Skocz do zawartości

Zdjęcie

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych


65 odpowiedzi na ten temat

#1 Share farmer120ha

farmer120ha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:12

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Mam pytanie czy poruszając się po drogach publicznych za każdym razem muszę odpinać heder..???Z jakim najwiekszym hederem mogę zgodnie z przepisami poruszać się po drogach publicznych..??Co grozi za jazdę z hederem ..??Jakie muszę posiadać uprawnienia ..??Zna ktoś jakiś kombajn z hyraulicznym składanym hederem do 150tys. złotych na ok 250 ha.. ?? Za odpowiedzi z góry dziękuje. :D :)
Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Dzisiaj, 12:21
  •  

#2 Share Kamil6920

Kamil6920

    Użytkownik

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo & Informatyka & Mechanika.

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:18

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Jeśli masz heder powyżej 3 metrów to musisz ściągać(chociaż i tak nikt tego nie przestrzega bo każdemu zależy na czasie) Musisz posiadać prawo jazdy kat. T oraz specjalne uprawnienia (ale to tylko do koszenia nie do jazdy). A kombajn do 150tyś zł to nie wiem może jakiś MDW...(jak ma rozkładany cheder)

#3 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:22

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych kombajn to maszyna wolnobiezna, wiec chyba wystarczy prawko kat. B by sie nim poruszac po drogach publicznych, ale nie jestem tego pewien :D
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#4 Share Kamil6920

Kamil6920

    Użytkownik

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo & Informatyka & Mechanika.

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:25

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Kolego brzozak2 muszę Cię poprawić potrzebne prawko kat. T

#5 Share krycha094

krycha094

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 533 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PSZ
  • Zainteresowania:motoryzacja rolnictwo maszyny rolnicze :)

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:25

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych ale na wózek chyba musisz mieć E na T możesz na pewno jeździć ale koszenie to już musisz mieć papier

#6 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:29

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych jak ja robilem prawko to mnie uczyli inaczej :D z reszta poki co nawet policjanci nie wiedza jak to jest dokladnie, gorzej moze byc gdy dojdzie do jakiejs kolizji :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#7 Share pawel6485

pawel6485

    gospodar18

  • V.I.P.
  • rank
  • 614 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie GrÓjEc

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:37

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Niedawno miałem kurs na kombajn i jednym z warunków aby przystapić do kursu było prawojazdy kat.B wiec uwazam tak jak kolega @brzozak2 iz do prowadzenia kombajnu wystarczy kat.B

#8 Share lukasz12145

lukasz12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:40

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych jaki wuzek jakie kat. E co ty wymyslasz kolego
kombajn jest maszyna wolnobierzna i na kombajn jak i traktor musisz miec kat T
traktorem mozesz jezdzic z przyczepom jednoosiowa do ład 3.5 t albo z maszyna na kat B ale z przyczepa dwu osiowa kat T
kombajnem mozesz jechac po drodze na kat T ale nie kosic nim <potszebne uprawnienia>

jak duzo jezdzisz to wykup sobie oc na kombajn koszt chyba 60zł na miesiac ja robiłem w pzu i cmoknac mnie moga w pompe jak bede miał wypadek z winy tamtej osoby
a heder moze miec 3m wiecej sciagasz ale nasza policja albo przymyka oko jak ktos jedzie albo mryga światłami i kaze jechac polami :D

#9 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:45

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych nie prawda!!!!!!!!!!! czy tak ciezko wam jest poszukac cokolwiek, a latwiej pisac bzdury??

kategorii B:

1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;

kombajn to pojazd wolnobiezny!!!!!!!!!!
http://www.kodeksdro....html#rozdzial1 to kodeks drogowy

kombajn jest maszyna wolnobierzna i na kombajn jak i traktor musisz miec kat T

na samym T mozesz prowadzic kombajn, ale nie musisz miec T wystarczy miec B by moc prowdzic kombajn
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#10 Share Kamil6920

Kamil6920

    Użytkownik

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo &amp; Informatyka &amp; Mechanika.

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:45

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych

Niedawno miałem kurs na kombajn i jednym z warunków aby przystapić do kursu było prawojazdy kat.B wiec uwazam tak jak kolega @brzozak2 iz do prowadzenia kombajnu wystarczy kat.B

Kolego B jest potrzebne aby przystąpić do kursu na T tzn. tak było kiedyś a teraz można robić T od 16 i już możesz jeździć kombajnem ale tylko jeździć. Chyba że masz uprawnienia to kosić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Dzisiaj, 12:21
  •  

#11 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:50

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Oj Boziu Boziu... ktoś czytał dokładnie wymagania poszczególnych kat?


Wyciągnie swoją magiczną książeczkę i napisze tutaj co jest w niej napisane :D

kat. B

Uprawnia do kierowania: Pojazdem samochodowym o DMC nie przekraczającej 3,5t z wyjątkiem autobusu lub motocykla oraz takim pojazdem z przyczepą o DMC nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna DMC zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5t. Uprawnia także do kierowania pojazdami określonymi w kat. B1 oraz uprawnia do kierowania ciągnikami rolniczymi lub pojazdami wolnobieżnymi.



kat.
B+E

Uprawnia do poruszania się pojazdem samochodowym jak w kat. B łącznie z przyczepą, uprawnia także do prowadzenia ciągnika rolniczego z przyczepą/przyczepami. Do prowadzenia pojazdów określonych w B+E uprawnia też prawo jazdy B i C+E lub Bi D+E.



Również co do kombajnu wiedzy zasięgnąłem u znajomego który siedzi w przepisach i dzięki niemu odebrałem uprawnienia kombajnisty posiadając B+E ponieważ kombajnem zbożowym można jechać na kat. B a w szkole upierali się, że muszę mieć kat. T.

Honda - The Power of Dreams :)


#12 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2009 - 18:56

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych a jak wygladac sytuacja kombajn + wozek i kat. B??? mozna jechac czy nie?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#13 Share pawel6485

pawel6485

    gospodar18

  • V.I.P.
  • rank
  • 614 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie GrÓjEc

Napisany 22 czerwiec 2009 - 19:10

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Kombajn + wózek to chyba tak samo jak ciagnik + przyczepa jedno osiowa z reszta nie wiem,....

#14 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 22 czerwiec 2009 - 19:15

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Na chłopski rozum to było by to ciągnik+przyczepa i potrzebne było by B+E . Ale Ciągnik rolniczy to nie jest to samo co maszyna wolnobieżna i tu mam problem. W moim przeświadczeniu wystarczy samo B. A w praktyce musiał bym zasięgnąć porady znajomego. Z tego co usłyszałem bo na B+E mogę spokojnie jeździć.

Honda - The Power of Dreams :)


#15 Share maciek08 maciek08

maciek08
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 czerwiec 2009 - 19:51

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych na jazde kombajnem jest potrzebny kurs na który można przystapić mając kategorie B lub T. Dawniej było można jeździć kombajnem na kategorie B lub T lecz w latach 90 kombajn uznano jako maszyne WIELKOGABARYTOWĄ I do poruszania sie nim potrzebne są specjalne uprawnienia.
Tygodnik rolniczy z 19 czerwca 2009 :D

a co do kategorii B+E to możliwa jest jazda ciągnikiem z tylko JEDNĄ przyczepą!!

#16 Share denzel

denzel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. mazowieckie

Napisany 22 czerwiec 2009 - 19:54

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych do poruszania sie po drogach publicznych kombajnem zbozowym wymagane jest prawojazdy kategori B lub T i uprawnienia i heder jesli szerszy jak 3m to na wozku. a w razie kolizji na drodze kombajnem ubespieczonym(OC) ubespieczyciel moze nie wyplacic odszkodowania za kolizje jesli kierowca nie bedzie posiadal prawajazdy czyli kategoria B lub T i uprawnienia. dzis to wyczytalem. ale w rzeczywistosci nikt tego nie sprawdza. jezdze kombajnem juz od kilku lat szr.3.7 i nigdy go nie odpinalem i nie mialem zadnej kontroli przez policjantow jeszcze

#17 Share lukasz12145

lukasz12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisany 22 czerwiec 2009 - 20:09

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych a czy taka sama sytuacja wystepuje jezeli ktos nie ma 18 lat skonczonych tylko 17 ??czy moge zezdzic traktoerm lub ciagnikiem ?? bo chyba z osoba pełnoletnia obok ??:D

#18 Share farmer120ha

farmer120ha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2009 - 20:25

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych do lukasz12145 poczytaj tutaj http://www.agrofoto....zdy-t19172.html
Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

#19 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 22 czerwiec 2009 - 20:31

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych

a co do kategorii B+E to możliwa jest jazda ciągnikiem z tylko JEDNĄ przyczepą!!


Skoro uprawnia do jazdy ciągnikiem z jedną przyczepa, to po jakiego grzyba dopisywali "przyczepami" i w C+E uwzględnili że to to samo co B+E(chodzi tutaj o ciągnik+przyczepa/przyczepy)?

Honda - The Power of Dreams :)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych Dzisiaj, 12:21
  •  

#20 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2009 - 21:19

Poruszanie sie kombajnem po drogach publicznych @maciek08 a pisali w tym rpt gdzie to jest w kodeksie zapisane??? bo poki co widzialem kombajn zbozowy jako maszyne wolnobieżną.
poza tym z jakiego tytulu miala byc miec jakies wielkie gabaryty, wiekszosc nie przekracza szerokosci 3m, wysokosc i dlugosc jak ciezarowka, wiec nie rozumiem.
te rewelacje o jednej przyczepie przy B + E to tez nie wiem skad wziales
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy