Balzak

Ile pali John Deere??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
brzozak2    241

to podaj dokladnie modele jakie porownywales ze soba.

 

btw. w moim claasie zuzycie paliwa jest dokladnie takie jak opisuje to test dlg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

kilka postów wyżej kolega napisał że słyszał a tu nagle pisze ze praktykował


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pako    0

atomik konkretnego przykładu nie potrafię podać , wywnioskowałem to z różnych artykułów w prasie, i z opinii sąsiadów:) nie spotkałem sie jeszcze z taką opinią, że john spala mniej:)

 

Temat spalania w JD interesował mnie od dawna i byłem przekonany na podstawie wielu takich opinii że ciągniki JD dużo palą, ale ostatnio znalazłem kilka faktów, które podaje JD.

 

http://www.deere.pl/pl_PL/ag/products/tractors/greenefficiency.html

 

Muszę to jeszcze sprawdzić na stronie DLG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

Z tego co tu podałeś wynika , że JD dąży do zmniejszenia spalania, jest też taka firma która modyfikuje john deery w celu zmniejszenia spalania. Modele starsze rocznikowo miały mniejsze spalanie niż te które weszły po 2003 roku i te modele produkowane przez 7 lat zostają w tyle co do ekonomiki w porównaniu z reszta marek ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

@focus07 masz john deere'a jakiegokolwiek zeby wypowiadać się o spalaniu ? bo z tego co widzę to nie, więc o spalaniu możesz sobie gdybać z wykresów albo z opinii sąsiadów, którzy rozpatrują to w kategoraich malo/dużo.


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Z tego co tu podałeś wynika , że JD dąży do zmniejszenia spalania, jest też taka firma która modyfikuje john deery w celu zmniejszenia spalania.

jaka?

Modele starsze rocznikowo miały mniejsze spalanie niż te które weszły po 2003 roku

wszystkie ciagniki tak maja, bo po wprowadzeniu nowych norm wszystkie zuzywaja duzo wiecej paliwa

te modele produkowane przez 7 lat zostają w tyle co do ekonomiki w porównaniu z reszta marek ciągników.

jakis przyklad? jakis test czy to w czasopismie, czy przeprowadzany w realu, ale tak bardziej fachowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik25    0

Ile pali JD6430 w:

-orce na 1ha pług4x40 obrotowy

-agregacie uprawowo siewnym 3m na 1ha

-zworzeniu kukurydzy na pryzme(odległosc od pola ok.2km.) tandem ok.10t na 1godz

-zworzeniu zborza z pola odl.od .pola ok.1km. przycz. ok.10t na 1godz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pako    0

Z tego co tu podałeś wynika , że JD dąży do zmniejszenia spalania, jest też taka firma która modyfikuje john deery w celu zmniejszenia spalania. Modele starsze rocznikowo miały mniejsze spalanie niż te które weszły po 2003 roku i te modele produkowane przez 7 lat zostają w tyle co do ekonomiki w porównaniu z reszta marek ciągników.

 

Podane informacje nie twierdzą, że "JD dąży" ale, że uzyskał takie wyniki.

Jak wszyscy wiemy nie jest to nowością że istnieją firmy, które modyfikują spalanie, jak również nie jest nowością, każdy kolejny TIER to wyższe spalania. Kilka lat temu 1,9 TDI spalał 4,5 l/100km dzisiaj 2,0 TDI nie zejdzie poniżej 7l/100km.

 

Myślę, że obecnie dostępne nie jest nic bardziej obiektywnego, jak testy DLG, Nebrasca, Profi itp. Oczywiście każdy z nas na własnym polu przeprowadza własne testy, ale czy otrzymane wyniki porównuje do modeli z tego samego segmentu mocy i z tą samą normą spalania, z tym samy obciążeniem...?

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/JohnDeere7530P.pdf

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/New_Holland_T7040_1208.pdf

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Case_IH_Puma_180_0508.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:) John Deere to marka na świecie kultowa co byście nie na pisali tu,czy pali tyle a tyle ,to i tak zawsze to John Deere,w samochodach trudno określić spalanie dla jednego modelu,gdzie wpływ ma stan tech.,tem.,ciś atm.,uwarunkowania geograficzne ,a cóż dopiero ciągnik przecież podczas orki występują inne opory jednostkowe pługa na każdym rodzaju gleby,wilgotności gleby ,zużycie opon ciśnienie w oponach,stan tech.narzędzi i jeszcze wiele wiele innych.Współczesne diesle mają tyle wspólnego z benzyniakami,że są zasilane on.Pamiętajcie koledzy John Deere dla farmera z usa to jak dla nas ursus ;)

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Cóż za karkołomne wywody o związku spalania z normą emisji spalin a moc to gdzie 140 km to nie 90. Samochody w ciągu ostatnich 10 lat się zmieniły podobnie jak ciągniki nie chce wchodzić w szczegóły ale norma emisji spalin ma bardzo niewielki wpływ na spalanie. Głównym czynnikiem jest oczywiście moc a że silnik przy tym musi spełniac dane normy dostosowuje się jego ustawienia tak by je spełniał wzrost ilosci spalanego paliwa przyczynia się do wzrostu emisji co2 a to raczej normom nie sprzyja. Wzbogacenie dawki paliwa pomaga zredukować ilośc tlenków azotu w spalinach ale nie orjętuje się tak dokońca czy te pierwsze normy kładły na to szczególny nacisk chyba raczej na co2. Tlenkiem azotu bardziej zajmuią się najnowsze normy czy to w motoryzacji czy ciągnikach.

Uważam pytania z cyklu ile spali na 1 h orki czy w transporcie za niezbyt madre bo to zależy od wielu czynników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

hubertuss spoko wypowiedź:) spalanie ciągnika zależy od bardzo wielu czynników:)

Pako kiedyś 1.9 tdi spalał 4,5l a teraz 2.0tdi zejdzie poniżej 5l\100km i to przy 170KM ;) (w VW)

atomik nie mam obecnie JD , mam Deutzy, bo stawiam bardziej na ekonomike, a nie na komfort:) komfort kosztuje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3

Nie wiem jak to jest z tymi normami ale z moich obserwacji wychodzi że pala jednak więcej paliwa. Przeglądam różne testy spalania rożnych ciągników i np ciągnik o mocy 90-100kM potrafi 20l ON na 1H przy maksymalnych obrotach wypić a np. stary poczciwy ursus 16l a mtz max 13.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

ale te spalanie ursusa czy mtz to z testu jakiegoś czy z własnego doświadczenia?

 

gdzieś w internecie chyba na traktordata.com znalazłem test naszego Forda 7610 ciągnik ok 20 letni więc żadnych norm nie spełnia i w tym teście spalanie wyszło mu ponad 20l/h a w rzeczywistości pali znacznie mniej bo na max obciążeniu nie jeździ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focus07    1

A wszystko przez ekologów, dzięki nim nowe ciągniki dużo palą:) kiedyś nikt nie zwracał uwagi na emisje spalin do atmoswery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pako    0

hubertuss spoko wypowiedź:P spalanie ciągnika zależy od bardzo wielu czynników:)

Pako kiedyś 1.9 tdi spalał 4,5l a teraz 2.0tdi zejdzie poniżej 5l\100km i to przy 170KM :) (w VW)

atomik nie mam obecnie JD , mam Deutzy, bo stawiam bardziej na ekonomike, a nie na komfort:) komfort kosztuje:)

Spalanie 4,5 l/100 dotyczy silnika 1,9 TDI , który miał moc 135KM w Golfie , natomiast obecnie 2,0 TDI w Golfie ma moc 140 KM.

http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/nowy_golf_5-drzwiowy.pdf

 

W przypadku posiadania innych marek (nie JD) pozostaje zaufać niezależnym testom.

 

Cóż za karkołomne wywody o związku spalania z normą emisji spalin a moc to gdzie 140 km to nie 90. Samochody w ciągu ostatnich 10 lat się zmieniły podobnie jak ciągniki nie chce wchodzić w szczegóły ale norma emisji spalin ma bardzo niewielki wpływ na spalanie. Głównym czynnikiem jest oczywiście moc a że silnik przy tym musi spełniac dane normy dostosowuje się jego ustawienia tak by je spełniał wzrost ilosci spalanego paliwa przyczynia się do wzrostu emisji co2 a to raczej normom nie sprzyja. Wzbogacenie dawki paliwa pomaga zredukować ilośc tlenków azotu w spalinach ale nie orjętuje się tak dokońca czy te pierwsze normy kładły na to szczególny nacisk chyba raczej na co2. Tlenkiem azotu bardziej zajmuią się najnowsze normy czy to w motoryzacji czy ciągnikach.

Uważam pytania z cyklu ile spali na 1 h orki czy w transporcie za niezbyt madre bo to zależy od wielu czynników.

 

Tlenek azotu był ograniczany w pierwszej kolejności, ponieważ jest najbardziej rakotwórczy z wszystkich składników spalin. Jestem przekonany że w DLG, Profi czy Nebraska zaangażowani są eksperci, z którymi trudno nam polemizować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

każdy kolejny TIER to wyższe spalania. Kilka lat temu 1,9 TDI spalał 4,5 l/100km dzisiaj 2,0 TDI nie zejdzie poniżej 7l/100km.

 

 

uwierz że 2.0tdi silnikiem rok produkcji 2010 pali się to samo co 1,9tdi np 10 letnim. acz kolwiek zgadzam się zupełnie z tym że normy emisji podnoszą spalanie.


Sprzedam:
- zbiornik na mleko 2500 litrów
- beczkowóz 4000litrów Meprozet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafcik711    0

Witam koledzy miałem przyjemność pracować 309 fendt .Marka tak wychwalona przez znawców spalania .W pługu 4 skibowym zagonowym na ha spalił 13-litrów.Sam posiadam jd 2140 i spalanie jest podobne w orce 4 skibowym pługiem .Więc nie piszcie opini z głowy tylko z życia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    303

Witam koledzy miałem przyjemność pracować 309 fendt .Marka tak wychwalona przez znawców spalania .W pługu 4 skibowym zagonowym na ha spalił 13-litrów.Sam posiadam jd 2140 i spalanie jest podobne w orce 4 skibowym pługiem .Więc nie piszcie opini z głowy tylko z życia.

 

Ok tylko fendt ma ponad 90 koni (dokładniej to chyba 95 km) a john deere 2140 ma tych koni 85 i jeśli spalanie wyszło podobne no to raczej sam potwierdziłeś tym przykładem że john deere deczko żarłoczniejszy jest :P . (zależy jeszcze czy spalił podobnie w sensie troszke więcej czy podobnie w sensie troszke mniej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Co za pomysły 4,5 w 1,9 tdi to chyba 90 km/h na godzine nie przekraczasz a te 7 to z jakiegos katalogu normalnie ręce opadają.

Spalanie 1,9 tdi i 2,0 tdi w powiedzmy audi a4 w zasadzie auto to samo różni się detalami po lifcie więc porównanie w miare realne wynosi przy normalnej jeździe wg wskazań komputera około 6,5-6.8 moze ktos osiąga 4,5 ale u mnie tak to wychodziło styl jazdy zawsze taki sam więc spalanie między tymi silnikami nie rózni się tak drastycznie. Pomimo że spełniają rózne normy. Z rodziny 1,9 tdi pd najbardziej udany pod wzgledem kompromisu miedzy dynamiką a ekonomią był 1,9 tdi 115 km wielu juz to potwierdziło z koleji 2,0 tdi z 8 zaworową głowicą spali troche więcej niż 16 zaworowy. To tyle o samochodach.

Jeśli chodzi o ciągniki coraz bardziej skomplikowane przekładnie coraz większa ilość zamontowanych urządzeń typu klima np coraz bardziej rozbudowana i wydajna hydraulika wkońcu coraz bardziej energochłonne maszyny współpracujące wymusiły na konstruktorach konieczność monbtowania craz mocniejszych silników. Kres możliwości wolnossącego silnika ciągnika to było około 20 km z 1 litra. Zastosowanie turbosprężarek wymusiło podniesienie dawki paliwa a co za tym jdzie wzrosło spalanie ale i moc. Wzrost temp i cisnienia w komorze spalania umozliwił spełnienie ostrzejszych norm emisji spalin. Wzrost spalania jest przedewszystkim spowodowany podniesieniem mocy chyba logiczne możliwośc spełnienia coraz wyższych norm czystości spalin to efekt dążenia do coraz wyższej mocy przy jak najniższym mozliwym spalaniu realizowany przez coraz bardziejzaawanswoane technologie stosowane w silnikach typu cr, egr, Porównywanie 20 letniego ursusa do nowego ciągnika jest poprostu głupota wystarczy porównac momen to obr czy moc. I jeszcze jedno propo momentu obr to on odpowiada za moc i możliwość jej utrzymania a za jego generowanie odpowiada właśnie dawka paliwa i cisnienie doładowania porównajcie więc momenty ciągników starszych i nowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie nie obiegajcie od tematu. tongue.gif Ciągnik pracuje w innych warunkach itp., jak chcecie pisać o motoryzacji to w innym temacie. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

to podaj dokladnie modele jakie porownywales ze soba.

 

btw. w moim claasie zuzycie paliwa jest dokladnie takie jak opisuje to test dlg.

Sorka że odbiegam od tematu ale.... bardzo mnie to interesuje. Panie kolego brzozak2 mam takie pytanko bo piszesz że spalanie twojego claas-a zgadza się z tym co określają testy DLG (do rzeczy) Twoim zdaniem te testy są wiarygodne ?? Czy raczej należy patrzeć na nie z przymrużeniem oka. Testy DLG wykazują że np JD wykazuje umiarkowane zużycie paliwa w lekkiej pracy 50% obciążenia silnika , a wiele użytkowników twierdzi inaczej że nie ma większej różnicy czy silnik ma duże czy małe obciążenie , co innego obroty mniej obrotów mniej pali ale samo obciążenie niestety tego nie odzwierciedla (spadku zapotrzebowania ON wraz ze spadkiem wytwarzanej energii bez zmniejszania obrotów silnika).


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pytanie jak bardzo skrupulatnie ludzie liczą te spalanie? Każde badanie jest obarczone błędem, a ten, jak wiem z doświadczeń z uczelni, w baaardzo dużej mierze zależy od człowieka. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Masz rację Bobek , tylko że .. jeśli właściciel mówi ci coś takiego : " w ciężkiej pracy np orce pali w granicach 20-24 l na godzinę a w lekkim transporcie przy max prędkości pali 18 litrów na godzinę" to w porównaniu z tym co jest podane w teście DLG ..... :P:) Nigdy bym się nie czepiał różnic paru procentowych , ale to co mówi wielu użytkowników JD a to co jest podane w tych testach noo hmm naprawde trudno się do takich różnic nie przyczepić , tym bardziej że użytkownik specjalnie by nie ganił swojego ciągnika, bardziej na odwrót .

Edit : hej tam na dole @jaro ;) napisałem wyraźnie :"właściciel" , "użytkownik" oczywiście taki który nim jeździ .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@Andrzej-takie pytanie-czy tak twierdzą użytkownicy czy też osoby które słyszały że sąsiad kolegi brata itd....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj