sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

bratrolnika    28702

nie na temat, ale co do maski to szukaj ciężkich Ursusów na części, zdarzają się na allegro/tablicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

Kawał dobrej roboty:) Jeszcze tylko przekładnie zostało dołożyć. Jaki rozmiar opon założyłeś? Jakieś 18" pewnie bo prześwitu nie zostało za dużo. Moja 60-ka prawie na tym samym etapie - most już praktycznie zamontowany, tylko przystawki nie ma:) tylko u mnie nie star a honker.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Honker zgrabny most lecz przy turach to może nabrać awaryjności moim zdaniem, delikatne to troche, ale bez tura i tuza można śmiało takim śmigać ;) Koła mam 94cm na przodzie 12.5/80-18, dziękuję za miłe słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    75

Teraz jeszcze przerób kabinę jak ten facet i bedziesz miał jedną z najlepszych 60-tek w Polsce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

U mnie bez tura 60-ka jest i z mostem od honkera raczej nie będzie mieć tura. Jak ten eksperyment dobrze się będzie sprawdzał, to w drugim ciągniku pomyslimy o napędzie z mostem albo od stara 660 albo od gaza 63 i wtedu tura można będzie zakładać. Chociaż do tura przydałby się jak najmniejszy promień skrętu i trzeba przyznać że ten honker promień ma naprawdę mały i ciągnik ze zwrotności nie straci za wiele. Star albo gaz już takie zwrotne nie będą;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    75

ale on nie ma napędu ;D więc nie jest jeszcze najlepszą c360 ! :D heh

 

Ale mi chodziło o to ze jak przerobisz swoją kabinę tak jak on to twoja będzie najlepsza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Niee chcę mieć najlepszego ciagnika bo takiego nie ma i nie będe do tego dąrzył ;) os była do wymiany i z niewielka dopłatą bedzie 4x4 z mocną belką przednią . Skręt owszem jest ch.*** wy ale jak się kiedyś wkurzę na to się jakieś podwójne krzyżaki skombinuje, Mało to złomu jest w Pl? :D pozdrawiam wszystkich ! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

sylwek dobrze ci to wyszlo , lepiej zawrocic na kilka razy niz pedzic po pomoc i po drugiego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blyskawica1    0

koledzy mam pytanie mam most od honkera przełorzenie 41\9 koła 11.2R20 C 360 1987 ROK WIEM ŻE PRZYSTAWKA MUSI BYĆ NA TRZECH TRYBACH JAK TO DOBRZE WYLICZYĆ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

zakładam że masz koło o wysokości 97 przód i tył 135

most przedni 4,56

tylni 20,7556

to koło w przystawce ma mieć aż 76/77 zębów ale takiego nie włożysz tam, możesz od 44 z do 51 wrzucić. podaj wysokosci opon i masz wzory na 74 str są poprawne i bardzo łatwe kolego,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blyskawica1    0

przednie 92 centymetry a tył 130 nie są to nowe opony tak 50% bieżnika ja potrzebuję przystawkę na trzech kołach gdzieś do tył był wzór rysunek z wzorem jak go znajdę to wkleję

ja jestem na etapie robienia belki pod most i dręczy mnie przystawka proszę o pomoc

pytanie do sylwka dasz radę to wyliczyć

pytanie do mechanika79 jaką wysokość masz kół przednich i tylnich dasz radę zdięcie przystawki zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

Właśnie to jest najgorsze w tych mostach od Honkera, że mają na tyle małe przełożenie, że przystawkę trzeba robić dwustopniową jak się chce osiągnąć przełożenie i zachować kierunek obrotów.

 

byskawica1 chcesz robić przystawkę z dostępnych kół zębatych do c360 czy będziesz dorabiał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

To i ode mnie coś co udało mi się urzeźbić. Została przekładnia do zrobienia.post-23719-0-94284900-1393715847_thumb.jpgpost-23719-0-72898200-1393715872_thumb.jpgpost-23719-0-96427800-1393715928_thumb.jpg

Edytowano przez mrokuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

błyskawica jak obliczyłeś/ zmierzyłeś wysokość tych opon tylnych? ;) ja mam nowe 420/85r28 i są moze 2-5 cm wyższe niż twoje z 50% bieżnika ;) ile masz od podłoża do środka piasty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Kolego Mrokuuu widzę duzo roboty włozone w projekt 4x4 ;) teraz dokończyć i gra gitarka ;) napęd fajny zgrabny ;) Fachowa robota!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blyskawica1    0

kolego mrokuuu most kupiłem z wałem za 1200 zł ale przystawka to strapienie .

 

 

tryby dam dorobić tylko ile muszą mieć zębów a przystawkę to sam zrobie

 

 

jestem na etapie belki pod most .

 

 

most mam skrócony jak misie uda to wstawie zdięcia

 

kolego sylwek moje koła to 14.9 r 28 tylko ja na kołach mam dodatkowo 320 kg i trochę opony są ugięte

 

kolego mrokuuu a jak z skrętem i regulacją zbieżności ja skróciłem 20 centymetrów ale zostawiłem bębny i hamulce nie wiem czy wykorzystam ale są w dobrym stanie

ja mam podobne mocowanie (belkę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrokuuu    0

Skręt jest całkiem zadowalający, trochę tylko stracił z oryginału. Co do skracania mostu to nie wiem ile skróciłem, ale skróciłem tyle żeby pasowało do drugiej krótkiej półosi (z drugiego takiego samego mostu) Jeżeli chodzi o zbieżność to przy takim łamanym drążku niestety do regulacji trzeba wypinać końcówkę i samą końcówką kręcić, ale jak spawałem drążek to tak wymierzyłem żeby mniej więcej było dobrze..

Przystawka niestety trochę kłopotu sprawi. A ile koła zębate będą musiały mieć zębów to zależy jaką przystawkę chcesz mieć. Może być z 3 kół na dwóch wałkach (tak jak kolega mechanik) tylko wtedy most zakłada się do góry nogami. Ja mam most w naturalnym położeniu więc musi być dwu-stopniowa - żeby zachować kierunek obrotów. I takie dwustopniowe mogą być na trzech wałkach, tylko są bardzo duże, ale niektórzy takie mają. Ja będę próbował zrobic na dwóch wałkach, tak żeby wyjście wału było centralnie na środku, a nie z boku ciągnika.

 

Zobaczymy czy uda się coś takiego poskładać do kupy:)

 

Sylwek, Ty masz już przystawkę u siebie? bo na filmiku były ujęcia z przykręconym wałem do mostu i bez wału?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blyskawica1    0

mrokuuu ja nie obracam mostu bo nie jestem pewien cz go nie osłabię w końcu ile można na wstecznym jeździć nad trybem atakującym w moście od honkera jest kanał olejowy tryb z mechanizmu różnicowego rzucająca olej a on spływa za trybem atakującym a łożyskiem.

ja skracałem jedną stronę rurę wytaczałem z obudowy mechanizmu różnicowego obcinałem o 20 centymetrów i wsuwałem s powrotem półoś przecięta na to tuleja na gorąco i klin dla pewności.u mnie wał pójdzie z lewej strony miski to przystawki nie muszę mieć na środku gdzieś na af jest schemat w pdfie tylko nie mogę go odszukać .

kolega sylwek podał wzór ale ja nie mogę tego wyliczyć

wiosna się zbliża więc muszę postawić ciągnik na koła a ostatnio kiepsko idzie .

podaj adres to ci wyślę zdjęcia z prac bo na af nie mogę wstawić jakiś błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

zaa wysokie masz te 14.9-28 nie wydaje mi sie by tył u Ciebie miał 130cm wysokości. Oblicz poprawnie wysokość bo coś mi się w to wierzyć nie chce. U mnie powtarzam są nowe 16.9-28(dokłądnie to 420/85r28) i jest w granicy 135cm wysokości (od piasty do podłoża x 2 i wychodzi nam wysokość prawie że dokładna), Znakomy ostatnio był swoim C360 i zmierzyłem mu kapcie to jakies 127cm miał na nich (opona nabita poand 1bar) więc mierz dokładnie. Co do wzorów to sa podane bezbłędnie, kolejność wykonywania obliczeń trzeba zachować. Ja jeszcze nie mam przystawki,nie moge się dodzwonić do kolesia co mi miał zrobić przystawkę i musze sam sie za to brać straciłem miesiąc czasu na czekanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

(0,920x20,7556x23) / (4,56x1,300) =439,188 / 5,928=74,087+3%=76,309 / 23=3,304. Mamy koło 32 zęby od Zetora. 32/23=1,391. 3,304/1,391=2,375x koło 19z=45,125. koła to 32 ,19 , 45 od Ursusa385 i Zetora lub 31, 20, 49. Mostów hipoidalnych nie powinno się przewracać ze względu na gorsze smarowanie łożysk. Przy takim odwróceniu powinno się zapewnić lepsze smarowanie aby gorsze nie doprowadziło do zatarcia łożysk umieszczonych powyżej osi środka mostu. Nie powinno się zaspawywać i zatykać odpowietrzników np. temperatura + 35 stopni na zewnątrz, ciągła praca przez 5 godzin, olej się podgrzewa jak woda w czajniku i wzrasta ciśnienie szukając ujścia.Wzory dotyczące Tarpana Honkera na stronie 66 (załączony pdf)i przykład obliczania przekładni dwustopniowej na stronie 65.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

annaklapoc1975

 

Jestem niezmiernie uradowany, że mój pomysł ze wzorami jest przydatny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj