petes

Obsługa 1014

Polecane posty

petes    0

witam. Potrzeba mi informacji na temat obsługi i konserwacji ursusa 1014. Moje pytania dotyczą gdzie wymieniać olej co ile i na jaki. Czyli przednie zwolnice jak wymieniać jaki i ile, przednia przekładnia kontowa chyba tez jest smarowana olejem? Serwo olej czy płyn i gdzie i ile gdzie jest miarka. Jak sprawdzić co sie stało z wzmacniaczem momentu gdy go kupiłem (2tyg temu) już nie działał a poprzedniemu właścicielowi od początku. moim zdaniem cięgło musiało gdzieś wyskoczyć bo ta wajcha chodzi za luźno żadnego oporu i nie wiem jak tam zarzec gdzie to idzie. Wom gdy jest wyłączony nie kreci sie tak jak w c330 (że można pokręcić ręka) tylko jest zablokowany to normalne?? Jest możliwość odłączenia w jakiś sposób ogrzewania bo to dobija gdy jest ciepło a tu jeszcze grzeje. Moje pytania mogą się wydawać banalne ale pole zapytać bo nie znam się kompletnie na tej maszynce. Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuje. Jeszcze 1 pytanie gdzie się podciąga ręczny bo mam bardzo slaby dodam ze tył ciągnika jet od 385a a silnik 1014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

a w którym miejscu masz ten zawór bo ja szukałem i nie znalazłem go na wężach to będę musiał sobie sam założyć. Kurde nikt mi nie powie jak podciągnąć ręczny?? i gdzie jest miarka do serwa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek11    2

zawór miałem ptzed kabiną na węzu co idzie do ogrzewania , miarki do serwa to o ile dobrze pamientam to nie ma a jak jest to na korku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

na zbiorniczku od serwa masz dwie kreski wyżłobione i olej ma być między nimi sprawdzasz wkładając np. druta do zbiorniczka i przymmierzasz do tych kresek i wszystko, a ręczny to podciągasz na dzwigni (kawałek preta a na środku śruba rzymska) która idzie po zwolnicy od rączki i skracasz lub wydłużasz ta dzwignię zależy co chcesz zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Ja bym proponował lekturę pt "instrukcja użytkowania ursusa" Poszukaj na AF w instrukcjach albo na allegro za 20 zł kupisz i masz jasno i z rysunkami to na bieżąco przy traktorku przestudiujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

mam pytanie gdzie jest miarka oleju w przednim moście bo wlew widzę miedzy silnikiem a lewym kole a gdzie miarka i spust?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144
mam pytanie gdzie jest miarka oleju w przednim moście bo wlew widzę miedzy silnikiem a lewym kole a gdzie miarka i spust?

 

 

spust jest pod spodem pod mechanizmem różnicowym a miarki oleju nie ma jest za to kontrolka czyli zwykła śruba M8 wkręcona na krótkim korpusie od strony kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj