Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przedni napęd do C-360 [połączone]


1693 odpowiedzi na ten temat

#1521 Share blyskawica1

blyskawica1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 03 marzec 2014 - 12:56

Przedni napęd do C-360 [połączone] mrokuuu ja nie obracam mostu bo nie jestem pewien cz go nie osłabię w końcu ile można na wstecznym jeździć nad trybem atakującym w moście od honkera jest kanał olejowy tryb z mechanizmu różnicowego rzucająca olej a on spływa za trybem atakującym a łożyskiem.
ja skracałem jedną stronę rurę wytaczałem z obudowy mechanizmu różnicowego obcinałem o 20 centymetrów i wsuwałem s powrotem półoś przecięta na to tuleja na gorąco i klin dla pewności.u mnie wał pójdzie z lewej strony miski to przystawki nie muszę mieć na środku gdzieś na af jest schemat w pdfie tylko nie mogę go odszukać .
kolega sylwek podał wzór ale ja nie mogę tego wyliczyć
wiosna się zbliża więc muszę postawić ciągnik na koła a ostatnio kiepsko idzie .
podaj adres to ci wyślę zdjęcia z prac bo na af nie mogę wstawić jakiś błąd.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 02:16
  •  

#1522 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 03 marzec 2014 - 15:36

Przedni napęd do C-360 [połączone] zaa wysokie masz te 14.9-28 nie wydaje mi sie by tył u Ciebie miał 130cm wysokości. Oblicz poprawnie wysokość bo coś mi się w to wierzyć nie chce. U mnie powtarzam są nowe 16.9-28(dokłądnie to 420/85r28) i jest w granicy 135cm wysokości (od piasty do podłoża x 2 i wychodzi nam wysokość prawie że dokładna), Znakomy ostatnio był swoim C360 i zmierzyłem mu kapcie to jakies 127cm miał na nich (opona nabita poand 1bar) więc mierz dokładnie. Co do wzorów to sa podane bezbłędnie, kolejność wykonywania obliczeń trzeba zachować. Ja jeszcze nie mam przystawki,nie moge się dodzwonić do kolesia co mi miał zrobić przystawkę i musze sam sie za to brać straciłem miesiąc czasu na czekanie.

#1523 Share annaklapoc1975

annaklapoc1975

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 15:36

Przedni napęd do C-360 [połączone] (0,920x20,7556x23) / (4,56x1,300) =439,188 / 5,928=74,087+3%=76,309 / 23=3,304. Mamy koło 32 zęby od Zetora. 32/23=1,391. 3,304/1,391=2,375x koło 19z=45,125. koła to 32 ,19 , 45 od Ursusa385 i Zetora lub 31, 20, 49. Mostów hipoidalnych nie powinno się przewracać ze względu na gorsze smarowanie łożysk. Przy takim odwróceniu powinno się zapewnić lepsze smarowanie aby gorsze nie doprowadziło do zatarcia łożysk umieszczonych powyżej osi środka mostu. Nie powinno się zaspawywać i zatykać odpowietrzników np. temperatura + 35 stopni na zewnątrz, ciągła praca przez 5 godzin, olej się podgrzewa jak woda w czajniku i wzrasta ciśnienie szukając ujścia.Wzory dotyczące Tarpana Honkera na stronie 66 (załączony pdf)i przykład obliczania przekładni dwustopniowej na stronie 65.

#1524 Share janusz72

janusz72

    Nowicjusz

  • Validating
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 16:35

Przedni napęd do C-360 [połączone] annaklapoc1975

Jestem niezmiernie uradowany, że mój pomysł ze wzorami jest przydatny

#1525 Share blyskawica1

blyskawica1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 03 marzec 2014 - 22:00

Przedni napęd do C-360 [połączone] sylwek masz rację 127 cm od środka mierzyłem

#1526 Share blyskawica1

blyskawica1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 03 marzec 2014 - 22:45

Przedni napęd do C-360 [połączone]
annaklapoc1975 dzięki za pomoc ja zaspawałem odpowietrznik i muszę tras wykonać nowy. dzięki za wyliczenia


#1527 Share mrokuuu

mrokuuu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 04 marzec 2014 - 01:30

Przedni napęd do C-360 [połączone] Zgadza się z tymi oponami, Ja mierzyłem, dzisiaj u siebie i na prawie nowych jest około 127cm a na drugim ciągniku mam już trochę zużyte i mają około 122 -124cm.
Email do mnie: daniel_mroczek85@o2.pl. Podeślij jak to u Ciebie wygląda. Ja próbuje dojść do ładu jak tą przystawkę poskładać, tak żeby była na dwóch wałkach ale widzę, że będzie z tym problem;/

#1528 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 04 marzec 2014 - 18:29

Przedni napęd do C-360 [połączone] Nooo w końcu ktoś zaczął brać pod uwagę wymiar fizyczny opony a nie na stronie producenta ;)

#1529 Share mrokuuu

mrokuuu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 06 marzec 2014 - 00:08

Przedni napęd do C-360 [połączone] Myślicie że 5% różnicy w prędkości liniowej przodu względem tyłu będzie ok? Przód 5% szybszy oczywiście.

#1530 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 06 marzec 2014 - 21:35

Przedni napęd do C-360 [połączone] 5 % to minimalnie za dużo moim zdaniem ale zawsze możesz ciśnieniem w oponie podregulować to wyprzedzenie. np tył podpompować a przód delikatie mniejsze ciśnienie i już masz trochę mniejsze wyprzedzenie. Lepiej by było 2-3% bo wtedy przodek nadmiernie nie kręci(dłuższa zywotność przednich gum). MTZ maja po 4-5% niektóre fabrycznie(obiło mi się o uszy ). Więc w sumie jak nie mozesz mniejszego wyprzedzenia dać to i takie styknie MOIM ZDANIEM ;) pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 02:16
  •  

#1531 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2014 - 21:42

Przedni napęd do C-360 [połączone] Co mu da zmiana ciśnienia przecież obwód sie nie zmieni

Jest koło mnie c 360 4x4 i na asfalcie widać jak drze opony

Na mtz niema co patrzeć bo tam przód załancza się automatycznie

#1532 Share mrokuuu

mrokuuu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 06 marzec 2014 - 22:03

Przedni napęd do C-360 [połączone] Ciśnieniem można skorygować jak najbardziej, ale spróbuję dobrać przełożenie tak, żeby różnica była mniejsza. Lepiej dokładniej niż później kombinować nie wiadomo co.

#1533 Share grzesiek88

grzesiek88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 308 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce i okolice
  • Zainteresowania:Rolnictwo i wszystko dookoła tego tematu:)

Napisany 07 marzec 2014 - 00:26

Przedni napęd do C-360 [połączone] witam kolegów majsterkowiczów! od niedawna zacząłem się interesowac dołożeniem przodka do ciągnika tylko że nie do c360 a do zetorka 4712 (taki jak 4718) i mam pierwsze podstawowe pytanie odnośnie skrzyni biegów bo jest raczej inna jak w 60 chociaż wygląda bardzo podobnie. jeśli ktoś zna ten temat to czy to jest skrzynia jak w c4011? bo 4011 widziałem na tablicy z przodkiem. jak kupowałem tryby do skrzyni to od 60 nie podpasowały tylko jakieś inne zetorowskie. ma kktoś może jakieś dane dotyczące przełożeń tylnego mostu w tym modelu? Wiem że 45 koni to może niewiele ale napęd na 4 koła w przypadku moich wiecznie podmokłych hektarów napewno sporo pomoże. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje i sugestie na temat takowej modyfikacji. pozdrawiam

#1534 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 07 marzec 2014 - 16:26

Przedni napęd do C-360 [połączone] otóż ciśnieniem regulujesz wysokość opony, jeśli o tym nie wiesz to jesteś w błędzie(logika daje sie we znaki) na nabitych mam od podłoża do piasty 67 a na niskim ciśnieniu 64 więc masz na całej oponie 6cm mniejsza srednicę. Nie wiem jak na 14.9 ale na 16.9 tak mam i jak do 0,8 bar obniżysz ciśnienie (takie zaleca się do orki np) to nie ma bata że opona nie będzie niższa...

Kolego grzesiek88 powiem Ci tak, ściągnij plecak policz dyferencjał jakie ma przełożenie, potem puść olej z zwolnicy i odkręć jej miskę tylnia, policz ile na kole w zwolnicy masz zębów i tak bedziesz wiedział przynajmniej na 100% bo nie wiadomo co tam masz powkładane do tego zetora. Mimo że znajdziesz odpowiedź na to jakie ma przełożenia w sieci to i tak nie bedzie to pewne bo ktoś np mógł już robić ciagnik i wrzucił cos innego do mostu. Nie wiem wydaje mi się że aż tak duzo roboty nie ma przy tym by to sprawdzić, jedynie przy plecaku ci może zejśc chwilkę dłużej bo pod sylikon nowy czyszczenie bedzie, zrobisz jak uważasz(ja zawsze myślalem że mam c360 a tu zwolnice i półosie od 4011 i już bym sie przejechał 4x4 jak bym nie wiedział)

#1535 Share mrokuuu

mrokuuu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 07 marzec 2014 - 18:45

Przedni napęd do C-360 [połączone] a w 4011 ile jest zebów na półosi i na kole zlolnicy? ja u siebie mam 11 i 56 - to jest chyba C-360 a ciągnik mam teoretycznie 4011:)

#1536 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 07 marzec 2014 - 20:51

Przedni napęd do C-360 [połączone] jaa mam 55 na półosi i 12 na (szybsze) a w nowszych już montowali 56 i 11 zębów... Dyferencjały w c360 były takie same (późniejsze wyja niemiłosiernie, u mnie chyba z tych pierwszych mostów bo dość cicho chodzi a + wygłuszenie to już całkiem cicho). :D

#1537 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2014 - 20:55

Przedni napęd do C-360 [połączone] Obniżenie ciśnienia to niby jak wpływa na zmianę obwodu opony (gdzie ci ubywa tych centymetrów z obwodu)

#1538 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 07 marzec 2014 - 21:15

Przedni napęd do C-360 [połączone] Pytasz poważnie czy jaja sobie robisz? ;) załóż do samochodu opony o 2 " większe i co się stanie? bedziesz jechal tak samo szybko ? nie, na tym samym biegu na tych samych obrotach silnika koło wykonuje tyle samo obrotów lecz odległość które wykona koło 2" większe będzie większa niz koło które jest niższe logika. tak samo jak puścisz powietrze to zmieni Ci sie średnica i zmieni sie obwód a koło pokona mniejszą odległość. dla przykłądu weź sobie z jednego koła puść powietrze a drugie dopompuj na max dopuszczalne ciśnienie i włącz blokadę mostu wyobraź sobie co się stanie.

#1539 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2014 - 21:23

Przedni napęd do C-360 [połączone] POMYŚL Opona będzie zdeformowana u podłoża przez co bedzie niżej ale obwodu nie ubedzie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 02:16
  •  

#1540 Share janusz72

janusz72

    Nowicjusz

  • Validating
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2014 - 07:27

Przedni napęd do C-360 [połączone] GoRAL1

No trochę nie nie możliwe jest aby działo sie to co piszesz . Predkość będzie zależna od rzeczywistego promienia statycznego i obrotów koła na minute lub sekundę jak wolisz.
Troche muszę mechaniki sił działajacych na traktor wyłożyć.


A wiec wiemy , że gdy ciągnik coś ciągnie nastepuje zawsze dociążenie tylnich opon przez co ich promień zmniejsza się o około 3% ( oczywiście przód sie odciąża a tam promień się wtedy zwiększa o 2 %) tak są projektowane ciągniki na świecie , że te zjawiska są ważne . Ciągniki ze sztywnym synchronicznym ( rozłączalnym przednim napędem) mogą meć tylko 1% wyprzedzenia ale tylko w jeżdzie po gruncie a nie po szosie . Dlatego tak ważne jest aby prawidłowe cisnienie w oponach było , wystepuje zakaz uzywania przedniego napedu na szosie oraz przy wiekszych prędkościach niż 15km/h itak dalej i tak dalej.

Są statyczne promienie, dynamiczne i odciążone
statyczny to wtedy gdy ciagnik stoi na kołach i ugiecie jest od własnej masy
dynamiczne gdy jedzie bez ciągiecie narzedzia


Zjawiska ugiecia podczas orki na rzykład sa na tyle złożone , że nie bedę tu was zamulał

Podobne tematy