Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
soltys48    19687

Witam wszystkich. Może ktoś wie ile waży heder 3m do mercator 60. Chciałem zrobić wózek i nie wiem jakie piasty zastosować.Pozdrawiam.

Waży  max 700kg turem biorę go na paletach i ustawiam pod wiatom 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    33

Kilkanaście lat temu miałem taki kombajn z perkinsem cheder 3.6 spoko dawał sobie rade a kosił kilkadziesiąt ha w sezonie bez QQ.

Witam mam małe pytanko kopiłem clasa mercatora 75 zz silnikiem perkinsa 6 cylindry bez hedra  i  moje pytanie brzmi jakiej szerokości

heder polecicie bo mam 2 w kupnie jeden 3m i 3.6m obydwa po 3 tys i nie wiem który wybrać  zeby kombajn za bardzo sie nie meczył

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karo23    0

Bierz 3,60 lepiej się prasuje i jak dobre sito będzie i ustawisz to spokojnie poleci. A propo tego pomostu u mnie tez strasznie trzeslo i okozalo sie ze jedna sroba od takiego wzmocnienia sie urwala,założyłem nową I już nie trzeslo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gesy    5

witam,mam mercator 60,robił ktos sprzegło?,co tam najczesciej siada?,jaki koszt naprawy sprzegła?.mam juz słabe ciezko bieg włożyć bez zgrzytu,a jeszcze nie rozbierałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karo23    0

Ja w swoim rozbieralem bo mi się ślizgalo sprzęgło i zgrzytalo tarcz 175 okladzina synchronizatora 100 za takie maleństwo. Wytoczylem sobie to z żeliwa i teraz w biegu można przełączyć. Wycisk i weglik jeszcze dobre to nie wymienialem ale to też koło 100 za jedno. Wszystko kwestia co i ile jest zużyte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

U mnie tez trzęsie nie wiem czemu, mysle ze albo od sieczkarni albo mlocarnia nie jest dobrze wyważona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Trzęsie bo od wewnątrz na cepach zbiera się syf. Jak zatrzymasz maszynę to cześć opadnie i niema wyważenia oczyść i powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

mam problem z pękającym wariatorem koła jezdnego z siłownikiem w mercatorze 60   dodam że luzów na łożysku nie ma ,może ktoś z was to przerabiał,co może być przyczyną ?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Kolego mirek37 a drugie koło to ze sprężyną talerzową jest ok bo ono często jest przyczyną tej awarii. Zacznij od tego bo przyczyn może być kilka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

u mnie to koło jest na ,,słoneczko,,ale to bez znaczenia i wygląda dobrze pas nie poszarpany,poza tym nie wiem na co zwrócić uwagę,jak kupiłem założyłem nowy pas ale nie jest mocno napięty przy max prędkości,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Odkręć słoneczko zdejmij pas i sprawdź czy koło przesuwne porusza się płynnie i czy niema luzu na boki. Tak samo sprawdź drugie koło. Sprężyna tzw. słoneczko powinna być oryginalna. Nowy zamiennik jest mocno twardy. Pas w czasie zmiany prędkości nie powinien się ukosować ma chodzić cały czas prostopadle do osi obrotu kół. Nie może powodować wibracji. Popatrz na powierzchnie po której przesuwa się pas powinna chodzić prosto o nie powinna mieć zagłębień. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

dzięki, wolnym czasem zobaczę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

rozkręciłem koło pasowe przy skrzyni, wygląda ok.tj. polówka koła płynnie się przesuwa ,gładź jest równa, pas przy max.prędkości chodzi bez wibracji na min.lata góra dół  raczej jest to normalne bo jest luźniejszy,jedyne co podejrzewam to ,,słoneczko'' które morze być nie oryginalne bo nie ma na nim żadnych numerów ani symbolu classa,przy oryginale może nie być na tym oznaczeń?     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Przez lata może ich już nie być. Charakterystyczne dla oryginału jest guma łącząca "promienie" aby błoto się nie dostawało. A czy przy przyśpieszaniu na postoju koło to ze słoneczkiem nie odchyla się mocno do tyłu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

 odchyla się około 1mm przy obudowie skrzyni mam nadzieję że taki odchył jest do zaakceptowania,dzisiaj orientowałem się ze słoneczkami ,zamienniki są również z gumą a orginał 2,2k :o ,koleś co handluje używkami i naprawia poradził żebym rozhartował je bo tak jak i Ty wspomniałeś może być za twarde i za mocno napina pas ,może w tym tkwi problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bomber84    6

Jak masz taką możliwość to pożycz od kogoś i sprawdź czy to pomoże. Zrób jakieś zdjęcia a najlepiej filmik bo nasza dyskusja jest trochę pusta i działam po omacku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

znalazłem używkę za 200zl jeśli to orginał ma logo claasa to się nie będę pi...ył i wezmę wtedy się okaże .na razie dzięki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

pompa zrobiona 2 tyg temu wtryski tez jak chodzi to zero dymu rowno idzie tylko z tym odpalaniem masakra sie zrobila ,nawet jak mu reczna pompuje to nie chce zaskoczyc tylko na samostart i pyk i gada

 

ja tak miałem, winny był pęknięty metalowy wąż doprowadzający paliwo od filtra do pompy.

ale po założeniu pompki ręcznej od autobusu z zaworem zwrotnym problemy się skończyły, zapomniałem o odpowietrzaniu swojego perkinsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

Jeśli byś zmieszał różne oleje to z siłowników leciał by spieniony olej. Wina jest uszczelniaczy na silowniku a może też tak być ze jest też porysowana gładź silownika i Masz przecieki. Ja w swoim mam zalany hydrol hl 46. A jeśli chodzi o mieszanie oleju to można je mieszać. Liczba oznacza gęstość. Po prostu musisz wymontować uszczelniacze wziąć je na pokaz i kupić. Ja jak miałem wycieki to zawiozlem całe siłowniki do hydro service kutno(jestem z okolic łęczycy to mam niedaleko).Poszukaj u siebie w necie czy w okolicach nie ma takiego zakładu który zajmuje się hydraulika. W moim teraz czeka mnie regeneracja rozdzielacza bo ma przecieki na tloczku i się czasem lubi zacinać

 

wymiana uszczelniaczy w siłownikach jest bardzo prosta, trzeba wybić zawleczkę, wyciągnąć tłok, uszczelnienia itd. tam filozofii nie ma.

uszczelniacze można zamówić np tutaj http://www.agrojan.pl/, numery katalogowe i dzwonisz, albo jak zadzwonisz i powiesz model kombajnu i jak wygląda siłownik to prześlą odpowiednie. 

witam

ja w swoim mercatorze 50 mam problem z olejem hydraulicznym a konkretniej z temperaturą.

jak kombajn pracuje w ostry upał albo po kilku godzinach pracy widzę że ostro spada wydajność pompy ponieważ olej jest gorący i przez to rzadszy.

mam zalany hl100. jak kombajn ma przerwę z godzinę to od razu czuć różnicę że wydajność się podnosi.

spadek wydajności objawia się min tym że heder podnosi się bardzo wolno i opada podczas koszenia

jak kosi się gdy temperatura jest ze 25 stopni (10h ciągiem)to nie ma problemu ale jak jest 35 stopni to masakra już po 2-3 godzinach 

 

myślałem o chłodnicy do oleju hydraulicznego ktoś zna jakiś patent co z tym zrobić ?

jakaś propozycja ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymiana uszczelniaczy w siłownikach jest bardzo prosta, trzeba wybić zawleczkę, wyciągnąć tłok, uszczelnienia itd. tam filozofii nie ma.

uszczelniacze można zamówić np tutaj http://www.agrojan.pl/, numery katalogowe i dzwonisz, albo jak zadzwonisz i powiesz model kombajnu i jak wygląda siłownik to prześlą odpowiednie. 

 

 

Witam. Czy części z tego sklepu do claas(agrojan) są dobrej jakości, czy już tam coś kupowałeś, bo to sklepy wysyłkowe z polecenia są najlepsze. Często jest tak że biorą kasę jak za oryginał a wysyłają lipę tylko się człowiek wnerwia.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potrzebuję czesci do mercator 60 może ktoś poleci dobre i uczciwe sklepy wysyłkowe lub z dojazdem-jestem z podkarpackie-lubelskie.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frantz    0

ja kupuje albo tutaj http://www.agrojan.pl/ albo jak kolega wyżej  http://www.gaska.com.pl/

sprzedawcy bardzo ogarnięci, widać że często mają do czynienia z klientem który dzwoni z pola i mówi że kombajn się zepsuł bez konkretniejszych szczegółów :)

kupuje w obu zależy gdzie są dostępne wszystkie części na jedno zamówienie, ceny bardzo podobne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Agrojan to się zgodzę konkretna firma, ale Gąska to już inna bajka, fakt przez telefon sprzedaje kto inny ale  w sklepie to po prostu porażka sprzedawcy mają  du....ie kupującego (im się nigdy nie spieszy!) a co do części to nie dajcie się nabrać na oryginały z napisem JAG bo to wszystko produkuje GĄSKA!


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dziękuję za podpowiedzi.Chciałem zarejestrowac sie u AGROJAN ale potrzebuja regon a ja nie mam, może ktos podpowie co zrobić zeby się zarejestrować.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj