Piecia

John Deere 1640 - szarpanie podnośnikiem

Polecane posty

Piecia    0

Koledzy mwm problem z hydraulika w jd 1014.wspomaganie chddzi ale podnosnik nie dziala jak trzeba,jak olej sie zagrzeje to ramiona szarpia podnoszac maszyne przy dluzszej pracy na wolnych obrotach wogule nie podnosi tyko trzeba gazowac.Podejzewam ze pompa glowna dostaje za malo oleju.Nie wiem czym to jest spowodowane i dlatego prosze Was o jakas dobra rade

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

proponowal bym Ci pogadac ze 'szczewka' on ma JD i sie na tym niezle zna ;)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

Nie chcę cię straszyć, ale na moje oko to pompa hydrauliczna poprostu odmawia posłuszeństwa, chyba czas na wymiane .

Ale radzę popytać : @szczewka lub kogoś kto się na tym zna.

Może to być cos śmiesznego jak dojdziesz co to to daj znać.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Nie taki wielki znawca ze mnie ale dzieki.

Na początku sprawdź czy filtry sa czyste.Objaw taki jakby pompa oleju nie dostawała lub była juz całkiem zajechana. Stało sie to tak raptem czy były juz wczesniej problemy??? Mozliwe ze pompa glowna jest dobra tylko ta zasilajaca co znajduje sie w skrzyni wysiadła i nie podaje oleju na ta z przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piecia    0
Nie taki wielki znawca ze mnie ale dzieki.

Na początku sprawdź czy filtry sa czyste.Objaw taki jakby pompa oleju nie dostawała lub była juz całkiem zajechana. Stało sie to tak raptem czy były juz wczesniej problemy??? Mozliwe ze pompa glowna jest dobra tylko ta zasilajaca co znajduje sie w skrzyni wysiadła i nie podaje oleju na ta z przodu.

Czesc Szczewko!Filtry juz sprawdzalem,sa ok.poziom oleju tez.Nie wiem dlaczego w zbiorniku wyrownawczym raz jest pelno oleju a jak poruszam dzwignia podnosnika to zbiornik sie opruznia.Potem dzwignia podnosnika poprostu nie dziala i chcac podnies lub opuscic podnosnik musze dokrecac lub luzowac dlawik ktory znajduje sie pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno główna przyczyna tego jest pompa zasilająca...wiem bo sam to przerabiałem ale nie w JD3350 lecz w JD3050. Tez pierwsze myśleliśmy, że filtry lub pompa główna. Nie dawało nam to spokoju więc spuściliśmy olej ze skrzyni biegów, odkręciliśmy przewód olejowy który dochodzi do pompy głównej, i kompresorem zaczęliśmy wdmuchwiwać powietrze do pompy zasilającej aby sprawdzić jej szczelność. I nasze przypuszczenie były nie słuszne...okazało sie że na pierwszym kolanku przewodu olejowego, w środku skrzyni (brak dostępu) jest przetarte:( Bez ściągania kabiny się nie obejdzie...ale ja mówie o swoim przypadku, może ty masz coś innego....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

My mieliśmy do regeneracji pompę głowną... zasilającą rozebralismy, okazało sie nie potrzebnie bobyła w bdb stanie, zregenerowalismy ta przednią i grało....


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD    0
Na pewno główna przyczyna tego jest pompa zasilająca...wiem bo sam to przerabiałem ale nie w JD3350 lecz w JD3050. Tez pierwsze myśleliśmy, że filtry lub pompa główna. Nie dawało nam to spokoju więc spuściliśmy olej ze skrzyni biegów, odkręciliśmy przewód olejowy który dochodzi do pompy głównej, i kompresorem zaczęliśmy wdmuchwiwać powietrze do pompy zasilającej aby sprawdzić jej szczelność. I nasze przypuszczenie były nie słuszne...okazało sie że na pierwszym kolanku przewodu olejowego, w środku skrzyni (brak dostępu) jest przetarte:( Bez ściągania kabiny się nie obejdzie...ale ja mówie o swoim przypadku, może ty masz coś innego....

 

Sperling3350 a czy może próbowałeś mierzyć ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia? może wiesz w którym korku mierzyć i ile powinno wynosić ?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    5

Witam

 

Mam problem z podnośnikiem w jd 1640 kabina sg2; otóż podczas podnoszenia maszyn podnośnik szarpie, podnosi ale takimi szarpnięciami, jak już podniesie w górne położenie to jest ok. Ponadto po zgaszeniu silnika podnośnik powoli opada. Jak się ma wyższe obroty na silniku (ok 1500 rpm) to raczej podnosi dobrze ale nie zawsze (też czuć szarpnięcia ale mają wyższą częstotliwość). Poprzedni właściciel powiedział mi że obok ciągła podnośnika (pod kabiną, trzeba wejść pod ciągnik) jest korek na klucz kwadraciak, jak się go odkręci to jest tam śruba regulacyjna. Próbowałem ją różnie ustawiać (efekt jakiś jest bo przy niektórych ustawieniach mniej szarpie) ale całkowicie nie udało mi się zlikwidować tych szarpnięć. Wspomaganie działa bez problemu.

 

Jeżeli ktoś orientuje się co to może być to bardzo PROSZĘ O POMOC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

Widze jest to stała przypadłość tych serii... Najprawdopodobniej masz pompę albo do wymiany, albo do regeneracji, tylko teraaz którą. Są dwie, jedna zalewa drugą olejem, nalezałoby zalac tą pierwszą olejem z zewnątrz i zobaczyc czy szarpie, jesli nie, to znaczy ze wine ma ta w srodku pompa, nie podaje oleju na ta z przodu i ta z przodu chwyta powietrze. Jesli zas szarpanie nadal wystepuje, to pompa z przodu jest zużyta...

 

Nie wiem, czy czasami juz nie był poruszany ten wątek, tylo moze przy innym modelu.


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    5

Przed chwilą ściągnołem maskę i popatrzyłem w zbiornik oleju nad pompą główną olej w nim był tak ze 4/5 zbiornika, zakręciłem śrubę odpaliłem ciągnik poruszałem podnośnikiem góra-dół zgasiłem ciągnik i znowu zajrzałem do tego zbiornika i olej dalej tam był w podobnej ilości. Może to świadczyć o tym że pompa zasilająca jest dobra? Jutro święto to wiele nie pogmeram, ale w piątek biorę się od rana.

 

Jeszcze jedno pytanko czy może to być wina czego innego oprócz którejś z pomp (opadający podnośnik na zgaszonym ciągniku) np. rozdzielacza,siłownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

Od razu pompa, jest tyle możliwości a tu od razu pompa. Spróbuj jak tego jeszcze nie zrobiłeś przestawić dziwignię od regulacji pozycyjno siłowej { to pokrętło z prawej strony ze skalą } w różne położnia i pisz o efektach.

Pompa jak była by walnięta ta w skrzyni to zapala się kontrolka, jak ta z przodu to nie działa orbitrol i podnośnik.

A tak wogóle jak olej w skrzyni , pamiętaj że poziom oleju sprawdza się na zapalonym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    5

Dziękuje wszystkim za rady. Problemem była na szczęści błahostka, aż wstyd się przyznać. Olej w skrzyni był równo na minimum, po dolaniu 2l oleju jak ręką odjął. Podnośnik podnosi elegancko. Istnieje jeszcze problem wolno opadającego podnośnika po zgaszeniu silnika ale to już nie taki wielki problem.

 

Proponuje dalej w tym temacie poruszać problemy związane z podnośnikiem i hydraulikom w tych modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

A nie mówiłem, wystarczyło tylko dolać oleju. Widzę że ludzie mają fobie na tle hydrauliki , a ona chodzi i chodzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

"Niektorzy" to widze są idealni, albo są z serwisu tej marki... Piszesz tak jakby ktos jeszcze sie wypowiadał w tym temacie...

Skad miałem wiedzieć, ze bohater wątku nie sprawdził tak prozaicznej rzeczy jaką jest stan oleju na dzien dobry...

Widocznie trzeba zaczynac od początku, jak silnik sie zatrzyma to też po pierwsze: sprawdz czy masz jeszcze paliwo..


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

Może to co napisałem żle zabrzmiało, przepraszam. Sam jestem użytkownikiem tej marki od kilku lat i trochę mnie denerwuje

to że za każdą usterkę zawsze odpowiada pompa. Poczytaj forum to sam się przekonasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    5

fajnie wyszło że to tylko olej bo jakby któraś pompa to by pociągło trochę po kieszeni, a i roboty nie mało(szczególnie przy tej w skrzyni). A i sprzedawca nic mi nie wspominał że olej sprawdza się na zapalonym silniku. Jak podnośnik szarpał to był na minimum przy zapalonym (widocznie było za mało). Przynajmniej poznałem trochę budowę ciągnika, a szczególnie hydrauliki. Ropę w baku na szczęście można sprawdzać na zgaszonym :mellow: . Pozdrawiam

 

 

 

Opadający podnośnik też naprawiłem, był lekko porysowany cylinder; wystarczyło honowanie i wymiana uszczelnienia na tłoku oraz wymiana uszczelnień na zaworkach sterujących podnośnikiem (kilka oringów). Koszt naprawy wyszedł 490 zł + własna robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
imko12    1

Witam mam problem z podnośnikiem przy pracy w polu raptownie przestał unosić pług tylko przy wysokich obrotach czuć takie drobne szarpnięcia i podnosi z 10 cm na minutę w górę jaka może być tego przyczyna??? Olej sprawdziłem mam odpowiedni poziom wszystko działa jak należy oprócz podnośnika...

Tematy połaczone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    8

U nas z modelem 2040 też jest pewien podobny problem, jeszcze tego nie zlokalizowałem ale o co chodzi?? ;> jest także problem z podnośnikiem, na niskich obrotach podczas unoszenia tylniego TUZ ciągnik normalnie mocno drży, przy większych obrotach drgania maleją a podnośnik podnosi się nieco szybciej ale równomiernie czasami opada i podnosi się, jest także problem ze wspomaganiem kierownicy przy mniejszych obrotach a także jest problem z maszynami podpinanymi pod hydraulikę, przy wyższych obrotach jakoś lepiej pracują ale to nie to co było miesiąc temu. problem narasta wraz z większym zagrzaniem oleju, bo robi się rzadszy. Stan oleju oczywiście jest w normie.

jak już pisałem miesiąc temu było wszystko OK a teraz taki problem, myslę że będzie problem z pompom hydrauliczną zębatą która jest w skrzyni biegów, ale nie jestem pewien. Co Wy o tym myslicie?/ miał już ktoś taki lub podobny problem??

 

Pozdrawiam


Kupie siewnik Stanhay, najlepiej czterorzędowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    5

Ja miałem ten sam problem, winą był zbyt niski stan oleju, niby był dolny stan, ale widocznie było go za mało. Teraz mam zalany na pełny stan i jest wszystko ok, objawy miałem te same co u ciebie z tym że na zimnym oleju chodziło dobrze a po rozgrzaniu zaczynał szarpać. Także na początek nalej oleju na full (sprawdzać na zapalonym silniku), potem możesz patrzeć dalej jak usterka nie minie, czyli zobaczyć czy jest olej w zbiorniczku nad pompą główną (jak nie ma to wyczyścić smok i wymienić filtr hydrauliki). Napisz czy działa ci wałek i półbiegi i czy nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni.

 

A i jeszcze o co chodzi z tym opadaniem i podnoszeniem, podnośnik ci trzyma na zgaszonym silniku?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Stan oleju mierzy sie na odpalonym silniku wiec jak jest max na zgaszonym to jeszcze dobra "piątke" trzeba dolać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafcik711    0

Witam a wymieniałeś olej może jest już zużyty i dlatego są takie obiway .Ja w swoim 2140 wymieniłem olej i filtr i jak na razie jest ok pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    8

olej jest dobrej jakości, WOM pracuje, półbiegi tak samo.

Przy wyłączonym silniku stan oleju jest na max a na włączonym/pracującym silniku stan oleju spada do minimum....

 

SMOKA jeszcze nie sprawdziłem, jutro sie dam może do tego...


Kupie siewnik Stanhay, najlepiej czterorzędowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    5

Mi właśnie przy takim stanie oleju szarpał (tak jak u ciebie na zapalonym był na minimum, a na zgaszonym powyżej pełnego stanu). Także na początek nalej oleju tak żeby na zapalonym był pełny stan, dopiero jak to nie pomoże to można brać się za smoka, ale to najprawdopodobniej niski stan oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimcio    2

...Napisz czy działa ci wałek i półbiegi...

 

 

Jaka może być tego przyczyna bo w moim 3140 powoli zaczynają się takie problemy tzn. przestają działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
    • Przez RafaHordyj
      Witam czy jest możliwość  zrobienia szybkiej skrzyni biegów w John deere 3040, 
    • Przez Paweł20
      Witam jak odpowietrzyć wysprzeglik 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj