Skocz do zawartości




Reklama



Amortyzowana przednia oś - prawdy i mity


  • Dodaj odpowiedź
49 odpowiedzi na ten temat

#1 yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 13 czerwiec 2009 - 15:41

Hej
czy ktoś z Was może mi polecić co tak z praktycznego punktu widzenia daje przednia miękka przednia oś?
jest sens dopłacać za nią 10tyś pln?
Ile km na godzine będę mógł szybciej jechać z uprawowo siewnym? Ile szybciej posieję nawoz?
Da się dzięki niej szybciej jechać po naszych wspaniałych wiejskich drogach?
Jakie wrażenia macie?

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#2 Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 czerwiec 2009 - 15:51

jak to wszystko trzeba smarować tak często jak w zwykłej osi to ja dziękuje, sorki że się wtrącam w temat, ale czy na tej resorowanej "wahliwość" kół jest równie duża jak na zwykłej a dokładniej mała, bo gdyby ni eblokada mostów to już kilka razy bym się zakopał na bruździe z 4x4, jedno koło najeźdza na jakąś zepchaną przez pługi kupę i wachliwość osi przedniej jest na tyle mała (może przez duży rozstaw kół) że ciagnik podpiera się na 2 kołach i 2 koła frówają i ciągnik stoi, dlatego bardzo mi się niepodoba tradycyjna przednia oś w większych ciągnikach 4x4 i z tego względu zainteresował bym się resorowaną :P

#3 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 czerwiec 2009 - 15:52

da się szybciej jechac, komfort jest duzo lepszy, nie rzuca Cię po całym ciągniku i nie musisz zwalniac na kazdym dołku (mniejszym), w polu jest także znacznie lepiej-pomijając fakt że nie telepie, jak masz jakąś ciężką maszynę podczepioną to nie rzuca Ci przodu tłucząć go o ziemie-tylko miękko chodzi na spręzynach ale efektem po kilku latach moze być pęknięta spręzyna ale nie będzie przedniej osi z masą luzów :P

ale reasumując nie opłaca sie dokładać az 10tys-duzo za duzo, regenarcja miękkiego tez kosztuje troche.
u mnie do wymiany prawa spręzyna.

#4 deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 13 czerwiec 2009 - 15:56

Powiem krótko.

Kto raz pojeździł z osią amortyzowaną (aktywnie), temu do głowy nie przyjdzie zakup ciągnika ze sztywną osią :P.
BŁOGOSŁAWIENI   CI,   KTÓRZY   NIE   MAJĄ   NIC   DO   POWIEDZENIA   I   NIE   UBIERAJĄ   TEGO   W   SŁOWA

#5 brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 czerwiec 2009 - 15:59

dokladnie :) tommy zaden producent (chyba) nie stosuje mechanicznej amortyzacji w 4x4.
miekka os, miekka kabina, amortyzacja obu podnosnikow i po plytach jechalem z plugiem 5 skibowym zawieszanym 30 km/h :) ale 20 w zupelnosci wystarczy, bo i tak 2 razy szybciej i 5 razy bardziej komfortowo niz normalnie.
szczegolnie dobrze amortyzacja wybiera male dziury, moze ich byc nawet duzo, jedzie sie jak po szosie, natomiast przed duzymi dolami trzeba zwolnic nie ma bata :P
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#6 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 czerwiec 2009 - 16:01

wiem, napisałem tego posta nie odnosząc się do sytuacji yacentego, napisałem ogólnie o amortyzowanej :P

#7 Mariusz x

Mariusz x

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1905 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorskie

Napisany 13 czerwiec 2009 - 16:02

Yacentemu chyba chodzi o ciągnik 4x4 a tam nie ma sprężyn, można by to nazwać zawieszeniem wielowachaczowym z amortyzatorami gazowymi. Czy warto? Amortyzowana oś byłaby bardzo przydatna, jadąc z gruberem ok 12 km/h już dosyć trzęsie, przy 15 jest źle :P, no ale 10 tyś wolałbym wydać na np. przedni TUZ.
@Ferdek07
Nie masz czasem wkręconych ograniczników wykrzyżowania mostów? W MF na nierównościach błotniki prawie dotykają maski, nie miałem nigdy takiego przypadku jak opisujesz.

#8 lamboR6

lamboR6

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 13 czerwiec 2009 - 16:16

Moje zdanie jest podobne do Deer - a. Spróbuj a sie przekonasz że jazda jest o wiele przyjemniejsza, kiedyś brat jadąc na pole w pewnym miejscu zaparł sie nogami bo zawsze szło zlecieć z siedzenia a z ośką nawet nie poczuł. Naprawdę różnica ogromna.
Nie wiem czy tylko mój traktor tak ma ale niestety nie mogę jeździć na napędzie 4x4 i z włączoną osią a na wzniesieniach z rozsiewaczem by mi się to przydało.

