Skocz do zawartości

Zdjęcie

Demontaż wzmacniacza momentu.


86 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6552 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 26 kwiecień 2013 - 07:57

Demontaż wzmacniacza momentu.

...
kolego Nikita_Bennet jestem ciekawy co ty byś mówił jak byś od dwóch tygodni nie mógł zrobić głównego ciągnika w swoim gospodarstwie a do tego mechanicy w całej okolicy i warsztatach rozkładali by ci ręce i nie wiedzieli co jest grane!!!...


1. bym się wściekał ;) ale i szukał dobrego mechanika.
Mój 10145 też miał parę awarii i też za cholerę nie szło dojść co jest nie tak (ostatnia zabawa z WOMem).
Jednakże dobry mechanik i trochę czasu i naprawione. Co do Twojej awarii to jak zakładaliśmy nowy wzmacniacz to właśnie była gadka żeby czegoś nie pomylić bo rozerwie obudowę, niestety od 2007 czy 2008 nie było do wzmacniacza zaglądane więc nie pamiętam o co chodziło.

2. właśnie z tego powodu że ciągniki się psują te stare jak i te nowe to kupiłem sobie MTZ952.3 aby w razie awarii mógł zastąpić Z10145 a jakby MTZ nawalił to abym mógł dokończyć robotę zetorem.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Demontaż wzmacniacza momentu. Dzisiaj, 13:39
  •  

#62 Share bezbarwny

bezbarwny

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 kwiecień 2013 - 11:07

Demontaż wzmacniacza momentu.

Manometr został zamontowany i ciśnienie waha się w granicach od 10 do 13 atmosfer ( nie ma filtra oleju) kiedy włączam napęd to ciśnienie spada do 5 atmosfer dodam że przed eliminacją wzmacniacza napęd działał poprawnie...

Jeśli ciśnienie waha się w przedziale 10-13 , to jest prawidłowe . Tylko jak to się ma do Twoich poprzednich wypowiedzi o 'poluzowaniu zaworu'?

zawór chodzi bardzo płynnie i jest popuszczony na niższe ciśnienie

zawór przelewowy jest poluzowany

:)
Jeśli rozebrałeś CAŁY rozdzielacz ......

rozebrałem, umyłem i złożyłem cały rozdzielacz pod deklem i to nic nie dało

....to zawór pewnie też B) Myślę , że tu należy szukać przyczyny rozsadzania obudowy filtra.
Spadek ciśnienia po włączeniu przedniego napędu , jak ktoś słusznie zauważył , może być spowodowany zbyt wysokim ciśnieniem w układzie , w wyniku którego , 'wysadziło' uszczelnienia.
Kup nowy rozdzielacz , bo w tym , w warunkach 'garażowych' zaworu przelewowego nie ustawisz.
I jeszcze jedno...nie ma potrzeby zaślepiania któregokolwiek z kanałów wzmacniacza. Wystarczy ustawić suwak rozdzielacza w pozycji 'żółw'.
Podobnie rzecz się ma , w przypadku zaworu przelewowego...nie ma jakiejkolwiek przesłanki do tego , żeby go 'popuszczać' , a grzebanie przy nim , kończy się problemami(kosztami) jak u Kolegi.

Edytowany przez bezbarwny, 27 kwiecień 2013 - 16:00.

You Shook Me All Night Long


#63 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 27 kwiecień 2013 - 11:38

Demontaż wzmacniacza momentu. No dobra.A dlaczego ja w 1214 nie mam wzmacniacz i wajcha jest ustawiona na zającu?
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#64 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6552 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 27 kwiecień 2013 - 11:52

Demontaż wzmacniacza momentu. bo jest pewnie odpięta na pokrywie ;)
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#65 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 27 kwiecień 2013 - 14:07

Demontaż wzmacniacza momentu. Nie, jest zaczepiona.I nie da się przełączyć na żółwia.Mam też tak w 904 tylko tam jest zaspawany, a w 1214 nie ma wcale.W 385 jest zaspawany i wajcha jest na żółwiu.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#66 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 27 kwiecień 2013 - 19:21

Demontaż wzmacniacza momentu.

Kup nowy rozdzielacz , bo w tym , w warunkach 'garażowych' zaworu przelewowego nie ustawisz.


Z ręczną pompą oleju bez problemu ustawi zawór przelewowy.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#67 Share bezbarwny

bezbarwny

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 kwiecień 2013 - 19:52

Demontaż wzmacniacza momentu. Napisałem , że w warunkach 'garażowych' tego nie zrobi.
Jeśli ma dobrze wyposażony warsztat , minnymi w pompę która wytworzy odpowiednie ciśnienie , nyple , węże itp , to pewnie da radę. Chociaż....jeśli ciśnienie przy 'popuszczonym' zaworze jest takie , jakie być powinno , to...może się okazać , że będzie potrzebna kolejna obudowa filtra.

You Shook Me All Night Long


#68 Share Slimak1614

Slimak1614

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wierzchowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanika, konstruowanie...

Napisany 29 kwiecień 2013 - 21:16

Demontaż wzmacniacza momentu. Po dłuuugim dochodzeniu nareszcie doprowadziłem ciągnik do normalnego stanu.... ale nie wiem czy moja teoria będzie słuszna, proszę o opinię czy takie coś jest możliwe...

Tak więc po dalszych przemyśleniach aby wszystko wróciło do normy zabrałem się do pracy: po ostatnim moim poście w tym temacie sprawdziłem sobie na spokojnie rozdzielacz od napędu i faktycznie jeden oring był pęknięty, następnie zakupiłem drugi rozdzielacz pod pokrywę skrzyni biegów oczywiście używany lecz w bardzo dobrym stanie ponieważ miał jeszcze fabryczną plombę na regulacji zaworu przelewowego. Po jego zamontowaniu do ciągnika ( filtr oleju był pominięty ) i uruchomieniu go został rozerwany wąż omijający filtr oleju. I w tym momencie powstała zagadka dlaczego tak się stało przy innym rozdzielaczu.... było jasne że znowu coś z tym zaworem jest nie tak... Po kilku dniach rozmyślania czemu znowu tak się dzieje postanowiłem dokładnie przyjrzeć się pokrywie skrzyni biegów, stan jej jest bardzo dobry więc myśle że nie tu leży wina..... ale okazało się odwrotnie: zamontowałem nowy wąż i założyłem pokrywę na swoje miejsce. Kiedy pokrywa była luźna, troszkę przyłapana ciśnienie w układzie było normalne lecz gdy mocniej dokręciłem pokrywę ciśnienie skoczyło do góry i rozerwało kolejny wąż. Następnego dnia nabyłem używaną pokrywę skrzyni biegów, założyłem rozdzielacz ten z plombą i założyłem wszystko do ciągnika ale nadal nie zakładałem filtra, sprawdziłem ciśnienie i okazało się w normie, zamontowałem filtr oleju no i go nie rozerwało i tak o to wszystko zaczęło współgrać...

I tutaj nasuwa się pytanie: czy pokrywa skrzyni biegów mogła by się odkształcić i podczas dokręcania odkształcała też rozdzielacz i zacinało to regulator ciśnienia?
Bo chyba tylko takie jest logiczne wytłumaczenie tego... Proszę o opinie tego zdarzenia :)

Edytowany przez Slimak1614, 29 kwiecień 2013 - 21:18.


#69 Share ursusowymarcin

ursusowymarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2014 - 06:54

Demontaż wzmacniacza momentu. Jaka jest cena wałka zastępczego wzmacniacza do Ursusa c385 i gdzie można go kupic?

#70 Share ursusowymarcin

ursusowymarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2014 - 13:28

Demontaż wzmacniacza momentu. Dzięki ;) .A po założeniu tego wałka ciągnik będzie jeździł na "żółwiu" czy jak :huh: ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Demontaż wzmacniacza momentu. Dzisiaj, 13:39
  •  

#71 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 lipiec 2014 - 15:11

Demontaż wzmacniacza momentu. Będzie tak, jakby jeździł tylko na "zającu".
Więcej o wymianie masz w tym temacie
http://www.agrofoto....niacza-momentu/

#72 Share ursusowymarcin

ursusowymarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 lipiec 2014 - 06:55

Demontaż wzmacniacza momentu. aha myślałem że na "żółwiu"
Dzięki ;)

Edytowany przez ursusowymarcin, 08 lipiec 2014 - 06:55.


#73 Share ursusowymarcin

ursusowymarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 lipiec 2014 - 20:12

Demontaż wzmacniacza momentu. A jeśli wzmacniacz jest zaspawany to jedzie tak samo jak z założonym wałkiem?

#74 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 772 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 09 lipiec 2014 - 17:57

Demontaż wzmacniacza momentu. Tak samo bo wtedy zespawuje się satelity z kołem koronowym.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#75 Share ursusowymarcin

ursusowymarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2014 - 15:04

Demontaż wzmacniacza momentu. Dzięki :)

#76 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 16 lipiec 2014 - 20:50

Demontaż wzmacniacza momentu. Ja pieprze jakie wy dyrdymały wymyślacie to mała głowa , te traktory mają mało biegów raptem osiem do przodu a 16-stki jeszcze mniej bo sześć a Wy je jeszcze kastrujecie zabierając wzmacniacz kup se białoruśkę nie będzie wzmacniacza nie będzie awaryjnych układów w stylu hydraulicznie włączany przedni napęd to co że można go wlączyć podczas jazdy jest awaryjny wyrzucić , hydrauliczne sprzęgło WOM wyrzucić tarczki skręcić na śrubki , wzmacniacz zaspawać a jak nie daj Boże ma hydrauliczną blokadę przedniego mostu ( z czym się nie spotkałem ) to nie wiem jak sobie poradzić .
Tylko nie zapominajcie że ciężka seria URSUSA może i paliwożerna jest , może i części marchew ale to ostatnie normalne traktory które jeszcze samemu idzie naprawić .
Z drugiej strony włos się jeży na głowie co to będzie jak te nówki traktory pobrane na sapard zaczną się żenić czy też da radę wyrzucać po kolei uszkodzone podzespoły i dalej nimi pracować .

#77 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 17 lipiec 2014 - 17:40

Demontaż wzmacniacza momentu. Ale na tym polega nowoczesność.Takie hydrauliczne włączanie napędu,blokada,sprzęgło wom było wtedy szałem! Teraz też takie są w nowych tylko załączane na guzik.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#78 Share 1734

1734

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2015 - 21:03

Demontaż wzmacniacza momentu.

Czytam i tez nie wieżę żeby ktoś jak kolega wcześniej pisał wzmacniacz wywalać! Te ciągniki mają stanowczo za mało biegów a 16 to już katastrofa. Bez tego wzmacniacza to nie ciągnik!!. Ja używam go jak pół biegów zawsze i wszędzie, nawet przy orce cały dzień przy podorywce na 2-ce żółwiu. i chodzi. Pewnie kędyś też się popsuje, ale ten ciągnik ma już 16lat to ma prawo. W nowych pół biegi przy deutzach i innych wysiadają to dlaczego nie przy ursusie? Jak czytam każdy koncentruje się przy naprawie, a nie bada przyczyn! Przy naprawie trzeba sprawdzić wszystko gdzie jest Mikropompka podłączona mało kto wymienia tarczki i uszczelnienia przedniego napędu, WOM, Blokady napędów itp. wszędzie tam gdzie może spadać ciśnienie oleju, a najlepiej wszystko wymienić. Wszyscy wymieniają bęben wzmacniacz i ewentualnie pompe, ale mało kto zagląda do przedniego napędu itd. Skoro nowy ciągnik pracował ze wzmacniaczem 15lat a później po na prawie 2 lata to nawet na niski pozom części nie da się tego usprawiedliwić. Jak naprawa to wszystko, co z układem związane Pompa rozdzielacz bęben wzmacniacza z uszczelkami, przedni napęd tłoki i tarcze, WOM i blokady jak są używane i Kontrola przez podłączenie silnika elektrycznego do walka i sprawdzenie szczelności i poprawnego działania a też wyregulowania taśmy. Tak zrobiony powinien następne 15lat działać. Odnośnie działania Wzmacniacza korzystajcie z niego Ila chcecie nawet cały dzień na żółwiu nie patrzcie na to co polska instrukcja mowi, bo Polacy nie skonstruowali tych ursusów tylko Czesi a skrzynie skonstruowali niemcy, czyli ZF dla Czechow. polski jedyny ciągnik to chyba c328 i pochodne. Jak ktoś pisze ze instrukcja mówi ze Zająca można używać przy od 1200 obr/min to jest mit instrukcji Polskiej jak układ sprawny zawsze można go przełączać. Przeanalizujcie budowę na żółwiu jak działa, to nie ma szans żeby się rozwalił satelity nie słyszałem takiego przypadku żeby się popsuły a tarcze z powodu braku ciśnienia się rozsuwają, sprężyny tłok pchają z powrotem i się na pewno nie grzeją to mit, chyba ze zawór nieszczelny i część oleju idzie na tłok od zająca. Tarcze się tylko wtedy zurzywaja, gdy przy dużym obciążeniu przełączamy na zająca i tylko w momencie pslizgu, zanim sprzęgło nie załapie.

Ale to tez się zadko zdarza najczęściej wzmacniacz pada, gdy całość ma 10-15lat eksploatacji i całość traci ciśnienie na zajacu, czyli napęd, pompa, zawór, WOM i blokady, czyli układ z ogólnego zużycia pada. reanimacja Bębna to za mało lub pompy itp.

Od ursusa 355 do ursusa 1934 itd. To czeke ciagniki a skrzynie ZF niemiecke to nie Polskie ciagniki talko w polsce byly skladane. Przeanalizujcie dzialanie a nie cytujcie instrukcje bo ona w blad wprowadza.

Badanie ciśnienia w układzie (nie zawsze) tez nic nie da! Bo jak przez zawór ciśnieniowy nie przeleci odpowiedniej ilości oleju żeby go schłodzić przez chłodnicę a później smarowanie innych części to skrzynia sypie się. Poza tym jakość oleju ma tez durze znaczenie i okresowa ich wymiana. O czym wszyscy zapomnieli, najlepiej zwalać na słabą jakość części byle nie na siebie. Każdy z nas powinien się cieszyć że takie ciągniki i części są, bo w zachodnich raz że nic nie zrobimy a jeżeli już to każda część nawet podobna do ursusowskiej będzie kosztować 100x tyle i więcej + serwis 50x tyle, co nasza praca!!!!!. Najczęściej wzmacniacz pada, gdy całość ma 10-15lat eksploatacji i całość traci ciśnienie na zajacu, czyli napęd, pompa, zawór, WOM i blokady, czyli układ z ogólnego zużycia pada. Reanimacja Bębna to za mało lub pompy itp.


Od ursusa 355 do ursusa 1934 itd.
To czeskie ciągniki a skrzynie ZF niemieckie! To nie Polskie ciągniki talko w Polsce były składane, skręcane skrzynia z silnikiem a polska była maska i to nie zawsze!. Przeanalizujcie działanie, a nie cytujcie instrukcji, bo w błąd wprowadza. Ale to tylko moje zdanie!!


Edytowany przez 1734, 21 listopad 2015 - 14:14.


#79 Share lukasgld

lukasgld

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 06 listopad 2016 - 13:48

Demontaż wzmacniacza momentu.

Ok, ale jak komuś niepotrzebny żółw to co zrobić ? Opiszcie to dokładnie jak pospawać ten wzmacniacz, co zaślepić lub co założyć zamiast wzmacniacza, podobno jakieś wałki zakładają. Można je kupić ? Jutro podjadę do sklepu rolniczego to się popytam o te wałki, ale może wy coś wiecie więcej na temat rozwiązań zastępczych. Na Ursusie jest zwyżka zamontowana i wzmacniacz niepotrzebny zwłaszcza, że się psuje co 2 lata i teraz prawdopodobnie też padł. Chce żeby został tylko zając przełożenie 1:1 na tym wzmacniaczu, albo go całkiem wyrzucić. Jak komuś jest potrzebny niech naprawia.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Demontaż wzmacniacza momentu. Dzisiaj, 13:39
  •  

#80 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 06 listopad 2016 - 14:34

Demontaż wzmacniacza momentu.

Zmień mechanika lub jakość części jeżeli pada co 2 lata.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Podobne tematy