Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przedni napęd do C-360 [połączone]


1693 odpowiedzi na ten temat

#1541 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 08 marzec 2014 - 18:16

Przedni napęd do C-360 [połączone] Już pomyślałem i napisałem to 2 posty wyżej. Teraz Twoja kolej na rozmyślenia. Bez nauki/lektury o tym ciężko jest sobie to wyobrazić, ciężko jest to zrozumieć(wcale Ci sie nie dziwię że masz wątpiwości) Ja przekonałem sie o tym z własnego doświadczenia. Za to muszę przyznać że kolega Janusz72 ma głowę nie od parady, bardzo fajnie to sformułował,-fachowo ;) Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 04:13
  •  

#1542 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2014 - 19:14

Przedni napęd do C-360 [połączone] Mtz stary ma przód wolniejszy niż tył po to by działał napęd automatyczny. Jest to totalnie na odwrót niż ogólnie przyjęte standardy. A ogólnie ma być różnica w pokonywanej drodze 1-5% więcej na przodzie.
W miarę uginania się koła nie zmienia się jego obwód ale obwód toczenie już tak.
Prosta sprawa na nabitym nie ugiętym kole promień jest przykładowo 80cm. Policz sobie teraz jaki jest obwód koła.
I zrób to samo na ugiętym np. 5cm. Promień maleje pomiędzy osią koła a podłożem o 5cm więc i droga toczenia też. jest mniejsza niż na kole nie ugiętym. Proste.
Dla tego można wyliczać przełożenia teoretyczne na podstawie zmierzonej metrem średnicy ale dokładniej jest na podstawie pokonanej drogi. Bo opona ugina się zawsze inaczej na przodzie i inaczej na tyle.
KPK Kumurun Team

#1543 Share janusz72

janusz72

    Nowicjusz

  • Validating
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2014 - 20:18

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Mtz stary ma przód wolniejszy niż tył po to by działał napęd automatyczny. Jest to totalnie na odwrót niż ogólnie przyjęte standardy. A ogólnie ma być różnica w pokonywanej drodze 1-5% więcej na przodzie.
W miarę uginania się koła nie zmienia się jego obwód ale obwód toczenie już tak.
Prosta sprawa na nabitym nie ugiętym kole promień jest przykładowo 80cm. Policz sobie teraz jaki jest obwód koła.
I zrób to samo na ugiętym np. 5cm. Promień maleje pomiędzy osią koła a podłożem o 5cm więc i droga toczenia też. jest mniejsza niż na kole nie ugiętym. Proste.
Dla tego można wyliczać przełożenia teoretyczne na podstawie zmierzonej metrem średnicy ale dokładniej jest na podstawie pokonanej drogi. Bo opona ugina się zawsze inaczej na przodzie i inaczej na tyle.



W MTZ 82 są dwa położenia w przystawce automat ale tylko ciągnie do przodu i stałe ( do tyłu i przodu)
ten automat to takie samo jak mechanizm w piaście koła roweru na pedały

Wykorzystuje zjawisko takie , że jak wzrasta poślizg tylnych kół to wtedy zaczyna dopiero przód ciagnąc nie jest to dobre rozwiazanie i dlatego jak są słabsze opony tylnie należy wybrać położenie zblokowane .
W MTZ trzeba pilnować sprzegła płytkowego na międzywale żeby sie nie przegrzało

#1544 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2014 - 20:50

Przedni napęd do C-360 [połączone] Dobra zgodzę się z wami co do zmiany prędkości ale dalej twierdze że popuszczenie powietrza na drodze w transporcie nie przyniesie efektu a tylko przyspieszy zużycie opon ponieważ na przednia os działają rożne siły
przyspieszanie tylna oś (dociaża sie ) zwalnia a przednia sie odciaża i przyspiedsza
Zwalnianie na odwrót

Na zakręcie kolo przednie zewnetrzne mocniej sie dociaża przez co zwalnia a powinno być szybsze od wewnetrznego
tak że moim zdaniem różnic w prędkości nie da sie skorygować zmiana ciśnienia opony (musi być takie jak zalecane )

#1545 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2014 - 21:41

Przedni napęd do C-360 [połączone] No i masz rację. Niewiele zmienisz samym powietrzem chyba że opona ugnie się 15 cm.
jeden czort w mtz-cie czy jedziesz na automacie czy stałym napędzie. Różnica taka że na automacie gdy tylne koła nie maja poślizgu przednie koła nie ciągną, nie ma żadnych sił ani naprężeń w układzie napędowym. Zaczyna ciągnąć gdy tył ślizga. Więc jeśli są długie odcinki gdy tył daje sobie rade lepiej jechać na automacie.
We współczesnych belarusach zrezygnowano z tego bajeru.A ten mechanizm to sprzęgło jednokierunkowe wałeczkowe.
KPK Kumurun Team

#1546 Share mechanik79

mechanik79

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 08 marzec 2014 - 22:07

Przedni napęd do C-360 [połączone] kola przednie to maja cos 84cm chyba a tyl tyl liczony tak jakie nowe sa a nie w jakim stanie sa moje na dzien dzisiejszy ,zdjecie podejzyj sobie na galeri jest pare wstawionych jak zrobilem mam nadzieje ze beda pomocne,dziwi mnie tylko ze tlumaczac ze most zostal obrucony aby zachowac zgodnosc obrotow a niektuzy twierdza i mysla ze most pracuje jakby na wstecznym

#1547 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 09 marzec 2014 - 09:07

Przedni napęd do C-360 [połączone] niech każdy ma swoją tezę i niech ja zachowa dla siebie, bo do porozuminia tu nie dojdziemy widzę. Więc kolego mroku rób jak zechcesz. ;) Pozdrawiam

#1548 Share olekig

olekig

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Góral świętokrzyski

Napisany 09 marzec 2014 - 15:48

Przedni napęd do C-360 [połączone] Przy niższym ciśnieniu środek opony nie pracuje prawie wcale bo jest przeginany w stronę środka koła. Potwierdzeniem tego może być sposób zużywania się bieżnika we wszelkich oponach. Jeśli są nadmiernie nabite zużywa się bardziej w części środkowej, która najmocniej pracuje, jeśli mają za niskie ciśnienie bieżnik zużywa się po bokach. Już z samego tego faktu wynika, że koło mocniej napompowane jest większe.
Jednak regulacje wielkości koła przy pomocy ciśnienia uważam za niecelowe - szkoda opon.

#1549 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 marzec 2014 - 17:15

Przedni napęd do C-360 [połączone] Nic nie zrobisz zmieniając ciśnienie. Sprawdź ugięcie koła przy najmniejszym i największym ciśnieniu jakie jest stosowane w tym ciągniku. Nie wspominając o przodzie. Różnica nie mająca większego znaczenia.
KPK Kumurun Team

#1550 Share mechanik79

mechanik79

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 09 marzec 2014 - 18:55

Przedni napęd do C-360 [połączone] moim zdaniem to trzeba sie trzymac wymiarow nowych opon np jednego wybranego producenta a nie po czesciowo zuzytych opon cy mniej napompowanych opon czy wiecej bo to napewno z tego nic dobrego nie wyjdzie pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 04:13
  •  

#1551 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 marzec 2014 - 19:03

Przedni napęd do C-360 [połączone] Dla tego jest przyjęta tolerancja 1-5% Nawet jeśli niewiele ja przekroczysz nic strasznego się nie stanie.
KPK Kumurun Team

#1552 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2014 - 19:07

Przedni napęd do C-360 [połączone] Idealnych parametrów nie da się osiągnąć ze względu na zmienne warunki pracy

#1553 Share Bango

Bango

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 16 marzec 2014 - 01:02

Przedni napęd do C-360 [połączone] Witam,
Poszukuję wykonawcy przystawki do c 355 do mostu od gaza 63

Edytowany przez Bango, 16 marzec 2014 - 15:48.


#1554 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 16 marzec 2014 - 19:40

Przedni napęd do C-360 [połączone] Kolego Bango. musisz podać więcej danych. wymiary opon przełożenie zwolnic, przełożenie mostu 63. wtedy może kogoś zainteresujesz. Jest taki Pan z limanowej(okolic) który wykonuje przystawki.Na aukcjach ma fotki c360 z maska niebieską.

#1555 Share hodowcamlody

hodowcamlody

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 196 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Beskid Wyspowy
  • Zainteresowania:Technika rolnicza i hodowla bydła

Napisany 23 marzec 2014 - 15:07

Przedni napęd do C-360 [połączone] Już sam nie wiem jaki by most zamontować, bo chcę żeby to było na kołach r18 ( w sam raz do c-360), praca głównie na użytkach zielonych ale bieżnik rolniczy, u mnie teren górzysty to c-360 by była bardziej wykorzystana. No i z tego co widziałem to są 3 typy mostów:
1- most uaz, land rover koła r16 (według mnie taki pasuje idealnie do c-330 ale do większego brata za mały)
2- most star, ził (pancerny, ale prześwit mały i skręt)
3- robur, w sumie odpowiedni ale koła r20 są według mnie za duże.
Na c-360 może zamontuję tura albo jakiś tuz więc żeby to się nie rozleciało od razu. Pasuje żeby prześwit jakiś był bo praca c-360 u mnie to koszenie itd, czyli prace przy trawie, + wywóz obornika a jak będzie miała tura to załadunek z pryzmy.

#1556 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 marzec 2014 - 17:02

Przedni napęd do C-360 [połączone] to szukaj mostu od robura lub od stara prześwit mały u stara ale za czym się zagrzebiesz to jakoś tam przodek pomorze nie myśl nawet o tych pierwszych bo jeszcze jak chcesz mieć tura to już porażka a jeszcze jest most honkera też wytrzymały

#1557 Share blyskawica1

blyskawica1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 27 marzec 2014 - 16:01

Przedni napęd do C-360 [połączone] sylwek proszę o kontakt mam parę pytań
na ciesielskirobert0404@onet.pl ;)

#1558 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 27 marzec 2014 - 19:18

Przedni napęd do C-360 [połączone] Okey ;)

#1559 Share Bango

Bango

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 13 kwiecień 2014 - 15:05

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Kolego Bango. musisz podać więcej danych. wymiary opon przełożenie zwolnic, przełożenie mostu 63. wtedy może kogoś zainteresujesz. Jest taki Pan z limanowej(okolic) który wykonuje przystawki.Na aukcjach ma fotki c360 z maska niebieską.


Witam,
Opony to 14,9-28 radialne Stomilu jeszcze, przełożenie zwolnic to jest wolniejsze czyli 55 z na dużym kole. Przełożenie mostu Gaza 63 to 7,6. Felgi mam 18tki.
Odnośnie tego Pana co robi przystawki to kilkukrotnie dzwoniłem do niego i prosiłem o obliczenia jakie opony powinienem nabyć, niestety z drugiej strony nie było chęci współpracy i nie uzyskałem potrzebnych dla mnie informacji.

Pozdrawiam
Bango

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 04:13
  •  

#1560 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 14 kwiecień 2014 - 14:52

Przedni napęd do C-360 [połączone] zakładając średnicę opon z tyłu ze masz 127 i przód np takie jak u mnie BKT 12.5/80-18 to przystawka 41 zębów (zwolnice -półoś 12i koło zębate 55z c4011). a jeśli założysz opony 1200-18 od star66 gaz itp 106cm to przystawka 46 zębów. na 74 str są wzory i tam mozesz jeszcze sam pokombinować z innymi oponami.

Podobne tematy