Polecane posty

Siemanr1    23

Wyciągnąłem sita i odkręciłem z panewki jeden lub dwa wytrząsacze i jakoś wyszła.a ten gościu co ma zdemontować to takiej rury nie chce sprzedać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Ja bym radził rurę wymienić lub dać do regeneracji, bo w przeciwnym razie może wał diabli wziąć, ja też miałem rurę wybitą nieznacznie w miejscu łożyska z lewej strony i wymieniłem już komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23
Dnia 23.07.2019 o 11:31, Siemanr1 napisał:

To musiałem się pomylić 😜blacha na dół bo wówczas powietrze ucieka pod sitami a jak jest podniesiona blacha do góry to wówczas wiatr kieruje się pod sitem i wydmuchuje tym samym ziarno z sita

Kurde jak jadę według Twoich ustawień że oba sita zamknięte i blacha opuszczona to połowę rzepaku zostaje za kombajnem a wiatr całkiem zamknięty 

Jakieś pomysły ? 

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031
4 godziny temu, marian7k napisał:

Ktoś chętny na merkatora 70, heder 3.60, perkins. Żniwa zakończyłem.

Skąd jesteś ? daj info na priv, może bym wymienił mojego emeryta na coś młodszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Nie no z tyłu leci bo jak się czapkę podstawi to leci dużo 

Jak postawiłem sito to duże to leci mniej i blacha w górze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23

Wiatry mniejsze- te blachy co są to aż zachodzą za siebie tak bardzo muszą być zamknięte.a jak nie to kierownica wiatrów, przestawić w dół żeby wiatr dmuchało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

No mam wiatr zamknięty ale blachy nie zachodzą na siebie nawet się nie stykają zostaje z pół centymetra luzu 

To duże sito jak otworzyłem to jest lepiej a tylne prawie zamknięte

Z tą blachą z tyłu to jak w końcu w dół czy do góry ?

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23

Blacha na końcu w dół na maxa i blachy od wiatru zamknięte aż muszą zachodzić na siebie też na max- ile się da i wtedy bęben min obroty,klepisko opuszczone isita jedno i drugie na maxa zamknięte.Wowczas nie wywala i rzepaczek jest czysciutki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

W tak razie dziś jeszcze będę testował muszę mocniej wiatr zamknąć bo nie schodzą mi się te blachy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwuniopl    0

Pany skosiłem jęczmień, pszenicę i wszystko było ok w pszenicy troszkę plewki jest, ale jak wjechałem w pszenżyto to leca mi kłoski do zbiornika. ja prawidłowo ustawić mercatora 50 żeby to wyeliminować ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Jak lecą kłoski do zbiornika, to masz moim zdaniem za mało otwarta ostatnią sekcję żaluzji albo za małe wiatry i kłoski nie wracają na młocarnie. Chyba że chodzi ci o puste kłoski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

A co może być nie tak jak rwie mi pas od jazdy ten od silnika do czapki chinczyka? Dodam że rwie się cały czas w ten sam sposób, pas pęka od wewnątrz. Najpier pękł pas stary oryginał claas, za parę dni najdroższy ze sklepu optibelt, a po dwóch dniach pracy najtańszy chiński. Teraz mam założonego gatsa, ciekawe ile pochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23

Może na "dzwonie" wyrobione łożyska i krzywo chodzi pas,lub też koła podjechane.

Może na "dzwonie" wyrobione łożyska i krzywo chodzi pas,lub też koła podjechane.

Pewnie wyrobione łożyska na "dzwonie" lub podjechane szajby.Pas jest zakładany taki jaki powinien być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrbarti44    0

Miał ktoś podobną sytuację, podajnikiem kłosowym leci dużo ziarna  i wraca do bębna. Próbowałem ustawiać sito górne i nic nie pomaga. Sito dolne również zwiekszyłem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    68
Dnia 26.07.2019 o 06:33, Sylwuniopl napisał:

Pany skosiłem jęczmień, pszenicę i wszystko było ok w pszenicy troszkę plewki jest, ale jak wjechałem w pszenżyto to leca mi kłoski do zbiornika. ja prawidłowo ustawić mercatora 50 żeby to wyeliminować ?

 

 

Ja mam zwykłego mercatora bez oznaczeń M-2 r72. U nas od około 19lat  przerobił z 600ha (lekko).

Kłosy w zbiorniku to, przymknąć sito ziarnowe i trzeba sprawdzić pod nim sito oczkowe, bo zapewne tam sporo kłosów naleciało i zapchane.

Ja pszenicę kosze na bukowniku klepiska, klepisko podciągnięta na max do góry (a ile tam mam ustawione to nie wiem już) obroty młocarni 850, wiatr jak do owsa.

Plewka znikoma. Plon 6+ ostroga i bardzo wolna jazda.

Kolega wyżej koła pasowe nie spawane (gdzie chodzi pas), ja nie mogłem kiedyś zdjąć tej przystawki od silnika i tam wyłamane z 2cm, pospawane i potem mi pas wyrywało.

Z tym pasem miałem problem bo nie mogłem dopasować długość był za krótki, za mocno napięte, ale jakoś ostatnio kilka lat w tył się udało.

 

 

 

Edytowano przez Nowy81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Jeśeli wraca ci ziarno na młocarnię, to sita nie wyrabiają, trzeba wolniej jeździć

Druga opcja - za duży wiatr i zgania ci ziarno na drugą część górnej żaluzji, a stamtąd spada na kłosownik

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    68

I ewentualnie za bardzo zamknięte pierwsze sito ziarnowe, nie nadąża odbierać i spada na kłosowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81
Siemanr1 napisał:

Może na "dzwonie" wyrobione łożyska i krzywo chodzi pas,lub też koła podjechane.

Może na "dzwonie" wyrobione łożyska i krzywo chodzi pas,lub też koła podjechane.

Pewnie wyrobione łożyska na "dzwonie" lub podjechane szajby.Pas jest zakładany taki jaki powinien być?

Łożysko na dzwonie nowe i panewka też. Wał też rozbierany, nowe łożyska i Nowa rura. Wszystko to robione trzy sezony temu, a problem zaczął się na koniec zeszłego. Na tą chwilę brak jakichkolwiek luzow, wszystko chodzi lekko.Koła nie mają bicia ani żadnych uszkodzen. Poprzednie trzy pasy 32x4250 a teraz jest 32x4140 chyba, Na pewno krótszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

A liniowość kół pasowych ? Bo to że nowe, nie znaczy, że jak orginał, może koło kest lekko przesunięte względem napędzającego albo silnik ma ukos ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

To jest ok. Pas nie ma uszkodzen zewnętrznych. Pęka w środku a dopiero później rozlazi się oplot z plutna. Wygląda do tak jakby napinacz za mocno wyginal pas w drugą stronę. Zobaczę teraz na tym Nowym krótszym pasie jak będzie bo teraz pas ma tylko delikatne ugięcie na napinaczum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj