Polecane posty

Romanos27    0

@Tommy09 z tym bagnetem to taki probelm bo jest po luku zrobiony i przy wyjmowaniu rozmazuje olej nie iwem kto taki pomyslowy byl zeby nie prosty bagnet lecz po luku i ciezko okreslic z tym olejem, a chce wymienic olej bo nie iem kiedy ostani otam byl wymienieny a odkupilem go a koles tez jakis zakrecony a tak to wiekszych problemow z tym kombajnem nie ma pali na dotyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

@romanos27

Ja do swojego senatora leje Turdus z Lotosa (nie chce pisać bajek więc nie powiem Ci dokladnie ile oleju wchodzi ale zawsze mozna patrzec na bagnet ;p)

 

 

 

Jeszcze co do paska, o jaki wspornik chodzi bo jakoś nic takiego nie mogę znaleźć. Jedyne co warto tam odkręcić to jak dla mnie jeden z siłowniczków który lekko zluzuje pasek. Troche boje się tej sprężyny. :/ Chyba będę musiał ściągać koło bo mi ściągacz nie podejdzie inaczej. Nie lepiej jakoś ściągnąć koło z wariatorem?

 

dzięki za pomoc:)

 

Zerknąłem na swojego claasa i jednak niema tam wspornika. Tego koła całego nie ściągniesz:) Byś musiał ze sprzęgłem. Koło sciągasz tak, odkręcasz klapke na kole z przodu, pod spodem są chyba 4 śruby na imbusy to odkręcasz 2 a w ich miejsce przykręcasz 2 półmetrowe pręty z gwintem. Na te dwa pręty nakłądasz jakis płaskownik i dokręcasz go do koła, Później odkręcasz 2 pozostałe imbusy i odkręcasz powoli równo ten płaskownik co spowoduje powolne rozprężanie sprężyny. Zakładasz tak samo tylko na odwrót wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

Koledzy mam problem z ustawieniem mercatora 60, leży trochę żyto pod słomą. Kłosy są puste czyli dobrze wymłaca. Wiatr mam ustawiony na 3 wcięcie od największego, sita żaluzjowe górne są otwarte na połowę zakresu, sita dolne (małe) są całkowicie przymknięte, sito płaskie to 5,6 fasolki. Podpowiedcie proszę co mam zmienić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A regulowałeś wiatry? Zmniejsz troszkę i obserwuj różnice. Co w zbiorniku co na ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

no regulowałem mogę, ustawic tak na połowę zakresu do żyta. W zbiorniku trafiają się słomki. Zastanawiam się jeszcze nad ustawieniem małego sita żaluzjowego, czy jego uchylenie nie pomożę bo ma całkowicie płasko??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

 

1. pasek wymienisz odkręcając wspornik tylnego koła (tego co sie hydraulicznie rozszerza) Następnie przednie koło na sprzęgle musisz rozpołowić :) odkręć sprężyne i sie samo rozejdzie tylko użyj jakiegoś ściągacza bo jak wystrzeli sprężyna to nie będzie co z cb. zbierać :) Zajmie ci to max 1h.

 

2. Wina rozdzielacza lub rozkręć tą rączke co sie steruje podnoszeniem hedera i opuszczania tam tez coś może być.

 

3. Cofnij motowidła i opuść max na dół :)

 

4. Nie wiem nie robiłem tego.

 

 

Zerknąłem na swojego claasa i jednak niema tam wspornika. Tego koła całego nie ściągniesz:) Byś musiał ze sprzęgłem. Koło sciągasz tak, odkręcasz klapke na kole z przodu, pod spodem są chyba 4 śruby na imbusy to odkręcasz 2 a w ich miejsce przykręcasz 2 półmetrowe pręty z gwintem. Na te dwa pręty nakłądasz jakis płaskownik i dokręcasz go do koła, Później odkręcasz 2 pozostałe imbusy i odkręcasz powoli równo ten płaskownik co spowoduje powolne rozprężanie sprężyny. Zakładasz tak samo tylko na odwrót wszystko.

 

 

Powiem szczerze że różne głupoty czytałem w tym dziale na forum AF, ale to jest na pudle zaraz obok gościa który zakładał napęd sieczkarni z wytrząsaczy.

 

Primo najważniejsze. (sry za caps) NIE POTRZEBUJESZ WYMIENIAĆ TEGO PASA. Dam sobie uciąć 70cm penisa że pas jest ok, ale zwisa bo szanowny pan nie raczył dołożyć nieco obrotów. Posadzić d*pę na fotelu przerzucić dzwignię hydrauliczną na drugą pozycję i pociągnąć do siebie. Potem zejść z kombajna i podrapać się po głowie "kurza twarz, za krótki jest".

 

Ale skoro już się szarpnąłem to napiszę. Zdejmowanie pasa zajmuje około 5 min jeśli nie masz przy sobie klucza i tylko wtedy kiedy jesteś kalekim mańkutem który musi stać na łokciu i odkręcać sruby uszami.

Zaczynamy od zdjęcia obrotów na przyspieszaczu do zera (albo w okolice).

Stojąc przy prawym kole masz przed sobą dość duże i ciężkie koło pasowe złożone z 2 części. Żeby zdjąć pas musisz zlokalizować na środku koła śrubę (19" chyba) i odkręcić ją w lewą stronę (kręcić kluczem do tyłu kombajna). W tym miejscu zrobię minutę ciszy dla wszystkich którzy rzekomo zmarli przy tej czynności. Cóż musicie wiedzieć że odkręcałem tę śrubę tak często że piszę z zaświatów. Jednocześnie dodam że specyficzna podkładka pod śrubą jest zrobiona ze stali z kotłów belzebuba bo jak chciałem ją rozwiercić żeby założyć większą śrubę (za 15 razem w końcu źle złapałem i popierniczyłem gwint) to skończyło się na widiowych ostrzach w tokarce. Zaraz za śrubą powinna zejść ta podkładka i (jedni nazywają to słoneczkiem, ale ja nie nazwał bym ich facetami) coś co wygląda jak duży czarny talerz albo koło z nacięciami. Różnica jest taka że talerz jest powleczony gumą i koło pasowe nie zbiera pamiątek ze słomy. Teraz można ściągnąć całą zewnętrzną połowę koła i pas.

Uwaga. Bardzo prawdopodobne że na wierzchu macie też kawałek osłony wielkości urodziwego napletka który przykręcony jest do ramy na dwie 13" i mimo że nie spełna wogóle roli ochrony przed niepowołanymi kończynami okręcającymi się w pas to uniemożliwia jego zdjęcie

Uwaga nr 2. Z tyłu trzeba odkręcić przewód hydrauliczny (na samym końcu bo wtedy nie będzie już ciśnienia). Chyba dwie 19".

 

 

W kolejnym odcinku powiem jak zdjąć koło i dostać się do sprzęgła. (ale to tylko dla zainteresowanych i tylko wtedy kiedy pogoda każe mi pić a nie kosić)

 

 

 

Ad 2.

Czeka cię wycieczka w głąb rozdielacza. Pozwolisz że nie będę opisywał bo a) nikt tego nie ogarnie b ) dawno tego nie robiłem c) "a komu to potrzebne?".

Dodam od siebie że to prawdopodobnie 672555.0 lub 672556.0 ale mogę się mylić.

 

Ad 3.

4x 19" z lewej i 4x 19" z prawej. Potem delikatne pchnięcie motowidła do tyłu i to by było na tyle. Na mój gust najbezpieczniej jest (żeby nie przedobrzyć i nie wyciągać kawałków motowidła z młocarni) kiedy od końca wsporników (łopatologicznie mówiąc rur) na których wszystko wisi, do uchwytów motowidła jest nie więcej niż 25cm no i nie mniej niż jakieś 22cm (mierzone od przodu kombajnu!!!). W tym przedziale nic się nie powinno dziać, ale zanim włączysz pokręć pasem. A no i trafi ci skrócić łańcuch bo napinacza tam nie ma.

Tym sposobem nadal nie leczy się jęczmienia wielkości łoniaków i trawy.

 

Ad 4.

Łożysko targańca? Jeśli chodzi o czas, to zależnie od czynnika który nazywam "stopniem zapieczenia" lub po prostu "złośliwością materii" pomijając kupno części i zręczność mechanika dałbym temu jakieś 3h. Dwie na rozbieranie i jedną na złożenie.Bo trzeba by zdjąć pasek>koło>mimośrod>odkręcić łożysko od ramy (chyba 3 śruby 17")>rozkręcić ramię targańca>zbić je z klina>wyciagnąć całość z ramy i "na powietrzu" zbić łożysko.

Może się mylę ale uważam że to czytelnik nie zrozumiał autora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Wojton. To jakaś aluzja do tego co napisałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

Witam teraz ja si\e poradzę;P Żeby wymienić łożyska przenośnika ziarnowego te górne dwa łożyska.. najprościej ten podajnik wyjąć? bo ciężko jest tam zbić to łożysko od strony zbiornik. ma ktoś inny sposób /.>/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Najprościej jest kupić nowy wałek który kosztuje 30zł a stary rozciąć możesz też próbować naciąć łożysko i samo zejdzie, sciąganie podajnika to troche roboty :(


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek789    11

Witam, to jeszcze raz ja. Ech, być może częste odwiedzanie i pisanie o problemach z moim kombajnem może świadczyć o mojej niezdarności mechanikowania, jeśli takie określenie istnieje, ale mam problem z nagarniaczem w hederze. Już wspominałem, że nie mogę zmniejszyć jego obrotów..mianowicie linka jest okej, nie jest zapieczona oraz jest cała..więc może zetknęliście się już z tym problemem, za rady szybkie bardzo dziękuję .

Edytowano przez Piotrek789

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Joiner    0

Rozkręć tę korbkę od motowideł tak by luźno była i spróbuj pociągnąć do siebie zewnętrzną część koła. Napisz czy odeszło a czy nic nie ruszyło się.

Apropo, może mi ktoś zrobić zdjęcie tej korbki do regulacji prędkości motowideł? Mam ułamane mocowanie a nie wiem jak to zrobić. Znaczy statyw mam, tylko nie mam przy tej korbce tego.

Edytowano przez Joiner

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi91    0

Siemka! mam taki problem ze swoim merkiem, mianowicie zboze ucieka mi ta przeslona pod gardziela (materiał brezent czy cos :P) przeslona jest w miare cala ale sa wyłamane ta klapy pod klepiskiem ( o ile sie nie myle sluza do zasalaniania klepiska przy koszeniu jeczmienia zimowego zebylepiej docieralo) , czy jest to przyczyna wypadania zboza czy cos innego jak temu zaradzic mial ktos juz taka awarie? dodoam ze gardziel jest juz wymontowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

ja koszę na opuszczonej zasłonie klepiska i nie wylatuje moim zdaniem na pewno to nie jest wina tego ,może podłoga jest dziurawa

Edytowano przez mirek37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,moim zdaniem, choć mogę się mylić, ale logiczne myślenie podpowiada że jeśli nie ma innych przyczyn, to jedynie nie odpowiednie sito, (za małe otwory) i ziarno kursuje w koło i jest go nadmiar pod klepiskiem,kursuje podajnikiem kłosowym, na cepy,znów na sito, z sita z kłosami na cepy z powrotem, i tak krąży nie przelatując przez sito, lub za płasko są sita żaluzjowe i z kłosami duża część ziarna z latuje na ponowny omłot i z tąd nadmiar tam ziarna.Jeśli się mylę, to bardziej doświadczeni koledzy niech mnie poprawią i doradzą w tym temacie :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raf21    0

witam . Koledzy ma problem co jakiś czas odkręca mi sie kosa na tej skrętce co trzyma kule co moze byc nie tak pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

Po prostu zakontruj !

Edytowano przez KRISTOFORn
Ort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Panowie jest awaria skrzyni biegów mercator 75 - wieczorem trochę zgrzytu w skrzyni i brak jedynki. Jaka mnie czeka robota. Pytanie do tych którzy mają grzebanie w skrzyni za sobą - czy można wymienić koła zębate (bo sądzę, że koło wysypane) bez wyciągania skrzyni. No i sprawa dostępności części do skrzyni biegów. Jestem nowicjusz w tej sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raf21    0

3 razy kontruje i puszcza po jakimś czasie , wczoraj nawet te szczeki mi zginęły bo śruba pękła od dokręcania co jakis czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, masz założoną podkładkę gumową? Powinna być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

Panowie jest awaria skrzyni biegów mercator 75 - wieczorem trochę zgrzytu w skrzyni i brak jedynki. Jaka mnie czeka robota. Pytanie do tych którzy mają grzebanie w skrzyni za sobą - czy można wymienić koła zębate (bo sądzę, że koło wysypane) bez wyciągania skrzyni. No i sprawa dostępności części do skrzyni biegów. Jestem nowicjusz w tej sprawie.

Jedynka jest nafrezowana na wałku,trzeba wymienić wałek.Dostępne są u Gąski.Zaglądnij do katalogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raf21    0

nie nie mam tej podkładki zgineła gdzies, a ta śruba która to skrecac ma byc utwardzana i z jakim gwintem ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj