Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Mercator


2627 odpowiedzi na ten temat

#1001 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 sierpień 2013 - 22:00

Claas Mercator @ marian
miałem rok temu to samo. Wszystko pracowało wolniej (sita, wytrząsacze, wialnia) przez co nie dawało się wymłócić czystego zboża i sita bez przerwy się zapychały. Okaząło się, że pas 6-kątny (ten co przekazuje napęd z bębna na wialnie i pośrednio podajniki) był za słabo naciągnięty i łapał poślizg. On musi być na serio mocno napięty. Na oko wydawało mi się, ze jest ok, a jednak było za mało

edit
tylko uważaj przy napinaniu na łąńcuch. Najpierw należy poluźnić napinacz łańcucha, dopiero potem mozna ten pas naciagać.

Edytowany przez nunu85, 02 sierpień 2013 - 22:03.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 08:41
  •  

#1002 Share Bomba41

Bomba41

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów

Napisany 03 sierpień 2013 - 16:34

Claas Mercator witajcie. najpierw ja pomagałem a teraz sam potrzebuje pomocy. Mercator 70 silnik Perkins. otóż sprawa jest taka, że wg. zegara mój kombajn sie "grzeje" np. przy nomalnym koszeniu powoli na 1 biegu, bez sieczkarni zegar pokazuje ciagle 100-105 jeżeli założe sieczkarnie, bez problemu "osiągnę" 110, a jeżeli np. kombajn chwile postoi na jałowym biegu, to temp. spada do 80-90. Więc teraz kwestia tego typu. Czy mój zegar nie robi mnie w balona? filtry czyste, chłodnica też, płynu (mam zalany nowym płynem) nie ubyło ani troche, więc zamierzam sprawdzic zegar zakładając dodatkowo inny. więc pytanie, jaki zegar i jaki czujnik byście mi polecili zamontować, zeby precyzyjnie i prawdziwie pokazywał wartość? Ja myślałem o tym:
http://allegro.pl/ws...3376153918.html http://allegro.pl/cz...3384001911.html

#1003 Share Ziel

Ziel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 994 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2013 - 18:08

Claas Mercator Zobacz czy masz dobrze naciągnięty pasek przy wentylatorze.

#1004 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 sierpień 2013 - 19:01

Claas Mercator To nie będzie wina paska, czujnik lub zegar szwankuje. Temperatura u mnie to 75 stopni na jałowych obrotach i 80-90o w czasie pracy. Te 90o pokazuje mi gdy ma kratkę przed chłodnicą zaklejoną. Co do wyboru czujnika to niewiele doradzę.

#1005 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2013 - 22:33

Claas Mercator @Bomba
jak jasz te 110, to wejdź do silnika i zobacz czy płyn nie gotuje sie (tylko ostrożnie, bo mozesz isę poparzyć). Myslę, ze na 90% bedzie uszkodzony zegar/czujnik, albo coć nie tak z prądami/masą (to nawet bardziej prawdopodobne niż uszkodzenie). Tym bardziej, jeśłi podnosiłeś to sito i sprawdziłeś, że chłodnica jest czysta.

U mnie z kolei jest tak że 80=100 (więc mi zaniża), ale co dziwne w chwili, gdy naciskam klakson, zegar pokazuje właściwą temperaturę. Więc coś tu prądy brużdżą.
Zawsze miałem to naprawić, ale jakoś sie zebrać nie mogę. Już mi się wryło w pamięc, że mam sobie dodać 20.

#1006 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2013 - 23:19

Claas Mercator Witam, być może że zegar nie ma masy jak należy i błędnie wskazuje, tak miałem kiedyś w samochodzie jak była słaba masa, to wszystkie zegary niewłaściwie wskazywały ,ale jak były włączone światła od razu inne wartości wskazywały zegary, tak że włączaj i wyłączaj światła i obserwuj wskazania zegara czy będzie różnica we wskazaniach, czy nie będzie masy łapał z innych odbiorników prądu zegar od temperatury, co do kombajnu też perkins, i w czasie pracy utrzymuje mi temperaturę 80 st. tylko jak siatka przed chłodnicą plewami się zaśmieciła, to złapał wczoraj 90 st.to samo jak wyżej podaje kolega kristoforn, ale jak chwile postoi na wolnych obrotach w czasie posiłku, zejdzie poniżej 70st. tu jeszcze warto by pomyśleć, czy nie zacina się termostat, jeżeli jest zamontowany, ale jeśli Ci zegar pokazuje ponad 100 stopni, to po wyłączeniu silnika na chwilę, będziesz słyszał wrzenie płynu w bloku silnika, a to jest słychać jak będziesz blisko silnika gdyby się gotował, a przy takiej temperaturze nie otwieraj zaraz chłodnicy bo możesz się tylko poparzyć gdyż tam jest dość duże ciśnienie płynu w trakcie takiej temperatury, i będzie zaraz sadzić płyn jak tylko poluzujesz korek chłodnicy, należy pamiętać też, że płyn ma wyższą temperaturę wrzenia niż woda i tu należy zachować szczególną ostrożność.Pozdrawiam.

#1007 Share Tommy09

Tommy09

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 04 sierpień 2013 - 00:43

Claas Mercator

Powiem szczerze że różne głupoty czytałem w tym dziale na forum AF, ale to jest na pudle zaraz obok gościa który zakładał napęd sieczkarni z wytrząsaczy.

Primo najważniejsze. (sry za caps) NIE POTRZEBUJESZ WYMIENIAĆ TEGO PASA. Dam sobie uciąć 70cm penisa że pas jest ok, ale zwisa bo szanowny pan nie raczył dołożyć nieco obrotów. Posadzić d*pę na fotelu przerzucić dzwignię hydrauliczną na drugą pozycję i pociągnąć do siebie. Potem zejść z kombajna i podrapać się po głowie "kurza twarz, za krótki jest".

Ale skoro już się szarpnąłem to napiszę. Zdejmowanie pasa zajmuje około 5 min jeśli nie masz przy sobie klucza i tylko wtedy kiedy jesteś kalekim mańkutem który musi stać na łokciu i odkręcać sruby uszami.
Zaczynamy od zdjęcia obrotów na przyspieszaczu do zera (albo w okolice).
Stojąc przy prawym kole masz przed sobą dość duże i ciężkie koło pasowe złożone z 2 części. Żeby zdjąć pas musisz zlokalizować na środku koła śrubę (19" chyba) i odkręcić ją w lewą stronę (kręcić kluczem do tyłu kombajna). W tym miejscu zrobię minutę ciszy dla wszystkich którzy rzekomo zmarli przy tej czynności. Cóż musicie wiedzieć że odkręcałem tę śrubę tak często że piszę z zaświatów. Jednocześnie dodam że specyficzna podkładka pod śrubą jest zrobiona ze stali z kotłów belzebuba bo jak chciałem ją rozwiercić żeby założyć większą śrubę (za 15 razem w końcu źle złapałem i popierniczyłem gwint) to skończyło się na widiowych ostrzach w tokarce. Zaraz za śrubą powinna zejść ta podkładka i (jedni nazywają to słoneczkiem, ale ja nie nazwał bym ich facetami) coś co wygląda jak duży czarny talerz albo koło z nacięciami. Różnica jest taka że talerz jest powleczony gumą i koło pasowe nie zbiera pamiątek ze słomy. Teraz można ściągnąć całą zewnętrzną połowę koła i pas.
Uwaga. Bardzo prawdopodobne że na wierzchu macie też kawałek osłony wielkości urodziwego napletka który przykręcony jest do ramy na dwie 13" i mimo że nie spełna wogóle roli ochrony przed niepowołanymi kończynami okręcającymi się w pas to uniemożliwia jego zdjęcie
Uwaga nr 2. Z tyłu trzeba odkręcić przewód hydrauliczny (na samym końcu bo wtedy nie będzie już ciśnienia). Chyba dwie 19".



Co do Twojej odpowiedzi... Głupoty napisałeś na ten temat. Po wymianie pasa kombajnem już nie szarpie jak musi jechać wolniej i nie ma problemu z przejazdem na jedynce przez miedzę. Dodatkowo szybciej przemieszcza się po drogach i ma duuuuużo większy zakres pracy na przyśpieszaczu. Więc wymiana pasa się opłaciła.

Co do wymiany, wszyscy głupoty gadacie. ;p W zewnętrzniej częci koła, (tej od sprężyny) są dwa otwory na śruby 12. Wkręca się w te otwory dwa pręty, nakłada się na nie płaskownik i ściska sprężynę. Później wystarczy trochę odsunąć całość i pas bez problemu wejdzie. :) 15-20min roboty jak u mnie.

aha, i grzeczniej proszę. :)

Edytowany przez Tommy09, 04 sierpień 2013 - 00:44.


#1008 Share cobrap

cobrap

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Sędziszowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanika

Napisany 04 sierpień 2013 - 05:46

Claas Mercator

Górne sito zamknięte to jak to zboże na przelecieć przez niego?Jak dasz wiatr na max dla pszenicy to czym będziesz dmuchał na bobik.
Włącz kombajn ,maszynę bez hedera zajdż z prawej strony i obserwuj ten cienki pasek co ciągnie targaniec od raf,cudów nie ma.Jak wszystko będzie ok to podnieś jeszcze kierownicę wiatrów.Jeszcze jedno może ten cienki pasek jest bardzo wytarty na bokach i ma duży poślizg albo koło pasowe wytarte może też blokować któreś łożysko,trzeba temu przyjżeć się merkator mój pięknie czyści nawet trawę nasienna gdzie wiatry zamykam całkowicie jeszcze trochę zasłaniam szczelinę wlotu powietrza do wialni.Na 100% trudno podać receptę to prosty kombajn tylko trzeba pomyśleć i obserwować.


jest tak, a raczej bylo, jak pisalem wczesniej, paski nowe, napiete, wszystko chodzilo jak nalezy ale problem juz zostal rozwiazany. Okazalo sie ze w moim mercu kierownica wiatrow zamontowana jest w tym wiekszym otworze a nie jak u wiekszosci w tym mniejszym i ustawiajac ja wg instrukcji dmuchalo jak dmuchalo czyli do bani ;[ po ustawieniu jej wg wlasnych obserwacji jest ok, wiatr zamkniety teraz jest do polowy, sito gorne otwarte, zboze czyste i po calym dniu pracy raptem na sitach jest ok 10 pustych kluskow, Nigdy tak nie czyscil jak teraz, "starszyzna" nie moze uwierzyc ze tylko tyle trzeba bylo zrobic zeby zboze bylo czyste jak po czyszczalni :D

dzieki wszystkim za podpowiedzi

#1009 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2013 - 06:16

Claas Mercator witam mam dwa pytania a mianowicie czy to łozysko wahliwe do napedu kosy jest osadzone sztywno czy musi sie przesuwać bo dziś zauwazyłem ze od stony koła pasowego do napędu motowideł jest zblokowanie klinem a w drugą stone przesuwa się az do tego łozyska wałka to jest 3 cm
i drugie pytnie ewidentnie nie trzyma mi siłownik do podnoszenia motowideł nie leje sie ale widze jak ponosze ze ciagnie jedna strona i widać ze motowiła delikatnie opadają tą stroną, moze jest tam jakiś oring czy uszczelniacz do wymiany i czy po rozkreceniu trzeba jakoś odpowietrzać

#1010 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 sierpień 2013 - 11:48

Claas Mercator

Co do wymiany, wszyscy głupoty gadacie. ;p W zewnętrzniej częci koła, (tej od sprężyny) są dwa otwory na śruby 12. Wkręca się w te otwory dwa pręty, nakłada się na nie płaskownik i ściska sprężynę. Później wystarczy trochę odsunąć całość i pas bez problemu wejdzie. :) 15-20min roboty jak u mnie.

Tu nikt nie pisze głupot a podaje się jeden z możliwych sposobów :P poza tym zanim założysz ten wspomniany płaskownik to musisz odkręcić zawczasu śruby wpustowe, które będą później zakryte tym płaskownikiem ;) Każdy sposób jest dobry o ile prowadzi do celu.

@mariank1 , ta obudowa łożyska nie może swobodnie przesuwać się po osi, ma ona być zaklinowana.
Czy to jest wina siłownika, czy nieszczelności w rozdzielaczu? Moim zdaniem jeżeli siłownik się chowa i nie ma przecieków to szukał bym przyczyn w rozdzielaczu, ewentualnie szukał bym przecieków w przewodach.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 08:41
  •  

#1011 Share Roxer

Roxer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 261 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 04 sierpień 2013 - 12:33

Claas Mercator Witam! Mam Mercatora 60 silnik 6 perkinsa i wczoraj zaniepokoiła mnie pewna rzecz. Mianowicie na wysokich obrotach z silnika wydobywa się dziwne tak jak by piszczenie/gwizdanie. I to nie występuje cały czas. Raz jest raz znika. Nic dobrego to pewnie nie wróży... ale jak narazie nie wiem co to dokładniej może być ... póki się kręci jest wszystko niby ok. Silnik 3 lata temu był remontowany (pękł wał korbowy)

#1012 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2013 - 15:30

Claas Mercator KRISTOFORn
rzeczywiscie na przewodzie do siłownika jest olej (połacznie na nakretce do siłownika wyglada na szczelene)i jak nacisne reką na te strone motowidła to jestem w stanie wcisnąć trochę siłownik,jak bym wymieniał przewód to się jakoś odpowietrza potem układ
a co do napedu kosy i tego łozyska wahliwego to mozesz powiedziec czy powinien być tam klin który mi scieło czy jakiś dystans klin z główką mam tylko od strony koła pasowego

#1013 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 sierpień 2013 - 15:41

Claas Mercator Co do motowideł to powinny bez problemu równo się podnosić i opadać. Dla czego jest inaczej to ciężko mi zgadnąć, a w kwestii napędu kosy to powinien tam być mocno wbity klin noskowy. Żadnych dystansów tam nie ma.

#1014 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2013 - 16:35

Claas Mercator czyli taki klin powinien być dwóch stron nabity? a co do siłownika to zobacze czy jak wymienie przewód to pomoze to coś tylko nie wiem czy to odpowietrzyć jakoś

#1015 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 sierpień 2013 - 18:55

Claas Mercator Klin jest wbity tylko z jednej strony.
Nie wiem czego oczekujesz po wymianie przewodu, jak jest uszkodzony to pomoże, a tak to będzie tylko niepotrzebny wydatek. W kwestii odpowietrzenia to niewiele zmieni, w końcu oba te siłowniki są ze sobą połączone i panuje w obu identyczne ciśnienie.
Jedyne co możesz teraz sprawdzić to drożność przewodów i czy nie są załamane.

#1016 Share marian7k

marian7k

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 462 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2013 - 20:39

Claas Mercator

Co do motowideł to powinny bez problemu równo się podnosić i opadać. Dla czego jest inaczej to ciężko mi zgadnąć, a w kwestii napędu kosy to powinien tam być mocno wbity klin noskowy. Żadnych dystansów tam nie ma.

Też miałem taki problem założyłem dystanse, bo innego pomysłu nie miałem.Dystanse stabilizowałem opaskami zaciskowymi.

#1017 Share Ziel

Ziel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 994 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 sierpień 2013 - 21:10

Claas Mercator

Witam! Mam Mercatora 60 silnik 6 perkinsa i wczoraj zaniepokoiła mnie pewna rzecz. Mianowicie na wysokich obrotach z silnika wydobywa się dziwne tak jak by piszczenie/gwizdanie. I to nie występuje cały czas. Raz jest raz znika. Nic dobrego to pewnie nie wróży... ale jak narazie nie wiem co to dokładniej może być ... póki się kręci jest wszystko niby ok. Silnik 3 lata temu był remontowany (pękł wał korbowy)

Miałem tak 2 dni temu. Naciągnij pasek klinowy:)

#1018 Share Roxer

Roxer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 261 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 04 sierpień 2013 - 21:19

Claas Mercator Dzięki za radę. Na pewno spróbuję. Rozcinałem ostatnio filtr oleju już ze strachu i jest po prostu czyściutki co trochę mnie uspokoiło. W sumie to u mnie juz po żniwach, został hektar gryki, tam jeszcze zwrócę na to uwagę :)

#1019 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 05 sierpień 2013 - 08:19

Claas Mercator

Co do Twojej odpowiedzi... Głupoty napisałeś na ten temat. Po wymianie pasa kombajnem już nie szarpie jak musi jechać wolniej i nie ma problemu z przejazdem na jedynce przez miedzę. Dodatkowo szybciej przemieszcza się po drogach i ma duuuuużo większy zakres pracy na przyśpieszaczu. Więc wymiana pasa się opłaciła.

Co do wymiany, wszyscy głupoty gadacie. ;p W zewnętrzniej częci koła, (tej od sprężyny) są dwa otwory na śruby 12. Wkręca się w te otwory dwa pręty, nakłada się na nie płaskownik i ściska sprężynę. Później wystarczy trochę odsunąć całość i pas bez problemu wejdzie. :) 15-20min roboty jak u mnie.



Nie chce mi się rozbierać specjalnie kombajna i nagrywać filmu, ale z pomocą 2 kluczy ściągam pas w niecałe 2 minuty. Dobranie się do tarczy sprzęgła to już tylko niecałe 5 minut. Sprawdzone z zegarkiem w ręku kiedy obcięło mi wieloklin na tarczy.

A wymiana pasa (powtórze już któryś raz) jest kompletnie nie potrzebna jeśli nie urwał się całkowicie. Wszystko jest kwestią ustawienia przyspieszacza. Kombajn szarpie bo nie ma dołożonych obrotów. Zasada jest taka że nasze kombajny mają średnio 35 lat i sprężyna dociskająca już troszkę ustępuje. Wystarczy ją troszkę "ucisnąć" i pas się skraca.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 08:41
  •  

#1020 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 sierpień 2013 - 08:57

Claas Mercator

sprężyna dociskająca już troszkę ustępuje. Wystarczy ją troszkę "ucisnąć" i pas się skraca.

Co to za rewelacje ?! :blink: :lol:
Sprężyna nic nie ustępuje ani żaden pas się nie skraca. Czasem szarpie( nawet staje w miejscu) jak ma się najniższą prędkość ustawioną, ale to jest efektem zużycia pasa, innymi słowy z czasem ten pas traci na swej szerokości oraz minimalnie się wyciąga. Była już wcześniej o tym mowa w temacie

Podobne tematy claas mercator 60 mercator sprzeglo skrzynia claas mercator