Rafiiiiiiiiii

Problemy z ukladem kierowniczym

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak wałek zaczyna się giąć to lepiej przeciąć kierownice i kupić nową niż z pieprzyć kolumnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Gdzieś widziałem patent na ściągnięcie kierownicy bez uszkodzenia. Na 99 % było to na tym forum trzeba by poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest takie coś, myślisz pewnie o tej rurce przeciętej na pół, ale jak mocno siedzi że gnie się oś to i tak nie bardzo da się bez problemowo z ciągnąć ażeby nic nie uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keruj1    0

Ciśnienie w kołach jest jak najbardziej okej :)

 

Zdejmij kierownice i wlej oleju w rure obok trzpienia tam nasmarujesz łozysko igiłkowe które się zaciera przez to masz opory w kręceniu kieriwnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@keruj1 A gdzieś Ty ten stary post odkopał :lol: :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Witam.

Panowie, muszę koniecznie zregenerować kolumnę kierowniczą bo luzy ma już okropne, regulacja nic nie pomaga, w krańcowych położeniach kierownica się zacina. Powstał jednak bardzo poważny problem. Kierownica nie była ściągana od nowości. Za chiny ludowe nie chce zejść. Męczyłem ją wczoraj 3h, waliłem od spodu młotkiem na tyle na ile mogłem, próbowałem ściągaczem bo akurat dysponuję, nic, zero, nawet pół milimetra nie zeszła. Lałem tam i oliwy i WD 40. Zero efektu. Kierownica nawet nie ma zamiaru się ruszyć. Pomysłów już mi brakuje. Może Wy podpowiecie jak ją można ściągnąć i czy w ogóle się da czy może będzie trzeba ją ciąć. Bo rozumiem że kolumny bez demontażu kierownicy nie wyciągnę z ciągnika? Myślę że gdyby się dało to poza ciągnikiem jakoś bym ją zbił młotem ale w ciągniku nie ma jak. Nawet ściągacz nie daje rady. Proszę o jakieś Wasze rady, propozycję co z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Odkręcasz cały kokpit, kolumnę i robisz nacięcie na kokpicie do otworu od kolumny, rozginasz i masz wyjętą wraz z kierownica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Mówisz żeby naciąć kokpit? Tylko u mnie chyba tam jest dziura na przewylot w takim sensie że tą rurę od kierownicy z jednej strony ogranicza ta blacha skręcona z maską a z drugiej ogranicza ją ten kokpit ze wskaźnikami zatem chyba nie ma tam co nacinać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Blachę z zegarami odkręć kokpit też i jego natnij w najcieńszym miejscy między kolimną a bakiem paliwa. Zdejmiesz go wtedy całego i możesz wyjąć układ razem z kierownicą. A jak będzie na górze to i możliwości większe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Ale już później z tym raczej nic nie zrobię a nie chcę ciąć blachy bo to będzie później kijowo wyglądało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie będzie nawet tego widać, bo na nią zachodzi maska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włodek    16

Obyło się bez cięcia. Wyjąłem kolumnę razem z tą blachą i kierownicą. Jak już była na zewnątrz, między tą rurę a kierownicę wsadziłem cienki mesel, dostała dosłownie dwa porządne młoty i zlazła sama. Kolumna wyremontowana. Jeszcze jutro ją do końca poskręcam i zobaczymy jak efekty. Do wymiany miałem dwa łożyska stożkowe, na tym górnym niektóre wałki miały jakieś zadziory a że one były nie drogie to wymieniłem oba. Dodatkowo oczywiście wszystkie oringi i uszczelniacze też dałem nowe, pościnany był też ten wał główny (ten krótki, nie ślimacznica) więc też poszedł na złom, no i łożysko które na nim pracowało i igiełki też wymieniłem. Póki co wszystko chodzi sztywno. Ale tak jak mówię, jeszcze tego nie poskładałem bo dziś już nie miałem czasu, jutro skończę. Teraz został mi remont przodu bo ma masakryczne luzy na sworzniach, że o łożyskach na kołach nie wspomnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie trzeba obcinać plastiku.Wystarczy wziąć rurę przeciąć na pół i przyłożyć do kolumny i skleić izolacją i zaprzeć o to ramiona ściągacza.Gdzieś na AF jest zdjęcie jak to wygląda.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Zgadza się na ten pomysł wpadłem kiedyś przy okazji wymiany kokpitu na nowy ,którego było mi żal ciąć aby założyć.

Bierzemy rurę zdaje się 1 12cala (nie pamiętam dokładnie musi ładnie pasować). Ucinamy ją dokładnie równej długości i przecinamy na dwie połówki. Następnie zakładamy pod kierownicę i obklejamy taśmą izolacyjną lub możemy skręcić opaską taką jak do węży. Zakładamy ściągacz dwuramienny ustawiając łapy tak aby przecięcia rury były na środku łap ściągacza i kręcimy i kierownica schodzi bez problemów i nic się nie uszkadza. Fotki są w tym temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/26716-malowanie-ursusa-c-330/page__st__20?do=findComment&comment=511232


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

Czy końcówki drążka poprzecznego (od koła do koła) są takie same jak drążka podłużnego (od kolumny do koła)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

http://nokautimg1.pl/p-41-ba-41bae91746556eb69a3075ac11e18eba500x500/przegub-drazka-kierowniczego-z-gwintem-c-360.jpg

http://nokautimg2.pl/p-e8-cb-e8cb10f1a9dccc862b9594ebeaa43398500x500/przegub-drazka-kierowniczego-dlugi-bez-gwintu-c-360.jpg

o to ci chodzi??

ten dłuższy (patrząc od przodu ciągnika) jest po prawej stronie a ten z gwintem od lewej strony , z gwintem powinno pasować z tym pod kolumną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

Mam jeszcze jedno pytanie:Czy ten przegub z gwintem jest taki sam jak od Bizona od targańca,pytam bo te od Bizona są opisane jako wzmocnione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kzarczyn    0

Witam

Problem jest z przekładnią kierowniczą w czterdziestce. Układ przerobiony bo na jeden drążek. Problemem był wyciek oleju przy wieloklinie i ruszająca się przekładnia kierownicza.

Wczoraj rozebrałem ciągnik i okazało się, że przekładnia najprawdopodobniej nie jest od sześćdziesiątki, a ruszała się na szpilkach mocujących.

Muszę pospawać obudowę wokół rury, wymienić wał na kierownicę i uszczelnić wokół wieloklinu.

Czy ktoś wie od czego to przekładnia?

post-27381-0-00125900-1360522532_thumb.jpg

post-27381-0-39550500-1360522557_thumb.jpg

post-27381-0-92805000-1360522572_thumb.jpg

post-27381-0-85294900-1360522681_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kzarczyn    0

To jest przekładnia c 355 stary model

 

Dzięki, za obrazkach wygląda inaczej.

Mam kilka pytań.

1. Rura kolumny kierownicy kręci się wokół obudowy, można ją obspawać?

2. Wał kierownicy mam do wymiany. Co trzeba zrobić aby go wymienić? Trzeba cała przekładnię rozebrać po kolei? Potrzebne są narzedzia specjalne?

3. Musiałem uciąć jedną szpikę mocyjąca przekładnię do ciągnika. Są one normalnie w handlu dostępne? Ewentualne pod jakim numerem, bo nie mogę ich namierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Na poczatek odkręc ten dekiel do którego jest przyspawana rura ,powinno wyjść do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Rurę możesz obspawać ale czy dostaniesz wał do tej przekładni to trudno powiedzieć bo były montowane z początku 70 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

    • Przez Agra
      Potrzebuję wymienić uszczelniacz kolumny kierowniczej ten który  jest pod ramieniem głównym.
      Czy jest szansa na wymianę beż zdejmowania kolumny.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj