Skocz do zawartości

Zdjęcie

koła do 12245


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Liloboot

Liloboot

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów

Napisany 05 czerwiec 2009 - 15:43

koła do 12245 mam pytanie bo kupiłem zetora 12245 i nie mam żadnej książki jeszcze
czy koła 18,4 r 38 tył, przód 14,8 85 24 to dobre zestawienie czy powinno być
18,4 r34 14,8 r 24

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
koła do 12245 Dzisiaj, 23:22
  •  

#2 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1186 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 czerwiec 2009 - 17:47

koła do 12245 Orginalnie wychodzily na kołach:
-34 i 24,
-38 i 28.

#3 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 05 czerwiec 2009 - 19:11

koła do 12245 tak tylko na feldze można mieć różny balon
38 może mieć 18,4 - mieliśmy w C385
34 może mieć 16,9 i 18,4
24 może mieć 12,4 i 13,6 lub nawet 14,9
ile może mieć 28 i 38 nie chce mi się szukać teraz w katalogu.
No i muszą się oba rozmiary z pierwszego koła zgrywać z drugim (przód/tył).
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#4 Share lukasz12145

lukasz12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisany 05 czerwiec 2009 - 19:25

koła do 12245 ja bym na twoim miejscu kupił nowe opony chyba ze masz nowe kupione lub troszke podjechane
a co do felg to jak masz te przod 24 i tył 38 i jak ci dobrze chodzi to dobrze ale za zrobił bym albo 24 i 34 lub 28 i 38 co ci taniej wyjdzie bo musi troche dziewnie wygladac on na tych felgach gdy porownamy z fabrycznie nowymi

#5 Share look1990

look1990

    Użytkownik

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Nowoczesne wynalazki w życiu człowieka

Napisany 06 czerwiec 2009 - 07:12

koła do 12245 Jeżeli zmienisz rozmiar którychś z kół, to zawsze będzie ci się rozsypywać ta kostka, z której wychodzi wał napędzający przedni napęd. Mój znajomy bez przeróbek przełożył skrzynię 4-biegową zamiast 3-biegowej i taki był właśnie efekt. Jeżeli zmienisz koła przednie na r28, to będzie miał i mniej siły(większe koło robi mniej obrotów w tym samym czasie) i przód będzie szedł szybciej od tyłu. jeżeli zaś założysz koła r34 z tyłu, to e efekt będzie ten sam. Najlepiej byłoby założyć koła r34 z tyłu, bo zwiększysz uciąg poprzez obniżenie środka ciężkości i zużycie paliwa spadnie w porównaniu do r38. W tym celu(jeśli masz możliwość, to kup kompletny układ różnicowy(najlepiej od ciągnika zetor 8011 o kołach r34), bo przełożenia są inne niż przy kołach r38(ilość zębów na kole atakującym).

#6 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 06 czerwiec 2009 - 07:18

koła do 12245 stronka z danymi ursusa
konedata.net

#7 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 06 czerwiec 2009 - 08:16

koła do 12245 @sebe1033 - te podawanie danych z konedaty jest juz męczące.
Tam są dane ciągników na rynek skandynawski!!

Zobacz odpowiednik zetora -> UR2 i tam są już inne dane - bo osiemdziesiątka zetora jest na kołach 16,9 czego nie ma w osiemdziesiątce ursusa.

@look1990 - twój znajomy coś namieszał i to nieźle ;)
Nie pamiętam z kim rozmawiałem na gg (ktoś z AF) i parę rzeczy trzeba wymienić i da się każde koła założyć.

Co do głównego pytania - zostawiłbym tak jak jest, ewentualnie jeśli konieczna wymiana to pomyślałbym o lowprofile.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#8 Share zts

zts

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 czerwiec 2009 - 16:45

koła do 12245 Zostaw tak jak jest, 14,9/24 - 18,4/38 to normalna kompletacja.
A przełożenie dobiera się w sprzęgle przedniego napędu a nie w mechanizmie różnicowym ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
koła do 12245 Dzisiaj, 23:22
  •  

#9 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 06 czerwiec 2009 - 17:18

koła do 12245 Dokładnie, są 3 koła zmianowe i tam się dobiera przełożenia w zależości od posiadanego przełożenia.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#10 Share Liloboot

Liloboot

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów

Napisany 06 czerwiec 2009 - 19:29

koła do 12245 panowie problem polega na tym-
kupiłem go w tym tygodniu w dokumentach z Austrii (BRIF) jest że opony przód 28 tył 38
a na ciągniku są nówki na przedzie 24 a na tyle zużyte 38 a jak włączy sie przedni napęd to jest wrażenie ze coś go trzyma
i teraz pytanie czy jak na tył założę nowe 38 to Bedzie dobrze ?
mam w domu nowe koła i felgi 18,4 34 czy mogę je założyć bez zmiany trybów i przełożeń gdziekolwiek bo proporcja napędu 28 38 jest taka sama 24 34?

#11 Share zts

zts

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 czerwiec 2009 - 20:08

koła do 12245 Proporcja jest taka sama dla opon 18,4 i 14,9. Możesz założyć te 18,4R34 i przekonasz się czy nastąpiła poprawa. Dodam tylko że opona oponie nie równa, niektóre przy tym samym rozmiarze są większe.
Kiedyś porównałem kormorany do fuldy to da druga była o jakieś 10 cm wyższa(obie na tym samym typie felgi).

#12 Share Liloboot

Liloboot

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów

Napisany 07 czerwiec 2009 - 21:34

koła do 12245 dzięki za info

#13 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 04 maj 2010 - 20:44

koła do 12245 Jeżeli zmienisz rozmiar którychś z kół, to zawsze będzie ci się rozsypywać ta kostka, z której wychodzi wał napędzający przedni napęd. Mój znajomy bez przeróbek przełożył skrzynię 4-biegową zamiast 3-biegowej i taki był właśnie efekt. Jeżeli zmienisz koła przednie na r28, to będzie miał i mniej siły(większe koło robi mniej obrotów w tym samym czasie) i przód będzie szedł szybciej od tyłu. jeżeli zaś założysz koła r34 z tyłu, to e efekt będzie ten sam. Najlepiej byłoby założyć koła r34 z tyłu, bo zwiększysz uciąg poprzez obniżenie środka ciężkości i zużycie paliwa spadnie w porównaniu do r38. W tym celu(jeśli masz możliwość, to kup kompletny układ różnicowy(najlepiej od ciągnika zetor 8011 o kołach r34), bo przełożenia są inne niż przy kołach r38(ilość zębów na kole atakującym).
ABY SKRZYNIA SIĘ NIE ROZSYPYWAŁA NALEŻY DOBRAC ODPOWIEDNIO KOŁA ZĘBATE W PRZYSTAWCE PRZEDNIEGO NAPĘDU ROZMIARY KOŁ SĄ W TOP AGRAR POLSKA SPRZED KILKU LAT, JAK KTOŚ POTRZEBUJE TO MOGĘ ZNALEŹĆ

#14 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 04 maj 2010 - 20:54

koła do 12245 Głupoty piszesz z tym, że na kołach '34 ma większy uciąg niż na '38. Także układ różnicowy ma takie same przełożenia niezależnie od zastosowanych kół.

#15 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7791 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 04 maj 2010 - 21:48

koła do 12245 Co do siły to się mogę zgodzić,jak założy się koła z 34 na 38 to ciągnik osłabnie ale będzie szybszy.A zetor 8011 to ma akurat najsłabszy układ różnicowy i pierwsze słyszę o różnicach w zębach bo z tego co wiem nie ma żadnych różnic jak z przodu tak i z tyłu.Zębatki trzeba dobierać do opon do napędu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
koła do 12245 Dzisiaj, 23:22
  •  

#16 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 28 październik 2010 - 20:30

koła do 12245

Głupoty piszesz z tym, że na kołach '34 ma większy uciąg niż na '38. Także układ różnicowy ma takie same przełożenia niezależnie od zastosowanych kół.

to, że na kołach 34 ma większy uciąg napisał ktoś tam u góry, przekleiłem to,
przy tej samej szerokości opony, wyższe koło ma większą powierzchnię styku z podłożem a więc i przyczepność (tu zależy jeszcze od ciężaru,są na to wzory matematyczne)

Podobne tematy