Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problemy z ukladem kierowniczym


262 odpowiedzi na ten temat

#181 Share włodek

włodek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisany 09 maj 2012 - 11:36

Problemy z ukladem kierowniczym Witam.
Panowie, muszę koniecznie zregenerować kolumnę kierowniczą bo luzy ma już okropne, regulacja nic nie pomaga, w krańcowych położeniach kierownica się zacina. Powstał jednak bardzo poważny problem. Kierownica nie była ściągana od nowości. Za chiny ludowe nie chce zejść. Męczyłem ją wczoraj 3h, waliłem od spodu młotkiem na tyle na ile mogłem, próbowałem ściągaczem bo akurat dysponuję, nic, zero, nawet pół milimetra nie zeszła. Lałem tam i oliwy i WD 40. Zero efektu. Kierownica nawet nie ma zamiaru się ruszyć. Pomysłów już mi brakuje. Może Wy podpowiecie jak ją można ściągnąć i czy w ogóle się da czy może będzie trzeba ją ciąć. Bo rozumiem że kolumny bez demontażu kierownicy nie wyciągnę z ciągnika? Myślę że gdyby się dało to poza ciągnikiem jakoś bym ją zbił młotem ale w ciągniku nie ma jak. Nawet ściągacz nie daje rady. Proszę o jakieś Wasze rady, propozycję co z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problemy z ukladem kierowniczym Dzisiaj, 17:22
  •  

#182 Share SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 09 maj 2012 - 11:53

Problemy z ukladem kierowniczym Odkręcasz cały kokpit, kolumnę i robisz nacięcie na kokpicie do otworu od kolumny, rozginasz i masz wyjętą wraz z kierownica

#183 Share włodek

włodek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisany 09 maj 2012 - 12:07

Problemy z ukladem kierowniczym Mówisz żeby naciąć kokpit? Tylko u mnie chyba tam jest dziura na przewylot w takim sensie że tą rurę od kierownicy z jednej strony ogranicza ta blacha skręcona z maską a z drugiej ogranicza ją ten kokpit ze wskaźnikami zatem chyba nie ma tam co nacinać.

#184 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7616 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 maj 2012 - 12:12

Problemy z ukladem kierowniczym Blachę z zegarami odkręć kokpit też i jego natnij w najcieńszym miejscy między kolimną a bakiem paliwa. Zdejmiesz go wtedy całego i możesz wyjąć układ razem z kierownicą. A jak będzie na górze to i możliwości większe.
KPK Kumurun Team

#185 Share włodek

włodek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisany 09 maj 2012 - 12:22

Problemy z ukladem kierowniczym Ale już później z tym raczej nic nie zrobię a nie chcę ciąć blachy bo to będzie później kijowo wyglądało.

#186 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 maj 2012 - 12:24

Problemy z ukladem kierowniczym Nie będzie nawet tego widać, bo na nią zachodzi maska.

#187 Share włodek

włodek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisany 10 maj 2012 - 19:28

Problemy z ukladem kierowniczym Obyło się bez cięcia. Wyjąłem kolumnę razem z tą blachą i kierownicą. Jak już była na zewnątrz, między tą rurę a kierownicę wsadziłem cienki mesel, dostała dosłownie dwa porządne młoty i zlazła sama. Kolumna wyremontowana. Jeszcze jutro ją do końca poskręcam i zobaczymy jak efekty. Do wymiany miałem dwa łożyska stożkowe, na tym górnym niektóre wałki miały jakieś zadziory a że one były nie drogie to wymieniłem oba. Dodatkowo oczywiście wszystkie oringi i uszczelniacze też dałem nowe, pościnany był też ten wał główny (ten krótki, nie ślimacznica) więc też poszedł na złom, no i łożysko które na nim pracowało i igiełki też wymieniłem. Póki co wszystko chodzi sztywno. Ale tak jak mówię, jeszcze tego nie poskładałem bo dziś już nie miałem czasu, jutro skończę. Teraz został mi remont przodu bo ma masakryczne luzy na sworzniach, że o łożyskach na kołach nie wspomnę.

#188 Share Farmer_360

Farmer_360

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 01 wrzesień 2012 - 14:35

Problemy z ukladem kierowniczym Aby zdjąc kierownice zetnij platstik od dołu do metalu , wtedy ściągaczem .

#189 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 01 wrzesień 2012 - 18:44

Problemy z ukladem kierowniczym Nie trzeba obcinać plastiku.Wystarczy wziąć rurę przeciąć na pół i przyłożyć do kolumny i skleić izolacją i zaprzeć o to ramiona ściągacza.Gdzieś na AF jest zdjęcie jak to wygląda.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#190 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 02 wrzesień 2012 - 10:58

Problemy z ukladem kierowniczym Zgadza się na ten pomysł wpadłem kiedyś przy okazji wymiany kokpitu na nowy ,którego było mi żal ciąć aby założyć.
Bierzemy rurę zdaje się 1 12 cala (nie pamiętam dokładnie musi ładnie pasować). Ucinamy ją dokładnie równej długości i przecinamy na dwie połówki. Następnie zakładamy pod kierownicę i obklejamy taśmą izolacyjną lub możemy skręcić opaską taką jak do węży. Zakładamy ściągacz dwuramienny ustawiając łapy tak aby przecięcia rury były na środku łap ściągacza i kręcimy i kierownica schodzi bez problemów i nic się nie uszkadza. Fotki są w tym temacie http://www.agrofoto...._20#entry511232
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problemy z ukladem kierowniczym Dzisiaj, 17:22
  •  

#191 Share TEVEZ

TEVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2012 - 17:35

Problemy z ukladem kierowniczym Czy końcówki drążka poprzecznego (od koła do koła) są takie same jak drążka podłużnego (od kolumny do koła)?

#192 Share PIOTREK44

PIOTREK44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nieznana

Napisany 24 grudzień 2012 - 11:00

Problemy z ukladem kierowniczym http://nokautimg1.pl...intem-c-360.jpg
http://nokautimg2.pl...wintu-c-360.jpg
o to ci chodzi??
ten dłuższy (patrząc od przodu ciągnika) jest po prawej stronie a ten z gwintem od lewej strony , z gwintem powinno pasować z tym pod kolumną

#193 Share TEVEZ

TEVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2012 - 11:54

Problemy z ukladem kierowniczym Mam jeszcze jedno pytanie:Czy ten przegub z gwintem jest taki sam jak od Bizona od targańca,pytam bo te od Bizona są opisane jako wzmocnione?

#194 Share kzarczyn

kzarczyn

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 10 luty 2013 - 19:58

Problemy z ukladem kierowniczym Witam
Problem jest z przekładnią kierowniczą w czterdziestce. Układ przerobiony bo na jeden drążek. Problemem był wyciek oleju przy wieloklinie i ruszająca się przekładnia kierownicza.
Wczoraj rozebrałem ciągnik i okazało się, że przekładnia najprawdopodobniej nie jest od sześćdziesiątki, a ruszała się na szpilkach mocujących.
Muszę pospawać obudowę wokół rury, wymienić wał na kierownicę i uszczelnić wokół wieloklinu.
Czy ktoś wie od czego to przekładnia?

Załączone miniaturki

  • Przekładnia 1.jpg
  • Przekładnia 2.jpg
  • Przekładnia 3.jpg
  • Przekładnia 4.jpg


#195 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2013 - 20:30

Problemy z ukladem kierowniczym To jest przekładnia c 355 stary model

#196 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2013 - 20:49

Problemy z ukladem kierowniczym Mnie to wygląda na przeróbkę od stara 28

#197 Share kzarczyn

kzarczyn

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 10 luty 2013 - 20:57

Problemy z ukladem kierowniczym

To jest przekładnia c 355 stary model


Dzięki, za obrazkach wygląda inaczej.
Mam kilka pytań.
1. Rura kolumny kierownicy kręci się wokół obudowy, można ją obspawać?
2. Wał kierownicy mam do wymiany. Co trzeba zrobić aby go wymienić? Trzeba cała przekładnię rozebrać po kolei? Potrzebne są narzedzia specjalne?
3. Musiałem uciąć jedną szpikę mocyjąca przekładnię do ciągnika. Są one normalnie w handlu dostępne? Ewentualne pod jakim numerem, bo nie mogę ich namierzyć.

#198 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2013 - 21:02

Problemy z ukladem kierowniczym Na poczatek odkręc ten dekiel do którego jest przyspawana rura ,powinno wyjść do góry

#199 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2013 - 21:04

Problemy z ukladem kierowniczym Rurę możesz obspawać ale czy dostaniesz wał do tej przekładni to trudno powiedzieć bo były montowane z początku 70 lat

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problemy z ukladem kierowniczym Dzisiaj, 17:22
  •  

#200 Share kzarczyn

kzarczyn

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 10 luty 2013 - 21:09

Problemy z ukladem kierowniczym A czy to jest ta przekładnia i czy części o tych numerach mam szukać czy to jest jeszcze jakaś starsza?
http://www.topagra.p...ierowniczy1.php

Podobne tematy