Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Mercator


2627 odpowiedzi na ten temat

#1061 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 17 sierpień 2013 - 09:02

Claas Mercator Witam.Mam problem z tymi całymi siłowniczkami od młocarni.Chodzi o to jak zwiększe obroty to mi je zrywa z tą blachą i rurką.Już dwie rurki tak załatwione...Najpierw te śrubki szóstki haczyły o to duże koło.No to zaradziliśmy temu dodając podkładkę.A wczoraj było wszystko dobrze,do czasu...znowu zerwało ale już przyczyna musi być inna...Ja już nie mam sily do tego kombajnu...Może miał ktoś z was podobny problem?
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:14
  •  

#1062 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 17 sierpień 2013 - 09:50

Claas Mercator Sorry za offtop, ale muszę się bronić

Witam, gdyby kolega wojtoon bardziej uważnie i wnikliwie czytał co napisałem, to by pewnie zauważył ze w swoim tekście pisałem o zdejmowaniu koła pasowego całkiem z przeciwnej strony i mowa o przyśpieszaczu młocarni i jego siłownikach ,a nie o pasie jezdnym i jego przyśpieszaczu, myślę jednak że czasem lepiej dwa razy czytać to samo ze zrozumieniem zanim wyciągnie się pochopne wnioski, a każdy sposób jest dobry jeżeli prowadzi to tego samego celu, i sam zainteresowany jest z niego zadowolony, czasem niektórym łatwiej zdjąć kalesony przez głowę niż tradycyjnym sposobem :D Pozdrawiam.



A więc to ja nie zrozumiałem tego opisu?


Do kolegi wiesława

Nie wiem czy chciało by mi się bawić ze zdejmowaniem pasów i rozsuwaniem kół, kiedy zdjęcie koła pasa jezdnego to 3 wkrętaki i dwa kołki zabespieczające (wbite jeden w drugi). A klin jest o tyle fajną sprawą że po podbiciu przecinaka sam wyskakuje. Koło zdejmiesz rękami i masz jasny wgląd w to co tam się dzieje.


A o dziwo @pedro2 zrozumiał

a co do silowniczkow od mlocarni to co sezon wymieniamy oringi i teraz widac ze mokre taki to polski material ;[ a koło tez zdejmujemy do tego lepszy dostęp wszystko na wierzchu lekko schodzi co roku zdejmowane :P musze sie rozglądnąć za jakimis oryginalnymi uszczelniaczami bo nerwow nie ma na to nie lubie widoku maszyny zachlapanej olejem a tutaj rzuca go dookola ;[


A tak na chłopski rozum; Po co miałbym zdejmować koło do zdjęcia pasa?





Ale wracamy do napraw

Witam.Mam problem z tymi całymi siłowniczkami od młocarni.Chodzi o to jak zwiększe obroty to mi je zrywa z tą blachą i rurką.Już dwie rurki tak załatwione...Najpierw te śrubki szóstki haczyły o to duże koło.No to zaradziliśmy temu dodając podkładkę.A wczoraj było wszystko dobrze,do czasu...znowu zerwało ale już przyczyna musi być inna...Ja już nie mam sily do tego kombajnu...Może miał ktoś z was podobny problem?


Zaczniemy od kilky pytań

W jakim sensie ci je zrywa? Obraca? "Wyrzuca" na zewnątrz?
Wątpię żebyś nie zauważył dwóch kołków na które zakłada się tłoczki w łożysku oporowym. Wydaje mnie się że po prostu ktoś pozbył się podkładek dystansowych zza łożyska - nr 25

Dodany obrazek
Tak BTW. NIe wiem chłopaki czy wiecie, ale żywotność tych oringów wydłużają znacznie takie skórzane okurzacze nr 33 (tylko mnie zaintrygował dość szeroki kanał na oringi?). Problemy są dwa. Pierwszy jest taki że to dość droga zabawka (sztuka kosztuje chyba coś ponad 5 zł - mogę się mylić bo dwno nie kupowałem - a potrzeba 4). Druga sprawa to zakładnie. Bez małpiej zręczności i rąk sześciolatka nie da rady.

#1063 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 17 sierpień 2013 - 12:03

Claas Mercator Podkładki są założone dwie.Ale wczoraj nam zerwało przez te kołki w tłoczkach.Kombajnista dorobił je z gwoździa i troche za krótkie były i może to one się schowały i obróciło.Zobaczymy dzisiaj co będzie,założyliśmy dłuższe te kołki.Pojechali na usługę.Zobaczymy czy te 15 hektarów wytrzyma.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#1064 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 sierpień 2013 - 21:01

Claas Mercator Witam, ja zamontowałem w siłowniki oryginalne kołki, one są że tak powiem chyba stalowe bo brzeszczot nowy i nawet śladu nie zrobił na nim, jak chciałem uciąć i to jest tak że wchodzą tam dwa kołki w jeden w drugi,w siłownik jeden o grubości 6mm i w środek niego drugi 4mm o ile dobrze pamiętam ich grubość, i wystają z końca siłownika coś ok.1,5cm,muszą być tak osadzone sztywno kołki aby nie wychodziły z siłownika, a przy montażu kołki siłownika wstawione w otwory znajdujące się w kołnierzu o które opiera się tłok siłownika, jeszcze jedna uwaga, że blacha (okular)podtrzymująca siłowniki musi być dobrze i głęboko osadzona na nich ,aby nie z suwała się z siłowników lub koła pasowe nie ocierały o nią, ja jeszcze węże przypiełem do tej blachy opaskami plastykowymi(taysami), aby i o węże koła nie miały możliwości dotykać, bo należy pamiętać że węże w czasie regulacji siłowej pracują, u mnie tak było że koła ocierały o węże w czasie regulacji młocarni i niedługo by zostały przetarte ,ale tylko podczas regulacji jak pracował siłownik ocierało. :rolleyes: Pozdrawiam.

#1065 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 967 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 sierpień 2013 - 09:36

Claas Mercator Kolego skoro obraca ci siłownik i urywa rurkę to przypuszczam że wina stoi po stronie łożyska oporowego na którym opireają się siłowniki (i zjednej i z drugiej strony siłwników) Ja raz też zauważyłem wygiętą rurkę, patrzę a tu łożysko gorące. Wymieniłem łożyska ( 2 szt) i jest git kilka lat. Sprawdż czy u ciebie nic z łożyskami się nie dzieje???

#1066 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 19 sierpień 2013 - 13:03

Claas Mercator

trzeba odkręcić wszystkie blachy odrzutnika po wyjęciu łożyska z lewej przesuwać wał na lewą stronę, a jednocześnie zdejmować koło pasowe z prawej strony i potem łożysko ,z tym że trzeba w pierw zluzować łożysko po prawej aby móc przesuwać wał

a to od której strony wchodziłeś do odrzutnika? od młocarni?

#1067 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 sierpień 2013 - 22:21

Claas Mercator Witam,od tyłu kombajnu po wytrząsaczach, najłatwiejszy dostęp aby odkręcić blachy oraz wymienić łożyska, przy wymianie łożysk najlepiej jak jest druga osoba do pomocy :rolleyes: Pozdrawiam.

#1068 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 20 sierpień 2013 - 07:40

Claas Mercator Dzięki za podpowiedź. Mnie czeka jeszcze też wymiana tych drewnianych klocków na wytrząsaczach, bo widzę, że są duże luzy. Czy te klocki w Mercatorach są wszystkie takie same? Ja mam tam też kalamitki do smarowania

Edytowany przez wdaniel, 20 sierpień 2013 - 07:44.


#1069 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 sierpień 2013 - 15:04

Claas Mercator Witam,są takie same, ale luz można zlikwidować, w panewkach pomiędzy ich połówkami są podkładki regulacyjne do regulacji luzu wyjmując ich potrzebną ilość w celu zlikwidowania nadmiernego luzu,i ustalasz luz właściwy, ja też mam u siebie kalamitki sam je zamontowałem , te z tyłu kombajnu smaruje lecz te w przodzie smarowałem tylko jak robilem przegląd kombajnu gdy były wyjęte sita, bo tak to trudny dostęp pomimo że ustawiłem kalamitki tak aby było można tymi okienkami smarować to jakoś się tam w kalamitce zapiekło, że nie można smaru w tłoczyć,u mie sąsiad ma wyprowadzone rurki z kalamitkami aż do tyłu, i są zamontowane do wytrząsaczy, nie wiadomo czy sam ktoś montował, czy już fabrycznie były, ale też ma trudności z przebiciem smaru i ich nie smaruje ;) Pozdrawiam.

#1070 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 20 sierpień 2013 - 15:10

Claas Mercator a to widzę, że muszę rozebrać, by widzieć co tam mam i czy są jakieś podkładki. Ja też mam wyprowadzone rurki do tyłu wytrząsaczy, więc chyba to standard. Jeżeli chodzi o przebicie smaru, to nie mam problemu...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:14
  •  

#1071 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 20 sierpień 2013 - 20:45

Claas Mercator

ja też mam u siebie kalamitki sam je zamontowałem , te z tyłu kombajnu smaruje lecz te w przodzie smarowałem tylko jak robilem przegląd kombajnu gdy były wyjęte sita, bo tak to trudny dostęp pomimo że ustawiłem kalamitki tak aby było można tymi okienkami smarować to jakoś się tam w kalamitce zapiekło, że nie można smaru w tłoczyć,u mie sąsiad ma wyprowadzone rurki z kalamitkami aż do tyłu, i są zamontowane do wytrząsaczy, nie wiadomo czy sam ktoś montował, czy już fabrycznie były, ale też ma trudności z przebiciem smaru i ich nie smaruje ;) Pozdrawiam.



Może się mylę, ale nie spotkałem się jeszcze w żadnym kombajnie z takim wynalazkiem. Wszystkie nowe kombajny (Claas, NH, JD, Fendt, MF, Case, DF, Laverda) i te starsze (Claas, Bizon, Fortshritt i inne) raczej na 99,9 % nie są wyposarzone w coś takiego (katalogi również nie przwidują smarownic w panewkach wytrząsaczy). Miałem w rękach dziesiątki takich "klocków" kiedy szukałem zamiennika do fergusona (chyba 187 ale nie jestem pewien). Wszystkie one są zrobione ze sklejki nasączonej specjalną żywicą (chyba syntetyczną ale wszystko zależy od producenta). Prostoktny klocek z otworem w środku. Nie ma tam żadnych dodatkowych otworków na smarownice. Oczywiście mówię tu o oryginałach (do mercatora koszt to koło 200zł sztuka x 10 = 2 000zł). Można wtedy bawić się w zamienniki (około 4-5 razy tańsze). Można też wymyślić smarowanie, ale sam bym się 156 razy zastanowił nad czymś takim. Jeśli producent nie przewidział gdzieś smarownicy (chya że są to dźwignie otwierania burt w pierwszych partiach przyczep pronara), to raczej nie powinno ich tam być. Zwłaszcza że drewno może różnie reagować na smar przy obciążeniu i teperaturze. Może się nagrzewać, przypalać, wycierać, a może nawet zacierać. Coś jak łańcuch w motocyklu - teoretycznie dobrze jest go smarować, ale w praktyce momentalnie oklei się kurzem i piachem, a potem tylko rdzewieje (dzięki ci Panie Boże za O-ringi i X-ringi)

Wnioski. Jak macie takowe ustrojstwo, to tylko wasza wola co z tym robicie - ja nigdy nie smarowałem panewek wytrząsaczy i od 15 sezonów (u mnie, a są tam od nowości) i wyglądają jak nowe.

#1072 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 sierpień 2013 - 21:43

Claas Mercator W starszych Claas-ach były kalamitki i rurki do przednich panewek (bodajże Matador Gigant miał) w nowszych już ich nie ma, trudno powiedzieć dlaczego, zastosowano inne materiały. :huh:

#1073 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 21 sierpień 2013 - 08:28

Claas Mercator ja mam mercatora i też są... Nie mniej jednak, z tego, co widzę, to zaczyna się oszczędzać na kalamitkach kosztem pozamykanych łożysk. Obecnie to już tylko chyba są kalamitki na wariatorach i młocarni, a reszta to ma się rozsypać i wymienić na nowe, w których jest tyle smaru, że kot by więcej napłakał...

#1074 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 sierpień 2013 - 10:10

Claas Mercator Też mam takie wrażenie. <_<

#1075 Share radzio445

radzio445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 sierpień 2013 - 10:17

Claas Mercator

Witam.Mam problem z tymi całymi siłowniczkami od młocarni.Chodzi o to jak zwiększe obroty to mi je zrywa z tą blachą i rurką.Już dwie rurki tak załatwione...Najpierw te śrubki szóstki haczyły o to duże koło.No to zaradziliśmy temu dodając podkładkę.A wczoraj było wszystko dobrze,do czasu...znowu zerwało ale już przyczyna musi być inna...Ja już nie mam sily do tego kombajnu...Może miał ktoś z was podobny problem?

Kolego zaciera ci się łożysko oporowe na 100% też tak mialem

#1076 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 sierpień 2013 - 10:20

Claas Mercator Cały czas producenci maszyn dążą do bezobsługowości a takie łożyska to umożliwiają w pewnym zakresie i nie ma się co dziwić, że takie coraz częściej zakładają. Chyba żaden z Was nie chciałby co dzień tańczyć co dzień wokół kombajnu i smarować wszystkie łożyska :P .
Łożyska obustronnie zakryte to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu przy przygotowywaniu kombajnu, tego przecież oczekuje każdy użytkownik :)

#1077 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 21 sierpień 2013 - 10:26

Claas Mercator ja bym wolał przejść się przez ten tydzień codziennie wokół kombajnu z samroniczką niż co chwila podczas żniw wymieniać łożyska, bo zanim dojdziesz do ostatniego rozsypanego, to ten pierwszy też się już sypie. Dużo to nie kosztuje, a i z kieszeni tak nie ubywa, bo wiadro 10l. smaru kupię za 50zł, a jest to koszt 2 tandetnych łożysk, albo o 30zł taniej niż jednego porządnego...
EDIT: jak już robią obustronnie zamykane, to niech nie żałują w nim też smaru, a nie posmarowane wazeliną, że cały woreczek mokry, a kulki prawie suche...

Edytowany przez wdaniel, 21 sierpień 2013 - 10:27.


#1078 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 sierpień 2013 - 11:58

Claas Mercator Witam, przecież to jest tak jak zwykł mawiać Żyd, jeden interes to nie interes -dwa interesy to już interes, i też każdy producęnt maszyn, części czy pojazdów dba o swój interes i wie że najpierw sprzeda maszyne i dba o to aby w póżniejszym terminie też i na części miał zbyt, a tym samym zarobek, im krótsza żywotność danej części to dla producęnta zapewniony zbyt na nie, i tak się właśnie kręci interesy zapewniony zbyt i praca na dłuższą metę i żywa gotówa do kieszeni producęntów :D Pozdrawiam.

#1079 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 21 sierpień 2013 - 12:14

Claas Mercator No tak - kogo stać, to po 3-5 latach kupi nową maszynę i dalej jedzie bezawaryjnie. Kogo nie stać, to kupuje starą i ciągle remontuje, a po kolejnych 5 latach stwierdzi, że to, co dał za tą maszynę + części, jakie w nią wpakował przewyższa jej wartość...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:14
  •  

#1080 Share Niki20

Niki20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Harta/Podkarpackie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Motoryzacja

Napisany 21 sierpień 2013 - 13:14

Claas Mercator Zawsze można takie zamknięte łożysko "otworzyć" i posmarować jak należy. Oczywiście to tylko przy wymianie :blink:

Podobne tematy claas mercator 60 mercator sprzeglo skrzynia claas mercator