bartek33073

Wyciek oleju z pod zwolnic Ursus C-330

Polecane posty

bartek33073    0

Witam

Od pewnego czasu w mojej "trzydziestce" strasznie wycieka olej z pod zwolnic w czasie jazdy, w rezultacie nie mam już prawie hamulcy, i całe tylne koła są w oleju... Mam pytanie, może ktoś już miał podobny problem i może mi doradzić jak będzie łatwiej, zdjąć same zwolnice? czy zrzucić od razu całe pochwy i nabić uszczelniacze od wewnątrz ?

Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

najpierw odkręć zwolnice i zobacz dokładnie z kad wycieka ten olej czy na półosiach z simeringów w pochwach, może wyganiać spod bębna hamulcowego lub tez spod simeringów(tych dużych) na wałkach koła tylnego. Jak bedziesz wiedział z kąd wycieka to bedzie wiadomo co wymienić. Ale najszybciej to na półosiach cieknie, u siebie na jesieni wymieniałem oba, puściły juz ze starości, guma zrobiła się twarda i nie trzymała oleju. Poszedłem orać i wiadomo przechył na jedną strone i pociekło, cały dzień mi zszedł na wymianie bo od razu oba wymieniłem przy okazji. Wymiana tylko jest kłopotliwa bo tak jak pisałes pochwy trzeba sciągnąć bo nie wiem czemu tam jest takie głupie rozwiązanie ze od środka od strony mostu je się wbija a nie od strony zwolnic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Niestety ale na lewym kole musisz zdjać pochwę i wtedy nabić ........ nowy uszczelniacz , na prawym nie ma takiej potrzeby bo jest okienko ............... i można to zrobic bez sciągania ......... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Zmieszczą ....... no ale co Ci to da ? Jedynie chyba to że ten drugi wypiłuje piękny rowek na pół osi...... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Czy po odkręceniu pochwy nie wycieka olej hydrauliczny? Czy pomiędzy pochwą a obudową przekładni głównej jest jakaś uszczelka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

jak odkręcisz pochwe od obudowy tylnego mostu to olej bedzie wyciekał i tak jest tam taka duża okrągła uszczelka z otworami na szpilki między pochwą a obudową tylnego mostu..., a uszczelniacz masz między pochwą a zwolnicą na półosi napędowej i temu nie wycieka dalej....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie co może byc wina wycieku oleju z prawej zwolnicy w c 328 wyszlo to przy głebokiej orce. kapie jakby spod piasty bo cała zwolnica sucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Łożysko na zwolnicy i uszczelniacz.Ale może być też wina pół oski i luzu łożysk w zwolnicy.Ja mia tak w c360 pół ośka przesuwała się luźno z łożyskiem w zwolnicy i pół oś wychodziła z uszczelniacza ale z powodu zużycia kupiłem nową pół oś która siedzi w miarę sztywno i ma dłuższy kołnierz pod uszczelniacz. :D Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli jednym słowem mówiąc to co podejrzewałem dzięki wielkie za informacje. No to niestety trzeba będzie zawołać z 2 kolegów i sciągnąć zwolnice...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

ci dwaj koledzy to chyba do pomocy w rozpracowaniu kilku piwek, bo do ściągnięcia zwolnicy to jeden wystarczy ;)


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

kogos musisz miec do pomocy. Strone bez blokady bys sam zrobil ewentualnie przy pomocy jakiegos wozka :) ale prawa to wiecej roboty z blokada i tam juz 2 potrzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Jak zdrowy chłop to sam zrobi bez problemu, u siebie sam zdejmowałem zwolnice potem pochwę nie jest to już jakiś nie wiadomo jaki ciężar... Bo chyba te 50 kg sam podniesiesz:p

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

dokładnie jak roki pisze też sam to robiłem. najlepiej osobno zwolnice i pochwę zdjąć bo łatwo później złożyć, a jak wszystko w kupie to później będziesz się męczył żeby założyć z powrotem. Miejsca zresztą niema żeby w więcej jak dwóch to złapać.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okazało sie że uszczelniacz na przegrodzie puszczał. Niestety trzeba będzie demontować pochwę. Jak bezpiecznie podeprzeć ciapka żeby stał stabilnie zakładając że przednia oś też zdemontowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

jeżeli podeprzesz miskę z przodu , z tyłu na środku i nie zdejmiesz lewego koła to niema szans żeby się przewrócił ( zakładając że podparcie stabilne ) Poszukaj gdzieś może jakiejś dobre firmy simering. Ja u siebie latem wymieniałem bo mi hamulce w kąpieli olejowej słabo działały i już znowu prawe koło nie hamuje :wacko:


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem simeringi w sprawdzonym miejscu. Problem jest w tym że ciągnik jest juz bez kół i zwolnic :D Bylem do samego końca pewien ze te uszczelnienia można od strony szczęk wymienic <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

A no właśnie ktoś sobie tak to wymyślił żeby chyba utrudnić życie, dać więcej roboty i wsadził je od środka :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiedman1900    0

koledzy mam pytanie nie mam wcale hamulców w mojej c 330 m ma pytanie co muszę wymienić a i jeszcze leci mi z lewej półosi na zewnątrz gdzie mogę dostać komplety uszczelek do zwolnicy do ciapka chodzi mi mianowicie o

uszczelki pod pół oś i pod tryb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

do 330 części dostaniesz w każdym sklepie. najpierw rozbierz to zobaczysz co trzeba, może wystarczy wycieki usunąć i będą działać a może trzeba wszystko wymieniać


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez perkins3382
      Witam ile waży mniej więcej plecak w c330 
    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez ursusikc330m
      Witam jak wybić półoś w Ursusie c 330 próbuję wybić w celu wymiany uszczelniacza ale nie chce nawet drgnąć
    • Przez 12Mati12
      Witam rok temu jak wymieniałem pompe hydrauliki zwróciłem uwagę że wałek atakujący ma luz wzdłużny i tak jak jeździłem i się napędziła na 6 i tak jakby jechała siła pędu było słuchać lekkie chrobotanie ale dosłownie lekkie a ostatnio podczas orki gdy szarpałem się przód tył to na wstecznym gdy miała obciążenie większe było słychać chrobot ale już dużo głośniejszy jak tylko wróciłem do domu zdjełem dekiel ze skrzyni i zerknolem na tryby wszystko wydaje się raczej w porządku (gdy nie ma większego obciążenia to jest cichutko) i teraz moje pytanie wiem że czeka mnie zdjęcie plecaka (akurat to miałem i tak w planie na ten rok bo muszę wymienić wał podnośnik) i czy wyrazie co jak okaże się że to łożyska na walki atakującym po rozjechaniu wyciągnę wałek do przodu czy muszę wyciągać dyferencjał? J drugie pytanie czy ten luz może być spowodowany naprzyklad odkręceniem się nakrętki na walki atakującym lub inną jakaś mniej inwazyjną rzeczą? Jak narazie czekam na pierścienie do tłoka więc nie rozbieram żeby stało ale też nie jeżdżę ale jutro albo w czwartek na wieczór już będę się przymierzał do rozbierania mam nadzieję że obejdzie się bez rozpoławiania😅będę informował o postępie prac na bieżąco za dobre rady serdecznie dziękuję i pozdrawiam 😃
    • Przez wasyl75
      panowie,moze mi ktoś pomóc,puka mi w prawym kole jak ruszam do przodu lub do tylu ,ale tylko jak ruszam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj