bekba

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a

Polecane posty

bekba    31

Witam

 

mam 4 pytania:

 

1. Otóż kiedy przekręce kluczyk w stacyjce czasami wzrasta mi liczba motogodzin na liczniku(jak bym przekręcił bez odpalania 100 razy to mi rosnie liczba motogodzin) i podskakuje tez wskazówka od obrotów.

2. Jest taka sytuacja: mam włączone radio jade drogą puszczam gaz i chamuje radio sie wyłącza i za chwile ponownie włacza. i tu pytanie czy da sie cos zrobic zeby sie nie wyłaczało?

3, Kiedy zapale wszystkie lampy tzn: światła drogowe i 3 pary halogenów to w momęcie przepala sie bezpiecznik od alternatora a jest to fabryczna instalacja. Prosze o rade co z tym zrobic.

4. Chcę zamontowac 2 koguty w ciągniku. Bedzie to moja pierwsza instalacja w ciągniku, dotąd robiłęm tylko w przyczepach. I potrzebuje zeby ktos mi rozrysował schemat takiej pojedyńczej instalacji najlepiej z przekaźnikami. i żeby kogutu gasły po wyłaczeniu stacyjki.

 

wiem ze duzo pytań ale cóż...;/

 

Z góry dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

1. To jest normalne zjawisko. Po prostu przy włączeniu zasilania pojawiają się stany nieustalone i elektronika tak reaguje.

2. Prawdopodobnie masz problemy z ładowaniem i radio wykrywa spadek napięcia w instalacji i się wyłącza. Naciągnij paski klinowe napędu alternatora.

3. Załóż bezpiecznik o trochę większej wartości prądu (nie przesadź z tym bezpicznikiem). Z tego co wiem instrukcja obsługi mówi żeby nie używać oświetlenia drogowego razem z roboczym ze względu na obciążenie.

4. Schemat jest bardzo prosty. Zasilanie bierzesz ze stacyjki (z jakiegoś grubego przewodu), może być nawet przed stacyjką (tak będzie nawet lepiej bo nie obciąża to stacyjki). Zasilanie przekaźników natomiast podłącz za stacyjką tak, by po przekręceniu kluczyka zanikało napięcie na tym styku. Do żarówek H4 wystarczą przewody 1,5 mm2. Przekaźniki typu 541. Włącznik możesz dać dowolny i możesz umieścić go gdzie chcesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

@elektrotechnik masz doczyniena z tym sprzętem czy piszesz na podstawie swoich wiadomości? :rolleyes:


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Hmnmn

 

2. Nie ma problemu z ładowaniem ponieważ u mnie w ciągniku jak nie ma ładowania to kontrolaka od ładowania świeci sie na kolor czerwony a jężeli jest za'' duże'' ładowanie to wtedy pali sie na pomaranczowo a tak sie skałada ze ona cały czas pali sie na pomaranczowo wiec nie jest mozliwe zeby było za mało prądu....

3. Wg instrukcji ma byc 25 ale jak załozysz 30 to robi to samo.... Chyba masz racje zeby nie zapalac drogowych razem z roboczyni...

4. NIe do konca wyjaśniłes mi jak to podłączyc... a mianowicie chodzi mi w którym miejscu dac przekazniki i w którym miejscu bezpiecznik....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

bekba za duze napiecie ladowania moze zdecydowanie wiecej szkod narobic jak za male. Chocby wlasnie te stany nieustalone jak elektotechnik zauwazyl. Na ogol za filtracje smieci w zasilaniu takich uzadzen odpowiadaja filtry RC, lub LRC. oszczednosci produceci wkaldaja kondensatory na styk napiecia. Wiec czasami nieznaczne podniesienie napiecia zasilania moze zle wplywac na pojemnosci kondensatorow. Taki kondensator moze ulec przebiciu, lub moze stracis pojemnosc. W takim przypadku caly filtr nie bedzie dzialal jak nalezy. Z tad moga brac sie te wlasnie przskoki na liczniku. Wiec woltomierz w dlon i do dziela. Uklad ladowania musi byc ok jezeli chcesz myslec o poprawnej pracy instalacji elektrycznej. Oczywiscie moge sie mylic co do tych filtrow. Jednak wiem z doswiadczenia, ze kondensator to jeden z podstawowych elementow elekrtycznych oprocz zlaczy polpryewodnikowego w dzisiejszym swiecie.

 

CO do bezpiecznika. Gdybanie nic nie da. Musisz postarac sie o zrobienie bilansu mocy w danym obwodzie. Na podstawie danych o mocy pobieranej w obwodzie mozesz okreslic parametry bezpiecznika. Okresl ktore swiatla zapalaja sie zdanego bezpiecznika. Posprawdzaj moc zarrowek. Suma wszystkich mocy da ci wynik. Nastepnie moc dzielisz pzez 12V i masz przyblizony prad jaki pobiera ta halaz obwodu. Inaczej nic nie zrobisz. Bezpieczniki samochodowe moim zdaniemnaleza do szybkich. Nawet niewielkie przeciazenie bedzie powodowac ich przepalenie. Musisz pamietac , ze 2 zarowki 60 W pobieraja az 10A pradu. Ty zwiekszales bezpiecznik o 5A. Ale tu trzeba takze wziac pod uwage wytrzymalosc polaczen i przewodow elektrycznych.

 

Przykladowy schemat obwodu z wykozystaniem pzekaznika. Akurat ten jest mojego pomyslu dla obwodu przerywacza, ale przekaznik dzaiala jak wszedzie.

 

1przerywacz%20jpeg.jpg

 

Masz cala mase roznych rozwiazan na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
@elektrotechnik masz doczyniena z tym sprzętem czy piszesz na podstawie swoich wiadomości? :rolleyes:

Nie rozumiem za bardzo sensu tego pytania, bo nie wnosi ono nic do tematu, ale odpowiem na nie. Mam spore doświadczenie w serwisowaniu instalacji elektrycznych w ciągnikach. A ostatnio dużo mam do czynienia właśnie z Pronarami i MTZ-ami.

 

A wracając do tematu za duże napięcie ładowania też może powodować wyłączanie radia i różnego rodzaju zakłócenia w układach elektronicznych. Kolega @karola44 słusznie zauważył, że właśnie kondensatory elektrolityczne mogą ulegać uszkodzeniu. Musisz dokonać pomiarów, wtedy będziemy mogli coś więcej powiedzieć na temat Twojej usterki. Piszesz, że włączasz 3 pary świateł roboczych i drogowe. Daje to prąd na poziomie 35A. Do tego dochodzą światła pozycyjne z przodu i z tyłu oraz oświetlenie tablicy, załóżmy 2A oraz prąd ładowania akumulatorów powiedzmy 10A. Dochodzi jeszcze zasilanie tablicy wskaźników oraz jej podświetlenie, około 1A. Razem daje to około 48A. Proponuję założyć bezpiecznik 50A. Zabezpieczy on instalację przed zwarciem, natomiast nie będzie przepalał się przy obciążeniu. Należy jednak wziąć pod uwagę wytrzymałość prądową przewodów skoro fabryka przewidziała bezpiecznik 25A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Fabryczna instalacja a takie problemy z nia;/ ja elektronikiem nie jestem i aż tak na prądzie sie nie znam zeby pomiary robic... Nawet takiego sprzetu nie mam. A ten bezpiecznik co mi sie tak przepala to wg ksiażki odpowiedzialny jest za ładowanie akumulatorów i świecy płomieniowej... Do halogenów czy do świateł drogowych wszędzie są osobne bezpieczniki....

Jeszcze takie pytanie: jest możliwosc jakoś zmniejszenia ładowanie kiedy to jest za duże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

W ktorym dokladnie miejscu jest ten bezpiecznik. Czy jest on moze na kablu laczacym alternator z akumulatorem?

 

 

Jezeli tak to moja rada: Alternator polacz bezposrednio z PLUSEM akumulatorow, a swiece zarowe czy plomieniowe zostaw na tym bezpieczniku.

 

NA jakim poziomie masz napiecie ladowania w instalcji? Na biegu jalowym i na wysokich obrotach. Zarowno pod obciazeniem alternatora i bez niego.

Z aduze ladowanie najczesciej jest skutkiem popsutego regulatora napiecia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Hmnmn

 

2. Nie ma problemu z ładowaniem ponieważ u mnie w ciągniku jak nie ma ładowania to kontrolaka od ładowania świeci sie na kolor czerwony a jężeli jest za'' duże'' ładowanie to wtedy pali sie na pomaranczowo a tak sie skałada ze ona cały czas pali sie na pomaranczowo wiec nie jest mozliwe zeby było za mało prądu....

Skoro piszesz, że lampka kontrolna sygnalizuje za duże napięcie ładowania to prawdopodobnie to jest przyczyną przepalania tego bezpiecznika (jeżeli to właśnie on zabezpiecza obwód ładowania). Przy zbyt dużym napięciu akumulatory pobierają dużo większy prąd niż normalnie. Jednak nie pasowało by to do tego, że bezpiecznik przepala się jak włączysz światła. Jednak bez pomiarów się nie obejdzie. Kolego @karola44 proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Gdziesz bym smial poprawiac nasze guru w tematach o elektryce :rolleyes: .

 

Juz chyba trzeci post w tym temacie, ze bez pomiarow sie nie obejdzie, a kolega puszcza ta porade bokiem. Bez konkretnych danych nawet starorzytni rosjanie nie pomoga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj