Skocz do zawartości




Reklama



Ciśnienie oleju


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
23 odpowiedzi na ten temat

#1 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 czerwiec 2009 - 16:37

hej, mam pytanie jakie powinno byc cisnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku?
zaczeły się u mnie schody, wszystko od wymienienia czujnika od oleju-tzn. był dobry przełożyłem do c-330 i juz nie chciał chodzic nigdzie.
kupiłem dwa nowe (oba od mf255 innych nie było :) ) w 330 jest niby OK a w zetorze nie-na zimnym lubi sie przyswiecic na małych obrotach a na ciepłym gasnie dopiero powyzej 1400obr-zgroza !

dodam ze na tym czujniku co bym wczesniej w zetorze na zimnym sie nigdy nie swiecił, dopiero po kilku godzinach cięzkiej orki swieciło się przy 500-600 obr. podobno te czujniku od mf są lipne albo poprostu nie pasują do zetora? dodam ze zetor odmą nie dmucha, oleju nie wziął ani kropli, ma siłe i ładnie warczy.

proszę o radę będę wdzięczny bardzo :)

p.s wiem ze manometr załatwił by sprawę ale nie mam :D

#2 qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3999 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 25 czerwiec 2009 - 17:01

tak jak  piszesz manometr załatwiłby sprawę, i ci go proponuję założyć bo z tymi czujnikami to porażka teraz nieraz trzeba kilka sprawdzać zanim się na dobry trafi, my mamy we wszystkich sprzętach manometry i n ie ma już problemu z tymi czujnikami

#3 samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 25 czerwiec 2009 - 17:11

W moim ferdku kontrolka "świrowała", kupiliśmy manometr i okazało się ,że wszystko jest w porządku , to nie jest droga inwestycja ,a ułatwia pracę, no i wiesz jakie masz ciśnienie w silniku. Spokojnie zmieścisz się w 100 zł licząc licznik i wszystkie pierdoły potrzebne do montażu.
W moim ferdzeju mam identyczny zamontowany , super sprawa  http://www.sklep-gre...oducts_id/13001
Wieczny kawaler ;)

#4 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 czerwiec 2009 - 17:14

a może wziąść ten on butli z powietrzem podłączyc pod silnik?

#5 qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3999 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 25 czerwiec 2009 - 18:09

z tym raczej nie będzie problemu, tylko czy skala nie będzie zbyt rozciągnięta, bo nawet ten zegar z liku wcześniej jest od powietrza

#6 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 czerwiec 2009 - 19:28

jechałem teraz trase 30km i kontrolka się swieci intensywnie do 1400 obr a powyzej leciutko widac jak "łypie".
nie mam juz głowy co to moze byc, przekręciłem inny czujnik od 330 i teraz jest całkiem inaczej-swieci sie do 900obr powyzej juz nie, cos mi sie wydaje ze z tymi czujnikami nie dojdzie do ładu.

trzeba kupic orginalny zetorowski czujnik tylko nie wiem czy dostane taki w sklepie.

Cytuj

W moim ferdku kontrolka "świrowała"
samczyk co dokładnie odwalała ta kontrolka? tez swieciła?

a i jeszcze jedno-przeciez gdyby ona łypała przy 2000obr tak na prawde to juz chyba dawno silnik by sie zatarł? a on idealnie na obroty wkręca a dzwięk to poezja :D
ojciec juz marudzi ze silnik trzeba robic :)

#7 samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 25 czerwiec 2009 - 19:43

Świeciła się "kiedy jej się to podobało" (ja tych czasów nie pamiętam bo to dawno było i wiem tyle co z przekazów ojca), nie ważne jakie były obroty i w jakiej temp. był silnik a dokładniej olej. Czasami mrygała ,a czasami zapalała się na dłuższą chwilę, różnie to z nią bywało. Kilka lat później trzeba było zrobić kapitalkę bo podczas orania ,  gdy silnik się zagrzał , ciśnienie oleju spadało prawie do 0  :D
http://www.agrofoto....mage107894.html Mój kokpit ferdzeja ,a w nim dodatkowe zegary (ciśnienia oleju też)
Wieczny kawaler ;)

#8 igorass

igorass

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 482 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 czerwiec 2009 - 19:44

Najlepiej będzie poszukać byle jakiego manometru może być od ciężarówki, ciężkich zetorów/ursusów i sprawa sie wyjaśni, zakładam że przewód od czujnika nigdzie nie jest przetarty i nie "masuje"

#9 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 czerwiec 2009 - 19:51

wydaje mi sie ze gdyby masował to by cały czas się swieciła.
ja juz bym mógł twierdzić ze to silnik ale dziwi mnie to ze ta kontrolka co była wczesniej sie nie swieciła-sam juz nie wiem...

#10 samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 25 czerwiec 2009 - 20:00

Nie sądzę żeby to była wina silnika, sam napisałeś ,że zaczęło Ci się pierd... od wymiany czujnika. Chyba ,że już wcześniej Ci się zapalała, z dnia na dzień silnik nie mógł Ci "paść", najwyżej pompa oleju mogła się popsuć , ale nie wydaje mi się .
Wieczny kawaler ;)

#11 wiesaw

wiesaw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • 8131966
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z doliny Wolicy
  • Zainteresowania:

Napisany 25 czerwiec 2009 - 20:05

Czujnik na 95%, wkręć na próbę manometr w miejsce czujnika i wyjaśnią się rozterki... .
samczeruno.pl   :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

#12 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 czerwiec 2009 - 16:56

dzwoniłem do Kalisza i tam siedzi jakiś frajer co odbiera te telefony-z łaską mi powiedział ze trzeba pisać jakies zamówienie-jak sie zapytałem czy nie da sie tego zamówic telefonicznie to ani w 5 ani w 10 coś tam powiedział więc wywnioskowałem ze nie da się :D
albo musze gnac do mireksu na Lublin albo mam jeszcze jedno koło ratunkowe.

#13 jakub16

jakub16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • 12952376
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PKS
  • Zainteresowania:Nowoczesne ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 28 czerwiec 2009 - 08:24

@Tommy słuchaj a ten czujnik nie ma takiego punkciku do ustawienia w odpowiednim miejscu ?
Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

#14 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2009 - 10:42

o jaki punkt ci chodzi?

#15 jakub16

jakub16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • 12952376
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PKS
  • Zainteresowania:Nowoczesne ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 28 czerwiec 2009 - 14:21

Na niektórych czujnikach jest taki punkt kropka lub strzałka i ona musi być na górze bo jak jest inaczej okręcony to źle pokazuje. Pójdę i zobaczę czy w 330 lub 3P to mam i ci foto zrobię

Kurcze aparat mi dygnął ale już ci mowie.  Jak będziesz w sklepie z częściami to poproś o czujnik do C-360 3P. Taki duży Większy niż przy C-330 i powinien mieć taką kropkę na części (kanciatej) na którą nakładasz klucz. No i ta kropka musi być ustawiona do góry

Narysowałem jak to powinno wyglądać. Kropka jest wybita jakby dorniczkiem.

Dodany obrazek
Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

#16 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2009 - 15:18

nie ma takiej kropki.
jak podłączyc ten zegar od powietrza zeby pokazywał? od czujnika idzie jeden kabel a zegar ma kilka wpięc?

#17 qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3999 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 29 czerwiec 2009 - 15:21

w miejsce czujnika wkręcasz wężyk i podpinasz go do zegara, a zegar ma tylko jedne wpięcie na kabel do podświetlania

#18 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2009 - 15:28

lipa bo nie mam węzyka z takim gwintem :)
chciałem zobaczyc na tym zegarze od powietrza, on ma 3 styki i miejsce na zaróweczkę :D ale zawsze sie zastanawiam czego na tym zegarze od powietrza jest narysowany taka "miseczka z kroplą oleju"

#19 qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3999 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 29 czerwiec 2009 - 16:09

za "zestaw" zegara znaczy zegar wężyk 1m i odpowiedni końcówką w miejsce czujnika ostatnio daliśmy ok 100 więc to chyba nie aż  taki majątek za święty spokój z tymi czujnikami

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2009 - 19:41

panowie gdyby sie na prawde zacierał na wale to juz dawno by bylo po nim?





Zobacz także