Skocz do zawartości

Zdjęcie

nie działa wom mf 3080


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share mateuszdiabel

mateuszdiabel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 07 lipiec 2009 - 18:42

nie działa wom mf 3080 panowie mam problem z wom!
wymieniłem olej w szkryni i filtr i od tamtego czasu wom się załącza ale na jałowym biegu moge go zatrzymać ręką.
jednak gdy włączam mu obroty zależne od biegów to wtedy działa tylko jak mam kosić trawe jeżeli gdy się zatrzymuje lub wżucam na luz to wałek staje! przed wymianą było wszystko dobrze! pomóżcie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
nie działa wom mf 3080 Dzisiaj, 21:22
  •  

#2 Share FarmerX2

FarmerX2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szczebrzeszyn

Napisany 14 lipiec 2010 - 14:22

nie działa wom mf 3080 Sprawdź, czy wajcha od WOM-u dobrze wciska ten przycisk, być może dźwignia jest wytarta i nie wciska do końca. Sprawdź też połączenia od tych czujników. Mi to wygląda na niewłączony napęd i niewłączony hamulec WOM.

#3 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 08 luty 2012 - 17:37

nie działa wom mf 3080 Witam!

Mam problem z moim 3080. Tata w wakacje robił agregatem w polu. I na zajeździe przy podniesionym sprzęcie przestał mu się kręcić wałek WOM.
I do tej pory nie da się go załączyć. Jeśli wezmę wajhę w położenie włączenia wałka zaświeca się kontrolka(świeci cały czas), a wałek nie startuje.. Nie słychać, żadnych nie pokojących dźwięków. Nic kompletnie się nie dzieje przy włączeniu WOMu po za świecącą kontrolką. Co może być przyczyną?. Który elektrozawór odpowiada za WOM i jak to tam najlepiej zdiagnozować?

Jeśli chodzi o oleje i filtry to wszystko na bierząco wymieniane. Wszystko chodzi bez zarzutu, po za tym wałkiem.. i stało się to nagle bez żadnego zgrzytu, ani nic. Rozłączyło go i koniec.

Zapytam od razu też. Wie ktoś może jak uruchomić datatronic? Mam komputer, ale po podłączeniu do instalacji nic nie wyświetla się na ekranie, a jedynie podświetlają się przyciski i cała reszta. Konieczne jest podłączenie przepływomierza paliwa, aby komputer cokolwiek wskazał? Bo tylko tej wtyczki nie podłączam, a całą resztę tak.

#4 Share micro16

micro16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2012 - 22:39

nie działa wom mf 3080 Mateusz, wez sobie przy elektrozaworach przeloz kable np. od blokady mechanizmu roznicowego i tym przyciskiem od blokady wlacz wom i zobacz czy jest dobrze. Ale sprawdz tez to co kolega Farmer mowi:)

Popatrz na forum jest gdzies napisane ktory elektrozawor do czego jest, i zrob tak jak mateuszowi napisalem, jak tak bedzie Ci chodzil to moze oznaczac ze komputer sygnalu nie wysyla i dlatego Ci sie nie wlacza, bynajmniej tak mi sie wydaje. A co do tego drugiego to niestety nie pomoge

#5 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 10 luty 2012 - 15:42

nie działa wom mf 3080 dziś trochę posprawdzałem i nadal nic..
wyjąłem elektrozawóry, sprawdzone wszystkie działają. Po założeniu podałem im prąd i również działają.
Hamulec WOM działa bez zarzutu, natomiast włączenie WOMu jest nie możliwe. Prąd dochodzi do elektrozaworu, chciaż teraz jak włącze WOM to po chwili zaczyna kontrolka migać.. spróbowałem równiez podać prąd na elektrozawór z akumulatora. Również żadnej reakcji wałka. Ruszałem wajchami od eko wom'u, zmieniałem obroty. Kompletnie nic, żadnej reakcji. Zadnych szumów, zgrzytów.. nic. Już nie wiem co dalej robić. Gdzie szukac przyczyny?

#6 Share micro16

micro16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2012 - 15:50

nie działa wom mf 3080 Tzn tak jak wlaczysz to chwile chodzi i sie wom wylacza, wtedy kontrolka miga??? jesli tak to pewnie Ci padl czujnik obrotow walka ktory jest z tylu, MIalem taki przypadek w swoim 6120, wzialem przecialem ten kabel od czujnika skrecilem do kupy izolacja owinalem i chodzi do tej pory tylko ze nie pokazuje mi obrotow walka. Ty chyba w swoim nie masz wyswietlacza od obrotow ale komputer pewnie zle odczytuje obroty I dlatego CI go rozlacza. Mozesz to sprawdzic na razie bez Ciecia wystarczy ze rozepniesz go na kostce i jakis kabel wlozysz:) Ale pierw to sproboj go dokrecic troche i zobacz czy zadziala

Edytowany przez micro16, 10 luty 2012 - 15:54.


#7 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 10 luty 2012 - 16:21

nie działa wom mf 3080 źle zrozumiałeś. Wałek w ogóle nie rusza. Nawet jak przez chwile kontrolka swieci to on i tak sie nie kręci. Po minucie może kontrolka zaczyna mrugać i przy ponownym włączeniu również mruga. Po zgaszeniu ciągniaka odłączeniu prądu jak włącze prąd i odpale znów kontrolka świeci z minutę po czym zaczyna mrugać. A wałek nawet raz się nie obróci...

#8 Share micro16

micro16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2012 - 16:51

nie działa wom mf 3080 A sprawdzales tak jak wczesniej pisalem?? mimo to z tym czujnikiem mozesz sprobowac. skoro dochodzi Ci prad tzn ze komputer sygnal wysyla, ale byc moze wtedy czujnik blokuje i nie rusza

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
nie działa wom mf 3080 Dzisiaj, 21:22
  •  

#9 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 11 luty 2012 - 09:36

nie działa wom mf 3080 a nie sprawdziłem tego czujnika.. muszę to zrobić jak pompę wtryskową założę. Ale jeśli elektrozawór się otworzy(bo daję mu prąd z akumulatora) to czujnik ma jeszcze jakieś znaczenie? nie powinien już wałek mimo wszystko wystartować?

#10 Share micro16

micro16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2012 - 09:59

nie działa wom mf 3080 A jestes pewny ze sie otwiera.? najprosciej jest sprawdzic tak jak CI pisalem, wez sobie od blokady czy nawet od przedniego przeloz wtyczke na elektromagnes od walka, wtedy powinien Ci sie wlaczyc jak nacisniesz przycisk od przedniego czy tam od blokady, jak wtedy ruszy to ze strony mechanicznej bedzie w porzadku wszystko. tylko zeby sprawdzic to pierw zaloz ta pompe i zapal:) jak robisz na krotko to wtedy czujnik nie powinien miec znaczenia:)

Edytowany przez micro16, 11 luty 2012 - 10:01.


#11 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 11 luty 2012 - 13:01

nie działa wom mf 3080 robiłem w ten sposób. w ogóle nie startuje wałek. Elektrozawór otwiera się na 100%, a wałek nie działa.

#12 Share micro16

micro16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2012 - 13:15

nie działa wom mf 3080 Skoro prady wszedzie dochodza i mowisz ze sie otwiera to jedynie ten czujnik pozostalo sprawdzic, jak to nie bedzie to juz nie wiem, mam tylko nadzieje ze w srodku nic Ci sie nie posypalo (jakies sprzegielka albo cos) bo bys mial nie zaciekawie. Ewentualnie jeszcze serwis i pod komputer sie podpiasc moze by cos pokazalo co mu dolega

#13 Share sim0n

sim0n

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 20:58

nie działa wom mf 3080

Tzn tak jak wlaczysz to chwile chodzi i sie wom wylacza, wtedy kontrolka miga??? jesli tak to pewnie Ci padl czujnik obrotow walka ktory jest z tylu, MIalem taki przypadek w swoim 6120, wzialem przecialem ten kabel od czujnika skrecilem do kupy izolacja owinalem i chodzi do tej pory tylko ze nie pokazuje mi obrotow walka. Ty chyba w swoim nie masz wyswietlacza od obrotow ale komputer pewnie zle odczytuje obroty I dlatego CI go rozlacza. Mozesz to sprawdzic na razie bez Ciecia wystarczy ze rozepniesz go na kostce i jakis kabel wlozysz:) Ale pierw to sproboj go dokrecic troche i zobacz czy zadziala


Własnie u mnie jest podobny problem, powoli zabieram sie do naprawy tego ale tak na prawde nie wiem od czego zacząć. Objawy sa takie same jak pisze micro16, tzn wom załanczam i zakreci wałkiem i staje tak ze go reka obruci :(
Myślałem że to oringi w sprzegle wom siadły i traci cisnienie i dlatego nie trzyma ale to duzo grzebania i rozbierania wiec zostawiam to na koniec. Gdzie ten czujnik obrotów jest? dodam ze mam model 3085 bez datatronik (tzn bez tego komputerka na słupku) i napisz jak dokładnei spinasz ten czujnik?

#14 Share marian19

marian19

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 10 czerwiec 2012 - 19:24

nie działa wom mf 3080

Tzn tak jak wlaczysz to chwile chodzi i sie wom wylacza, wtedy kontrolka miga??? jesli tak to pewnie Ci padl czujnik obrotow walka ktory jest z tylu, MIalem taki przypadek w swoim 6120, wzialem przecialem ten kabel od czujnika skrecilem do kupy izolacja owinalem i chodzi do tej pory tylko ze nie pokazuje mi obrotow walka. Ty chyba w swoim nie masz wyswietlacza od obrotow ale komputer pewnie zle odczytuje obroty I dlatego CI go rozlacza. Mozesz to sprawdzic na razie bez Ciecia wystarczy ze rozepniesz go na kostce i jakis kabel wlozysz:) Ale pierw to sproboj go dokrecic troche i zobacz czy zadziala


Witam. Kolego mógłbyś powiedzieć gdzie znajduje się czujnik obrotów wom w serii 61xx? U mnie problem jest identyczny. W czasie koszenia łąki wyłaczył się WOM ( zaczeła migać kontrolka i przestało krecić) . Po ponownym włączeniu działał przez 10 sekund i znów miganie i nie krecił. I tak na okrągło. Najciekawsze jest to , że jak troche postoi to można podkosić kilka minut. Gdy zacznie wyłaczać to po właczeniu zaczyna migac po 10 sekunadach.

Obawiam się czy przypadkiem nie spaliłem sprzegła WOM ponieważ "hektar wcześniej" zapchałem kosiarkę na dużej trawie do tego stopnia , że zapaliło się w niej sprzęgło przeciążeniowe.

Z góry dzięki za pomoc

#15 Share micro16

micro16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 czerwiec 2012 - 21:55

nie działa wom mf 3080 Miejmy nadzieje ze nic w srodku sie nie posypalo bo bedzie wiekszy problem. Czujnik znajduje sie z lewej strony kolo silownika wspomagajacego podnosnik na wysokosci koncowki walka wom:) Mi po dokreceniu go troche chodzil jakis czas ale jak juz przestal to go rozcialem i skrecilem do kupy tyle ze obrotow mi juz nie pokazuje ile on sie kreci ale to mi nie przeszkadza. Rozpina sie pod kabina jak wychodza ramiona podnosnika, mozna go rozpiasc i jakims kablem go polaczyc zeby sprawdzic czy to czujnik, a moze tylko tam na wtyczce zasniedzial albo sie rozlaczyl jak jednemu z forumowiczow AF:) Sprawdzcie dobrze pare minut a bedzie wiadomo czy to jest przyczyna nie dzialajacego WOM:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
nie działa wom mf 3080 Dzisiaj, 21:22
  •  

#16 Share lagi91

lagi91

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 10 marzec 2015 - 16:20

nie działa wom mf 3080

Witam, w 3085 Wymieniłem uszczelniacz na WOM i od tego czasu nie działa

 

załączam,  a on zaczyna się kręcić. ale z taką siłą że ręką mogę przetrzymać WOM. proszę o pomoc !! bo już nawozy trzeba siać

Gdzie mam szukać? co robić? Wymieniłem filtr, spróbowałęm odpowietrzyć, WOM się świeci żółtym światełkiem światłem ciągłym,



Podobne tematy