Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Mercator


2609 odpowiedzi na ten temat

#1961 Share zbycho77

zbycho77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LKR , lubelskie

Napisany 02 lipiec 2015 - 18:50

Claas Mercator

Najpierw to napisz jaki masz kombajn bo na zdjeciu to jest consul a nie mercator . Piszesz w temacie mercatora a tam są inne wariatory  i całkiem inne sprężyny . 

Ten drugi wariator musisz ściągnąć ściągaczem i obczyścić dokładnie bo tam pewnie jest nabite dużo kurzu i śmieci  .Jest tam jeszcze smarowniczka do smarowania którą widać w odpowiednim ustawieniu wariatora . Dlatego rzadko kto to smaruje i pprzestaje się przesówać Przynajmniej u mnie tak było .Jak masz oryginalny pas to pewnie jest rozciągnięty , podjedz do sklepu i porównaj z nowym .



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 23:42
  •  

#1962 Share Pajej

Pajej

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 02 lipiec 2015 - 19:08

Claas Mercator

Nikt nie odpowiedział, więc może ja się podzielę. W moim mercatorze wczoraj wymieniałem pas jezdny. W claasie mi doradzili, by wkręcić szpilki 12-stki w otwory tej połówki przy skrzyni biegów, dać jakiś mocny płaskownik na sprężynę (dałem stary lemiesz od grudziądza - rozstaw otworów fajnie paskował na szpilki między sprężyną) i skręcając odciągnąłem połówkę koła na maksa. Pas dał się założyć bez problemu, ale nakręcając go od spodu do góry. Rezultat: przedtem musiałem mieć 800obrotów na przyspieszaczu, by ruszyć na jedynce, a teraz na trójce ruszyłem z przyspieszaczem na minimum.

ja zrobiłe z drudiej strony, a mianowicie rozebrałem wariator, i tak musiałem rozbierac bo olejem sie pocił wiec..., ale dzieki


Rolnik z powołania :-)

#1963 Share ursus-moc

ursus-moc

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów

Napisany 02 lipiec 2015 - 19:37

Claas Mercator jaką on ma szerokość kpsy

#1964 Share Pajej

Pajej

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 03 lipiec 2015 - 20:12

Claas Mercator

Chłopaki 2 problemy, potrzebuje pomocy

1 jaka powinna byc szczelina pomiedzy cepami , a klepiskiem przy opuszczonym klepisku ile z przodu i ile z tyłu?

2 co jest grane? w zeszłym sezonie padł mi zegar od szybkości młocarni, przepiołem pod ten od przyspieszacza i po paru minutach on tez padł, mysle przypadek, ale jak dzis załozyłem nowy i po kilku minutach znowu padł, gdzie szukac przyczyny. linka sie kręci luzno,


Rolnik z powołania :-)

#1965 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 06 lipiec 2015 - 10:38

Claas Mercator

może to nie zegar, lecz linka albo ślimak? A jak przykręcisz linkę od przyspieszacza z powrotem, to przyspieszacz działa? Sprawdź łebki linki, czy nie są okrągłe, a później ślimak przy młocarni.



#1966 Share Pajej

Pajej

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 06 lipiec 2015 - 11:40

Claas Mercator

juz doszedłem końca slimak miał luz i nie zawsze działał.

jaka powinna byc ta szczelina pomiedzy cepami a klepiskiem z przodu i z tyłu na popuszczonym klepisku?


Rolnik z powołania :-)

#1967 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 lipiec 2015 - 19:29

Claas Mercator

Na opuszczonym nie wiem, nawet w książce tego nie ma a, na podniesionym ma być jak dobrze pamiętam na wlocie 12mm na wylocie 3mm,i tego należy się trzymać a na max jak podciągniesz musi być tak aby cepy nie trącały o klepisko, tak że na opuszczonym odstep klepiska od cepów nie ma najmniejszego zastosowania oraz znaczenia do czegokolwiek tak uważam, jedynie odstęp będziesz miał duży jeśli na takim Ci zależy wówczas jak na max wkręcisz śruby boczne od regulacji klepiska  :rolleyes:



#1968 Share Pajej

Pajej

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 06 lipiec 2015 - 20:31

Claas Mercator

a to tak to sie ustawia. dzieki wielkie


Rolnik z powołania :-)

#1969 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 lipiec 2015 - 00:20

Claas Mercator

Tak musisz ustawić że te 3mm i 12mm masz na drugiej dziurce od góry na dżwigni ,a jak zapniesz na pierwszą cepy nie mogą pukać o klepisko, jeśli będą w razie trącać o klepisko po ustawieniu na pierwszej dziurce, to tak ustawić aby nie trącały cepy o klepisko bo rozdupcysz młocarnię a wówczas nawet powstanie pożar kombajnu w środku od iskier w trakcie bicia metal o metal i tak to wygląda



#1970 Share Pajej

Pajej

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 07 lipiec 2015 - 13:07

Claas Mercator

ale kto bedzie młucił na pierwszej dziurce jak cepy nowe, klepisko 2 sezony? 


Rolnik z powołania :-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 23:42
  •  

#1971 Share Popi

Popi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2015 - 22:12

Claas Mercator

Koledzy jak wymienic filtr oleju ?

mam silnik mercedesa 6 clindrowy

mam mercatora 2 sezon podobno własciciel zmieniał filtr wczesniej

ale pasowalo by wymieniac co sezon.



#1972 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 11 lipiec 2015 - 17:04

Claas Mercator

Rozgrzać silnik, spuścić olej, odkręcić filtr, przykręcić nowy, zalać olejem i po robocie? Nie wiem. Zazwyczaj robiłem to tak samo, ale może się nie znam.....

 

 

Teraz poważnie. Olej co sezon owszem, ale tylko wtedy kiedy sezon trwa trzy tygdnie w polu i więcej. Jeśli maszyna stoi to co dwa sezony nic jej nie będzie. Oczywiście olej razem z filtrem. Ilu właścicieli claasów tyle olejów, ale jak Ci powiem że Turdus to na pewno wszędzie dostaniesz.



#1973 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 13 lipiec 2015 - 11:53

Claas Mercator

Odkręć tę rewizję, co masz przy wejściu na kombajn od tyłu ( u mnie złapana na 2 motylkach). Tam będziesz miał wężyk - odkręć z niego tą śrubkę zatykową i spuścisz olej. Dalej tak jak pisze kolega wyżej.



#1974 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 15 lipiec 2015 - 10:35

Claas Mercator

Koledzy jak wymienić tryb podwójny tzw. choinkę na wałku sprzegłowym? Mam problem z 2 głośna praca - trzeszczenie. Po odkręceniu klapki widać uszkodzone zęby.

Trzeba do tego wyciągać i rozpołowić skrzynie biegów?



#1975 Share lukaszk1515

lukaszk1515

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świerczyna k/ Drzewicy, woj. łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanika, sport, rolnictwo

Napisany 15 lipiec 2015 - 12:48

Claas Mercator

Tak Kolego, bez rozpołowienia skrzyni nie uda Ci się tego naprawić..

Dodatkowo bez ściągnięcia koła chyba też się nie obejdzie, bo nie wyciągniesz wałków i będzie niewygodnie wgl pracować.

PS. Jeśli byłbyś zainteresowany to mam w domu nowe tryby tylko nie pamiętam czy do biegu ( jedynka/wsteczny) czy (dwójka/trojka) i czy by ilość zębów się zgadzała z Twoim trybem.

Jeszcze jedna sprawa, jak już robierzesz to sprawdź czy tryb od pozostałych biegów (1/R) jest w dobrym stanie i wałki, bo żeby się za rok nie okazało, że kolejne masz do wymiany, lepiej zrobić raz a porządnie, choć wiadomo, że to są dosyć duże koszta. Pozdrawiam.


Edytowany przez lukaszk1515, 15 lipiec 2015 - 12:54.


#1976 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 15 lipiec 2015 - 13:51

Claas Mercator

Reszta jest ok chodzi ładnie cichutko i zęby też ładnie wyglądają. Ja potrzebuje Z-21/Z-34 na drobny frez.

Liczyłem na to, że uda się to zrobić po odkreceniu koła. Orientujesz się czy jest duży problem, aby dostać się do sprzęgła, mam sprężynę talerzową przy wariatorze.



#1977 Share lukaszk1515

lukaszk1515

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świerczyna k/ Drzewicy, woj. łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanika, sport, rolnictwo

Napisany 15 lipiec 2015 - 14:10

Claas Mercator

Jestem w pracy teraz, jak wrócę do domu to sprawdzę ile zębów ma moje koło i Ci dam znać. Jeśli chodzi o sprzęgło to musisz rozkręcić wariator, kilka stron wcześniej ktoś tłumaczył jak to zrobić, ale nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane.



#1978 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 15 lipiec 2015 - 16:34

Claas Mercator

Bullshit. Żadnego rozpoławiania skrzyni. Po kiego grzyba robić sobie robotę. Wałek sprzęgłowy wyjmuje się z łożyskiem przez boczną ścianę, a jak go wyjmiesz to tryb z niego spadnie i wyciągasz go przez dekiel.

 

Zdjąć prawe koło. Popchnąć dźwignię od przyspieszacza do przodu żeby zeszło ciśnienie. Odręcić śrubę 19stkę na sprężynie (słoneczku). Zdjąć wszystko razem z pasem. Odkęcić 6 imbusów (rozmiaru nie pamiętam). Zdjąć dekielek. Włożyć w wałek jakąś nakrętkę albo coś żeby spłycić otwór. Wkręcić tą 19stkę w dekiel i za pomocą dtych 6 imbusów powoli dokręcając ściągnąć drugą połowę koła (nie polecam dokręcania tą śrubą bo może się zgiąć, a potem dekielek do wymiany). Po zdjęciu drugiej części koła pasowego trzeba wytargać wyciskacz od sprzęgła i hamulec wałka. Widełki są zabezpieczone dwoma rurkami nabitymi jedna w drugą. Wyjąć cały drążek od sprzęgła. Potem jest około 10 imbusów trzymających tą odlewaną obudowę sprzęgła do skrzyni. Po odkręceniu jest łożysko i wałek sprzęgłowy. Odkręcamy dekielek z wierchu skrzyni, przystawiamy coś twardego do trybu 1 biegu i delikatnie poganiamy wałek nazewnątrz (raczej nie będzie jakoś mocno siedział). Wałek się cofa a podwójny tryb opada.

Tu chyba kończy się moja pomoc. Mogę powiedzieć też coś więcej o skrzyni i dołączę dwa katalogi, ale raczej niewiele się różnią.

http://www39.zippysh...oYONw/file.html

http://www19.zippysh...xXsSQ/file.html

 

 

Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o ten tryb (drobny frez 21 zębów, a gruby chyba 9) http://www.sklep.gas...obny_frez_/5064

 

 

 

 


Edytowany przez wojtoon, 15 lipiec 2015 - 17:07.


#1979 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 16 lipiec 2015 - 07:19

Claas Mercator

Kolego wojtoon dzięki za cenne wskazówki.Opis jest dość precyzyjny i wygląda bardzo sensownie.

Tak chodzi mi dokładnie o ten tryb.. Będą potrzebne jakieś specjalne narzędzia, ściągacze itp?

Demontaż samego słoneczka jest niebezpieczny?

Katalogi są ok używam tego do mercatora 60.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 23:42
  •  

#1980 Share poprostumateo

poprostumateo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 16 lipiec 2015 - 09:40

Claas Mercator Czy posiada ktoś schemat smarowania w mercatorze? Albo chociaż może podpowiedzieć gdzie szukać tajemniczo ukrytych kalamitek? To co jest w miarę widoczne to znajde, ale podejrzewam, że są takie których nie uda mi sie znaleźć bez schematu bądź wskazówek gdzie sie znajdują

Podobne tematy claas mercator 60 mercator sprzeglo skrzynia claas mercator