Skocz do zawartości




Reklama



Przedni napęd do C-360


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
1577 odpowiedzi na ten temat

#921 kundys

kundys

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2012 - 18:42

Zobacz postBuszmen11, o 24 listopad 2012 - 20:53, powiedział:

tak czytam i czytam :D  i wesoło mi :D  panowie przodka na uazie do c-360 nie da się zrobić na przystawce z jednym trybem. popatrzcie na zdjęcia od tego gościa z ryk - widać, że tam jest więcej niż jedno koło, bo poprostu byłoby tak duże że nie zmieściłoby się w otworze w miejscu mocowania przystawki. to raz. dwa: do c-4011 i c-355 podejdzie na jednym trybie tak jak jest w tym filmiku z yt na str 44. po trzecie: dla mostu uaza prześwit się obniży i to sporo. koła małe, więc i most nisko będzie. po czwatre: najpierw panowie policzcie przełożenia, bo szkoda czasu i pieniędzy :)
w RPT bodajże były opisane napędy na uazie i starze 660

tylko weź pod uwagę, że oni w tych 40 i55 mają przełożenia szybsze uaza czyli tryby 8-37 a jeśli miałbym przełożenie 8-41 i tryb 51z spowalniam przód, jest tylko zagadką czy 49z czy 51 aby było ok...

#922 MarcinKa

MarcinKa

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • 7387982
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska :)
  • Zainteresowania:majsterkowanie

Napisany 26 listopad 2012 - 00:32

Zobacz postmaxers, o 24 listopad 2012 - 20:52, powiedział:

Nie takie rzeczy sprawało sie ,kupiłbym ja ale niestety nei mam za bardzo jak jesli to SK :wacko:


Ale to masz juz zalozony u siebie naped przedni ?
Nie, nie mam przodu jeśli chodzi o wymiar podałem katalogowo jak podają wysokość opony.Zastanawiam się na jakim byłoby najlepiej i zarazem najestetyczniej z wyglądu.

#923 maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów

Napisany 26 listopad 2012 - 08:50

Zobacz postkundys, o 25 listopad 2012 - 18:42, powiedział:

tylko weź pod uwagę, że oni w tych 40 i55 mają przełożenia szybsze uaza czyli tryby 8-37 a jeśli miałbym przełożenie 8-41 i tryb 51z spowalniam przód, jest tylko zagadką czy 49z czy 51 aby było ok...
kundys dobrze prawi,po za tym ja mam i 40 i 60tke wiec z przelozeniem nie bedzie problemu.Mozliwosci doboru przelozen równiez sa jak napisał kolega.
a co do 49 a 51 az takiej roznicy w predkosci nie powinno byc (w koncu to ramptem 2 zeby) wiec conajwyzej bedzie mozna skorygowac to profilem koł w nagorszym wypadku.
Ktos pisał ze nie wyda na jednym trybie przystawka pod uaza ale ja uwazam ze albo nie wie albo pseudoreklama kogos ktos zajmuje sie dorabianiem przodków na uazie.
osobiscie 4tys(bez kół chyba za tyle) nie dałbym za ten naped  od pana z ryk ,wiadomo kazdy chce zyc ale nie na moja kieszen,

Edytowany przez maxers, 26 listopad 2012 - 08:53.


#924 kundys

kundys

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 11:45

i jak maxers działasz coś w stronę napędu? W sumie ty posiadasz juz tryb 51z,więc kilka groszy do przodu...
skracał ktoś most uaza? prosze o jakieś porady

Edytowany przez kundys, 26 listopad 2012 - 11:50.


#925 Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 20:01

Śledzę ten temat czasami i jestem pod wrażeniem czego to ludzie się nie podejmą. Zawsze są jakieś problemy,w takich pracach i trzeba mieć naprawdę "zlotą rączkę". Co do przystawki pod most z UAZ-a, wcześniej ktos pisał, że na jednym trybie nie wyjdzie. Otóż patrzyłem w owym numerze RPT, o którym bylo wspomniane, i u tego Pana z Ryk są trzy koła zębate, jak dobrze zauważyłem. A to w celu przesunięcia wyjścia wałka w prawo, żeby wał mógł iść w miarę prosto. Jedno z nich jest oczywiście pośrednim. Zastosowano także jedno ze skrzyni. Dwa są chyba dorabiane.Ja kupując tą przystawkę, dokupił bym odrazu na zapas te dwa. Mając trzy kola, jest już możliwość różnych kombinacji przelożeń. Na jednym tez pewnie wyjdzie, skoro przy Starze wychodzi. Lecz obuduwa może być większa, a wał po skosie. A więc panowie, zima wasza ! Powodzenia.

#926 wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 20:07

@maxers Ja bym wolał zrobić konkretnie i wyliczyć ile tych zębów mam mieć koło w przystawce, zdziwisz się jak 2 zęby zrobią różnicę :). Po drugie nie wiem czy jest tak dużo rozmiarówek opon by można było później korygować. Jak się okaże, że nie będzie takiego romiaru jak potrzeba?

@kundys Tniesz ile trzeba i spawasz ot tyle filzofi. Żeby go wzmocnić możesz podspawać kawałek płaskownika tak z 8-10cm w miejscu spawu.

@Mariusz-C330M W przystwace są 3 koła bo pewnie jedno nie zmieściłby się w obudowie.

#927 Buszmen11

Buszmen11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 270 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ESI
  • Zainteresowania:motoryzacja, wędkarstwo, kobitki:)

Napisany 26 listopad 2012 - 20:30

@kundys po co go chcesz skracać? przecież będzie pasował bez skracania. kolega @gintek ma od robura i nie skracał go, chociaż most jest szerszy.

@maxers ja niczego nie reklamuje i nie odradzam. zrobisz jak zechcesz. sam zamierzam zbudować napęd w zimę. jest jedna bolączka-prześwit obawiam się tego bo prasowanie zwijarką może potem być problemem.

popieram słowa kolegi @wladywlaw1 w poście wyżej
Poszukuję (chętnie odkupię) instrukcji obsługi do claasa matadora standarda po polsku lub ang albo samych ustawień na zboża
-pisać na PW

#928 pepe2

pepe2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Zawierciański

Napisany 26 listopad 2012 - 21:00

Przystawka z Ryk zostawia 30 cm prześwitu do podłoża .

#929 kundys

kundys

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 22:03

Dzięki Wladysław za odpowiedz
pepe ten z Ryk ale przy przystawce? a ile z przodu przy osi przy twoich 18? Z poprzednich postów wyczytałem, nawet buszmen z twojego, juz nie wiem na której stronie ale pisałeś, oroburze i starze tam, że przy roburze do przystawki 49z koła 85-90, a do 51z 90-96, robur ma przełożenia 5.166, natomiast uaz przy 8-41 ma 5.125 wydaje mi się że to naprawdę nieznaczna różnica więc przy 49z koła 7,5 18 byłyby ok, z resztą jest jakas tolerancja. jak sądzicie?
Komplet z Ryk jest dobry ale ta przystawka mi nie pasuje, dlatego też chodzi mi o zetorowską...

Edytowany przez kundys, 26 listopad 2012 - 22:06.


#930 Antoni

Antoni

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • 11644797
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie okolice sokółki
  • Zainteresowania:rodzina .motoryzacia .maszyny i ciągniki.elektronika

Napisany 26 listopad 2012 - 22:32

Panowie.
Robur ma dwie wersje przełożen 5.80 do1 i druga wersia 5.17 do 1
kola o wysokości 90 cm pasują do przełożenia 5.80 i zębatce 51

#931 Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 23:00

Kolega Buszmen 11 dobrze mówi. Skracanie mostu to ostatecznośc. Nie jest to zabawa.Należy wziąść pod uwagę gdzie ciągnik będzie pracował, w ziemniakach-redliny, w innych uprawach jeszcze inne wymiary. Weście pod uwagę skracane mosty w tzw.Esiakach. Zawsze po pownym czasie cos się rwie. Ciężko jest uzyskac współosiowośc. Rożnica dwóch trybów ma znaczenie. Przelożenie trzeba przemyśleć. Różnica między osiami musi wynosic od 1-7 %. Przod ma ciągnąć, inaczej może rwac istawiac opory. Nie rozumiem, dlaczego niektórzy nie montuja rozlanczania przodu? Przecież na szosy to będzie ciężko pracować.

#932 kundys

kundys

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 20:07

Zobacz postAntoni, o 26 listopad 2012 - 22:32, powiedział:

Panowie.
Robur ma dwie wersje przełożen 5.80 do1 i druga wersia 5.17 do 1
kola o wysokości 90 cm pasują do przełożenia 5.80 i zębatce 51
Panie Antoni, a nie wie pan jaka przystawka podchodzi do robura o przelozeniach 1.7? oczywiscie w zalezności od rozmiaru opon,
czyli przełożenie 5,80 jest szybsze od uaza 8-41 a zębów jest do robura przy 90 kołach 51, więc jeśli uaz ma wolniejsze przelozenia i dałby mu koła 85cm to mogłoby to pracować dobrze szybciej przy trybie 49z czy 51z? bo juz się w tym gubie z tymi trybami i kołami... jak dam większe koła to przystawka powinna mieć więcej zębów czy mniej?
jeszcze jedno Panie Antoni jakie procentowe wyprzedzenie kół było w tym napędzie od robura  co pan wczesniej napisal?
maxers działasz cos w strone napędu?
Z tego co analizowałem koła mniejsze z przodu czyli 18 7.5 mogłyby się sprawdzić... dobrze myśle?

Edytowany przez kundys, 27 listopad 2012 - 21:15.


#933 kemot76

kemot76

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 21:51

Średnice przednich kół można wyliczyć z poniższego wzoru :


dp = (z*Ip*dt*1,65) / (It*38)


gdzie:
dp – średnica przedniego koła
dt - średnica tylnego koła
z- ilość zębów trybu z przystawki ( 49 lub 51)
Ip - przełożenie przedniego mostu( uaz 5,125 lub 4,625)
It - przełożenie tylnego mostu ( c-360 – 20,7556, c-4011 lub c-355 – 18,686)
1,65- stałe przełożenie w skrzyni biegów (między górnym a dolnym wałkiem reduktora)
38 - ilość zębów koła w skrzyni biegów współpracującego z trybem w przystawce

Edytowany przez kemot76, 27 listopad 2012 - 22:26.


#934 maxers

maxers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów

Napisany 27 listopad 2012 - 21:58

Zobacz postkundys, o 27 listopad 2012 - 20:07, powiedział:

Panie Antoni, a nie wie pan jaka przystawka podchodzi do robura o przelozeniach 1.7? oczywiscie w zalezności od rozmiaru opon,
czyli przełożenie 5,80 jest szybsze od uaza 8-41 a zębów jest do robura przy 90 kołach 51, więc jeśli uaz ma wolniejsze przelozenia i dałby mu koła 85cm to mogłoby to pracować dobrze szybciej przy trybie 49z czy 51z? bo juz się w tym gubie z tymi trybami i kołami... jak dam większe koła to przystawka powinna mieć więcej zębów czy mniej?
jeszcze jedno Panie Antoni jakie procentowe wyprzedzenie kół było w tym napędzie od robura  co pan wczesniej napisal?
maxers działasz cos w strone napędu?
Z tego co analizowałem koła mniejsze z przodu czyli 18 7.5 mogłyby się sprawdzić... dobrze myśle?

Przelozenie 5,8 nie bedzie szybsze od uaza 8/41 bowiem ono ma 5,1 a  jeszcze szybsze bedzie na 8/37  bo 4,6.
Im wieksze przełozenie oraz wiekszy tryb w przystawce tym cały układ wolniejszy ,mozna przyspieszyc w pewnym %  dajac wyzsze kola.
Jesli zastosujesz wiekszy tym wolniej bedzie krecił sie wał napedowy
Co do mnie tryb mam juz (tego niewykorzystanego 51z) teraz mysle co z nim zrobic (mysle nad dorobieniem przystawki z blachy na poczatek)
Srednica wewnatrz tryba wynosi 34mm, poloska pełna od zuka ma 35 wiec moze na tym cos by sie wymłodziło

#935 kundys

kundys

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 22:10

tak nie będzie szybsze, pomyliłem się, tylko wolniejsze... kemot dzięki za wzór,jeśli dobrze policzyłem, to nic by z tego nie było  bo srednica wychodzi 746mm... pomyłka była wczesniej, jeśli wzór jest dobry to 16" 7.5 ,które mają 80 cm miałyby ok 7% wyprzedzenia, czyli byłoby ok

Edytowany przez kundys, 27 listopad 2012 - 22:24.


#936 wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 22:39

Te 7 % to ile by było przejechanych centymetrów? Jaki obwód ma tylne koło w 60?

#937 kemot76

kemot76

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 22:51

Wg. katalogu GOODYEAR średnica opon 14.9-28 wynosi 1,344 m, a MITAS podaje 1,365 m. Odpowiednio obwód toczenia 4,033 m i 4,111 m

Edytowany przez kemot76, 27 listopad 2012 - 22:53.


#938 Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 22:52

Panowie w RPT nr. 10/2012 jest o dobieraniu opon. Te 7% podają, że to już jakby granica bezpieczeństwa. Właściwie uklad będzie funkcjonowal w granicach 1-3%. Weżcie w obliczeniach stan swojego ogumienia-średnicę.

#939 wladyslaw1

wladyslaw1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 23:06

No to jak opona z tyłu mam mieć 422 cm obwodu to 7% to za dużo. Jeden procent by wystarczył(4,2 cm).

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#940 kundys

kundys

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 listopad 2012 - 20:53

Zobacz postwladyslaw1, o 27 listopad 2012 - 22:39, powiedział:

Te 7 % to ile by było przejechanych centymetrów? Jaki obwód ma tylne koło w 60?
7% to wychodziłoby jakieś 17cm przy zębach 1 i kole przednim 80 cm 16-7.5 a tylnie liczylem, ten większy rozmiar opona z tylu uwzględniałem w obliczeniach czyli 1365
przy 52z wyjdzie jakies niecale 4% wyprzedzenia... i kołach przednich
80cm srednicy

Edytowany przez kundys, 28 listopad 2012 - 21:14.






Zobacz także