Zaloguj się, aby obserwować  
pawlus224

Ursus C-330 - zmiana opon

Polecane posty

pawlus224    2624

czy zakładał ktoś z was opony 14,9-28 zamiast zwykłych 12,4-28 ?

jesli tak to czy trzeba ciagnik przestawiac na otworach zwolnic i czy zmieszcza sie one przy najmniejszym rozstawie kół?

stare opony mi sie własnie rozlatuja a mam od 360 i pasowałoby mi zrobic taka podmiane bo ciagnik ładnie by sie prezentowal,miał wiekszy uciag i byłby napewno szybszy...

z góry dzieki za odpowiedzi tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

To ten ciapek bez kabiny z Twojej galerii? przerobić mozna wszystko i jeśli ni emasz juz na czym jeździć bo przeciera dentki czy coś to możesz spróbować bo przerobić można wszystko bytanie tylko czy warto, bo nie masz kabiny to błotniki mozna odkręcić i coś podłożyć i będą wyżej bo opona ma jednak 5cm wyższy profil, co do szerokości to na 1250 prawdopodobnie będzie problem, a nawet jeśli się zmieści pod błotnikiem na szerokość (nie wysokość) to będziesz miał problem z maszynami zawieszanymi na tuz bo będzie łapać ramiona tuz za protektor, ale co byś ni ezmianiał to bardzo polecam poszerzenie tylnej osi w ciapku na 1400-1500mm inny ciągnik i nie buja :P

Tyle z drobnostek technicznych,a teraz walory użytkowe, więc sam niedawno zmieniłem opony w ciapku (miałem takie jak w Twoim) na nowe 12,4/28 i ciągnik na 3 razy wiekszy uciąg, a brakuje mu tylko MOCY także na bagno z rozsiewaczem czy żeby nie lgnoł to mogą się sprawdzić te 14,9 ale na wiekszy uciąg to ja bym nie liczył, bo po testach nowych opon z rozrzutnikiem 3,5t czy beczkowozem 3 tyś l ciągnik zachowuje się wzorowo, tzn opona bardzo łądnie wgryza się w glebę i daje odpowieni uciąg tylko silniczek pieje, bo jak założysz duże koła to ciągnik nie da rady "podciąć" tych kół i od razu spadnie z obr i się zadusi, muszą być zachowane proporcje pomiędzy mocą a kołami oraz zestopniowaniem skrzyni biegów, sąsiad miał kiedyś t25 na takich kołach a potem kupił nowego t25 na standardowych to różnica polegała tylko na spalaniu i tym że stary włądek 2 razy szybciej się rozleciał a uciąg był dokładnie taki sam zaleznie od warunków terenowych czasami lepsze jedne rozwiązanie było czasami wąskie koła się sprawdzały, ale na dużych tylko się dusił, gdybyś tak znalazł opony 380/70/28 lub koła 14,9/26 to zgoda może i poprawi uciąg ale tu chyba niepomoże :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

tak ten "morelowy" ciapek ...

dzieki za konkretna wypowiedz.Na uciagu to mi nie zależy , ciapek robi niby prawie wszystko u mnie ale jak załoze mu takie opony to czesc prac bez problemu moze przejac druga 330 ciotki . A tego głównie ,puki nie kupie nowych opon bede uzywał do przewracania/grabienia siana i prasy .Chce po prostu zaszalec i załozyc mu takie kapcie , bo wole nim pracowac niz druga 330 ... a na łaki mam kilka km wiec nie głupi pomysł chyba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

jeżeli już to ja bym polecił opony 13.6/28

sa takim pośredniakiem pomiędzy 12.4 a 14.9

i myśle że weszły by bez problemu w przestrzeń pod błotnikami


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

Mój sąsiad zrobił tak samo bo nie miał opon 12.4 i założył 14.9 bez przestawiania. Tylko zobacz czy kable od świateł masz ładnie przy błotniku żeby ci się nie przetarły, a tak ogólnie to nie powinno być problemów


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Ciekaw jestem czy bez przestawiania wejdzie opona 14,9 - nie zawadza o zbiornik powietrza?

Wydaje mi się że będzie zawadzać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

nom chyba bedzie przeszkadzał zbiornik :P

ale to nic odkreci sie go , itak nigdy chamulce pneumatyczne nie były potrzebne .

a ciekawe czy bede musiał zmienic tez dętki ?

juz jedno koło rozebrałem bo zrobiła się dziura w dętce ....

 

 

a opony 13.6-28 - takie ida do zetora 5211?

 

edit:

kupiliśmy jednak opony 12,4-28 kormoran land pro nówki 699zł/szt

dzieki za wypowiedzi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj