Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pronar - AWARYJNOŚĆ


569 odpowiedzi na ten temat

#541 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 28 listopad 2013 - 22:28

Pronar - AWARYJNOŚĆ Panowie wszystko pięknie i ładnie tyle się mówi o silnikach CR ale nie mówi się o kosztach naprawy, koncerny zazwyczaj tak produkują wtryskiwacze nierozbieralne, pojedynczy egzemplarz może kosztować w przedziale 2-3 tyś plus pompa wysokiego ciśnienia około 5 tyś co daje rachunek około 15 tyś, koszt potężny, no mówi się ekstra paliwo lałem na Bp ON zimowy do lublinka unieruchomiło mnie na -20 co to za mróz na diesla, po rozmrożeniu i wlaniu butelki denaturatu zlałem około 0,5l wody z 20l paliwa, niby stacja porządna a wała, jak ktoś z Krakowa polecam stację na MPO ropa tania a jak to mówicie niebieskawe jest ciągniki latają że miło popatrzeć. Co do pronara sprawdź zawory, wujek tak miał okazało się że wydechowy na dwóch garach nie domykał się, zdemontuj kolektor wydechowy najlepiej odpal wieczorem i obserwuj może będziesz miał to samo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar - AWARYJNOŚĆ Dzisiaj, 03:51
  •  

#542 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 listopad 2013 - 14:59

Pronar - AWARYJNOŚĆ

koncerny zazwyczaj tak produkują wtryskiwacze nierozbieralne,

Jak to nie? Wszystko da się rozebrać i zregenerować.

#543 Share mds212

mds212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 629 postów

Napisany 29 listopad 2013 - 17:46

Pronar - AWARYJNOŚĆ Wszystko? A łozyska w piastach u niektorych samochodach tez?:D

#544 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 29 listopad 2013 - 18:06

Pronar - AWARYJNOŚĆ Coraz więcej jest rzeczy których nie da się zregenerować. W samochodach spotyka się wtryskiwacze których nie da się zregenerować, producent tego nie przewidział a konstruktor uniemożliwił, pompy wody a nawet ostatnio coraz bardziej modne nierozbieralne skrzynie biegów.
Tyle że tyczy się to głównie samochodów. Maszyny na razie to omija.
KPK Kumurun Team

#545 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 29 listopad 2013 - 21:15

Pronar - AWARYJNOŚĆ Co z tej regeneracji jak to wytrzyma tylko chwilę. Przykład regenerowane końcówki wtryskiwaczy do np. c360 – szkoda mego czasu i gwintów 300 godzin i znowu problem lepiej było starych nie ruszać. Nowe to nowe i to muszą być z najwyższej półki.

#546 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 30 listopad 2013 - 14:16

Pronar - AWARYJNOŚĆ Elektrotech a które masz rozbieralne może jeszcze te co są na elektromagnesach ale pizeo na pewno nie są, inny przykład kolektor wylotowy wraz z turbiną część nie rozbieralna

#547 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 listopad 2013 - 18:47

Pronar - AWARYJNOŚĆ Jeśli to turbina TRK-6 to jest rozbieralna. Musi być skoro i zestawy naprawcze są dostępne. W takich maszynach jak auta ciężarowe, koparki, ciągniuki rolnicze chyba nie ma rzeczy których nie da się rozebrać, wymienić zużyty element, poskładać i ustawić jeśli jest potrzeba.
KPK Kumurun Team

#548 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 listopad 2013 - 19:12

Pronar - AWARYJNOŚĆ Nie ma rzeczy których nie można rozebrać, ale są podzespoły do których nie kupi się pojedynczych części.

#549 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 listopad 2013 - 19:18

Pronar - AWARYJNOŚĆ No. I nie wszystko po rozbiórce da się złożyć.
KPK Kumurun Team

#550 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 listopad 2013 - 20:26

Pronar - AWARYJNOŚĆ Nie do końca. Wszystko da się złożyć tylko nie zawsze będzie działało:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar - AWARYJNOŚĆ Dzisiaj, 03:51
  •  

#551 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 listopad 2013 - 20:35

Pronar - AWARYJNOŚĆ E no. Pompy wody nie rozbierzesz nawet bo musisz ja rozerwać. Przynajmniej większość w osobówkach, i nie złożysz bo jest zniszczona. To miałem na myśli np.

Edytowany przez seweryn20, 30 listopad 2013 - 20:36.

KPK Kumurun Team

#552 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 listopad 2013 - 22:03

Pronar - AWARYJNOŚĆ A to przepraszam

#553 Share Agroastrolog

Agroastrolog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 01 grudzień 2013 - 13:23

Pronar - AWARYJNOŚĆ

ja wam powiem tak ze dobry OO ale dobry niekombinowany wcale nie jest gorszy od ON. Jak mnacie jakiegos znajomego co pracuje w CPN lub rafineri powie wam to samo, rozni sie tylko wiadomo kolorem i delikatnie ktoryms tam parametrem.. Nowoczesne piece opalowe wymagaja dobrego bardzo czystego paliwa i tez byle czego tam nie mozna wlac . A i jeszcze nawiazujac do pronara @mlodymechanik to zobacz luz czy masz na zaworach dobrze ustawiony. A co do systemu CR w ciagniku hmm.... przyszlosc , od tego nie ucieknie niestety ale juz do tego to paliwo musi byc kryształ , bo jak naleje sie syfu z beczki, bedzie gdzies troche wody , lub trafi sie na odbarwiony kwasem OO to beda problemy , wiem bo uzytkuje autko na CR to o laniu paliwa na stacji typu " Krzak " to nawet nie ma mowy. Czasem nawet na dobrym paliwie potrafi wywalac kontrolke silnika i filtra jak sie gdzies jakas woda trafi albo cos innego. System faktycznie prostty skladajacy sie z pompy wysokiego cisnienia, szyny CR i wtryskiwaczy elektromagnetycznych lu piezoelektrycznychale strasznie czuly na jakosc paliwa niestety.

A tu podstawowe info o roznicy OO i ON , kto ma chwilke zachecam aby przeczytal

http://www.autocentr...ej-opalowy-812/


Silnikowi zasilanwmu olejem opałowym najbardziej szkodzi brak akcyzy w tym paliwie

ja wam powiem tak ze dobry OO ale dobry niekombinowany wcale nie jest gorszy od ON. Jak mnacie jakiegos znajomego co pracuje w CPN lub rafineri powie wam to samo, rozni sie tylko wiadomo kolorem i delikatnie ktoryms tam parametrem.. Nowoczesne piece opalowe wymagaja dobrego bardzo czystego paliwa i tez byle czego tam nie mozna wlac . A i jeszcze nawiazujac do pronara @mlodymechanik to zobacz luz czy masz na zaworach dobrze ustawiony. A co do systemu CR w ciagniku hmm.... przyszlosc , od tego nie ucieknie niestety ale juz do tego to paliwo musi byc kryształ , bo jak naleje sie syfu z beczki, bedzie gdzies troche wody , lub trafi sie na odbarwiony kwasem OO to beda problemy , wiem bo uzytkuje autko na CR to o laniu paliwa na stacji typu " Krzak " to nawet nie ma mowy. Czasem nawet na dobrym paliwie potrafi wywalac kontrolke silnika i filtra jak sie gdzies jakas woda trafi albo cos innego. System faktycznie prostty skladajacy sie z pompy wysokiego cisnienia, szyny CR i wtryskiwaczy elektromagnetycznych lu piezoelektrycznychale strasznie czuly na jakosc paliwa niestety.

A tu podstawowe info o roznicy OO i ON , kto ma chwilke zachecam aby przeczytal

http://www.autocentr...ej-opalowy-812/


Silnikowi zasilanemu olejem opałowym najbardziej szkodzi brak akcyzy w tym paliwie

#554 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 01 grudzień 2013 - 18:48

Pronar - AWARYJNOŚĆ to masz racje kolego :D . A co do nierozbieralnosci niektorych podzespolow to macie racje , wtryskiwacze , kolektory zintegrowane na stale z EGRem np jak w moim autku ;[ idt... wszystko jednorazowka. Jakos ciagniki i maszyny na razie to omija i cale szczescie :)

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#555 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 grudzień 2013 - 20:19

Pronar - AWARYJNOŚĆ W sumie to dobrze, że wierzycie, że jest dużo elementów nierozbieralnych. Oczywiście dobrze dla mnie, bo wtedy mogę więcej skasować za naprawę. Zmierzam do tego, że jak ktoś jest w temacie to wie jak to zrobić żeby niepotrzebnie płacić producentowi za nowe części. Prosty przykład: wtryskiwacz Bosch, nienaprawialny wg producenta, cena 2000 zł. Koszt wymiany czujnika skoku iglicy 100 zł. Inny przykład: sterownik silnika ECU, też nienaprawialny, i teoretycznie nierozbieralny. Nawet jeżeli komuś uda się go rozebrać i odczytać napisy na elementach np. na tranzystorach mocy, to i tak nie kupi w sklepie takiego tranzystora, bo go po prostu nikt nie produkuje. Koszt takiego sterownika to 2-3 tys. zł. Ale dla mnie nie stanowi to problemu rozebrać taki sterownik, kupić odpowiednie części, wymienić i złożyć ponownie. I auto odpala bez problemu.

Jakos ciagniki i maszyny na razie to omija i cale szczescie :)

Bo to są stosunkowo nowe konstrukcje. To co w samochodach było już w końcu lat 90, w ciągnikach pojawia się dopiero teraz. I wszystkie maszyny czeka ten sam los. Oprócz ciężarówek i maszyn budowlanych. Bo tych używają w zdecydowanej większości profesjonaliści, czyli firmy, a Ci nie dadzą się tak łatwo zrobić w h... Dlatego części do ciężarówek są dużo tańsze niż do osobowych i ciągników, są łatwiejsze w naprawie, bardziej niezawodne, mają typowe elementy (np. łożyska) itp. A użytkownicy osobówek i ciągników rolniczych to dla producentów są lamerzy nie mający o niczym pojęcia i mający płacić. Taka jest prawda.

#556 Share kamil_b

kamil_b

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jawor

Napisany 24 luty 2014 - 10:18

Pronar - AWARYJNOŚĆ Większość elementów da się rozebrać, ale do niektórych ciężko się dostać. Producenci tak kombinują, żeby serwis był jak najdroższy i najtrudniejszy, ponieważ wtedy ludzie będą jeździli do ich serwisów, a nie do znajomego mechanika, bo sobie nie poradzi. Tak jest np. z BMW, wiem, bo sam naprawiałem i tak to niestety wygląda:/ Żeby zwykłą linkę w szybie wymienić, trzeba było rozebrać całe drzwi...

#557 Share CignikiPL

CignikiPL

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów

Napisany 28 luty 2015 - 12:29

Pronar - AWARYJNOŚĆ

Ja mam Pronara 82a i ma ponad 1500mth i bez żadnej usterki i jesteśmy zadowoleni z niego tylko nierez jakaś kontrolka/czujnik ale to mały problem :) 



#558 Share lagi91

lagi91

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 01 marzec 2015 - 14:23

Pronar - AWARYJNOŚĆ

Ja mam Pronara 82a i ma ponad 1500mth i bez żadnej usterki i jesteśmy zadowoleni z niego tylko nierez jakaś kontrolka/czujnik ale to mały problem :)

 

Ja miałem Pronara. 1025 A 2004r. 

 

Wydałem na remonty i naprawy od nowości do teraz około 700 zł  (chłodnica oleju -puszczała na spawie, siłownik od skrętu, szlaufik.)

przez ten czas 2700 h

 

   Sprzedałem bo był "toporny, mało wygodny, hałaśliwy w środku...." hamulce miał zawsze słabe, koła też nigdy równo nie brały." Silnik super, oszczędny i bezobsługowy, ceny filtrów bliskie 0'
Tyle w tym temacie.

oceniam go 7/10 dużym plusem są koszty eksploatacji.

takie są moje doświadczenia.

pozdrawiam

 

 



#559 Share czareczek85

czareczek85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:piękne kobiety

Napisany 06 marzec 2015 - 09:23

Pronar - AWARYJNOŚĆ

Jeśli chodzi o modele 82A-1025A to tak. Te ciągniki mają duże przecieki w silniku jak i w skrzyni, spotykane są problemy z przednim mostem (zakleszcza się) i róznego typu modele. Nie wiem jak jest z większymi i modelami z serii P5/P7, z czego te drugie mogą okazać się lepsze od poprzednich.

 

Mało wiesz o Pronarze pierwsze słyszę że są przecieki w silniku! U mnie Pronar 82A od nowości silnik suchutki bez remontu



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar - AWARYJNOŚĆ Dzisiaj, 03:51
  •  

#560 Share CamilloVII

CamilloVII

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów

Napisany 06 marzec 2015 - 14:24

Pronar - AWARYJNOŚĆ A ja pierwsze słyszę o zakleszczeniu się przedniego mostu


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy