Zaloguj się, aby obserwować  
Ursusc385

MTZ 820

Polecane posty

Ursusc385    1565

Czesc wszystkim słyszeliscie cos o tym ciagniku czy sie psuje jak tam skrzynia biegów czy dalej sie sypie i czy godny zaufania :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Mój kupel ma taki, super ciągniczek, jedyny minus -opony, szerokość jak w 330 na przodku, ale to zawsze można zmienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz_820    0

a macie jakies patenty jak zlikwidowac zgrzytanie biegow w tym traktorze albo jak wbijac zeby nie zgrzytaly bo czasami sie boje ze rozwale cala skrzynie biegow


www.youtube.com/watch?v=h2Rj1KTcGdE

Zapraszam do oglądania oceniania i komentowania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

moje 820 ma już 250 godzin i biegi powoli docierają się, a poza tym wszystko OK!! :) :)


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz_820    0

u mnie od poczatku zgrzytaja :angry: u was tez tak jest ? mnie to doprowadza juz do szalu w biegu wciskam dwarazy sprzeglo (wujek mi tak kazal wiec tak robie) ale dalej zgrzytaja (wujkowi tez)


www.youtube.com/watch?v=h2Rj1KTcGdE

Zapraszam do oglądania oceniania i komentowania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Zgrzytanie biegów jest wywołane tym, że nie masz zsynchronizowanej skrzyni biegów i nie da się tego ot tak usunąć... U mnie w Zetorze 8011 też zgrzytają... Ale ja jak jadę gdzieś na pole to na na biegach 1, 2, 3 [4 bieg z tym ciągniku jest ostatnim biegiem] nie daje gazu do końca jak go rozpędzam tylko do połowy... On wtedy nie ma takich dużych obrotów i jak przerzucam to zgrzytają, ale o wiele mniej i biegi spokojnie bez większych problemów wchodzą... Spróbujcie i wy tak zrobić i piszcie czy wam się to udaje... :)


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
Zgrzytanie biegów jest wywołane tym, że nie masz zsynchronizowanej skrzyni biegów i nie da się tego ot tak usunąć... U mnie w Zetorze 8011 też zgrzytają... Ale ja jak jadę gdzieś na pole to na na biegach 1, 2, 3 [4 bieg z tym ciągniku jest ostatnim biegiem] nie daje gazu do końca jak go rozpędzam tylko do połowy... On wtedy nie ma takich dużych obrotów i jak przerzucam to zgrzytają, ale o wiele mniej i biegi spokojnie bez większych problemów wchodzą... Spróbujcie i wy tak zrobić i piszcie czy wam się to udaje... :)

a ja swoim pronarem 82SA (w koncu prawie to samo :) ) 2 bieg wrzucam normalnie 3 bez sprzegla (oczywiscie bez obciazenia) -zero zgrzytu, trzeba tylko sie wczuc w obroty silnika a 4bieg oczywiscie ze sprzeglem

a zgrzyt czasem tylko jest jak chce na pelnych obrotach wrzucic 1 bieg lub wsteczny, natomiast jadąc do tylu gdy chce wrzycic bieg 2 to wskoczy (ale z 2 biegu wsteczny to nie :):) )

i powiem tylko tak:

bieg 2,3,4 to zero zgrzytu ale jak wlącze polowe i wroce na szosowe to tak ciezko wchodzą ze szkoda gadac :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JarekWLKP   
Gość JarekWLKP

Jak bez sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58
Jak bez sprzęgła?

TAK BEZ SPRZĘGŁA wchodzą biegi w skrzyniach bez synchronizacji wymaga to wprawy .


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tak jak koledzy piszą musisz wyczuć prędkość do każdego biegu i oczywiście sprzęgło na dwa razy z lekką przygazówką pomiędzy jednym a drugim wciśnięciem sprzęgła i wkładając bieg żeby był jeszcze lekko na obrotach opadających z tej przygazówki. Tak to niestety trzeba robić jak nie ma synchronizacji, zresztą nawet jaki jest synchronizacja to też jest wskazane podwójne wysprzęglanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

U mnie wchodzą normalnie biegi bez sprzegła np. 4 czy 5 ale oczywiscie pod małym obciązeniem, i zero pracy sprzęgłem, a polową 1 i 3 można całkowicie bez sprzegła z miejsca włączyć (przydatne do tzw. pojeżdzania, np. przy zbieraniu kamieni)


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

z własnego doświadczenia wiem ze w ruskim sprzęcie wszystko nigdy nie będzie ok oczywiste jest ze gdy jedziesz np 6 a chcesz wrzucić na 3 a prędkość będzie za duża to będą trzeszczeć pytanie tylko jak mocno ci to trzeszczy grunt no nie robinie nic na siłe :D


zawsze postaram sie jakoś pomuc.......
I nie bądźcie oporni na moje argumenty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0
a ja swoim pronarem 82SA (w koncu prawie to samo :D ) 2 bieg wrzucam normalnie 3 bez sprzegla (oczywiscie bez obciazenia) -zero zgrzytu, trzeba tylko sie wczuc w obroty silnika a 4bieg oczywiscie ze sprzeglem

a zgrzyt czasem tylko jest jak chce na pelnych obrotach wrzucic 1 bieg lub wsteczny, natomiast jadąc do tylu gdy chce wrzycic bieg 2 to wskoczy (ale z 2 biegu wsteczny to nie :):) )

i powiem tylko tak:

bieg 2,3,4 to zero zgrzytu ale jak wlącze polowe i wroce na szosowe to tak ciezko wchodzą ze szkoda gadac :)

 

 

Kolego 82 SA to ma synchro skrzynie i mozna bieg włączyć bez sprzęgła i nie trzeba wyczuwać momentu jak przyśpieszasz tylko jak redukujesz na mniejszy to wtedy i po to jest synchro zeby nie zgrzytała przecierz i w sa to biegi ładnie wchodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

tak oczywiście są takie same biegi jak w pronarze i przedni most krzyzakowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

i wszyscy mówią że BELARUSY to samo co PRONAR ale czytając wypowiedzi i słuchając opinii użytkowników też jestem za belarusem, wydaje mi sie mniej awaryjny niż jego "polski odpowiednik"


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

Ale słuchajcie czemu ma być mniej awaryjny jak to praktycznie to samo jest i identycznie złozone. A pronar ma troche nowocześniejsze bajery pomagające w codziennej pracy tym ciągnikem. No ale złego słowa tez nie moge powiedziec na Belarusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

Znam gościa co serwisuje PRONARY I BELARUSY to powiedział że belarusy są mniej awaryjne. Przecież do polski silniki i inne elementy przychodzą w częściach i dopiero są składane w pronarze a BELARUSY są składane na linii montażowej od razu w całości. A polacy pewnie mniej się przykładają :(


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

to gość ci bajek nagadał bo znajomy pracuje w tej fabryce i mosty z silnikami przychodzą w całośći tylko swoje bajery dokładają polskie maska, kabina, liczniki i tp. i na a nic nie składają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macius    60

Igor jesteś w błędzie Ruski wysyłają częsci do polski i one są składane w Polsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj