Balzak

Ile pali John Deere??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Andrzej a znasz warunki testu DLG? Znasz warunki w jakich mierzył użytkownik? Nie, więc ciężko porównywać dane i wyniki. Dodatkowo DLG dysponuje aparaturą, a rolnik bazuje na tym co ma w gosp. :P Ja również mierzyłem spalanie, ale tak orientacyjnie i zakładam, że błąd w moich pomiarach to 20%. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

@ Jaro nie wiem czy mają konta na AF nie pytałem :huh: A dwóch znajomych z mojej okolicy twierdzi nie co inaczej ( ładny piękny nie psuje się tylko że jest raz lekki a dwa dużo pali jeden nawet powiedział że więcej pali w ciężkiej pracy jego 90konny JD niż jego zetor 120konny na godzine oczywiście a nie na zrobioną robote troche mi się w to wierzyć nie chciało ale nie dał sobie niczego powiedzieć tylko w kółko JD smok JD smok, a drugi wprawdzie o smokach nic nie mówił ale też twierdził że kurde dużo pali , ten pierwszy to właściciel JD se a drugi 6 garowego nowego JD ale nie premium. ( Jaro jak chcesz to na pw Ci napisze imiona i nazwiska tych właścicieli JD -ów a jakbyś dalej nie wierzył to i nr telef może podam jak oni się zgodzą )

Aha @ Bobek ja tam nie wiem w jakich warunkach są pszprowadzane te testy , ale powiem tak wiem po co są przeprowadzane i chyba każdy wie po co i jeśli w teści mi pisze że jakiś tam ciągnik jest mega oszczędny a rozmawiam z właścicielami i oni mówią coś zupełnie innego to ja się nie czepiam tego że np DLG nie jest uczciwe że np zawyżają lub zaniżają wyniki ale moge za to powiedzieć że są kompletnie nie przydatne i wprowadzają w błąd.


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja bardziej wierze w wyniki DLG i ich fachowość, niż pomiary użytkowników. Przykładowo u jednego na hektar orki wychodzi 13 litrów, a orze z wydajnością 1,25ha/h, co daje wynik około 16-16,5 litra. Ktoś decydując się na ten ciągnik i tenże sam pług orząc u siebie uzyskuje wynik 16 litrów ,a hektar, przy takiej samej wydajności i ma spalanie 20 litrów. Teraz pytanie czy temu pierwszemu ciągnik pali mniej, bo ma lżejszą ziemie, płycej orze, wkręca ciągnik na niższe obroty i jeździ wyższym biegiem; czy może jednak ten drugi ma cięższą ziemie, głębiej orze, jeździ na wyższych obrotach i niższym biegu? wink.gif Pytanie czy każdy, kto robi pomiar spalania patrzy jaki ma poślizg. wink.gif Przy dużym poślizgu, będzie miał wyższe spalanie na hektar i nie wiele wyższą wydajność, niż ten co orze na mniejszym poślizgu i spala mniej na hektar. biggrin.gif Także spalanie zależy od zbyt wielu czynników, by w warunkach polowych i gospodarskich podać je wszystkie, aby dokładnie określić specyfikacje pomiaru. tongue.gif

 

Słowo oszczędność dla mnie jest bardzo względna i subiektywna. tongue.gif Co z tego mój DF pali po 14-18 litrów na godzinę i dla wielu jak na ciągnik 120KM będzie oszczędny, skoro dla mnie jest ciągnikiem słabym. dry.gif Natomiast JD pali po 8-12 litrów i wielu uznana go za pijaka, natomiast dla mnie jest on ciągnikiem o dużej elastyczności. cool.gif

 

Kto jeśli nie organizacje i instytucje maja być bardziej obiektywne? Mi DLG pomaga w porównaniu ciągników między sobą, doborem możliwie jak najbardziej zbliżonych modeli. smile.gif W zasadzie dzięki DLG doszedłem do tego, że porównując jakiegoś JD albo Fendta z DF, NH MF to trzeba brać o model wyższy z gamy tych trzech producentów, bo moce w całej piątce są inaczej mierzone. smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Nie,nie chcę ich nazwisk-ja tam wiem jedno (co wielokrotnie już powtarzałem)-najbardziej paliwożerny element w każdym ciągniku to ten pomiędzy kierownicą a fotelem,druga sprawa-nie wiem czy czytałeś swego czasu ale u mnie pompa wtryskowa w JD powędrowała kiedyś do regulacji.Zresztą ja mam takie podejście-niech spali mi i tą beczkę paliwa więcej rocznie (800 zł na drodze nie leży co prawda ale nie jest to i jakiś tam wielki pieniądz) byleby się nie psuł bo co mi z ciagnika który mało pali ale za to stoi rozkraczony w serwisie lub byle czego pociągnąc nie może bo ma konie...na papierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

@ Bobek mógłbyś napisać co masz na myśli mówiąc o JD że jest ciągnikiem o dużej elastyczności?

@ Jaro pod twoim postem mógłbym się podpisać obydwoma "ręcami" i nogami, bardzo dobrze mówisz nawet na stronie JD jest "naszą siłą jest niezawodność" Tylko że trzeba znajść kompromis pomiędzy wydatkami na ON a wydatkami na ewentualne naprawy .

Albo ja niektórzy :kupiłem ten bo tańszy lub taki czy owaki , moim skromnym zdaniem bardziej się liczy to co nabędziemy i jakie będą tego koszty , zyski/straty . Jednemu zależy na tym drugiemu na tamtym i każdy robi według swojego uznania , tylko jednego nie rozumiem tego całego zamieszania zapytać się kogoś ile pali taki czy taki (takie pytanie normalnie czasem działa jak czerwona płachta na byka)


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Elastyczność, czyli mimo spadku obrotów przy dużym obciążeniu ciągnik spada tak szybko z obrotów. wink.gif Zejście do 1400 i powrót do 1800-2000 nie stanowi problemu, co w DF bywa problematyczne i nie raz nie zdążyłem, nacisnąć na sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no tak, ale to wynika z przebiegu krzywej momentu obrotowego, a ta w starszych rozwiazaniach nie mogle byc tak konfigurowana jak dzisiaj.

 

jesli juz porównujesz to silniki z tych samych epok :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aveon    0

Witam wszystkich

mam starego JD 100KM i testowałem kilka razy jego spalanie.

Proszę uwierzcie mi że JD wypadają wcale nie najgorzej, jest jeden warunek

obroty w przedziale 1800 do 2000 na min. W orce 4 skiby obrotowe overum (skiba 50 śmigło)

spalił 11,5 l na ha. agregat talerzowy 2,7m 12,5 l/ha.

hektar orki w ładnym prostokącie orałem godzinę i 10 min.

talerzowanie 45min

przy kosiarce 2 m bierze 10 l/ha

natomiast jeśli dostał obrotów >2000 na min spalanie wzrastało lawinowo nawet do 18 - 20 l/ha przy oraniu łąk.

wniosek JD nie weźmie mniej jak 10 lna ha ale przy mądrej jeździe mieści się w bardzo przyzwoitym przedziale ok12 l na ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

taa jak zorasz u mnie jakimkolwiek ciagnikiem z takim wynikiem, to drugie tyle paliwa dorzuce ci za darmo :rolleyes:

 

zuzycie paliwa w orce nie zalezy od ciagnika, pluga tylko od warunkow!!!!! jedynie gdy zapewnimy identyczne warunki mozemy porownywac ze soba dane zestawy. u mnie axion zuzywa na ha orki od 22-40 litrow i jak to z czymkolwiek porownac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

40 l/ha ?? :rolleyes:

10 l/ha :blink:

W to pierwsze jesteb bardziej sklonny uwierzyc. U mnie na totalnych piachach gdzie JD 6830 spokojnie ciagał 6x50 Kvernelanda spala z 4x50kvernelanda 12l/ha..i to jest minimum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

A ja jestem skłonny uwierzyć w 10 l/ha i w 40 l/ha, oczywiście warunki skrajnie zróżnicowane, @brzozaka2 już troszkę znam i wiem jakie tam mają gleby. No cóż 250 KM na 5 skib mówi samo za siebie do tego prędkość odpowiednio wolna robi swoje :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

225 KM przy 2000 obr/min wg ece r24 jak chcemy byc dokladni :rolleyes: ale rzeczywiscie w jakiejs innej normie to pod 250 podchodzi :blink:

 

oral w dosc korzystnych warunkach, ale jak na listopad po warzywach, burakach i na moim najciezszym kawalku po pszenicy na glebokosc 30-35 cm, takze z kosmosu sie zuzycie paliwa nie bierze :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19    25

do kazdego modelu john deere trzeba porównywac ciagniki innych producentów modele mocniejsze o 10 - 20 KM od danego john deera, gdyż john deere jak napisał bobek farmer ma bardzo elastyczny silnik,mają bardzo duży uciąg, w nich czuję się tą moc, sam mam jd 5720 i wiem, chodzi u mnie w gruberze 3m unii grudziadz i naprawde ładnie daje rade w maszynie która ma zapotrzebowanie 110 - 120 km, a co do spalania to nie jest tak że john deere pali kto wie ile, może w lzejszych pracach spali troche wiecej od innych, ale john deere to wół roboczy który najlepiej czuje sie w ciężkiej robocie i wtedy róznica w spalaniu zanika w stosunku do innych marek, mój john deere tak jak napisał bobek farmer pali od 8 do max. 12 litrów i uwazam ze to nie jest jakos bardzo dużo biorac pod uwagę jaką robote potrafi wykonac ten ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dipol    2

A ja całkiem z innej beczki.

Słyszał może ktoś z Was, czy ktoś leje olej opałowy do nowego ciągnika??? Bo mówią, że OO różni się od ON tylko kolorem i nic poza tym. Moje zetorki 72 i 5211 już 10 lat na oranżadzie śmigają i nic się im nie dzieje, ale do nowego casa troche sie boje wlac, bo mnie w serwisie postraszyli. A Wy co na to powiecie? Tylko nie straszcie jak nie wiecie konkretnie, czy po wlaniu OO traktor przestał chodzić, a czy przestał chodzić dlatego, że w paliwie była woda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik25    0

Ja też zadam pytanie nie z tej beczki, ale nie wiecie na jakiej stronie jest cennik john deera. Prosze o link.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

nie ma takiej strony


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapsel1m    21

Jak wygląda spalanie w john deere 5080R ? W lekkiej pracy np: ładowacz,prasa zwijająca,transport .Proszę o szczerą wypowiedź użytkowników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

kolega katator pisał że w ładowaczu około 5 litrów


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus1988s    0

lukasz a ile w tym czasie zrobi ha ja planuje zakupić jak przejdzie wniosek na modernizacjie jd 5100r lub 6230 jak ktos mam takiego piszcie ile wam pali i w jakich pracach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

JD 8520 pali 27/32 l na godz przy 1800 w HORSCHU TERANNO 6

na jaka glebokosc i na jakim polu?

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_8520_PowerShift.pdf oczywiscie nie mam zamiaru podwazac twojej opinie, nie mniej jesli jest prawdziwa to oznacza, ze pracujac w tych warunkach masz zle dobrany sprzet, bo ciagnik moglby agregowac 2 takie maszyny na raz :lol: .

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_8530_AutoPowr_06_07.pdf w tym taka sytuacja wystepuje przy zaledwie 40% obciazenia, ale posiadajac dane z poprzedniego testu moge ci dokladnie wyliczyc z jakim obciazeniem pracujesz, przy tych obrotach B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj