Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pronar - AWARYJNOŚĆ


569 odpowiedzi na ten temat

#521 Share andrzej-or

andrzej-or

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 24 listopad 2013 - 14:39

Pronar - AWARYJNOŚĆ pronara części są bardzo tanie w porównaniu z innymi ciągnikami jak kogoś stać by co 5lat zmieniać ciągnik to nich kupi nh bo części to koszmar a pronarek ekonomiczny i w spalaniu i expleatacji głupia pompa hamulcowa nh 3000 zł

tyle co cały remont silnika w pronarze

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar - AWARYJNOŚĆ Dzisiaj, 16:03
  •  

#522 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 listopad 2013 - 19:48

Pronar - AWARYJNOŚĆ Zgadza się. Ale np. wkład do filtra powietrza: sianko kosztuje 20 zł a papierowy wkład podwójny już 200 zł. Podejrzewam że w tych nowych belarusach z układem common rail też części do układu zasilania będą dużo droższe. Swoją drogą ciekawe jak te nowe układy wtryskowe się sprawują bo mam chrapkę na takiego belarusa 95 lub 107 (chyba) koni tylko nie jestem pewien skrzyń biegów 16/4 i właśnie tego common rail.

#523 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 listopad 2013 - 17:16

Pronar - AWARYJNOŚĆ CR nie ma się co obawiać. To prosty i łatwo diagnozowalny system. Tyle, że wrażliwy na jakość paliwa.

#524 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 listopad 2013 - 17:23

Pronar - AWARYJNOŚĆ Bo w tym systemie mamy pompę która cały czas daje duże ciśnienie, wtryskiwacze otwierane elektromagnetycznie i elektroniczny sterownik pracy wtrysków?

#525 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 25 listopad 2013 - 17:33

Pronar - AWARYJNOŚĆ Dokładnie. Tam nie ma cudów. Jak jest prawidłowe ciśnienie na szynie, wtryski są prawidłowo kluczowane, to musi działać. A diagnoza takiego systemu jest łatwiejsza od pompy rozdzielaczowej. Wystarczy dobry manometr do 2000bar, oscyloskop z czujnikiem piezo i sondą prądową i po sprawie.

#526 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 listopad 2013 - 18:27

Pronar - AWARYJNOŚĆ Właśnie zacząłem być przychylny do takiego systemu. Bo w pronarze zaczynają dziać mi się cuda. Ustawiałem wczoraj początek wtrysku. Udało mi się tyle że juz brakło regulacji na pompie. Wtrysk jest we właściwym miejscu, silnik zapalił rano bez świecy od strzała co kiedyś przy +5 stopniach było nie możliwe. Tyle że ciągle dymi na niebiesko co wskazuje na późny początek wtrysku, a silnik twardo pracuje, wręcz stuka co z kolei wskazuje zbyt wczesny wtrysk.. Wtryski założone w lato, ciągnik ma 2030 mth więc raczej zawory jeszcze się nie wypaliły. A w promieniu 60 km żaden zakład nie chce przyjąć pompy do sprawdzenia...

#527 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7601 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2013 - 18:52

Pronar - AWARYJNOŚĆ Nie jest powiedziane że niebieski dym to zły początek wtrysku. Odkręć kolektor wydechowy i sprawdź czy z każdego cylindra dymi tak samo.
Tym że silnik pracuje twardo nie przejmuj się jeśli jesteś pewny ustawienie kąta wtrysku. Możliwe że tak ma być a ty przywykłeś do innego dźwięku.
KPK Kumurun Team

#528 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 listopad 2013 - 19:33

Pronar - AWARYJNOŚĆ Nie, to nie to silnik pracujący z rykiem :D to jedno, a silnik który pracował normalnie a po ustawieniu pracuje jak by się perkins w 3p zapowietrzał do co innego. Właśnie ojciec przyjechał z pola to pójdę i przestawię pompę jak była przedtem. Dzisiaj od 8 rano ciągnik jest w polu i już go na wszystkie sposoby przetestowałem i nie jest tak jak powinno.

Wstyd się przyznać ale przy ustawianiu pierwszy raz założyłem że pierwszy cylinder to ten od strony chłodnicy... Okazało się całkiem przypadkiem że pierwszy cylinder to ten od strony kabiny. No cóż, nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi. Ale przy okazji zauważyłem że gdy napompowałem paliwo do rurki kapilarnej założonej na właściwą pierwszą sekcję pompy to okazało się z tej sekcji schodzi paliwo. Tak chyba nie powinno być? Na sekcji pierwszej od strony chłodnicy (czyli czwartej) paliwo nie schodziło

Edytowany przez mlodymechanik, 25 listopad 2013 - 21:45.


#529 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7601 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 listopad 2013 - 06:51

Pronar - AWARYJNOŚĆ Pierwszy cylinder jest od strony chłodnicy a nie kabiny. Tyle że ustawiając kąt wtrysku w czterocylindrowym silniku pierwszy i czwarty tłok pracują tak samo. czyli gdy pierwszy ustawisz na kołku na wtrysk paliwa to czwarty ma mijankę zaworów. I odwrotnie. Czwarty na kołek i wtrysk a pierwszy ma mijankę. Paliwo z króćca nie ma prawa schodzić choć by nie wiem co się działo. jeśli to ma miejsce to do wymiany jest zaworek zwrotny sekcji który jest pod króćcem. Jego awaria może zakłócać pracę silnika.
KPK Kumurun Team

#530 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 listopad 2013 - 08:25

Pronar - AWARYJNOŚĆ Jak przekręcałem wałkiem pompy to na pierwszym od chłodnicy nie było żadnej reakcji a na ostatnim wyraźni podniósł się poziom paliwa. Tak czy inaczej pompa jest do remontu. Tylko wyrobię się z orką i znajdę dobry zakład od pomp... Dzięki wszystkim za pomoc ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar - AWARYJNOŚĆ Dzisiaj, 16:03
  •  

#531 Share LukaszC5

LukaszC5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 275 postów

Napisany 26 listopad 2013 - 17:43

Pronar - AWARYJNOŚĆ

CR nie ma się co obawiać. To prosty i łatwo diagnozowalny system. Tyle, że wrażliwy na jakość paliwa.


Ale i tak zwykła pompa wtryskowa wychodzi dużo taniej w eksploatacji,zwłaszcza że można jeździć na czerwonym i innych tanich wynalazkach ;)

#532 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 listopad 2013 - 18:26

Pronar - AWARYJNOŚĆ Wg. mnie nie opłaca się lać do baku takich wynalazków

#533 Share gregorius

gregorius

    niepokorny

  • Members
  • PipPipPip
  • 739 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz, Kalisz
  • Zainteresowania:Historia, polityka, geografia, rolnictwo, motoryzacja no i kobiety :)

Napisany 26 listopad 2013 - 18:33

Pronar - AWARYJNOŚĆ akurat silniki mmz są jeszcze z tzw. dawnej epoki także lanie czerwonego zbytnio nie ma negatywnego wpływu na jego żywotność, przecież wiemy jakie paliwa były 50 lat temu a to jest ta sama konstrukcja, mówię tutaj o silnikach z pompą mechaniczną nie CR :)
Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

#534 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 listopad 2013 - 19:03

Pronar - AWARYJNOŚĆ A czy nie jest tak że na opale silnik uzyskuje mniejszą moc przez co wzrasta spalanie?

#535 Share gregorius

gregorius

    niepokorny

  • Members
  • PipPipPip
  • 739 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz, Kalisz
  • Zainteresowania:Historia, polityka, geografia, rolnictwo, motoryzacja no i kobiety :)

Napisany 26 listopad 2013 - 19:41

Pronar - AWARYJNOŚĆ Najlepiej by było silnik dać na hamownię z OO i z ON i wtedy dokładnie porównać momenty, spalanie, moc, zawartość spalin, bo takto możemy spekulować. Jedni mówią iż lepszy drudzy, że nie. Nie ma jakiś miarodajnych testów przeprowadzonych :) Potrzeba testów długodystansowych w stosowaniu OO i ON wtedy możemy wysuwać wnioski, aż dziw mnie bierze, że w necie na ten temat mało jest do czytania i nikt na to nie wpadł...

Co do żywotności silnika, to ja bym był spokojny te silniki i silniki popularnych ciągników starszych generacji były robione kilkadziesiąt lat temu i wtedy wiemy jakie paliwo było i to chodziło...
Każdy kto troche umie rachować może sobie rachunek ekonomiczny dla tego i tego paliwa zrobić i wysunąć odpowiednie wnioski :)


A tak jeszcze jedno. Uzasadnione w tym momencie jest zadanie takiego pytania:
Dlaczego rząd zakazał pod groźbą kary zakaz stosowania OO do pojazdów silnikowych, skoro z założenia nie jest przeznaczony do tego? co? :)
Czyli jednak musi być coś na rzeczy, że wprowadzony jest zakaz heh ot taka moja logika ;)

Edytowany przez gregorius, 26 listopad 2013 - 20:46.

Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

#536 Share LukaszC5

LukaszC5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 275 postów

Napisany 26 listopad 2013 - 22:11

Pronar - AWARYJNOŚĆ Myślę że wszystkie teorie o tym że olej opalowy jest gorszy od ON biorą się stąd że ON ludzie kupują przeważnie na stacjach paliwowych i to tych renomowanych firm a gdzie kupują olej opałowy sami wiecie.Wielu sprzedawców oleju opałowego domyśla się że będzie on szedł do jakiegoś MTZ 82,C-360 itp i kombinują.

#537 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 26 listopad 2013 - 22:49

Pronar - AWARYJNOŚĆ A ja bym chciał żeby takie paliwo jak kiedyś tzn. około trzydzieści lat temu (bo tyle pamiętam) było teraz wszędzie. Jak się je lało z beczki do wiaderka miało kolor lekko niebieski lub było przezroczyste. Fakt, że czasami trzeba się było za nim najeździć. Oleje też nie były takie najgorsze - dowodem jest mój T-25 - od 1975r. bez remontu silnika i ciśnienie oleju w normie. Na początku tego roku kupiłem trochę paliwa na pewnej stacji przy drodze międzynarodowej (kiedyś Petrochemia w tej chwili prywatna), było takie jak dawniej tzn. przezroczyste i nie wiedziałem czy je lać do ciągnika bo wszędzie jest żółte i być może jest to opał odbarwiany jakimś kwasem. Na szczęście nic się nie stało bo ciągniki konstrukcyjnie nie najnowsze, wiekowo też. Post może trochę nie na temat ale irytują mnie wypowiedzi niektórych z Was dotyczące jakości produktów w czasach w których Was jeszcze nie było na tym świecie i nie mieliście z nimi styczności...

#538 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 27 listopad 2013 - 00:10

Pronar - AWARYJNOŚĆ ja wam powiem tak ze dobry OO ale dobry niekombinowany wcale nie jest gorszy od ON. Jak mnacie jakiegos znajomego co pracuje w CPN lub rafineri powie wam to samo, rozni sie tylko wiadomo kolorem i delikatnie ktoryms tam parametrem.. Nowoczesne piece opalowe wymagaja dobrego bardzo czystego paliwa i tez byle czego tam nie mozna wlac . A i jeszcze nawiazujac do pronara @mlodymechanik to zobacz luz czy masz na zaworach dobrze ustawiony. A co do systemu CR w ciagniku hmm.... przyszlosc , od tego nie ucieknie niestety ale juz do tego to paliwo musi byc kryształ , bo jak naleje sie syfu z beczki, bedzie gdzies troche wody , lub trafi sie na odbarwiony kwasem OO to beda problemy , wiem bo uzytkuje autko na CR to o laniu paliwa na stacji typu " Krzak " to nawet nie ma mowy. Czasem nawet na dobrym paliwie potrafi wywalac kontrolke silnika i filtra jak sie gdzies jakas woda trafi albo cos innego. System faktycznie prostty skladajacy sie z pompy wysokiego cisnienia, szyny CR i wtryskiwaczy elektromagnetycznych lu piezoelektrycznychale strasznie czuly na jakosc paliwa niestety.

A tu podstawowe info o roznicy OO i ON , kto ma chwilke zachecam aby przeczytal

http://www.autocentr...ej-opalowy-812/

Edytowany przez Uziu92, 27 listopad 2013 - 00:16.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#539 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 listopad 2013 - 09:20

Pronar - AWARYJNOŚĆ wlamaj1, ja jeszcze pamiętam tyle że nie 30 a 15 lat temu było paliwo niebieskawe. Teraz jak leje to jest żółte, ale ostatnio też zaczęło trafiać się lekko niebieskie, ale to już nie to samo

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar - AWARYJNOŚĆ Dzisiaj, 16:03
  •  

#540 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 27 listopad 2013 - 18:49

Pronar - AWARYJNOŚĆ te lekko zoltawe jest z biokomponentami. jakies 90-95% ON i jakies 5-10 % bioestra czyli biodiesla w zaleznosci od rafinreii.

Edytowany przez Uziu92, 27 listopad 2013 - 18:50.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy