Skocz do zawartości

Zdjęcie

kontrolka oleju claas dominator 98s


25 odpowiedzi na ten temat

#21 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2015 - 21:36

kontrolka oleju claas dominator 98s

zuzyte panewki nie maja zadnego wpływu na brak cisnienia smarowania na zimnym silniku.

 

Skoro byłyby tak zuzyte, ze zimny,gęsty olej traciłby na nich ciśnienie, to co musiałoby dziac sie z olejem rozgrzanym-rzadkim?

tym bardziej usiałby uciekac bokami i cisnienie stałoby na zero.

Tymczasem ono po tych 10 sekundach od odpalenia przychodzi i juz nie ginie nawet po rozgrzaniu, wiec panewki ozna wykluczyc.

 

co do pozostałych trzech punktów-ogą być przyczyną.

dodałbym jeszcze

-podmiane czujnika, bo byc oze tylko on broi

sprawdzenie zaworu cisnieniowego na popie zanim wezmiey sie za wymiane pompy.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka oleju claas dominator 98s Dzisiaj, 01:43
  •  

#22 Share Jacek23

Jacek23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 01 luty 2015 - 21:55

kontrolka oleju claas dominator 98s

zuzyte panewki nie maja zadnego wpływu na brak cisnienia smarowania na zimnym silniku.

 

Skoro byłyby tak zuzyte, ze zimny,gęsty olej traciłby na nich ciśnienie, to co musiałoby dziac sie z olejem rozgrzanym-rzadkim?

tym bardziej usiałby uciekac bokami i cisnienie stałoby na zero.

Tymczasem ono po tych 10 sekundach od odpalenia przychodzi i juz nie ginie nawet po rozgrzaniu, wiec panewki ozna wykluczyc.

 

co do pozostałych trzech punktów-ogą być przyczyną.

dodałbym jeszcze

-podmiane czujnika, bo byc oze tylko on broi

sprawdzenie zaworu cisnieniowego na popie zanim wezmiey sie za wymiane pompy.

 Kolega ksiadz666 nic nie pisał, że silnik ma właściwe ciśnienie po uruchomieniu bo nie mierzył.

Czujnik ciśnienia mierzy ciśnienie za pompą w magistrali więc aby zgasła kontrolka ( zazwyczaj wyskalowana na 0,5 bar ) ciśnienie musi wzrosnąć w całym układzie również na panewkach.

Wymiana czujnika jak najbardziej ale niesprawność smarowania jest zbyt jest zbyt ważna aby nie zdiagnozować za pomocą manometru.


_____________________________________________


 


#23 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2015 - 22:03

kontrolka oleju claas dominator 98s

 Kolega ksiadz666 nic nie pisał, że silnik ma właściwe ciśnienie po uruchomieniu bo nie mierzył.

 

za to napisał, ze całe minione żniwa z tym problemem jeździł, wiec samo przez sie rozumie, ze ze świecącą kontrolką od smarowania w pole ne ewyjeżdzał.-tzn jak po 10 sekundach ta gasła i juz sie nie zapalała. A jak sie nie zapalała (szczególnie po pełnym rozgrzaniu i na obrotach jałowych, tzn że panewki sa ok)

 

 

a z resztą jak by chciał dojsc do pompy i smoka, to i tak miske musi ściągnac, wiec to juz zaden problem nie bedzie szarpnac za korbowody i zobaczyc jakie maja luzy oraz ten subiektywnie najluźniejszy rozkrecic i zajrzec.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka oleju claas dominator 98s Dzisiaj, 01:43
  •  

#24 Share Jacek23

Jacek23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 01 luty 2015 - 22:10

kontrolka oleju claas dominator 98s

Nieuważnie czytałem myślałem, że to świeży zakup.


_____________________________________________


 


#25 Share gryzli

gryzli

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2015 - 11:21

kontrolka oleju claas dominator 98s

Witam! Dzięki koledzy za odpowiedzi na mój post. Pozwoliłem podłączyć się do tego postu dlatego, że u mnie występuje taka sama sytuacja jaką  opisał kolega ksiadz666. Liczyłem na to, że uzyskam odpowiedź od niego albo od kogoś kto taką sytuację u siebie już przerabiał. Pytałem o to czy ktoś ma dane jakie konkretnie powinno być ciśnienie oleju w TYM SILNIKU. Mam instrukcję do kombajnu w języku francuskim, ale nie znalazłem tam tego.

 

O tym, że na zimnym silniku ciśnienie jest większe wiem doskonale ( np. u mnie w busie na zimnym silniku na wolnych obrotach jest ciśnienie wyższe o 3 bary silnik MB OM 602 przebieg około 400.000 km.  Myślicie, że jakiś gęsty olej? Otuż nie Shell Helix HX7 10W40. Założyłem sobie w miejsce zegara manometr od ursusa i mam wynik sały czas na desce rozdzielczej. )

 

Wracając do mojego kombajnu to na zimno po zgaszeniu silnika do zapalenia kontrolki upływa dość dużo czasu niestety dokładnie nie zmierzyłem.

Według mnie przyczyną późniejszego zapalania się kontrolki po uruchomieniu silnika może być:

uszkodzenie czujnika

zawieszenie się zaworu przelewowego przy pompie

zużyta lub uszkodzona pompa

filtr oleju ( ten typ silnika w samochodach MB filtr oleju ma umieszczony zbiornikiem w dół) tutaj jest do góry i olej ścieka, a po uruchomieniu silnika upływa trochę czasu zanim pompa go znowu napełni.

Jak widać czeka mnie trochę zabawy :-)

Pozdrawiam



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kontrolka oleju claas dominator 98s Dzisiaj, 01:43
  •  

#26 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2015 - 21:11

kontrolka oleju claas dominator 98s

 Pytałem o to czy ktoś ma dane jakie konkretnie powinno być ciśnienie oleju w TYM SILNIKU.

 

a czymże sie różni ten silnik od innych diesli?

Ciśnienie smarowania to nie jest cecha indywidualna poszczególnych silników tylko praktycznie wszystkie mają je w takich samych widełkach, bo i działają na takiej samej zasadzie.

 

inaczej mówiac, nie wazne jakbys szukał, to nie znajdziesz silnika, w ktorym minimalne zalecane cisnienie smarowania po rozgrzaniu na wysokich obrotach bedzie inne niz okolice 2-3,5 bara

 

Wniosek z tego taki, ze jak rogrzejesz silnik to temp roboczej i po sprawdzeniu ciśnienia okaze sie, ze przeracza mu 3,5 bara, to juz na pewno jest ok.

 

gdyby powiedzmy było na poziomie 2 czy 2,5, to trzebaby sie zagłebic w literature i poszukac danych dla tego konkretnego silnika, bo wtedy nie ma pewnosci czy jest ok.

rozumiesz?

 

edit

specjalnie dla ciebie (i potomnych) znalazłem pare istotnych danych dla silnika OM352

 

-gdyby ktos chciał sprawdzac cisnienie spręzania 22-24-bardzo dobrze

20-22-przyzwoicie

ponizej 20MPa-do remontu

-ustawienie początku wtrysku-18 stopni przed GMP

-zawory-dolotowy-0,2, wydechowy-0,3

-ciśnienie na wtryskiwaczach:nówki-200bar, uzywane-180

-cisnienie smarowania na obr roboczych- 2 do 5, na jałowych min 0,6

 


Edytowany przez nunu85, 04 luty 2015 - 21:22.


Podobne tematy