Skocz do zawartości

Zdjęcie

technika jazdy z przekładnią VARIO


84 odpowiedzi na ten temat

#81 Share PALAX

PALAX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 18 kwiecień 2013 - 09:09

technika jazdy z przekładnią VARIO Famer21 Nie ma takiego pojęcia dam 2 razy joja do przodu. Ponieważ danie joja na 1s czy na 2sekundy do przodu to nie to samo. W joju masz po środku przełącznik poziomy którym regulujesz stopień przyspieszania. To znaczy że na I stopniu wychylenie joja do przodu to nie to samo co na IV stopniu. I tak na I stopniu czyli pozycja max w dół przyspiesza Ci najwolniej do 50km/h w około 250s, II pozycja w górę 45,5s, trzecia 23,8s oraz czwarta pozycja max w górze do 50km/h ciągnik przyspieszy w 10 s przy znamionowych obrotach silnika. Ja jeżdzę na codzień na pozycji 3 . Uważam że jest to optymalna pozycja względem szybkści przyspieszania a zużyciem paliwa. Widzisz jak mój Tata kupił Fendta 716 w 2002r to zalecano przeszkolenie w zakresie techniki jazdy przekładnią vario w Tarnowie Podgórnym i ja takowe odbyłem. Dzięki czemu jak ciągnik przyjechał 29.04.2002 odrazu rozpoczołem prace plowe bez zastanawiania się jak i do czego to służy.
Wracając do pytania. Dodanie gazu nie zmieni Ci przełożenia jednak wzrosną obroty silnika oraz moc, wzrośnie prętkość i spalanie będziesz miał większe. Musisz zrozumieć sens jazdy vario, chodzi o to by pracować ciągnikiem w różnych pracach z róznymi prętkościami przy możliwie niskich obrotach silnika. W tradycyjnym ciągniku przyspieszasz gazem tu nie musisz wystarczy że przytrzymasz joja do przodu .Na początek proponuje byś przeczytał kilka krotnie instrukcje obsługi tylko dokładnie. Co joja w lewo,jest funkcja zmiany kierunku jazdy przód/ tył. W fendt masz dwie możliwości zmiany kierunku jazdy, pierwsza możliwośc to po lewej stronie kierownicy masz przełącznik i II możliwość jojem . Wykonujesz to tak że wciskasz przycisk aktywacyjny drążka z przodu joja i wychylasz joja w lewo wtedy ciągnik zmienia kierunek. W prawo masz tempomat ;)

Edytowany przez PALAX, 18 kwiecień 2013 - 19:56.

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 23:19
  •  

#82 Share Famer21

Famer21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 779 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Informatyka, Kino, Muzyka

Napisany 14 sierpień 2013 - 22:33

technika jazdy z przekładnią VARIO Już w miarę opanowana technika.. A jak z ekonomiczny jazdą? Tzn z zużyciem paliwa, jak jeździć oszczędnie ?

#83 Share Grzesiex

Grzesiex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 13 lipiec 2014 - 23:28

technika jazdy z przekładnią VARIO Jak najkorzystniej ustawić obciążenie graniczne? Jaka wielkość parametru jest najlepsza do prac polowych (orka, talerzowanie) a jaka do szybkiego transportu szosowego?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 23:19
  •  

#84 Share kris14

kris14

    Zaawansowany

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7078 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 lipiec 2014 - 08:30

technika jazdy z przekładnią VARIO Ja mam ustawione między 7 a 15% i nie kombinuje za bardzo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
technika jazdy z przekładnią VARIO Dzisiaj, 23:19
  •  

#85 Share 76dario

76dario

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2017 - 18:11

technika jazdy z przekładnią VARIO

Witam,

trochę z innej bajki, ale nadal o TMS.

Proszę o poradę, otóż jakiś czas temu pewien znajomy zapytał mnie czy w momencie jak mam włączony TMS i hamuję to czy potem ciągnik tak jakby delikatnie ruszał. Stwierdził, że jeżeli tak się dzieje to nie jest dobrze i coś może być z oprogramowaniem. Mieliście taką sytuację? Przyznam szczerze, że nigdy na to nie zwracałem uwagi. Mam Fendta 718.

Zapytałem nawet kolegi, który jeździ Fendtami zawodowo (firma zajmuje się cięciem itransportem kukurydzy, ubijaniem kiszonek itp.), mają wyłącznie Fendty. Zajmują się też ich naprawą, ale nie potrafił mi powiedzieć nic na ten temat bo też nigdy nie zwracał na to uwagi.

Pytałem elektryka-programisty i też nic na ten temat nie powiedział.

Może ktoś mi doradzi czy mam powody do obaw.

pozdrawiam




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy