Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share bekba

bekba

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2009 - 22:56

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a Witam

mam 4 pytania:

1. Otóż kiedy przekręce kluczyk w stacyjce czasami wzrasta mi liczba motogodzin na liczniku(jak bym przekręcił bez odpalania 100 razy to mi rosnie liczba motogodzin) i podskakuje tez wskazówka od obrotów.
2. Jest taka sytuacja: mam włączone radio jade drogą puszczam gaz i chamuje radio sie wyłącza i za chwile ponownie włacza. i tu pytanie czy da sie cos zrobic zeby sie nie wyłaczało?
3, Kiedy zapale wszystkie lampy tzn: światła drogowe i 3 pary halogenów to w momęcie przepala sie bezpiecznik od alternatora a jest to fabryczna instalacja. Prosze o rade co z tym zrobic.
4. Chcę zamontowac 2 koguty w ciągniku. Bedzie to moja pierwsza instalacja w ciągniku, dotąd robiłęm tylko w przyczepach. I potrzebuje zeby ktos mi rozrysował schemat takiej pojedyńczej instalacji najlepiej z przekaźnikami. i żeby kogutu gasły po wyłaczeniu stacyjki.

wiem ze duzo pytań ale cóż...;/

Z góry dzieki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a Dzisiaj, 20:05
  •  

#2 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 21 lipiec 2009 - 09:04

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a 1. To jest normalne zjawisko. Po prostu przy włączeniu zasilania pojawiają się stany nieustalone i elektronika tak reaguje.
2. Prawdopodobnie masz problemy z ładowaniem i radio wykrywa spadek napięcia w instalacji i się wyłącza. Naciągnij paski klinowe napędu alternatora.
3. Załóż bezpiecznik o trochę większej wartości prądu (nie przesadź z tym bezpicznikiem). Z tego co wiem instrukcja obsługi mówi żeby nie używać oświetlenia drogowego razem z roboczym ze względu na obciążenie.
4. Schemat jest bardzo prosty. Zasilanie bierzesz ze stacyjki (z jakiegoś grubego przewodu), może być nawet przed stacyjką (tak będzie nawet lepiej bo nie obciąża to stacyjki). Zasilanie przekaźników natomiast podłącz za stacyjką tak, by po przekręceniu kluczyka zanikało napięcie na tym styku. Do żarówek H4 wystarczą przewody 1,5 mm2. Przekaźniki typu 541. Włącznik możesz dać dowolny i możesz umieścić go gdzie chcesz.

#3 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 21 lipiec 2009 - 21:08

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a @elektrotechnik masz doczyniena z tym sprzętem czy piszesz na podstawie swoich wiadomości? :rolleyes:

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#4 Share bekba

bekba

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2009 - 21:38

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a Hmnmn

2. Nie ma problemu z ładowaniem ponieważ u mnie w ciągniku jak nie ma ładowania to kontrolaka od ładowania świeci sie na kolor czerwony a jężeli jest za'' duże'' ładowanie to wtedy pali sie na pomaranczowo a tak sie skałada ze ona cały czas pali sie na pomaranczowo wiec nie jest mozliwe zeby było za mało prądu....
3. Wg instrukcji ma byc 25 ale jak załozysz 30 to robi to samo.... Chyba masz racje zeby nie zapalac drogowych razem z roboczyni...
4. NIe do konca wyjaśniłes mi jak to podłączyc... a mianowicie chodzi mi w którym miejscu dac przekazniki i w którym miejscu bezpiecznik....

#5 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 22 lipiec 2009 - 08:21

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a bekba za duze napiecie ladowania moze zdecydowanie wiecej szkod narobic jak za male. Chocby wlasnie te stany nieustalone jak elektotechnik zauwazyl. Na ogol za filtracje smieci w zasilaniu takich uzadzen odpowiadaja filtry RC, lub LRC. oszczednosci produceci wkaldaja kondensatory na styk napiecia. Wiec czasami nieznaczne podniesienie napiecia zasilania moze zle wplywac na pojemnosci kondensatorow. Taki kondensator moze ulec przebiciu, lub moze stracis pojemnosc. W takim przypadku caly filtr nie bedzie dzialal jak nalezy. Z tad moga brac sie te wlasnie przskoki na liczniku. Wiec woltomierz w dlon i do dziela. Uklad ladowania musi byc ok jezeli chcesz myslec o poprawnej pracy instalacji elektrycznej. Oczywiscie moge sie mylic co do tych filtrow. Jednak wiem z doswiadczenia, ze kondensator to jeden z podstawowych elementow elekrtycznych oprocz zlaczy polpryewodnikowego w dzisiejszym swiecie.

CO do bezpiecznika. Gdybanie nic nie da. Musisz postarac sie o zrobienie bilansu mocy w danym obwodzie. Na podstawie danych o mocy pobieranej w obwodzie mozesz okreslic parametry bezpiecznika. Okresl ktore swiatla zapalaja sie zdanego bezpiecznika. Posprawdzaj moc zarrowek. Suma wszystkich mocy da ci wynik. Nastepnie moc dzielisz pzez 12V i masz przyblizony prad jaki pobiera ta halaz obwodu. Inaczej nic nie zrobisz. Bezpieczniki samochodowe moim zdaniemnaleza do szybkich. Nawet niewielkie przeciazenie bedzie powodowac ich przepalenie. Musisz pamietac , ze 2 zarowki 60 W pobieraja az 10A pradu. Ty zwiekszales bezpiecznik o 5A. Ale tu trzeba takze wziac pod uwage wytrzymalosc polaczen i przewodow elektrycznych.

Przykladowy schemat obwodu z wykozystaniem pzekaznika. Akurat ten jest mojego pomyslu dla obwodu przerywacza, ale przekaznik dzaiala jak wszedzie.

Dodany obrazek

Masz cala mase roznych rozwiazan na tym forum.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a Dzisiaj, 20:05
  •  

#6 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 lipiec 2009 - 14:31

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a

@elektrotechnik masz doczyniena z tym sprzętem czy piszesz na podstawie swoich wiadomości? :rolleyes:

Nie rozumiem za bardzo sensu tego pytania, bo nie wnosi ono nic do tematu, ale odpowiem na nie. Mam spore doświadczenie w serwisowaniu instalacji elektrycznych w ciągnikach. A ostatnio dużo mam do czynienia właśnie z Pronarami i MTZ-ami.

A wracając do tematu za duże napięcie ładowania też może powodować wyłączanie radia i różnego rodzaju zakłócenia w układach elektronicznych. Kolega @karola44 słusznie zauważył, że właśnie kondensatory elektrolityczne mogą ulegać uszkodzeniu. Musisz dokonać pomiarów, wtedy będziemy mogli coś więcej powiedzieć na temat Twojej usterki. Piszesz, że włączasz 3 pary świateł roboczych i drogowe. Daje to prąd na poziomie 35A. Do tego dochodzą światła pozycyjne z przodu i z tyłu oraz oświetlenie tablicy, załóżmy 2A oraz prąd ładowania akumulatorów powiedzmy 10A. Dochodzi jeszcze zasilanie tablicy wskaźników oraz jej podświetlenie, około 1A. Razem daje to około 48A. Proponuję założyć bezpiecznik 50A. Zabezpieczy on instalację przed zwarciem, natomiast nie będzie przepalał się przy obciążeniu. Należy jednak wziąć pod uwagę wytrzymałość prądową przewodów skoro fabryka przewidziała bezpiecznik 25A.

#7 Share bekba

bekba

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2009 - 22:39

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a Fabryczna instalacja a takie problemy z nia;/ ja elektronikiem nie jestem i aż tak na prądzie sie nie znam zeby pomiary robic... Nawet takiego sprzetu nie mam. A ten bezpiecznik co mi sie tak przepala to wg ksiażki odpowiedzialny jest za ładowanie akumulatorów i świecy płomieniowej... Do halogenów czy do świateł drogowych wszędzie są osobne bezpieczniki....
Jeszcze takie pytanie: jest możliwosc jakoś zmniejszenia ładowanie kiedy to jest za duże?

#8 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 23 lipiec 2009 - 06:58

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a W ktorym dokladnie miejscu jest ten bezpiecznik. Czy jest on moze na kablu laczacym alternator z akumulatorem?


Jezeli tak to moja rada: Alternator polacz bezposrednio z PLUSEM akumulatorow, a swiece zarowe czy plomieniowe zostaw na tym bezpieczniku.

NA jakim poziomie masz napiecie ladowania w instalcji? Na biegu jalowym i na wysokich obrotach. Zarowno pod obciazeniem alternatora i bez niego.
Z aduze ladowanie najczesciej jest skutkiem popsutego regulatora napiecia.

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 23 lipiec 2009 - 12:10

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a

Hmnmn

2. Nie ma problemu z ładowaniem ponieważ u mnie w ciągniku jak nie ma ładowania to kontrolaka od ładowania świeci sie na kolor czerwony a jężeli jest za'' duże'' ładowanie to wtedy pali sie na pomaranczowo a tak sie skałada ze ona cały czas pali sie na pomaranczowo wiec nie jest mozliwe zeby było za mało prądu....

Skoro piszesz, że lampka kontrolna sygnalizuje za duże napięcie ładowania to prawdopodobnie to jest przyczyną przepalania tego bezpiecznika (jeżeli to właśnie on zabezpiecza obwód ładowania). Przy zbyt dużym napięciu akumulatory pobierają dużo większy prąd niż normalnie. Jednak nie pasowało by to do tego, że bezpiecznik przepala się jak włączysz światła. Jednak bez pomiarów się nie obejdzie. Kolego @karola44 proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a Dzisiaj, 20:05
  •  

#10 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 23 lipiec 2009 - 12:48

Problem z elektryka w Pronar MTZ 1025a Gdziesz bym smial poprawiac nasze guru w tematach o elektryce :rolleyes: .

Juz chyba trzeci post w tym temacie, ze bez pomiarow sie nie obejdzie, a kolega puszcza ta porade bokiem. Bez konkretnych danych nawet starorzytni rosjanie nie pomoga.

Podobne tematy