24 październik 2009 - 17:07

technika jazdy z przekładnią VARIO Co do chłopców, tom może i młody ale i trochę w życiu widziałem, poprzedni post w tym temacie zacząłem źle przyznaję...

Kolego "Ukasz52" Ty akurat chłopcem mnie nazywać prawa nie masz bo niewieleś dojrzalszy...

Co do skrzyni Vario:
Jest to konstrukcja o ile mi wiadomo z końca lat 60, jest udoskonalana ale sam pomysł jest trochę trefny. Problemem jest to że udział mocy mechanicznej wzrasta wprost proporcjonalnie do wzrostu prędkości i dopiero bodajże przy 17 czy 18 km/h jest "prawie" bez strat. W Vario jest dużo małych elementów roboczych które muszą wytrzymywać bardzo duże przeciążenia(np. małe łożyska igiełkowe), budowa układu wymaga bardzo dużych ciśnień roboczych które mogą dochodzić do ponad 400 bar, dodatkowo to że przy małych prędkościach mamy moc tylko hydrostatu, powoduje że bez użycia reduktora pod dużym obciążeniem nie da się np. cofnąć, przyznacie mi Panowie użytkownicy rację?
Nie chodzi mi o obrażanie kogokolwiek czy wmawianie że Fendt jest ble bo nie jest, to dobry ciągnik ale drogi ponad to co oferuje ot co... stąd stwierdzenie że to żadne cudo.Można by się też czepnąć sposobu spełnienia norm Tier III i strasznie skomplikowanej recyrkulacji spalin.
Później konstruowane skrzynie bezstopniowe wzorowały się sposobem działania na Vario ale mają w inny sposób rozwiązane zakresy mocy mechanicznej też nie do końca cudownie ale troszkę lepiej.
Jelonek z bezstopniówką jest tak drogi chyba dlatego że ta skrzynia jest strasznie skomplikowana i ma bodajże 9 sprzęgieł.


Fendta nie posiadam ale miałem okazję przez tydzień testować podczas szkolenia z Pumy CVX wszystkie dostępne na rynku ciągniki z przekładniami bezstopniowymi o mocy około 200km, naprawdę solidnie się do tego przyłożyłem i stąd też moje wnioski.

Co do napraw takich skrzyń to niestety chyba nie ma sensu kupować sprzętu bo nawet serwisy sprzedawców na niego nie stać a naprawa bez sprzętu to raczej będzie zbyt kosztowna w rozrachunku końcowym bo przecież przy oddaniu skrzyni do regeneracji nie płacimy za całą i to jest podobnie w rożnych markach.
Wiem że kusząca sprawa ale chyba kurcze trudna do przejścia a co do rosyjskich stron rzeczywiście jest tam prawie wszystko tylko jeszcze mieć ten rzeczony wcześniej sprzęt;d

Chyba że znajdzie się kilku magików i stworzą zespół do spraw regeneracji skrzyń bezstopniowych... robota by była ale czy dali by radę kilka marek obskoczyć?
Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

#59 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 28 październik 2009 - 19:12

technika jazdy z przekładnią VARIO Kolego sprzedawca to powiedz proszę skoro Fendt to nie cudo ile kosztuje przekładnia w CVX lub Puma CVX jak jest z awaryjnością jak jest zbudowana skoro tak solidnie się przyłożyłeś. Sam jestem ciekaw bo zapewne jest lepsza skrzynia CVT niż VARIO.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 06:46
  •  

#60 Share RolnikSprzedawca

RolnikSprzedawca

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świat

Napisany 28 październik 2009 - 23:20

technika jazdy z przekładnią VARIO Podobnie ja w Fendt-cie skrzynia CVX ta z Case CVX(nie wiem jak dokładnie nowa generacja puma CVX, czyli moce powyżej 200km ale tłumaczono nam że około 10 %taniej bo to własna konstrukcja a nie projekt steyr kupowany od ZF jak w cvx)
więc cały moduł hydrokinetyczny ten wymontowywany z boku ciągnika to około 60tyś brutto a jeżeli oddajemy do regeneracji 30do45tyś brutto zależy jak bardzo trzeba naprawić.
Co do awaryjności to tak jak i przy Innych jednemu 1000godz. innemu 15000 to już było gdzie indziej omawiany i ma na to wpływ wiele spraw. Co do konstrukcji jak forum przełknie to zapodam.

Witam mam troszkę do umieszczenia i oto moje pierwsze pytanie czy można kogoś prosić o zwiększenie limitu plików? nie będę głupot zamieszczał obiecuję :D
Objaśniam choć tu sami znawcy i raczej nie potrzeba...a ja się dopiero uczę...
Zielony to hydrostat, czerwony mechanika, to duże przed skrzynia to nie sprzęgło bo te są za skrzynią a przekładnia sumująca.
Obrazek 4 to pokazanie przepływu mocy i jej sumowanie
Obrazek 5 pokazuje sprawność przekładni, 4 zakresy że tak powiem pełnego zazębienia czyli moc w pełni mechaniczną (pion) zależnie od prędkości(poziom)
Obrazek 6 pokazuje bieg jałowy czyli aktywny stop gdzie skrzynia trzyma ciągnik, moc mechaniczna i hydrostat znoszą się wzajemnie pozwala to utrzymać na pochyłości ciągnik i 40 ton za nim(puma cvx 225)bez użycia hamulca samozaciągającego jak ma to miejsce w Vario(Dyna VT)
Obrazek 7 Przekaz mocy w szczycie efektywności czyli to pełne zazębienie 100 % mechaniki
Obrazek 8 przekaz w drodze do kolejnego pełnego zazębienia czy sumowanie się mocy mechanicznej i hydrostatycznej.

P.S. mam ciekawsze pliki ale się chwilowo nie mieszczą.

Załączone obrazki

  • Obraz1.jpg
  • Obraz2.jpg
  • Obraz3.jpg
  • Obraz4.jpg
  • Obraz5.jpg
  • Obraz6.jpg
  • Obraz7.jpg
  • Obraz8.jpg

Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy