Skocz do zawartości

Zdjęcie

Konstruktorzy


43 odpowiedzi na ten temat

#41 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 05 lipiec 2009 - 19:14

Konstruktorzy Tak sobie czytam ten temat i widzę, że tu niektórych co nieco ponosi...
Skupmy się może na tym co jest w temacie, a nie na dywagacjach o minionym ustroju sprowadzających się do ogólnego stwierdzenia typu: "komuna była ch*j0wa".
Bo co takie szczeniaki jak my mające po trochę ponad 20 lat (nawet jak ktoś ma 30 to i tak jest za młody) mogą wiedzieć o sytuacji i warunkach panujących w tamtych czasach, więc nie piszcie, że należało to skończyć końcem lat 80-ych, albo, że to była tandeta...

Jeśli chodzi o dane dotyczące przepustowości to nie zapominajcie, że wtedy zboża plonowały na ogół 'trochę' słabiej niż dziś, a te 1,6 ha na godzinę to jest możliwe w np. słabym owsie.
To są dane uśrednione dla różnych zbóż (i roślin niezbożowych - czy ktoś z Was kiedykolwiek kosił grykę??) i różnych warunków (m. in. lokalizacji).

rafał13113, nie jestem jakimś tam fanem Bizona, ale jeśli uważasz, że Rekord to jeden wielki syf, to życzę długiej i bezproblemowej eksploatacji Twego MDW no i oczywiście dużych rabatów na części zamienne u dealera Case'a...

koses ma rację, dzisiaj to dopiero robią gówniane części zamienne i używają do tego jeszcze bardziej gównianych materiałów, komunistyczne części natomiast wytrzymują (wytrzymywały...) długo i pasują na ogół bez problemów

Wracając do tematu, to jak dla mnie pewną wadą Bizona jeśli chodzi o serwis jest np. to, że aby wymienić pojedyncze łożysko na wale wytrząsaczy trzeba rozwalać wszystko (np. w Claasie nie trzeba), a jeśli chodzi o konstrukcję to np. to, że w okolicy silnika zmarnowano dużo miejsca (przestrzeni), które można by spożytkować na powiększenie zbiornika zbożowego, choć to wymagałoby już dosyć dużej ingerencji w korpus (wzmocnienia go).
No i kabina: niepotrzebnie jest tak wielka i ciężka, wozi się w niej tylko powietrze, a pomost jest przeciążony (no i na dodatek cały czas trzeba stać...), choć to akurat jest chyba wina tego, że do kombajnu 'cabrio' dopasowano kabinę, zamiast przekonstruować kombajn i stworzyć do niego w miarę ergonomiczną kabinę...
good God damn and other such phrases...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konstruktorzy Dzisiaj, 23:54
  •  

#42 Share Tomek7G

Tomek7G

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Milan Per Sempre...

Napisany 06 lipiec 2009 - 09:01

Konstruktorzy K1ROVEZ - Łożysko na tylnym wale wytrząsaczy jeszcze ujdzie, ale jak siądzie na przednim wale to już czarna rozpacz...Ponoć w Claasach zamiast łożysk na tym wale są dębowe panewki...
Co do zbiornika - mógłby być większy, ale, tak jak napisałeś trzeba by było mocno zmodyfikować korpus...Mój ojciec zjeżdżając raz z małej górki z pełnym zbiornikiem postawił go "dęba" - kombajn przewrócił się na heder, a tylne koła poszły kilka metrów do góry, na szczęście tylko lampy poszły, i przedni pas blachy do klepania...Ojciec miał pełny zbiornik, sieczkarni niet
A kabina? - w miejscu drążków od hedera i młocarni można było zamontować II fotel, albo bez fotela zmniejszyć kabinę...
Ryk SW 400 + C360 + 2xD43 pełne pszenicy = Magia PRL

Sprzedam 2 redlice do Poznaniaka
Kontakt: PW/GG

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konstruktorzy Dzisiaj, 23:54
  •  

#43 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 06 lipiec 2009 - 22:49

Konstruktorzy Właśnie o przednim wale mówiłem, w Claasach są drewniane łożyska składane z połowek, więc wymiana jest dziecinnie prosta.
Jeśli chodzi o przewracanie się, to w Rekordzie na moich 'górkach' nietrudno poderwać 'd*pę', bo mimo, że tylko jedno koło mi hamuje to i tak staje dęba...
Dlatego u nas większe nierówności terenu, zwłaszcza jadąc z pełnym zbiornikiem pokonuje się jadąc na wstecznym...

Swoją drogą to i tak dobrze się to u Ciebie skończyło, miał szczęście, że nie walnął pełnej 'przewieszki', jak ten tutaj...
good God damn and other such phrases...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konstruktorzy Dzisiaj, 23:54
  •  

#44 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 06 lipiec 2009 - 23:23

Konstruktorzy kolego K1ROVEZ pisząc że rekord to gówno jak dalej uzasadniłem w tamtym poście że miałem na myśli że za mało w nim zmieniono w porównaniu z 56 i to moim zdaniem jest największa porażka rekorda (chociaż wymieniłem największe zalety rekorda moim zdanie). czytaj ze zrozumieniem zamim zaczniesz się denerwować

a co do części do Ernte Meister to nie jest tak tragicznie, i dzięki za życzenie bezproblemowej eksploatacji :D


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy