Skocz do zawartości

Zdjęcie

Konstruktorzy


43 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Tomek7G

Tomek7G

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Milan Per Sempre...

Napisany 02 lipiec 2009 - 15:48

Konstruktorzy Witam!
Chciałbym prosić Was o opinie na temat konstrukcji/technologii używanych przy produkcji Bizonów
czyli:
konstrukcje/elementy pionierskie jak na tamte czasy, i
konstrukcje/elementy nieprzemyślane, które utrudniają pracę kombajniście, mechanikom...

Wg mnie nie popisał się projektant kabiny starego typu do Z056/58 - chodzi mi o wlot powietrza na frontowej "ścianie" kabiny, którędy zasysany jest kurz unoszący się wprost z hedera...

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Bizon Rekord


Zobacz ogłoszenia w kategorii Maszyny do zbioru: Kombajny zbożowe: Kombajny Bizon
  • 110000.00 PLN
  • 29 wrz 2017
Kombajn Bizon Super zo56 KLIMATYZACJA


Zobacz ogłoszenia w kategorii Maszyny do zbioru: Kombajny zbożowe: Kombajny Bizon
  • 55000.00 PLN
  • 28 wrz 2017
BIZON BS Z110


Zobacz ogłoszenia w kategorii Maszyny do zbioru: Kombajny zbożowe: Kombajny Bizon
  • 68000.00 PLN
  • 25 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konstruktorzy Dzisiaj, 17:43
  •  

#2 Share Daniel215

Daniel215

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Malbork

Napisany 02 lipiec 2009 - 16:46

Konstruktorzy Bizon jak na tamte czasy był super kombajnem (nie tylko Z056 :) )...
Tak patrze na nazwe i przypomniało mi się jak kiedyś przyjechał do nas były konstruktor kombajnów z Płocka...
Do nieudanych modeli zaliczył Rekorda (nie tylko ze względu na grzejący się silnik w każdym egzemplarzu, ale też ze względu na inne wady...) i Giganta, chociaż jak na tamte czasy to i tak było dobrze (sam to podkreślił).
Za najlepszego uważał bizona supra z lat 88< , mówił że wydajność jest prawie ta sama co w rekordzie, a jeśli ma kabine to ten sam komfort pracy... Wymienił też jako plus Bizona łatwość przerobienia go do swoich potrzeb :D
Szkoda że wersja exportowa nie była oferowana na Polski rynek w tamtych czasach... Normalnie żal...
Dla przykładu same blachy konstrukcyjne mają grubośc 0,5 , a te na export miały 0,8 :)
Bizon za granicą był bardzo chwalony i uzanwany za bardzo dobrą maszyne, ale z czasem wchodzenia do sprzedaży zachodnich kombajnów ( tj. claas, NH, MF itd. ) odchodził do lamusa :)

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 lipiec 2009 - 18:43

Konstruktorzy Największa wada Z050 to skrzynia biegów, nie wytrzymuje pracy w górzystym terenie. Dyferencjał od c 360, brak zwolnic, biegi ciężko się przełączają. Do tego hamulce, trzeba tak zaplanować koszenie, żeby nie trzeba było hamować z góry :D .

#4 Share MECHANIZATOR

MECHANIZATOR

    Kierownik Wycieczki z PGR Manieczki

  • V.I.P.
  • rank
  • 1735 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska
  • Zainteresowania:Machanizacja rolnictwa, Historia mechanizacji rolnictwa, nasiennictwo, rolnictwo ogólnie

Napisany 02 lipiec 2009 - 19:14

Konstruktorzy wszystko ma swoje dobre i złe strony - co do wad i zalet konstrukcji kombajnów bizon to za największy plus trzeba zaliczyć to że poprostu były - gdyby w polsce nie wprowadzono do produkcji rodziny kombajnów bizon - byli byśmy zmuszeni importować kombajny - a jedyne wtedy dostępne dla nas maszyny oferowało NRD i ZSRR więc z dwojga złego lepszy zły bizon niż dobry kombajn z ZSRR ( nie bez przyczyny mówi się prej... jak w ruskim czołgu - co pewnie w dużej mierze przekłada się na inny sprzęt)

co do materiałów stosowanych do budowy to napewno jakość stali pozostawia miejscami wiele do życzenia - ale w tym przypadku również nalerzy spojżeć wgłąb historii i zorientować się ze w latach PRL-u polska stal była bardziej przydatna na czołgi niż na maszyny rolnicze

trzeba tez zaznaczyć że w czasach kiedy "konstruowano" Bizona był on w miarę nowoczesnym kombajnem i tylko nasze władze jakoś nie mogły zrozumieć ze nie mozna produkować 30 lat tego samego modelu - dla władzy liczyła się ilość
^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje www.youtube.com/watch?v=qHOJw56b5Vc
DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/

"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

#5 Share zdruj77

zdruj77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 399 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 02 lipiec 2009 - 19:25

Konstruktorzy wuja mechanik powiedział mi że rekord to nieporozumienie miało im wyjść coś innego a co do reszty to skrzynie i mała liczba koni mechanicznych

#6 Share Tomek7G

Tomek7G

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Milan Per Sempre...

Napisany 02 lipiec 2009 - 20:52

Konstruktorzy Daniel215 - nie powiedziałbym, że Rekord był nieudany, ale skoro mechanik z Płocka tak mówi...Pocieszyłeś mnie mocno pisząc, że "88 są najlepsze (mam "87)
MECHANIZATOR - Masz aaabsolutną rację (jak każdy admin...hehe) co do materiałów, - ponoć seria "buraczkowych" bizonów wyszła z powodu braku "normalnej" farby -ale farba to tylko prosty przykład,
nie zgodzę się w temacie modernizacji...A szerokie koła, nowszy typ kabiny...TO CO?
to tylko żart - to wszystko było dobre, bo lepsze od poprzednika, jednakże tych zmian było za mało, i były to bardziej kosmetyczne zmiany (oprócz modernizacji Rekorda) niż takie, które miały poprawić wydajność.

#7 Share MECHANIZATOR

MECHANIZATOR

    Kierownik Wycieczki z PGR Manieczki

  • V.I.P.
  • rank
  • 1735 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska
  • Zainteresowania:Machanizacja rolnictwa, Historia mechanizacji rolnictwa, nasiennictwo, rolnictwo ogólnie

Napisany 02 lipiec 2009 - 21:10

Konstruktorzy tak jak piszesz szersze koła i nowsza kabina to zadna modernizacja - na dobrą sprawę pod koniec lat 80tych powinien byc juz w seryjnej produkcji kombajn Dynamic żeby mozna było mówić o postępie bo jak by nie patrzeć to rekord od supra technologicnie za wiele się nie różni
^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje www.youtube.com/watch?v=qHOJw56b5Vc
DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/

"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

#8 Share versus

versus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 741 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Przasnysza

Napisany 02 lipiec 2009 - 21:11

Konstruktorzy Mój wujo pracowal w płockim FMŻ, był pierwszą osobą która kosiła Gigantem :D
Do rzeczy-wuj mówił mi kiedyś że FMŻ byłby produkował kompletnie inne maszyny, ale....no właśnie....Co ktoś wymyślił to musiał dać się na spokój, bo góra zdecydowała o kupnie jakiejś licencji lub decydowała że to co jest, jestdorbe i nie potrzeba zmieniać. Niestety, z resztą to samo było w Ursusie w tamtych czasach(nie wprowadzenie C-342 serii U..... :) ). Ten wuj załatwił w rodzinie kupno prototypu Rekorda, jeszcze miał blachy Supra, ale już praktycznie cały środek był jak w produkowanych później rokordach. Na dwa dni przed odbiorem kombajnu zniknął on na terenie zakładu, po kilku dniach się pojawil jako typowy Super.... :) Jedyne co zostało z prototypu to rura otwierana za pmocą spręzyny. Jak się okazało kierownictwo FMŻ bało się, że gdyby rekord nie wszedł do produkcji, to by został po nim ślad w postaci tego prototypu... :)

#9 Share Tomek7G

Tomek7G

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Milan Per Sempre...

Napisany 02 lipiec 2009 - 21:39

Konstruktorzy FMŻ powinien na bieżąco wprowadzać drobne udoskonalenia - diabeł tkwi w szczegółach...chodzi mi o czujnik montowany na wytrząsaczach, bliźniacze koła...
Wadą fabryki było to, że nie było żadnego dodatkowego wyposażenia - hydrauliczna rura, rewers hedera - to weszło całkiem przymusowo, jedni chcieli, inni nie...Jednakże nie ma co się dziwić, ponieważ dawniej kombajny szły jak świeże bułeczki, i nie było czasu na zabawę z każdym z osobna...wskazują na to liczne uchybienia przy malowaniu

#10 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 881 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 02 lipiec 2009 - 23:09

Konstruktorzy największą wadą bizona Z056/ 58 było to że fabryka nie potrafiła zakończyć ich produkcji z twarzą bo ostatnie ich egzemplarze powinny zejść z taśmy produkcyjnej około 1990 roku kiedy nikt na nie nie narzekał tylko wszyscy chwalili a w zamian za to powinny być nowe modele ale buraki nie potrafili tego zrobić i mimo że niektórzy mówią że one są nie dobre jak system w którym powstały to trzeba przyznać że były to świetne kombajny mimo że produkowane z najgorszej stali jaka była na rynku ale konkurowały z najlepszymi w kwiecie swej świetności czyli lata 70/80 bo później rozkradli fabrykę i nic nie robili żeby coś więcej zrobić dla "naszego" bizona, problem bizona zaczął się na początku lat 90 bo konkurencja poszła do przodu a nasza fabryka produkowała co zostało po latach komuny bo ostatnie rekordy prócz paru kabli więcej były konstrukcją końca lat 70 w XXI wieku, zakończyli produkcję bo ich nikt nie chciał i trudno się dziwić bo żadnej nowej myśli technicznej w nich juz nie było :D
a największą wadą Z050/56 jest skrzynia i hamulec na niej porażka totalna, rura rozkładana ręcznie, rekord to jedna wielka wada dlatego że obciążyli go dodatkowo, dali fajna skrzynię biegów i na tym zakończyli a miał być kombajnem o większej wydajności od supra a on nawet ara więcej od niego nie skosi bo wydłużone wytrząsacze (troche balastu bo na nich nigdy super zboża nie góbił) to moim zdaniem obłęd zamiast chociaż zwiększyć sita

a zaletą tych kombajnów jest prostota wykonania możliwość szerokiej regulacji, silnik umieszczony za zbiornikiem co pod koniec lat 60 kiedy wchodziły pierwsze Z040 nie było takie oczywiste, dobra jakość czyszczenia ziarna, i oczywiście bardzo bardzo nowoczesny i bardzo bardzo atrakcyjny wygląd mam na myśli lata 70 i 80, i wydajność bo te 3 kilo na sekundę jakie mógł uzyskać to naprawdę było bardzo dużo i mało kto tyle uzyskiwał chociaż wiem że dzisiaj przy wydajnościach do 16 kilo na sekundę to te 3 kilo szłu nie robi ale w tedy to było naprawdę dużo :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konstruktorzy Dzisiaj, 17:43
  •  

#11 Share MECHANIZATOR

MECHANIZATOR

    Kierownik Wycieczki z PGR Manieczki

  • V.I.P.
  • rank
  • 1735 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska
  • Zainteresowania:Machanizacja rolnictwa, Historia mechanizacji rolnictwa, nasiennictwo, rolnictwo ogólnie

Napisany 03 lipiec 2009 - 05:08

Konstruktorzy zapomniałes niestety o jednej rzeczy - na wprowadzenie nowego modelu do seryjnej produkcji jest potrzebna tak prozaiczna rzecz jak pieniądze - aw tamtej sytuacji to nie była łatwa rzecz do zdobycia - maszyny sprzedawane z minimalnym dla fabryki zyskiem do tego nie ma co ukrywać załamanie rynku (np likwidacja PGR-ów) i galopująca hiperinflacja w której w ciągu roku złotówka traciła 300% swojej wartości

i

5 kilogramów a nie 3 - 3 kilogramy przepustowości to miała (mieć) Vistula
^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje www.youtube.com/watch?v=qHOJw56b5Vc
DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/

"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

#12 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 500 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 03 lipiec 2009 - 06:44

Konstruktorzy Co wy ględzicie o tej słabej stali z której były robione bizony podsiewacz w moim rekordzie wytrzymał 19 lat z czego 10lat garażowany pod chmurką i tyle samo wytrzymały podajniki zbożowy i kłosowy a te co się teraz kupuje to ile wytrzymają ? skoro po roku od wymiany w podajniku pęka środkowa przegroda! A sita oferowane przez agromę to chyba 3 lat nie wytrzymają ,więc kiedy robili z lichej stali kiedyś czy teraz ??? opinię powyższą oparłem na doświadczeniach własnych z rekordem zakupionym we wrześniu 1989r prosto z Płocka.

#13 Share lukasz12145

lukasz12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisany 03 lipiec 2009 - 06:48

Konstruktorzy a co powiecie o bizonie bsie Z110\3 ostatnia wersja

polacy mieli wielkie szanse w tym zeby teraz byc w czołówce swiatowe kombajny im dobre wychodziły robili sieczkarnie samojezdne Z320 i 311
ale cóz jak widac nasze władze myslały lepiej a teraz polska była by na prawde bogatym i rozwinietym panstwem

Ortografia

Edytowany przez krolikNH, 03 lipiec 2009 - 08:25.


#14 Share mickas092

mickas092

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie/LPA
  • Zainteresowania:Szeroko pojęte rolnictwo ;)

Napisany 03 lipiec 2009 - 08:30

Konstruktorzy Ale Bizon ma coś , czego nie maja inne kombajny - dźwięk silnika :) :D SW 400 :)

#15 Share Tomek7G

Tomek7G

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Milan Per Sempre...

Napisany 03 lipiec 2009 - 09:54

Konstruktorzy Ryk silnika owszem - genialny, ale SW 400 montowany w Z056 posiadał zapas mocy wtedy, gdy pracował bez sieczkarni, a z osprzętem, jeszcze pod górką...

#16 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2009 - 11:20

Konstruktorzy przeczytałem wczoraj ten temat i z ciekawości poszedłem dzisiaj sprawdzić grubości blach i stwierdziłem że najgrubsze mają 0,3mm jedynie kontowniki w konstrukcji mają maksymalnie 0,7 mm więc pytanie gdzie są te blachy 0,5 mm bizon 89r

#17 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 500 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 03 lipiec 2009 - 17:37

Konstruktorzy które blachy mają 0,3mm ??? przecież blacha dachowa ma grubość 0,5mm i jeszcze te kontowniki czym to mierzyłeś ??

#18 Share oFsik

oFsik

    Moc dostarcza Zetor

  • Members
  • PipPipPip
  • 1786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rzeszowa

Napisany 03 lipiec 2009 - 17:59

Konstruktorzy Co do grubości blach to na pewno trochę się wytarły przez te lata.

ponoć seria "buraczkowych" bizonów wyszła z powodu braku "normalnej" farby -ale farba to tylko prosty przykład,

Ja słyszałem ze one są takie bo są lepiej wykonane.

Ogółem mówiąc to jak bizon wchodził lata 70 to i tak był wielki postęp wszyscy wokoło robili kombajny z hederami 2m a my już mieliśmy 4m. Zabrakło prawdziwych modernizacji, popatrzcie na ursusa dopiero teraz się przebudzili gdyby nie to to za rak dwa już by leżeli.
Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

#19 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1311 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 03 lipiec 2009 - 19:56

Konstruktorzy A ja słyszałem, że pomarańczowe były lepiej wykonane... :D
Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Konstruktorzy Dzisiaj, 17:43
  •  

#20 Share mickas092

mickas092

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie/LPA
  • Zainteresowania:Szeroko pojęte rolnictwo ;)

Napisany 03 lipiec 2009 - 20:04

Konstruktorzy A ja z kolei słyszałem ze to jeden ch*j jaka farba :D


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy