X

Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przedni napęd do C-360 [połączone]


1693 odpowiedzi na ten temat

#1161 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 czerwiec 2013 - 22:11

Przedni napęd do C-360 [połączone] Cena z podanego ogłoszenia dotyczy tylko skróconej ośki od Robura więc nie napalajcie się panowie. Możecie sprawdzić dzwoniąc do sprzedawcy. Zresztą nie wydaje wam się to dziwne, że na allegro sama ośka stoi za 2600 zł a tu ktoś sprzedaje kompletny napęd za niewiele więcej? @uglibugli - piszesz, że 'tyle to powinno kosztować" a chyba nie policzyłeś jakie są koszty samych materiałów. Same opony od MTZ (nowe 20-calowe) kosztują około 1500 zł za komplet a gdzie koszt osi, przystawki, robocizny...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 11:14
  •  

#1162 Share uglibugli

uglibugli

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 348 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 czerwiec 2013 - 22:26

Przedni napęd do C-360 [połączone] no może z 3 krotnym zarobkiem przegiąłem bo fakt faktem ze może aż taki nie jest ale nie ukrywajmy za zrobienie napędu biorą połowe ceny ;) zreszta wcale się nie dziwię bo w końcu robią to w celach zarobkowych tylko irytuje mnie ta wielka tajemnica bo nie ukrywajmy ale kto ma kupić to kupi a kto ma zrobić to będzie tak długo kombinował ze zrobi ;) zastanawia mnie jeszcze jedno czy przy zakupie napędu to trzeba jakiś cyrograf podpisać ze nie wolno żadej informacji udzielać na temat zębatki itp???

#1163 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 16 czerwiec 2013 - 22:36

Przedni napęd do C-360 [połączone]

no cena jest ok bo tyle to powinno kosztować a nie mają przebicie prawie 3 krotne tylko ze ja osobiście nie jestem zwolennikiem mostu od robura bo jak mi się coś przy nim spieprzy to będę miał dosyć duży problem ;( Zastanawia mnie tylko jedno jak oni dobierają na roburze prędkość bo koła mają od mtz i przystawkę na jednym kole a według wzoru który jest na forum to wychodzi ze przystawka musi mieć 60 zębów a to już jest na pewno nierealne i coraz bardziej mam zastrzeżenia co do tego wzoru ;(

Zastanawia mnie jedno bo czytałem ze do przystawki na 51 zębów trzeba rozpiłować obudowę skrzyni czyli tak jak pisał @Ruslan ze robur ma wiecej zębów oczywiście nie zdradził ile to jakim sposobem ona wogóle tam weszła ???

Tez tak mnie sie wydaje . Skoro montuja i trybku 51z i to chodzi to widocznie musi byc w miare zgrane .
Co do rozpiłowania to tak ,ale to bardziej chodzi o fazowanie kantów ,pozostałosci odlewu aby trybko weszło i nie opierało sie o fabryczny odlew ,(nie ze od razu trzeba iles tam zeliwa zeszlifowac ) B)
chyba ze w przypadku Ruslana skoro twierdzi ze ma x wiecej zebów w swej przystawce niz 51. :P

łee to lipa skoro krzyczy za sam most 3,3tys (widac ze kolejny chwyt marketningowy aby klientów nałapac ,bo w opisie ogłoszenia wyraznie pisze ze chodzi o komplet i co w jego skład wchodzi ,no ale ludzie różni bywaja)
A co do samych opon to te na których sprzedaje raczej w ciagniku srednio sprawdza sie ze wgledu na protektor (zreszta widac ze to od auta a nie MTZa ) no ale co kto woli .Jak juz wczesniej wspomiałem w tej cenie kupi sie spokojnie zestaw przedniego napedu od zetora wiec jaki sens brac cos kombinowanego w podobnych pieniadzach. :rolleyes:

uglibugli masz 100% racje szkoda ze panowie sprzedawcy nie ida podobnym tokiem myslenia .
Jak widzie poprzerabiane 60tki z napedami przednimi od samochodow po 20-25tys to troche smiac mi chce sie ,w tych pieniadzach to juz znajdzie sie Zetora 4x4 z orygialnym ciezkim napedem ,lepszym podnosnikiem i wieksza kabina ...a nie jakis zmoty ...
Na miejscu Panów konstruktorów którzy wykonuja zarobkowo zestawy przednich napedów do 60tek poszedł bym na ilosc przy czym puszczajac je taniej,(napewno było by wieksze grono zainteresowanych kupnem niz grzebaniem na własna reke ) niż sprzedawac bo wygórowanej cenie i małej ilosc ,bo jakos nie wierze aby był taki popyt na zestawy przerabiane do których bedzie problem z naprawa w razie powazniejszej awarii itp .dajac za równowartosc całego ciagnika ...(skoro most koszt ok 3tys przystawka z kolami drugie 3tys to 6tys a nie 8 chyba ze pod zły wzor podstawiam :D )
Ale to tylko moje skromne zdanie. :lol:

Edytowany przez maxers, 16 czerwiec 2013 - 22:59.


#1164 Share uglibugli

uglibugli

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 348 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 czerwiec 2013 - 23:04

Przedni napęd do C-360 [połączone] No ale najgorszę w tym wszystkim jest to ze temat ma 58 stron i nigdzie nie ma rzeczowych informacji tylko same gdybania bo nikt nie napisze mi jakie koła i jakie koło zębate muszę zastosować do mostu od stara ...

#1165 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 16 czerwiec 2013 - 23:32

Przedni napęd do C-360 [połączone] Chetnie bym tobie kolego odpowiedział ,gdybym dokładnie wiedział ,bo domysły i gdybania to raczej za duzo tobie tu nie pomoga .
Wiec pozostaje dobroduszność któregos z panów sprzedawców albo grzebanie na chybił trafił i metoda prob błedów . B)
Przy moscie stara 660 nie zapominaj ze panowie dali na tył wyzsze oponki ( 16,9-28) wiec od nich za duzo tez nie sciagniesz.
Mi pozostaje most od uaza badz innej podobnej terenówki bo nie chce wywalac wiekszych pieniedzy na cos kombinowanego (chyba ze trafi sie oryginalny przodek od zetora wtedy byłbym sklonny przeznaczyc na to wieksza kwote ) :)

Edytowany przez maxers, 16 czerwiec 2013 - 23:37.


#1166 Share traktor_4x4

traktor_4x4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 czerwiec 2013 - 07:27

Przedni napęd do C-360 [połączone] Przeczytałem pobieżnie wszystkie wypowiedzi i co pamiętam odpiszę most od ziła ostatnio proponował mi pan gdzieś z lubelskiego ma podobno dostęp do nowych mostów nie wiem na ile to prawda ale mogę na e-mail udostępnić ten nr tel. , proponował cenę 2000 do negocjacji jeżeli jest to nowe to napewno warta te pieniądze , szczegółowe pytania jaki most jakie koła itp. proszę na e-mail bo jak już pisałem dużo czynników działa na prawidłowość działania napędu i do sprawy należy podejść indywidualnie,

Widziałem wypowiedzi co do ceny i producentów, tak ja to robię po to żeby zarobić to nie jest tajemnica i nic złego w tym nie widzę tak jak piekarz piecze chleb też żeby zarobić, moja cena 4300 za cały zestaw z nowymi felgami wydaje mi się wcale nie wygórowana, most z przystosowaniem (oś spawanie cięcie felgi) wychodzi 2000 przystawka 1500 wał 200 i nie wiele zostaje na robociznę zarabia się na częściach które uda się kupić hurtowo taniej ale trzeba znów zamrozić 30-50 tysięcy zł i to jest coś za coś ,

Jeżeli ktoś chce opublikować tutaj moją prywatną odpowiedz na e-mail nie ma problemu ja nie mam nic przeciwko.

#1167 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 czerwiec 2013 - 07:46

Przedni napęd do C-360 [połączone] @uglibugli -
1. ja nie podpisywałem żadnego cyrografu, zostałem o to poproszony i nie widzę przyczyn dla których miałbym nie dotrzymać słowa. Podejrzewam, że chodzi tu o nie ułatwianie życia konkurencji (takiej, która coś tam robi ale nie do końca wie jak).
2. konstruktorzy nie muszą opuszczać cen bo w aktualnych pieniądzach spokojnie sprzedadzą praktycznie każdą ilość. Przy okazji ostatniej przepychanki na forum kontaktowałem się z gościem z Agromechaniki i dowiedziałem się, że w tym roku sprzedał 7 mostów od ziła i ma zamówienia na kolejne 4. Zresztą sam na skrzynkę czekałem w zeszłym roku prawie miesiąc czasu bo takie było obłożenie.

Cytat z wypowiedzi kolegi traktor_4x4 sprzed dwóch stron:
"KOLEGO ZAŚLEPIA CIĘ CHĘĆ ZYSKU I MYŚLISZ TYLKO O PIENIĄDZACH KTÓRYCH PRZEZE MNIE NIE ZAROBISZ , PIENIĄDZE W ŻYCIU TO NIE WSZYSTKO, PRZEJRZYJ NA OCZY I POSTARAJ SIĘ KOMUŚ POMÓDZ BO TU SĄ LUDZIE KTÓRZY CHCĄ ZAŁOŻYĆ CAŁY NAPĘD W CENIE TWOJEJ PRZYSTAWKI WĄTPLIWEJ JAKOŚCI .
zAPRASZAM CIĘ BARDZO DO NAS W GÓRY CHĘTNIE CIĘ TU NAUCZYMY CO TO JEST UCZCIWOŚĆ ."


A teraz nagle twoja chęć zarobku nie jest niczym złym? Coś tu pachnie obłudą...
Poza tym zapomniałeś, że twoje ceny dotyczą mostu od uaza, który jest dużo tańszy niż robur. I pewnie opon też nie dajesz?

Lepiej nie prowokuj do kłótni,a jak chcesz się spierać to na PW.

Edytowany przez KRISTOFORn, 17 czerwiec 2013 - 08:54.


#1168 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 17 czerwiec 2013 - 15:17

Przedni napęd do C-360 [połączone] Pan z Przasnysza ma napedy ciezkie od zetora ,swieza dostawa tez po 8tysi ^^

http://allegro.pl/pr...3332969287.html

Edytowany przez maxers, 17 czerwiec 2013 - 18:30.


#1169 Share joasiek03

joasiek03

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2013 - 20:25

Przedni napęd do C-360 [połączone] WITAM. Prześledziłem 58 stron tematu i dalej mam problem z przednim napędem. Nabyłem już przedni most, skróciłem i chyba zrezygnuję z montażu napędu od robura. Mam duży problem z przystawką i kazdy z "fachowców" ktorzy zajmują się produkcją takich przystawek krzyczy sobie naprawdę kolosalne pieniądze. Czy mozliwe jest zastosowanie przystawki jednotrybowej o 63 zębach? Rozebrałem taką przytawkę u jednego gościa ma on ją założoną w c360, most robur o przełożeniu 5,8333 i opony z przodu 11,2x20. Twierdzi że bardzo dobrze sie mu to zgrywa

#1170 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 11:42

Przedni napęd do C-360 [połączone] Witam wszystkich....pobieżnie przeczytałem kilka stron tego forum i wszystkich którzy myślą że kupując most zetorowski przy modernizacji c 360 zaoszczędzą sobie sporo czasu i pieniędzy pragnę ostrzec. jakiś czas temu na aukcji internetowej znajomy kupił most zetora który według zapewnien sprzedawcy pasuje do c 360, znajomy przywiózł kompletny napęd wszystko poprzykręcał i okazało sie że został nabity w butelkę ponieważ po załączeniu przedniego napędu okazało się że przód kręci się za wolno. analizując układ przeniesienia napędu wywnioskowaliśmy ze aby wszystko się zgrywało(bez zmian w reduktorze) należy z przodu założyć koła większe niż z tyłu (co wydawało nam się zupełnym absurdem) lub zmiejszyć przełożenie na przystawce. niestety jednak zmiejszenie przełożenia wymagałoby zastosowania koła o dużo mniejszej liczbie zębów niż 51. odległość osi miedzy kołami byłaby zbyt duża co wymagało wprowadzenia dodatkowego koła które pośredniczyłoby w przeniesieniu napędu niestety dodatkowe koło zmieni kierunek obrotu więc aby zachować zadany kierunek obrotu należałoby wprowadzić dodatkowe dwa koła zębate i ten pomysł wydał nam się absurdalny. ostatecznie zdecydowaliśmy się na demontaż skrzyni biegów i modernizację reduktora, został założony reduktor z zetora niestety wymienić należało tekze wałek głowny skrzyni biegów. Dzięki tej modernizacji ciągnik może pracować z przednim napędem zarówno na biegach szosowych jak i terenowych. Dodatkowo pragnę zauważyć ze po wszystkim należało jeszcze zastosowac koła o wiekszym promieniu niz te które były oryginalnie założone na tej osi wynika to z tego ze całkowite przełozenie tylnego mostu w zetorze jest większe niz w c 360.
Sam od jakiegos czasu zastanawiam sie nad załozeniem do swojego ciągnika przedniego napedu i wydaje mie sie ze najbardziej sensownym wyjsciem jest most z robura ze wzgledu na swoja wytrzymałosc ale niestety uwazam ze cena jest troche wygorowana jezeli ktos potrzebuje pomocy prosze pisac chetnie pomoge a jesli ktos ma do sprzedania most z robura za rozsądne pieniądze proszę pisać janekkzg@wp.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 11:14
  •  

#1171 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 11:57

Przedni napęd do C-360 [połączone] kolego Janekkzg zakupiony przez was naped był cieżki czy lekki ?
Co do lekkiego napedu (czyli od 55xx-57xx) do 60tki nie pasuje p&p jak to zapewniaja sprzedawcy (wiadomo im zalezy na sprzedazy..) ale kilka stron ja opisywałem ten przypadek (sam montowałem naped lekki od zetora do 60) zreszta jeszcze jedna osoba równiez temat przerabiała .
Aby w 60tce przod min szybciej niz tył trzeba było zamienic tryb w przystawce z 51 na 49z oraz przednie opony z 8,3-24 na 9,5-24

Edytowany przez maxers, 30 czerwiec 2013 - 12:00.


#1172 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 13:07

Przedni napęd do C-360 [połączone] czytajac wcześniejsze wpisy na forum zauważyłem ze toczył się spor o liczbę zębów w przystawce wydaje mi się ze pewnie obaj panowie mieli racje ale tylko częściowo i poprostu źle sie zrozumieli może uda mi się to wytłumaczyć. jeden z panów pewnie założył że tez drugi zrobi koło przy tej samej średnicy ale o większej liczbie zębow-bez zmniany modułu jest to niemożliwe. ale ten drugi pan robi koło zębate o danym module ale wiekszej srednicy wiec zwieksza się tez odległość a z przekładnią faktycznie nic sie nie dzieje.
Dodatkowo pragnę zauważyć że :
maduł zęba można obliczyć znając liczbę zębow dwóch wspólpracujących kół oraz odległość osi między nimi więc jeśli zmierzymy odległość miedzy osiami w skrzyni biegów policzymy zeby w jednej parze współpracujących kół to w łatwy sposób obliczymy moduł.
I teraz aby wykonać koło zębate o danej liczbie zębów np. 61 można to zrobic należy jednak pamiętać że srdnica tego koła będzie większa i dodatkowo zwiększy się odległość osi więc aby zamontować takie koło w oryginalnej zetorowskiej przystawce (o ile się zmieści) i zachować prawidłową odległość osi należy zastosować odpowiednią podkładkę dystansową. w razie jakichkolwiek pytań prosdze pisać chętnie pomoge i podam wzór aby obliczyć moduł lub średnice koła dla wybranej liczby zębow i modułu

to był taki stary most ani cięzki ani lekki choć wydaje mi się ze one wszystkie mają w przybliżeniu te podobne przełożenia gdzieś mam zapisane przełożenie lekkiego mostu i tego z tego starego zetora wiec jak poszukam to podam
wydaje mi się ze zmiana opon i koła w przystawce nie pomoże zbyt wiele

kolego Janekkzg zakupiony przez was naped był cieżki czy lekki ?
Co do lekkiego napedu (czyli od 55xx-57xx) do 60tki nie pasuje p&p jak to zapewniaja sprzedawcy (wiadomo im zalezy na sprzedazy..) ale kilka stron ja opisywałem ten przypadek (sam montowałem naped lekki od zetora do 60) zreszta jeszcze jedna osoba równiez temat przerabiała .
Aby w 60tce przod min szybciej niz tył trzeba było zamienic tryb w przystawce z 51 na 49z oraz przednie opony z 8,3-24 na 9,5-24


przełożenie tego mostu wynosi 9.428, most tego zetora ma dwustopniowa przekładnię głowną pierwszy stopnień to przekładnia o kołach walcowych drugi to stożkowa przekładnia główna
jesli założymy koło zebate o 49 zebach to przełozenie na przystawce wyniesie 49/23=2,13 w zetorze jest 1,76 wiec całkowite przełozenie(na przod) na biegu bezposrednim wyniesie 20.08 podczas gdy w tyle mamy 20,755 biorac pod uwage powyzsze przełozenia i zakładając(teoretycznie) ze promień kola tylnego wynosi 0,635m mozna obliczyć ze aby przod idealnie zgrywał sie z tylem srednica przednich kol musi wynosic 1.22m wiec jesli most lekki ma podobne przełozenie do tego ktory analizujemy to kola 9,5 -24 beda za małe bo załozylismy ze tylne mają 1.27m no chyba ze gdzies popełnilem bląd jesli tak to prosze o wskazanie bledu

zna ktos moze przelozenie mostu z robura ???prosze o sprawdzoną informację tj liczbe zebow kola talerzowego i wałka atakujacego. dodatkowo zaznaczam ze wszelkie zamieszczone przeze mnie dane są sprawdzone mam nadzieje ze nie popełnilem bledu jesli jednak ktos znajdzie pomylke prosze pisac

#1173 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 13:30

Przedni napęd do C-360 [połączone] piszac lekki most zetora czyli taki który jest bez zwolnic .
U mojego znajomego jest taki

Dodany obrazek

#1174 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 15:32

Przedni napęd do C-360 [połączone] dokłądnie taki ale to nie jest lekki most most lekki ma zwolnice w kołach o osiach stałych a cięzki ma zwolnice planetarne ten most na zdjęciu ma przełozenie 9,428

#1175 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 18:10

Przedni napęd do C-360 [połączone] zapewne rozchodzi sie o naped od 5045-5245 i ciezki do 60xx-77xx
A to 5245 miał równiez zwolnice w kolach (zwrotnicach) ? bowiem nie widze zeby tam było miejce na nie /.

#1176 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 22:03

Przedni napęd do C-360 [połączone] tak miał zwolnice ich przełozenie wynosiło niewiele ponad 2 ...w katalogu czesci zamiennych zetor sa przedstawione rysunki obu mostow ale nie jest to typowy schemat więc trochę cięzko się domyślić jak to działa ksiązka do c 360 jest duzo lepiej rozrysowana jakby zetor miał podobna nie byloby zapewne tego forum, w książce do zetora brakuje przejrzystego schematu układu przeniesienia napędu, wystarczy to na rysować opisać i kazdy bedzie wiedział co i jak zrobić zeby przerobić reduktor na zetorowski, pamiętajcie jednak że przełożenia w moście od zetora są nieo inne niż w c 360

#1177 Share maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 30 czerwiec 2013 - 22:46

Przedni napęd do C-360 [połączone] Robilo sie troche przy 5245 ale do mostu przedniego i skrzyni jakos nie było potrzebny,równiez jestem ciekaw na jakiej zasadzie jest z przodu zwolnica bo tył to wiadoma sprawa.
Janekkzg jak cofniesz sie na ok strone 42-43 tam było podane ze kolega bos124 równiez załozył (zreszta rozmawiałem z nim kiedys)on równiez brał od goscia z pod Gniezna ten zestaw przedniego napedu i mówił ze obroty sa ok przy trybie 49 i kolach 9,5-24. (jesli byłoby za wolno to zawsze jest opcja załozyc wieksze gumy czyli np 11.2-24)podejrzewam ze ten w linku własnie takowe posiada(dosc wysokie)
http://tablica.pl/of...html#1ab193978b

Edytowany przez maxers, 30 czerwiec 2013 - 23:28.


#1178 Share Ruslan

Ruslan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2013 - 12:37

Przedni napęd do C-360 [połączone] Kolego janekkzg - moja przystawka nie wymaga żadnej dodatkowej podkładki dystansowej bo obudowa została wykonana od podstaw a nie zaadaptowana z zetora. Odległość osi zębatki od brzegu (a co za tym idzie wysunięcie koła z przystawki) jest dobrana tak żeby koła zazębiały się prawidłowo. Nie jest to żadna wielka filozofia więc nie wiem czego miałbym nie zrozumieć.

W temacie przygód Twojego znajomego z mostem od zetora - w końcu jakiś rozsądny głos w tej sprawie. Niestety jest wiele osób, nie tylko na tym forum, które bezmyślnie wypisują, że jest to najlepsze rozwiązanie do C360 bo wystarczy tylko założyć i jazda. W rzeczywistości można naciąć się tak jak Twój znajomy i wpakować się w duże koszty. O tym jednak nikt nie pisze bo osoby wypowiadające się najczęściej nie widziały na oczy żadnego napędu, nie mówiąc już o montażu.

#1179 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 01 lipiec 2013 - 15:05

Przedni napęd do C-360 [połączone] kolego Rusłan ja rozumiem ze jeśli ktoś ma dostęp do maszyn to bez problemu zrobi przystawkę tak aby bez żadnej podkładki zachować odpowiednią odległość osi z zachowaniem prawidłowego luzu miedzyzębnego, a jesli ktoś chce założyć przystawkę z zetora (idąc na łatwizne) to musi założyc odpowiedniej grugości podkładkę dystansową a to dlatego że koło przystawki w zetorze współpracuje z kołem co ma 32 zęby a w c 360 to koło ma 38 zębów moduły kół są takie same więc koło które ma 38 zębów jest większe od tego co ma 32 zęby i aby przystawka mogła z nim współpracować należy wysunąc przystawkę zwiększając odległość pomiędzy osią dolnego wałka reduktora i osią wałka przystawki...a jesli chodzi o znajomego to historia skończyła się nieźle musiał tylko do swojej skrzyni zamontować reduktor z zetora koszt nowych części to 1500 zł z tym że wałek głowny skrzyni biegów też trzeba wymienić nie wiem ile kosztuje bo znajomy już go miał.
dzieki temu ciągnik może pracować na biegach terenowych...aha dodam że wymienialiśmy zwolnice z tyłu bo on miał te szybsze i nawet po wymianie reduktora przód kręcił się za wolno, teraz są zwolnice z c 360

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd do C-360 [połączone] Dzisiaj, 11:14
  •  

#1180 Share janekkzg

janekkzg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 01 lipiec 2013 - 15:47

Przedni napęd do C-360 [połączone] kolego maxers ja nie twierdzę że jemu się to nie zgrywa ja wiem że nam to by nie wystarczyło, tak naprawdę to przed zakupem czegokolwiek radzę każdemu pozdejmować obudowy ze zwolnic i skrzyni i sprawdzić czy ciągnik który macie nie jest czasem jakimś zlepkiem kilku ciągników, to dużo nie kosztuje a każdy zaoszczedzi sobie nerwów kosztów i zbędnych pretensji w zyciu spotkałem się z wieloma dziwactwami więc jeśli nie jesteś pewien pochodzenia ciągnika sprawdz liczbę zębów na zwolnicy wystarczy policzyć duże koło suma zębów obu kół wynosi 67 więc jeśli ktoś na dużym ma 55 to na małym jest 12 a jeśli 56 to na małym(polos)jest 11 być może ktoś ma zwolnice z zetora tam też może być inaczej. dodam że spotkałem się z sytuacją w której ciągnik na blokadzie zakręcał w jedną stronę okazało się że jedna zwolnica była szybka druga wolna bez blokady mechanizm różnicowy wyrównał prędkości ale na blokadzie ciągnik skręcał...
kolego maxers napisz jakie przełożenia ma twój znajomy w swoim ciągniku wtedy wspolnie ze wszystkimi to przeanalizujemy i sprawdzimy czy to mozliwe jest prosty wzor ktory pozwala dobrac średnice koła w zależności od rodzju przełożenia. sprawdz i napisz przełożenia, chodzi o przełożenie przekładni głównej w tylnym moście, przełożenie zwolnic, przełożenie na przystawce (wiemy ze jedno koło ma 49 zębow ale nie wiemy z czym współpracuje jesli to c 360 to jedno koło ma 38 a koło na wałku głownym 23 wystarczy policzyć liczbe zębow górnego koła) no i oczywiście trzeba znać przełożenie tego mostu ja podałem tego co ma moj znajomy ale być moze są mosty takie same ale o innym przełożeniu trzeba by było rozebrać i policzyć zęby wtedy będzie wiadomo napewno....
gdyby były fabryczne dane nie byłoby problemu, nie wiadomo czy te mosty miały tylko jedna wersje czy było ich więcej pewnie jest ktoś kto zęby na tym zjadł ale czy bedzie chcial sie podzielic wiedzą????
wg mnie to forum założył ktoś po to aby do czegoś dojsc ma juz 50 kilka stroni dalej nie wiadomo o co w tym napedzie chodzi (a jak nie wiadomo o co to zapewne chodzi o jedno) więc jakby było wiecej ludzi dobrej woli skończyłoby sie na 10. a jesli chodzi o soby ktore w uczciwy sposob montuja napedy to chyba logiczne ze robia to dla pieniedzy nic w tym złego i nie wolno miec do nich za to pretensje, w okolicy jest kilka ciągników które już od kilku lat mają przedni naped z mostem z robura i nic złego sie z tym nie dzieje montował to chyba ktoś z podchala ale nie wiem jakie są przełożenia bo nikt u nas tego nie rozbierał a cięzko kogoś prosić o to by pozwolił odkręcić przystawkę i rozebrać most żeby policzyć zęby jesli bedzie taka okazja to policze wszystko i dam znać

Podobne tematy