#9 brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 czerwiec 2009 - 16:18

w claasie mozna jezdzic z amortyzacja caly czas, w sumie to nie slyszalem jeszcze o takim rozwiazaniu jak opisujesz :P
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#10 bodzio1108

bodzio1108

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 375 postów
  • 6562252
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. łódzkie, powiat pabianice
  • Zainteresowania:Bydło mleczne -wszystko co związane jest z tą dziedziną.<br />Maszyny i sprzęt rolniczy -nowinki techniczne, stare polskie Ursusy, Zetory.<br />BMW serii 3:)))

Napisany 13 czerwiec 2009 - 16:28

Nom resorowana ośka to super sprawa :P  Ja w Fendtcie 515C mam resorowaną i jeździ sie perfekcyjnie. Jak go prowadziłem do domu jakieś 20Km  to prawie nie zwalniałem, cały czas prędkość prawie 60km/h, no kilka dziur większych w asfalcie było to zwalniałem i skrzyżowania. Tak ogólnie to cały czas asfalt, ale bardzo połatany i np. C-360 pod pełny gaz sie nie pojedzie :)
Sprzedam:  
Schładzalnik na mleko Alfa-Laval 650l

kontakt na pw lub gg

#11 deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 13 czerwiec 2009 - 16:29

@lamboR6 a jak przy twoim ciągniku jest rozwiązana amortyzacja konstrukcyjnie ? Bo podejrzewam że jest to most cararo na wachaczach, a nie z centralnym podparciem gdzie jest amortyzowana oś. Wuja ma tak przy clasie i on w polu wogóle nie uzywa amortyzacji bo mu tak serwis powiedział :P
BŁOGOSŁAWIENI   CI,   KTÓRZY   NIE   MAJĄ   NIC   DO   POWIEDZENIA   I   NIE   UBIERAJĄ   TEGO   W   SŁOWA

#12 lamboR6

lamboR6

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 13 czerwiec 2009 - 16:59

Oś jest Cararo. Jest zamocowana między zbiornikiem a przednią osią na dole silnika, a między zamocowaniem a osią są siłowniki hydrauliczne. Jest tak jakby wahacz  pchany. I jak włącze napęd to oś sie opuści.

#13 yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 13 czerwiec 2009 - 17:49

a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#14 sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 13 czerwiec 2009 - 20:26

Aaaa zapomnieli o ruskich wynalazkach mtz ma miękką oś a raczej zwrotnice na sprężynach (czyśbyś zapomniał yacenty ??)

#15 adrian2

adrian2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 13 czerwiec 2009 - 20:38

Ciągnik z resorowaną przednią osią ma też większy uciąg podczas ciągniecią na górny zaczep ponieważ przednia oś nie traci tak bardzo kontaktu z podłożem.
-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

#16 kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Members
  • PipPipPip
  • 5621 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 13 czerwiec 2009 - 20:39

Zobacz postyacenty, o Jun 13 2009, 18:49, powiedział:

a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?

Ja wiem że w Jaśkach z serii 6030 [i chyba w 7030 Premium] amortyzowanie osi polega na zamocowaniu jej w taki sposób, że może poruszać się w górę i dół >link<.
Bo w serii 8030 nie ma typowej odlewanej osi, tylko piasty są na wachaczach jak by w samochodzie [tylko dużo większe :mellow: ]
I z tego co wiem to rozrużniamy takie właśnie amoryzowanie osi.
To drugie jest stosowane głównie w ciągnikach dużych mocy.

Sąsiad kupując Mc Cornicka XTX rozważał zakup amortyzowanej osi, ale serwis polecił mu ją tylko w przypadku gdyby ciągnik dużo pracował w transporcie i było by to niezbędne, ponieważ zakup takiej osi to dodatkowe koszty serwisowania, a jak wiadomo elementy takiego aktywnego zawieszenia ulegają zużyciu. XTX ma amoryzowaną oś jak w JD 8030.

#17 adrian2

adrian2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 13 czerwiec 2009 - 20:49

Ta obsługa tej resorowanej osi troche jest kłopotliwa na przykład w JD 8530 jest 18 smarowniczek.Ale ciągniki Fendt 936 i podobne z tej serii mają bezobsługowe przednie osie.
-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

#18 arturs860

arturs860

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów

Napisany 13 czerwiec 2009 - 21:04

ja akurat mam fendt 611 bez amortyzacji i 816 z amortyzacja. Różnica jest jak pomiedzy maluchem a mercedesem, z amortyzacja można z 10 - 15 km/h szybciej jechac. u mnie od przedniej osi jest 6 smarowniczek, a przednia os opuszcza sie i nie amortyzuje tylko jak na przednim podnośniku jest cieżar powyżej 1,5 tony. polecam amortyzacje osi.

#19 adrian2

adrian2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 13 czerwiec 2009 - 21:08

Zobacz postyacenty, o Jun 13 2009, 18:49, powiedział:

a jak wygląda taka oś z praktyki z nowych NH - 60x0 / Case Magnum X line i może w Jaśku 6530?
A chcesz kupić jakiś ciągnik? :mellow:
-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 13 czerwiec 2009 - 21:22

na razie sie ucze, co i jak gadać z dilerami, a później się pomyśli

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com




Dodaj odpowiedź



  



Zobacz także