Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przedni napęd do C-360 [połączone]


1693 odpowiedzi na ten temat

#1261 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2013 - 23:24

Przedni napęd do C-360 [połączone] Skoro wszystko w obliczeniach janusza jest ok to jak to ma się do podanych w katalogu danych? Tona różnicy...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 07:00
  •  

#1262 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 26 lipiec 2013 - 23:26

Przedni napęd do C-360 [połączone]

maxers - byłeś jedną z osób, które na tym forum promowały napędy od zetora a teraz nagle okazuje się, że twój/twojego sąsiada nie działa tak jak trzeba... To jest twoim zdaniem pomoc forumowiczom?


Nie mam do nikogo pretensji tylko do człowieka który wciska ludziom kit i bierze za to sporo pieniadze stąd chciałem uprzedzic wszystkich przed tym panem handlarzem .
Niewiedza w tym przypadku dzialała na moja niekorzysc (teraz jesli bym miał zakupic naped majac do wyboru zestaw na roburze badz na zetorze wybrałbym równiez zetora tyle iż wymagałbym aby w zestawie znajdował sie dodatkowo mech reduktora i nie byłoby wtedy takiego niuansu)

#1263 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2013 - 23:34

Przedni napęd do C-360 [połączone] Ok ale twój napęd nie działał prawidłowo a nic na ten temat nie wspominałeś. Podawałeś zetora jako doskonałą alternatywę dla samoróbek od handlarzy wiedząc, że można naciąć się na taką minę.

#1264 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 26 lipiec 2013 - 23:56

Przedni napęd do C-360 [połączone] Ruslan przesledz prosze moje wpisy na stronie 44 chyba pierwszy wspomniałem o zgrywalnosci na zestawie zetora ...
,(a zacząłem sie udzielac od strony 42) ;pozdro

#1265 Share janusz72

janusz72

    Nowicjusz

  • Validating
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2013 - 08:54

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Skoro wszystko w obliczeniach janusza jest ok to jak to ma się do podanych w katalogu danych? Tona różnicy...



Nie ma etyki w technice , producenci i ich handlarze to jedna wielka zła nacja która wykorzystuje niewiedzę i naiwność "Chłopów " którzy w wiekszości jeszcze myślą że co wydrukowane albo w telewizji powiedziana to szczera prawda , dalej jedyna słuszna.

Ale tylko sie cieszyć , że zasiałem ci wątpliwość i twoja duma i honor nie pozwoli ci na nie wyjaśnienie dla siebie samego tego aspektu .

Skoro nie odciaza tur tyłu ciągnika to po jakiego grzyba ludzie zakładaja przeciwagi (dodatkowy obciaznik na tył w ciagnikach wyposazonych w tur) ... :P



Widzę rozwojowego potencjalnego konstruktora ,
Prosta zasada wykładana w obliczaniu reakcji na podporach mówi , że jesli spodziewane siły reakcji bedą tylko pionowe to do obliczeń równać należy brać wszystkie skupione lub ( obciążenia liniowe) pionowe i stąd prostota obliczeń

Bardziej złozony przypadek jest wtedy gdy łyżka jest wpychana w towary ładowane ( wtedy są juz reakce na kołach nie tylko pionowe tylko złozone pod katem)

#1266 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 27 lipiec 2013 - 13:53

Przedni napęd do C-360 [połączone] należy tez zwrócić uwagę ma to że my teraz rozpatrujemy tylko przypadek gdy ciągnik stoi na płaszczyźnie poziomej, gdy obciązymy tur a ciągnik ustawimy na zboczu przodem w dół to przód przenosi jeszcze większe obciązenia, obciązenie osi przedniej rośnie wzraz ze wzrostem kąta nachylenia stoku....w takim przypadku os przednia jest napewno przeciązona...kolego rusłan masz rację kostrukcja tura to nie przypadek, musi on być tak zaprojemtowany aby jak najkorzystniej przenieśc podnoszony cięzar na kadub ciągnika...bezramowa żeliwna kopnstrukcja nie najlepiej znosi naprężenia rozciągające... ale co innego jest rozkład naprężen w ciągniku a co innego reakcja pod kołami...widziałem osobiście rozerwanych kilka dużych zetorów, pękały w miejscu gdzie przykręcona jest przystawka...pękały dlatego że były w nich zamontowane leśne wciągarki, daleko wysunięta do tyłu wierzyczka powodowała szybką utratę stateczności pionowej(ciągnik już z małym ładunkiem stawał na tylnych kołach)aby to ograniczyć i zwiekszyć siłe uciągu własciciel zamontował w ciągniku duży i ciężki pług lesny, poprawiono uciąg wyeliminowano utratę stateczności ale kilka miesięcy i ciągnik pękał...po kolejnej wymianie poprosił o radę, założyliśmy wzdłuż całego ciągnika dwie długie śruby którymi ciągnik został skręcony i teraz już 2 lata jeździ i nic nie pęka..podobne rozwiązanie zauważyłem że stosuje czeska firma produkująca leśne kolejki linowe Larix, aby ciągnik mogł przewieźć zaczepioną z tyłu na podnośniku ważącą ok 4 tony kolejkę a z przodu na TUZ-ie wózek zrywkowy i zasobnik lin jest dodatkowo skręcony dwoma śrubami...w sumie tu dobra rada jesli ktoś montuje w swojej 60-tce tuz własnej konstrukcji napewno nie zaszkodzi skręcic cały ciągnik...tur ma rame która w odpowiedni sposób rozłoży naprężenia ale tuz to co innego...

#1267 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2013 - 14:05

Przedni napęd do C-360 [połączone] janekkzg - sprawdziłem jeszcze raz tego robura. Wał jest pod kątem tylko w pionie. Wyjście z reduktora jest na wprost gruszki napędu.

#1268 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 27 lipiec 2013 - 16:51

Przedni napęd do C-360 [połączone] czyli jest prawidłowo...aha mam pytanie w jaki sposób są skracane półosie? wyciety kawałek i spawanie czy może napawane i dłutowane? kolejne pytanie dotyczy koła zębatego przystawki rozumiem że jest ono wykonane na zamowienie i w jaki sposób jest przeprowadzona obróbka cieplna tego koła...jeśli wszytko jest tak jak trzeba to przy małoseryjnej produkcji to koło będzie bardzo drogie wiec jeśli ktoś za przystawkę liczy sobie ok 2 tys. zł to wg mnie nie jest to wygórowana cena..

#1269 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 27 lipiec 2013 - 22:00

Przedni napęd do C-360 [połączone] nie ma sie czym przejmowac most uaza spokojnie utrzyma obiciązenie przodu ,kwestia prawej polosi która jest dłuższa i dzialaja na nia siły skrecajace ,poza tym spokojnie obciazenie wytrzyma(na tylne mosty i 2t nie robia wiekszego problemu gdyz polosie sa odciazone ,to nie zukowskie .)
ktos chce niech mąci zestawy na roburze za 8k dla mnie gra nie warta swieczki za 13-14k kupi sie całego zetora 4x4 pozdro


janekkzg a bez ingerencji w skrzynie chcac zamontowac naped od tego zetora starszy typ o ile mniej musiałby miec tryb w przystawce aby przod zgrywał sie z tyłem?

Edytowany przez maxers, 28 lipiec 2013 - 10:16.


#1270 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 lipiec 2013 - 09:50

Przedni napęd do C-360 [połączone] maxers - piszesz, że most spokojnie wytrzyma a w następnym zdaniu sugerujesz, że dłuższa półoś może się ukręcić. Czyli podsumowując - istnieje niebezpieczeństwo, że jednak nie wytrzyma. Ciągnik ma jeździć pod obciążeniem a nie stać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 07:00
  •  

#1271 Share janusz72

janusz72

    Nowicjusz

  • Validating
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 lipiec 2013 - 16:40

Przedni napęd do C-360 [połączone] Ja bym stwierdził , ze ta krótsza jest słabsza ponieważ ma mniejszy kąt skrecenia pod obciążeniem i mniej znosi udary skretne.

Panowie most UAZA jeśli bedzie obciążony nie wiecej niż 1500 kg na oś nic mu nie bedzie .
Widziałem oberwane mosty orygialne , zetora ciżka wersja jak i od 1614 .
Ruska stal to jest stal , dobrze , że jeszcze w latach świetności UAZA nie produkowali je chińczycy bo kleska by była..
Obecne uazy rosyjskie to nie to samo co kiedyś ( teraz cienizna i wiecej zgrzewancyh elementów niz kutych itd

Edytowany przez KRISTOFORn, 05 sierpień 2013 - 23:11.
Cytowanie poprzedniego posta


#1272 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 30 lipiec 2013 - 20:53

Przedni napęd do C-360 [połączone]

maxers - piszesz, że most spokojnie wytrzyma a w następnym zdaniu sugerujesz, że dłuższa półoś może się ukręcić. Czyli podsumowując - istnieje niebezpieczeństwo, że jednak nie wytrzyma. Ciągnik ma jeździć pod obciążeniem a nie stać.

chodziło mi o samo obciazenie tego mostu bez jego załączenia.
A co do ukrecania polosi to ja wiadomo najgorzej one dostaja po d.. przy skrecie i cofaniu.(bardziej dziala dociazanie)
natomiast która narazana jest bardziej na uszkodzenia wg mnie dłuższa,choc moge sie mylic (sugeruje sie dwoma przypadkami tegoz mostu w którym
własnie uszkodzoniu uległy własnie te dłuzsze) fakt mosty w nienajlepszym stanie wiec inne czynniki mogły przyczynic sie do ich szybszego zuzycia.

#1273 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 sierpień 2013 - 08:56

Przedni napęd do C-360 [połączone] maxers - zobacz sobie po ile chodzą zetory z przednim napędem a później rzucaj kwotami. Twoje 13-14 tys to brednie. Popatrz tutaj:
http://allegro.pl/ze...3426054389.html
To jest jeden z tańszych a zdarzają się egzemplarze za ponad 40 000 zł.

Edytowany przez Ruslan, 02 sierpień 2013 - 08:57.


#1274 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 02 sierpień 2013 - 15:23

Przedni napęd do C-360 [połączone] Ruslan nie osłabiaj mnie powiedz z czym takowy 5245 jest droższy od innych zetorów 4 cylindrówek ...
Jesli robiłes takowym zetorem (5211 -5245 dobrze wiesz ze mocowo gorzej wypada od 60tki ,kwestia wagi),bo cóż po uciagu skoro brak siły) 4skib nie pociagnie chyba ze na piachu badz lubisz bawic sie a nie robic
3 cylindrowy zetor to nieporozumnienie tym bardziej w 4x4 ,jak dla mnie 5245 za te cene to niewypał .(znajomy ma czesto u mnie robimy to cały czas nasmiewałem sie z niego dopuki nie wymienił za silnik od 7711 )
Co do tych 40tys to moga byc i droższe ,wywalic cene to nie wszystko (chyba ze znajdzie sie naprawde jakis napaleniec badz frajer) a sprzedac jego to drugie ...
za 14-15 kupi sie zetora 4x4 do roboty ale napewno bardziej opłacalne niz dac 9tys za sam most z przystawka od robura .

Edytowany przez maxers, 02 sierpień 2013 - 15:26.


#1275 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 sierpień 2013 - 17:52

Przedni napęd do C-360 [połączone] Gdzie się kupi? Daj namiary to sam kupię ze trzy sztuki.... No chyba, że chodzi o zwłoki z zatartym silnikiem. Urwałeś się z choinki z tymi cenami i opiniami, że jakikolwiek zetor jest gorszy od C360.

Edytowany przez Ruslan, 02 sierpień 2013 - 17:54.


#1276 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 04 sierpień 2013 - 05:41

Przedni napęd do C-360 [połączone] Jak dla mnie lepsza zwłoka z zatartym silnikiem niz sam most z kawałkiem blachy za 2/3 ceny zwłoki>(jest w tym przypadku cały ciagnik a nie 1/4 kawałka jego do tego kombinowana,bo w razie jakiejkolwiek awarii słono bulisz bo nie ma do tego czesci)
A tak po za tym to i za 30tys mozesz kupic pieknie wymalowanego z zewnatrz a w srodku wrak...

Edytowany przez KRISTOFORn, 05 sierpień 2013 - 23:14.
Cytowanie poprzedniego posta


#1277 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2013 - 08:00

Przedni napęd do C-360 [połączone] Zwłoki z zatartym silnikiem (pewnie jeszcze z łysymi oponami i puszczający olej każdą możliwą dziurą) to nie jest cały ciągnik. To jest skarbonka, do której trzeba dołożyć kolejnych kilka tysięcy złotych i poświęcić kupę czasu, żeby w ogóle zaczęła pracować.
Tak jak piszesz - i za 30 tysięcy można trafić na padlinę, dlatego właśnie ludzie dokładają do swoich, w miarę utrzymanych 60-tek przednie napędy bo wiedzą, że można władować się na niezłą minę. Co do części do dorabianych napędów to wcale nie jest tak źle. Trzeba mieć tylko łeb na karku i odpowiedznie kontakty :)

Edytowany przez Ruslan, 04 sierpień 2013 - 08:07.


#1278 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 04 sierpień 2013 - 08:11

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Zwłoki z zatartym silnikiem (pewnie jeszcze z łysymi oponami i puszczający olej każdą możliwą dziurą) to nie jest cały ciągnik. To jest skarbonka, do której trzeba dołożyć kolejnych kilka tysięcy złotych i poświęcić kupę czasu, żeby w ogóle zaczęła pracować. Masz w ogóle pojęcie ile kosztuje remont kapitalny silnika?

Silnik to akurat najmniejszy problem,(mam nadzieje ze nie mowisz o takich kapitalnych remontach co robia niektórzy lepiąc i malując je.(silniki na wymiane :)))
...
Tytuł tematu dotyczy jednak troszke czegos innego ,wiec trzymajmy sie jego .

Edytowany przez maxers, 04 sierpień 2013 - 08:15.


#1279 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 05 sierpień 2013 - 09:17

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Ruslan nie osłabiaj mnie powiedz z czym takowy 5245 jest droższy od innych zetorów 4 cylindrówek ...
Jesli robiłes takowym zetorem (5211 -5245 dobrze wiesz ze mocowo gorzej wypada od 60tki ,kwestia wagi),bo cóż po uciagu skoro brak siły) 4skib nie pociagnie chyba ze na piachu badz lubisz bawic sie a nie robic
3 cylindrowy zetor to nieporozumnienie tym bardziej w 4x4 ,jak dla mnie 5245 za te cene to niewypał .(znajomy ma czesto u mnie robimy to cały czas nasmiewałem sie z niego dopuki nie wymienił za silnik od 7711 )
Co do tych 40tys to moga byc i droższe ,wywalic cene to nie wszystko (chyba ze znajdzie sie naprawde jakis napaleniec badz frajer) a sprzedac jego to drugie ...
za 14-15 kupi sie zetora 4x4 do roboty ale napewno bardziej opłacalne niz dac 9tys za sam most z przystawka od robura .

Zetorowi 5211 katalogowo brakuje 1KM i momentu ma mniej, a w praktyce jest inaczej. Mój do remontu "góry" przejechał ok.14tys. mtg, sprzegło "padło"{ przy prawie 20tys.. Ile remontów trzeba c-360" Dlatego zetor jest drogi w zakupie, a pługi 4 mogą ciągac oba ciągniki, tyle że podorywkowe. Silnik z moselu 7711 możesz porównywac z silnikem z osiemdziesiątki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 07:00
  •  

#1280 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 05 sierpień 2013 - 15:53

Przedni napęd do C-360 [połączone] Zogrzyk2 nie miałem zamiaru porownywac który gorszy a który lepszy bo temat rzeka ,ale dziwi mnie fakt dlaczego 5245 tak trzymaja cene w porownaniu do innych zetorow 4 cylindrowych.

Podobne tematy