Zaloguj się, aby obserwować  
MECHANIZATOR

MOTOGODZINY

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus C-355M
AUSCHTAGEN    136

Dorwałem 3 ciągniki bo natrafiły mi się na trasie:

 

Ursus 904 rok produkcji 1982 - 9807 mth

ZTS 12245 rok produkcji 1989 - 6943 mth

Ursus 1634 rok budowy 2005 - 910 mth

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

dzięki za te dane

 

jeszcze jest jednak ktoś na tym forum komu zależy na nauce :lol:


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

a oto wyniki moich badań

 

wyniki badań wykorzystania ciągników rolniczych Ursus-Zetor

 

ze względu na dość małą liczbę wyników w typach ciągniki zostały podzielone na typoszeregi wg konstrukcji silnika

 

1 - typoszereg R4-W - ciągniki z silnikiem 4 cylindrowym wolnossące

2 - typoszereg R4-T - ciągniki z silnikiem 4 cylindrowym z turbodoładowaniem

3 - typoszereg R6-W - ciągniki z silnikiem 6 cylindrowym wolnossące

4 - typoszereg R6-T - ciągniki z silnikiem 4 cylindrowym z turbodoładowaniem

 

w skład poszczególnych typoszeregów weszły nasępujące typy ciągników

 

1 - R4-W - Ursus: C-385, C-385A, 902, 904, 912, 914, 932, 934, Zetor: 8011, 8045, 8111, 8145, 8245

2 - R4-T - Ursus: 1002, 1004, 1012, 1014, 1032, 1034, 1132, 1134, Zetor: 10011, 10045, 10111, 10145, 10245, 11245,

3 - R6-W - Ursus: 1201, 1204, 1212, 1214, 1222, 1224, 1232, 1234, Zetor: 12011, 12045, 12111, 12145, 12245

4 - R6-T - Ursus: 1604, 1614, 1634, Zetor: 16045, 16145, 16245

 

średnia ilość motogodzin w roku roboczym ciągnika - oznacza średnią arytmetyczną wszystkich ciągników w danym typoszeregu

 

1 - R4-W = 381 mth

2 - R4-T = 343 mth

3 - R6-W = 338 mth

4 - R6-T = 370 mth

 

w poszczególnych typoszeregach średnie wykorzystanie roczne mieściło się w przedziałach

 

1 - R4-W = od 158 do 605 mth

2 - R4-T = od 112 do 574 mth

3 - R6-W = od 95 do 581 mth

4 - R6-T = od 145 do 594 mth

 

odnotowane ekstremalne wyniki ( minimalne i maksymalne )

 

1 - R4-W = od 110 do 841 mth

2 - R4-T = od 109 do 877 mth

3 - R6-W = od 69 do 657 mth

4 - R6-T = od 151 do 846 mth

 

zgodnie z polskimi normatywami eksploatacji maszyn rolniczych i na podstawie wyników badań określono minimalną i maksymalna liczbę lat eksploatacji ciągników w typoszeregach

 

1 - R4-W = od 21 do 164 lat

2 - R4-T = od 21 do 165 lat

3 - R6-W = od 27 do 261 mth

4 - R6-T = od 21 do 119 mth

 

i przeciętną liczbę lat eksploatacji

 

1 - R4-W = od 30 do 114 lat = średnio 47 lat

2 - R4-T = od 32 do 161 lat = średnio 52 lata

3 - R6-W = od 31 do 190 lat = średnio 53 lata

4 - R6-T = od 30 do 124 lata = średnio 49 lat

 

Wnioski

 

1 - średnie roczne wykorzytsanie ciągników na poziomie 340-380 mth jest niskie w porównaniu z normatywami IBMER i Krajów Zachodnich gdzie średnie roczne wykorzystanie wynosi 650-700 mth

2 - odnotowane ekstrealne wyniki pokazują że są w polskim rolnictwie ciągniki (tego typu) które wykorzystane są właściwie czyli liczba ich lat eksploatacji nie przekracza znacząco 30 lat ale sa i ciągniki słabo wykorzystane których normatywny okres eksploatacji sięga nawet 260 lat

3 - przeciętna liczba lat eksploatacji - czyli najczęsciej spotykany normatywny okres eksploatacji oscylujący w granicach 50 lat również nie jest najlepszym wskaźnikiem

 

reasumując - ciągniki poddane badaniu nie są w pełni wykorzystane - oznacza to przerost kosztów amortyzacji nad kosztami urzytkowania a co za tym idzie przeinwestowanie gospodarstw - mówiąc wprost ciągniki te są zbyt duże na areał jaki obsługują

 

chciałbym podziękować wszystkim którzy pomogli mi w realizacji tego projektu :D


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Basiutka20    2

widze ze chyba mamy uczonego na forum :D


Żeby człowiek był syty musi bardzo dużo miesa jeść - ale mnie sie robic nie chce bo do miasta wyjechała cała wieś - więc ja protestuje, wiecej nic nie wychoduję !!! - ja jestem Rolnik, Rolnik, Rolnik sam w dolynie !!! :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

@Balzak - rzeczywiście masz racje ze to typowo ksiązkowe podejście - ale jak to mawiał pewien mój profesor Praktyka jest po to zeby lepiej zrozumieć teorie - ten projekt nie oddaje całości problemu - a co do dobierania ciagników do wielkości i warunków gospodarstwa to juz całkiem inna bajka

 

osobiście w poprzedniej sesji egzaminacyjnej projektowałem wyposażenie gospodarstwa w maszyny jeśli byłby ktoś zainteresowany to chętnie służe pomocą i rada jak taki projekt wykonac


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bartoszsola
      Witam! Zamieszczam oryginalne skany instalacji do Zetorów jak wyżej    Może komuś się przyda  `



    • Gość
      Przez Gość
      witam, jak podłączyć 2 wskaźniki paliwa pod jeden wskaźnik? to rozwiązanie oryginalne. Są tu 2 przekaźniki które odpowiadają za przełączenie wskazania z pierwszego czujnika na drugi. Problem w tym, że ktoś kiedyś pchał rączki w instalacje przez co ciężko jest mi dojść co do czego. Po podłączeniu na którko 1 i 2 oba działają prawidłowo kwestia w tym jak to wpiąć w przekaźniki żeby pracowało tak jak powinno? w załączniki prowizoryczny schemat

    • Przez Przemek1265
      Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora w ciągniku John Deere 6400. Ciągnik był u elektryka i postawił diagnozę na regulator napięcia i go wymienił i sprawdzał ładowanie i było, lecz kontrolka od ładowania cały czas się świeci i akumulator nie jest ładowany i na dodatek stopiło mi w skrzynce z bezpiecznikami ,,bezpiecznik" fachowo to się dioda nazywa. Od czego może ona być? Co może być przyczyną? W czym szukać winy? Dodaję również zdjęcie alternatora i schemat skrzynki bezpieczników z zaznaczonym bezpiecznikiem, który został spalony. Wyczytałem również, w alternatorze jest wtyczka W i jedni piszą, że musi być podłączona, a inni że nie. Jak ma być podłączona to w którym miejscu do instalacji ją podłączyć?



    • Przez karczikpr
      Witam, montował ktoś zamiast reflektorów przednich lampy led? Jeśli tak to jaki model lamp polecacie i gdzie je kupić ?
    • Przez rolkam72
      Witam serdecznie wszystkich użytkowników .
      Otóż jest taki problem .
      Stacyjka nie rozłączała mi prądu i blokowała się kierownica .
      Kupiłem nową założyłem i pali się tylko i wyłącznie kontrolka od ładowania .Żaden wskaźnik ani nic innego włącznie z rozruchem .
      Po włożeniu starej jest to samo 
      Wychodzą z ciągnika 3 kable jeden z nich plus drugi wyjście na kontrolki i 3 rozruch 
      Po kręceniu kluczykiem stacyjka podaje na kontrolki prąd ale nic się nie dzieje nie tyka ten stycznik nie zapalają się zegary ogólnie nic nie ma.pradu .
      Bezpieczniki dobre na 2 z nich jest jakiś znikomy prąd 2.8v .
      Proszę o radę co może być uszkodzone .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj