Skocz do zawartości

Zdjęcie

technika jazdy z przekładnią VARIO


83 odpowiedzi na ten temat

#1 Share fotoman

fotoman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 20 sierpień 2009 - 19:44

technika jazdy z przekładnią VARIO jak w temacie.
Wiem ze zmienia sie prędkość podobnie jak w "skuterach". Ale prosiłbym o bardziej dokładnie opisanie w jaki sposób to użytkować.
jak ten dzojstik popchnę lekko do przodu to ruszy wolno..a jak popchne mocno i dalej to ruszy szybciej ?
podczas jazdy musze ciagle trzymac dzojstik popchniety do przodu ??czy moge odpuscic reke i ciagnik bedzie utrzymywał prędkość ?
nikiedy chce ruszyc bardzo powoli jak to zrobic?

EDIT

Po co w tym ciagniku jest pedal gazu? skoro i tak przyspiesza sie dzojstkiem?? a wlasnie jak jedziemy i nacisnisniemy pedal gazu jak zachowa sie ciagnii? a gdy go odpuscimy co zrobi?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 03:47
  •  

#2 Share klocek

klocek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze

Napisany 22 sierpień 2009 - 08:11

technika jazdy z przekładnią VARIO jak po co jest pedał gazu,?
po to ze jak robisz w polu nie wyobrazasz sobie to robic np przy 800 obrotach , nie a jesli traktor stoi zapalony bo wysiadles z niego tylko po to bo sąsiad machną reką i chce sie cos zapytac i ciągnik mial by ustiawione np 2tys obrotów na stało to jak bys sie z nim dogadał jak traktor ryczy, pedał gazu jest potrzebny

#3 Share fotoman

fotoman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 23 sierpień 2009 - 19:57

technika jazdy z przekładnią VARIO w VARIO ???

z tego co wiem ciagnikiem z tą przekladnią steruje sie dzojstkiem => popychamy do przodu , ciagnik przyspiesza sam zwiekszajac obroty. Wiec chyba sztywne ustawienie gazu jest zbedne;P

#4 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 23 sierpień 2009 - 20:33

technika jazdy z przekładnią VARIO Z tego co ja wiem to można wyprać tryb pracy skrzyni Vario, może być tak że sterujemy Joy'em albo poprzez dodawanie gazu ciągnik też przyspiesza, ale pewny nie jestem.

#5 Share Matuch

Matuch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 25 sierpień 2009 - 09:37

technika jazdy z przekładnią VARIO To akurat zależy od skrzyni, czy ma systemy typu TMS, lub TeachIn.
Sterowanie joy'em vario to nie jest hydrostat w kombajnie, nie służy jako gaz. Gaz to gaz, a joy to sterowanie zakresami skrzyni.
Przykładowo:
ustawiasz sobie 1500 obrotów i nie ingerujesz w gaz, przesuwasz wajchę do przodu i ciągnik błyskawicznie przyspiesza, nie zmieniając obrotów, ale jak odpuścisz gaz to zhamuje silnikiem, jak na zwykłym biegu.

!!! Jeśli będziesz kiedyś gdzieś testował Fendta, pamiętaj tylo żeby nie walić numeru w drugą stroną:
odkręcisz gaz do dechy i przesuniesz wajchę do przodu to ładnie się rozpędzi, ale jeśli na pełnym gazie zrobisz ten numer do tyłu (wajchę do tyłu, jadąc na wprost z dużą prędkością) to bardzo szybko zarżniesz skrzynie. Żadna nie jest w stanie wytrzymać takich obrotów (przy dłuższej, tego typu zabawie) !!!

Podjedź do jakiejś Korbankowej filii i się przejedź, bo z opisu to ciężko wyłapać sedno.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

#6 Share MiRol

MiRol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 363 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja, mechanika :)

Napisany 25 sierpień 2009 - 15:25

technika jazdy z przekładnią VARIO Teraz to i ja zrozumiałe to dokładnie... a jak jest w JD?? podobna zasada? i jak sie nazywa skrzynia w jd o podobnej charakterystyce pracy jak ta Vario z Fendt'a??
http://www.youtube.c...er/Michalek69pl
Zapraszam do oglądania :D

#7 Share AdrianFanDeutz

AdrianFanDeutz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice turku (Kowale Pańskie)

Napisany 25 sierpień 2009 - 17:37

technika jazdy z przekładnią VARIO

Teraz to i ja zrozumiałe to dokładnie... a jak jest w JD?? podobna zasada? i jak sie nazywa skrzynia w jd o podobnej charakterystyce pracy jak ta Vario z Fendt'a??


bezstopniowa skrzynia biegów w john deere nosi nazwę AutoPower, jednak częściej na AF. używa się skrótu AP.

#8 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 25 sierpień 2009 - 18:49

technika jazdy z przekładnią VARIO AutoPowr :D

Joy w Fendt'cie działa jak joy od kompa, posuwasz do przodu, ciągnik przyspiesza, puszczasz joy'a i on powraca na swoje miejsce a w JD <link> dźwignia działa jak 'suwak' czyli pozostaje w położeniu wybranym przez operatora.

#9 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 25 sierpień 2009 - 20:16

technika jazdy z przekładnią VARIO

Teraz to i ja zrozumiałe to dokładnie... a jak jest w JD?? podobna zasada? i jak sie nazywa skrzynia w jd o podobnej charakterystyce pracy jak ta Vario z Fendt'a??

skrzynia w JD to zupelnie inna sprawa. w jednym z numerow RPT bylo zdjecie skrzyni Vario, tam dzila tylko hydraulika (oczywiscie tryby tez sa) w JD w skrzyni AutoPowr jest zwykla, znana nam bardzo dobrze skrzynia Power Shift tyle ze bardzie "zautomatyzowana". to tak jak bys mial nieskonczenie wiele nadbiegow i polbiegow :D http://www.deere.com.../powershift.jpg tu masz foto tej skrzyni, prosta prawda?? :D http://www.vansimple...00/CVT-flow.jpg schemat skrzyni Vario, wydaje sie proste. a tu skrzynia Vario http://www.agrofoto....mage100025.html to juz troche skomplikowane :D
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#10 Share Matuch

Matuch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 26 sierpień 2009 - 14:18

technika jazdy z przekładnią VARIO Udało mi sie coś skleić. Bawiłem się chwilę symulatorem skrzyni Vario, a że nie idzie tego skopiować to nagrałem i wrzuciłem na You Tube. Próbowałem to trochę opisać, ale jak by ktoś miał konkretniejsze pytania to spróbuję odpowiedzić:


Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 03:47
  •  

#11 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 12 wrzesień 2009 - 17:32

technika jazdy z przekładnią VARIO A ja mam takie zapytnie bo ja się zastonawiam nad 300 vario.Czy naprzykład w skrzyni vario morze być słabsza siła uciągu??tzn.czy olej do radę napędzić to co tryb?? bo na chłobski rozum to tryb zazębia się na tryb a olej?? I która ze skrzyń będzie "długotrwalsza" np.w johnie AutoQuad plus czy vario??Wiem że to zależy to również od operatora ale czy to elektronika nie siędzie?? :) :)

#12 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 12 wrzesień 2009 - 17:48

technika jazdy z przekładnią VARIO Vario to hydrostat i tam tez sa tryby. slyszalem ze w Claasach Xerionach jest skrzynia na bazie hydrostatu ale ile w tym prawdy to nie wiem. Vario na pewno uciagnie tyle samo co zwykla skrzynia.
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#13 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 12 wrzesień 2009 - 18:06

technika jazdy z przekładnią VARIO Możliwe... :) Tylko jak z tą żywotnością??

#14 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 12 wrzesień 2009 - 19:45

technika jazdy z przekładnią VARIO wedlug mnie Vario ma wieksza zywotnosc niz AQ w JD ale AutoQuad Plus to zupelnie inna "bajka" niz Vario, do Vario mozna bardziej porownac AutoPowr ale to dalej nie to samo. niby dzialanie jest to samo ale budowa zupelnie inna.
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

#15 Share Matuch

Matuch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 24 wrzesień 2009 - 09:14

technika jazdy z przekładnią VARIO Miałem kiedyś przyjemność uczestniczyć w pokazie Axiona z Cmatic - "bezstopniowa" skrzynia ZF'a znana również jako CVT z Casa, czy NH). Podczas małego szkolenia teoretycznego próbowali nam wyjaśnić jak działa. Jak poszczególne sprzęgła się zmieniają, żeby zmienić zakres. Mimo że wrażenia pozytywne, bo działa lepiej od HexaShift, czy Czy Dyna6 (oczywiście również ZF), to apetyt jakiego narobili hasłem "bezstopniowa" padł po przejażdżce. Jest to jakiś krok naprzód, ale technika Vario, z racji patentu jest poza zasięgiem.


http://www.youtube.c...h?v=P0S7pDPeqak
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

#16 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 wrzesień 2009 - 17:29

technika jazdy z przekładnią VARIO Pierwsze skrzynie Vario z typu ML 130 czyli do ciagnikow z typu 700 byly niestety skrzyniami bardzo slabymi, najczescie po uplywie 5000-7000 motogodzin musialy podlec wymianie. Obecne skrzynia nie maja juz tak duzego stopnia awaryjnosci jak te pierwsze lecze jednak caly czas wystepuja od czasu do czasu jakies problemy. U nas w warsztacie wymienialismy juz skrzynie ktore mialy na liczniku zaledwie 120 motogodzin. Po prostu nie ma reguly...a jesli obejrzy sie taka skrzynie dokladnie od srodka to mozna sobie wyobrazic dlaczego podlegaja tak czesto awari. Niektore lozyska w skrzyni ML200 sa tak male jak w rowerze...."a musza przenosic niezmiernie wielkie sily". Trzeba dodoac ze sama skrzynia Vario w dzisiejszej formie zostala skonstruowana juz na poczatku lat 60, niestety wtedy brakowalo jeszcze do niej wysoko rozwinietej i wytrzymalej elektroniki, i dopiero lata 90 przyniosly ten przelom.

A to dla kogos kto interesuje sie techniczna strona skrzyni.

Schemat skrzyni Vario od strony hydraulicznej.
Dodany obrazek
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#17 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 wrzesień 2009 - 17:48

technika jazdy z przekładnią VARIO

HexaShift, czy Czy Dyna6 (oczywiście również ZF)

hexashift czy dyna6 to chyba sa przekladnie firmy GIMA, a nie ZF.
co dokladnie sprawilo, ze nie uwazasz ich za przekladnie bezstopniowe, bo nie bardzo rozumiem
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#18 Share Rogeryk

Rogeryk

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 wrzesień 2009 - 20:31

technika jazdy z przekładnią VARIO Moim zdaniem przekładnia bezstopniowa to znaczy bez stpni czy zazębień odczuwalnych przy zmianie. Skrzynie w Claasie Axionie czy Dyna 6 można nazwać automatycznymi a nie bezstopniowymi gdyz są w nich biegi i półbiegi jak to się pospolicie nazywa tylko automatycznie zmieniane. Typową bezstopniówka moim zdaniem jest Dyna VT w MF i Vario w Fendt

#19 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 wrzesień 2009 - 20:41

technika jazdy z przekładnią VARIO przeciez mowimy o c-matic, a nie hexashiftcie!!!!!!!!!!!!
w vario tez sa zazebienia, jest na pewno najbardziej komfortowa, gdyz posiada jako jedyna silniki hydrauliczne o zmiennej chlonnosci i pompy o zmiennej wydajnosci, dlatego nie czuc (prawie) zmiany przelozen, ale na tym koncza sie jej zalety!

widze, ze nic wiecej w technice bezstopniowej was nie interesuje, dlatego tez oceniacie tak, a nie inaczej. jak powiecie technicznie o co chodzi to mozemy pogadac, bo na razie robicie szum, ale sami nie wiecie o co c'mon.

Typową bezstopniówka moim zdaniem jest Dyna VT w MF i Vario w Fendt

ale w valtrze s juz nie zapewne :) :) , na prawde macie mozgi wypalone przez korbankowa religie
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 03:47
  •  

#20 Share Henius91

Henius91

    Rolnik z pomorza

  • Moderator Galerii
  • PipPipPip
  • 2427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kościerzyny

Napisany 24 wrzesień 2009 - 21:14

technika jazdy z przekładnią VARIO a AutoPowr w JD i AutoCommand w NH to juz nie bezstopniowki??!!
"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Individually Yours

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy