Skocz do zawartości

Zdjęcie

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V


24 odpowiedzi na ten temat

#21 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 czerwiec 2009 - 21:35

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V Mówiąc prościej silnik 4 cilindrowy może wgenerować nawet taki moment obrotowy i moc jak 6 ale czy potrafi go utrzymać jeżeli będzie pod obciążeniem. Tak samo pojęcie mocy (km,kW)- silnik 6 cilindrowy będzie miał bardziej stałą moc w dużym obciążeniu niż 4- przecież na jeden obrót wału korbowego wypada cykl pracy co 180* w silniku 4cyl., a w 6cyl. to już jest 120*- więc łatwiej jest wkręciś silnik 6cyl. w obroty który przy niższych niż 4cyl obrotach ma większy Mo
Jak przeglądałem te testy to troche zawiodło mnie CR, ale wykresy przedstawiają że zużycie paliwa w 4CR jest niższe przy niskich obrotach silnika niż w 6 ale już przy wysokich obrotach wyrównuje się. Więc ciągnik 4 cyl. spali niej w lekiej pracy niż szóstka. W racając do spalania jednostkowe spalanie jest uzależnione od pojemności skokowej różnic nie widać w spalaniu w sobu silnikach ale po przekroczeniu 2000 w silniku 6 cyl gwałtownie rośnie. W niższych obrtach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy (jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) i aby ograniczyć te tzw. nieznaczne straty mocy stosuje się głowice 4 zawory na cilinder
Jak by ktoś mógł to mógłby dołączyć link do testów ciągników tych samych mocy: zwykłej 4, 4 CR, zwykłej 6, 6CR, bo najlepszym rozwiązaniem jest ciągnik sześciocylindrowy z CR ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V Dzisiaj, 09:44
  •  

#22 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 19 czerwiec 2009 - 15:35

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V ja zawsze myslalem ze pojemnosc i liczba cylindrow to wrog ekonomicznej pracy (m.in przez opory wewnetrzne) i uwazam tak ciagle - jak bede mial wiecej czasu przygotuje porzadnego posta.

moc jest moca i czy zaplon dochodzi co 180* czy 120* bedzie mialo znaczenie przy najmniejszych obrotach. zakladajac ze oba traktory mialyby skrzynie vario osiagna ta sama predkosc np w plugu. na marginesie ciekawe jak w traktorze spisalby sie dwusuwowy diesel ;)

"W niższych obrotach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy(jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) "
w ogole niezrozumiale jest dla mnie twoje wnioskowanie... potraktuj kazdy tlok odzielnie a zrozumiesz ze jestes w bledzie - kazdy tlok wytwarza moc ktora oddaje na wal i jesli wg ciebie wspomaga inny tzn ze czesc mocy pojdzie na wspomoganie i bilans i tak wyjdzie na zero - to ma znaczenie jedynie dla "gladkiej" pracy przy najmniejszych obrotach.

co do 6tek w "prawdziwych" ciezarowkach nie neguje tego - przy duzych pojemnosciach szostka sprawdza sie ze wzgledu na brak wibracji ale my tutaj mowimy o mocach do 150km i nowoczesnych ciezarowkach montuja juz raczej czworki.

moim zdaniem w tej klasie traktorow to dobre rozwiazanie. ja jestem zwolennikiem pojemnosci na żądanie a nie permanentnej, czyli turbo + precyzyjne dawkowanie paliwa wg potrzeby. moim zdaniem czyni to taki traktor bardziej uniwersalnym, ktory wykona wiecej roznorodnych zadan.

co do omawianych modeli zwrocil ktos uwage na jednostkowe zuzycie. w szostce jest wieksze od 8,5 do 20%

#23 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 czerwiec 2009 - 16:55

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V a już taki mercedes to 6 cylindrów, to dopiero powyżej 220KM stosuje, poniżej to tylko 4 cylindry

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V Dzisiaj, 09:44
  •  

#24 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 czerwiec 2009 - 18:54

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V Według mnie jak ciągnik do ciężkich prac to tylko 6 garów, pojemność, turbo i dobry układ paliwowy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V Dzisiaj, 09:44
  •  

#25 Share gacomen5

gacomen5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie/Nadolany

Napisany 27 październik 2011 - 18:00

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V Ja wole 6 niż 4 mam ciągnik 6 cylindrowy i 4 ale lepiej wychodzi mniej spali pięknie dźwięk wydaje


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »