Zetorek7711

Co sądzicie o massey ferguson 675

Polecane posty

Gryzon    0

Witam jestem posiadaczem tego ciągnika czy mógłby ktos mi podesłać zdjęcie zaczepu polowego jak on wygląda bo nie wiem czy w moim MF jest oryginalny ponieważ wom jest równo z tym zaczepem. Zauważyłem że na niektórych zdjęciach z ogłoszeń są inne zaczepy czy to zależy od kraju gdzie został wyprodukowany czy od roku? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BaejKoziol    0

Ja zamieniłem ursusa C360 na mf 675 i nie narzekam, robię robotę szybciej i oszczędniej. Polecam mf 675.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Czy ta skrzynia 12+4 jest naprawdę taka zła?? co w niej może się zepsuć?

mam mf 575 z 1977 roku i ma w lewej dźwigni 3+1 a w prawej 4 poziomy ale półbiegów to ja nie widzę żadnych, gdzie je się załącza?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Skrzynia 12+4 jest jedną z najlepszych w MF. Tylko skrzynia bez wzmacniacza momentu na 3 dźwignie. Jeżeli jest to 3 biegi do przodu i jeden do tyłu plus reduktor i wzmacniacz momentu to faktycznie nie jest to najbardziej trwałe rozwiązanie. Jeżeli z dodatkowym przełożeniem jak ta z dodatkową dźwignią to jedna z najlepszych w MF

Nie wiem jaką masz tą skrzynię ale wydaje mi się że masz 3+1R w lewej i 3 pozycje reduktora w prawej ( H-szybkie, N-luz, L-wolne) oraz dodatkowo na desce rozdzielczej lub pod nią masz dźwignię od wzmacniacza momentu.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

675 to odpowiednik ursusa 4512 tak jak 575 tylko kabine ma inny  wom hydrauliczny i 2 pompę hydrauliczną i niezależnie będzie chodzić podnośnik i wywrot ogulnie mało palą jak masz proste pola bez gór i gliny pług to 4*35 ciągnie bez problemu na 1 szosowej idzie ziemia 3a 3b a agregat to 3 metry ciąga bez problemu a co do pługa to trzeba ustawić i mieć dobry pług bo nie raz widze że sąsiad 60tką 2 pługów nie może sciągnąć i kamienie wozi na pługu a 2 sąsiad ora 4 skibami idzie mu leciutko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Miejsce na wzmacniacz masz:) To jest to wycięcie obok przełącznika do świateł. Ale u ciebie nic tam nie ma. A ile masz biegów? Bo po dźwigni to wynika że jest skrzynia 8+2 ( jak w 255) lub 12+4 ( te ze wzmacniaczem ale u ciebie go nie ma).

Dzieje CI się coś z tą skrzynią że tak się martwisz? Przecież tam kosmicznej technologii nie ma więc nie przejmuj się tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Ja mam wzmacniacz hydrauliczny. Po kupnie 5 lat temu byl naprawiany na częściach od korbanka i z mechanikiem wyszlo 1500 zl i działa aż milo caly czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Nic się nie dzieje, działa super tylko naczytałem się o tych skrzyniach 12+4 że takie awaryjne.

Mam w lewej dźwigni 3+1 a w prawej 4.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Wszystko jasne u mnie w lewej mam 4 +1 a w prawej 2 poziomy.

 

 

Edytowano przez Rob355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Dla czytających w celu sprostowania: Ursus kupił licencję na ciągniki serii 500 i bez kabiny 200, nie było wtedy serii 600. Ursus 5312/14 to odpowiednik MF575 lub MF275 

 czy jest na to jakieś oficjalne potwierdzenie- bo w google nic nie ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jak odszukam ten artykuł to wkleję link. Swoją drogą to czy tak trudno to zauważyć - wprowadzili 235, 255 a przygotowali 265 i 275 tylko że nie zdążyli z wprowadzeniem na rynek przed wygaśnięciem licencji i jest 4512 i 5314.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Mi właśnie 575 kojarzy się z 4512 - bo ma moc 66kM, a ursus 5312 ma 71KM.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

JAko z tego względu że posiadam taki ciągnik wypowiem się również :) Ciągnik jest jak najbardziej spoko tylko szukaj z przednim napędem będzie miał cięższy przód. Ja mam przez przedniego napędu i na ciężkich 3-skibowych obrotowych pługach podczas  wyjeżdżaniu z lekkiego uskoku czuć było że przód może się poderwać przy ostrym dodaniu gazu. ale jak się jedzie po prostej to nic takiego się nie wydażyło. Szukaj rónież na felgach tych regulowanych co się popuszcza śruby i się kręci kołem i się poszerza wtedy on będzie miał bardzo ciężki tył (u mnie są opony od MTZ). Zwróć uwagę na cięgna dolne jeżeli wystają tak około z 7-10 cm to szukaj sobie już dłuższych ponieważ po podczepieniu siewnika kultywatora agregatu nie podniesiesz wyżej jak 5 cm ja właśnie mam te krótkie i jedynie pracował w pługach 3 skibowych zwykłych bo siewnika nie podpiołem bo nie dało rady podnieść (ale będe ucinał te końcówki wspawywał eurohaki). Przedni napęd się przyda do tego ciągnika bo mocy mu nie brakuje a wiadomo z przednim napędem będzie mu o wiele lżej przy orce na górkach. W moim było padnięte sprzęgło na docisku była tylko jedna dobra spręzynka reszte było popękane i na takim sprzęgle orałem 3 grudziądza i dawał rade pod górke tylko że wtedy musiałem mieć jedynke szybki żółw i nie spalił dużo tyle co c 360 a nawet chyba mniej. Zwróć uwagę na przednią oś zobaczy czy luzów nie ma bo z tego co wiem to w przedniej osi lubi się wyrabiać tuleja i trzeba tokarza szukać żeby dorobił taką tulejke. No i co wiecej na dach wejdź i sprawdż czy nie ma rdzy na zawiasach i zamknięciach jeżeli bedą to znaczy że ciągnik stał pod chmurką :D to chyba tyle. Pozdrawiam.

Edytowano przez Gryzon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1447

Brak drzwi- a o elementy blacharskie bardzo ciężko, wybita tylna lampa- oryginał 100 zł, brak jakiegokolwiek zaczepu (nie licząc haka, a raczej haczka  :) ), nie wiadomo na jakiej skrzyni (półbiegi hydrauliczne czy mechaniczne? Poznasz po ilości dźwigni zmiany biegów, 3- mechaniczne, 2- hydrauliczne), przygotowany do rejestracji? nie wiadomo, przedni napęd + tur- trzeba dobrze obejrzeć czy przednia oś jeszcze daje radę, przednie opony się kończą, lecz jeżeli nie są popękane to ze dwa sezony wytrzymają. Jeżeli jest na skrzyni mechanicznej i wszytko w nim działa jak należy i jest przygotowany do rejestracji to cenowo wychodzi ok. (sam tur 6-8 tys., a egzemplarze w dobrym stanie bez przedniego napędu chodzą po 25 tys.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1447
Napisano (edytowany)

Jeżeli chodzi o pracę w polu to są lepsze, zmieniasz półbieg bez dotykania sprzęgła- możesz się szybko "wyratować" gdy ciągnik grzęźnie a silnik spada z obrotów. Jeżeli chodzi o niezawodność to są gorsze- zmiana na wyższy zakres wykonywana jest przez ciśnienie hydrauliczne, na tym samym obwodzie (tej samej pompie), oprócz półbiegów, jest hydraulika zewnętrzna, sprzęgło WOM i ewentualnie załączanie przedniego napędu. Ilość rurek, zaworków i złączek jest ogromna, w związku z czym znalezienie ewentualnego winowajcę spadku ciśnienia w tym obwodzie jest bardzo czasochłonne. A przy zbyt niskim ciśnieniu wałek WOM kręci się cały czas i masz połowę (niższy zakres) biegów (gdyż skrzynia w tych MF to 12/4, czyli 3 podstawowe biegi do przodu, reduktor (czyli 3x2=6 biegów), i różnie nazywany "półbieg" (3x2x2=12)). Dodatkowo na niższym półbiegu ciągnik nie hamuje silnikiem, co jest ciut niebezpieczne- jednak nie wiem czy w skrzyni w pełni mechanicznej jest tak samo. No i na wyższym zakresie, po wciśnięciu sprzęgła, jeżeli ciągnik ma ochotę się stoczyć lubi zblokować skrzynię- wtedy pomaga tylko delikatne puszczenie sprzęgła i szybkie wyjęcie biegu. Pamiętać też trzeba że ciągniki te mają już ze 30 lat- a np. ciśnienie na półbieg podawane jest przez wałki sprzęgłowe  które po tylu latach są już wyrobione, a koszt nowych bardzo szarpie po kieszeni. W związku z powyższym taka skrzynia ma więcej zalet niż wad. Wiem bo taką mam :)

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Szczerze to czy z półbiegiem czy wzmacniaczem momentu ( nie mylić pojęć bo to żadne półbieg ) to te skrzynie wcale takie super jeśli chodzi o prace w polu nie są. Szybki wsteczny, brak rewersu, zbyt duża różnica prędkości miedzy 2 i 3 biegiem. 

Co do serii 6xx to są dwie pompy złączone razem w tylnym moście ( jeśli się mylę to wybaczcie ), dużo lepiej i prościej jest w serii 3xx ( pompa tandemowa napędzana z rozrządu ).

Odnośnie tego ciągnika z ogłoszenia to widać że ktoś próbował to odnowić, choć i tak średnio mu wyszło. Czy cena jest atrakcyjna - kwestia jak wygląda mechanicznie bo bez drzwi pojedziesz ale jak silnik padnie to już raczej nie. Jak nie znasz się to poszukaj kogoś w okolicy co ma taki ciągnik i zna się na mechanice, wtedy będzie dużo łatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    24

Jeżeli chodzi o pracę w polu to są lepsze, zmieniasz półbieg bez dotykania sprzęgła- możesz się szybko "wyratować" gdy ciągnik grzęźnie a silnik spada z obrotów. Jeżeli chodzi o niezawodność to są gorsze- zmiana na wyższy zakres wykonywana jest przez ciśnienie hydrauliczne, na tym samym obwodzie (tej samej pompie), oprócz półbiegów, jest hydraulika zewnętrzna, sprzęgło WOM i ewentualnie załączanie przedniego napędu. Ilość rurek, zaworków i złączek jest ogromna, w związku z czym znalezienie ewentualnego winowajcę spadku ciśnienia w tym obwodzie jest bardzo czasochłonne. A przy zbyt niskim ciśnieniu wałek WOM kręci się cały czas i masz połowę (niższy zakres) biegów (gdyż skrzynia w tych MF to 12/4, czyli 3 podstawowe biegi do przodu, reduktor (czyli 3x2=6 biegów), i różnie nazywany "półbieg" (3x2x2=12)). Dodatkowo na niższym półbiegu ciągnik nie hamuje silnikiem, co jest ciut niebezpieczne- jednak nie wiem czy w skrzyni w pełni mechanicznej jest tak samo. No i na wyższym zakresie, po wciśnięciu sprzęgła, jeżeli ciągnik ma ochotę się stoczyć lubi zblokować skrzynię- wtedy pomaga tylko delikatne puszczenie sprzęgła i szybkie wyjęcie biegu. Pamiętać też trzeba że ciągniki te mają już ze 30 lat- a np. ciśnienie na półbieg podawane jest przez wałki sprzęgłowe  które po tylu latach są już wyrobione, a koszt nowych bardzo szarpie po kieszeni. W związku z powyższym taka skrzynia ma więcej zalet niż wad. Wiem bo taką mam :)

 

czyli mozesz mi powiedziec jaka masz skrzynie bo nie zrozumialem mowisz ze lepsza czyli mechaniczna czy ta ze wzmacniaczem momentu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1447
Napisano (edytowany)

Mam skrzynię ze wzmacniaczem momentu hydraulicznym, ale wolałbym w pełni mechaniczną skrzynię. Poprostu hydrauliczny wzmacniacz momentu prze ze mnie nie jest w pełni wykorzystywany, na moje potrzeby skrzynia mechaniczna by wystarczyła a z naprawą byłoby prościej.

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj