Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Mercator


2631 odpowiedzi na ten temat

#2541 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 10 sierpień 2016 - 06:04

Claas Mercator

Witam. Gdzie w małopolsce lub na wschodzie śląska mogę liczyć na serwis claas mercator 50? Gdzie zaopatrzyć się w części oprócz sklepów internetowych? Pozdrawiam



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:58
  •  

#2542 Share Pawelek998

Pawelek998

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 sierpień 2016 - 06:46

Claas Mercator Gąska w Jerzmanowicach między Olkuszem a Krakowem

#2543 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 10 sierpień 2016 - 08:10

Claas Mercator

A jakiś serwis gdzie by dojeżdżali do maszyny?



#2544 Share Ksawery

Ksawery

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 396 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisany 10 sierpień 2016 - 09:08

Claas Mercator A z czym masz problem ze potrzebujesz serwisu?

#2545 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 10 sierpień 2016 - 09:11

Claas Mercator

Planuję zakupić mercatora bo naszej okolicy 1 kombajn na usługach jeździ w promieniu 10km. A że nie mam doświadczenia w obsłudze to chciałem się dowiedzieć gdzie ewentualnie mógłbym uzyskać pomoc.



#2546 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 10 sierpień 2016 - 10:42

Claas Mercator

Jak myślisz o pomocy serwisu, to daj sobie spokój z claasem, bo nie zarobisz nawet jeżdżąc po samych usługach. To nie jest kombajn wielce skomplikowany. Wsiadasz i jedziesz. Po prawej stronie jednej rączce masz podnoszenie hederu, przyspieszacz, podnoszenie motowideł i po przejściu przez taki próg obroty motowideł (proste jak budowa cepa), druga rączka z prawej strony - gaz, którym również gasi się kombajn. Po prawej stronie jeszcze jest pokrętło szybkości motowideł, ale zazwyczaj jest zastygnięte w ustawieniu takim, jak się pracuje, a chcąc obrócić urywasz rączkę (zazwyczaj nie znaczy zawsze!).

Po lewej stronie masz 3 drążki, które kolejno od wejścia służą do: wysypu zboża, uruchomienie zespołu żniwnego i uruchomienie hederu.

Przed tobą kierownica. Po lewej stronie kierownicy przy samej kolumnie pedał, którym po wciśnięciu ustawiasz kolumnę kierownicy, oraz pedały sprzęgła i hamulca, a pod siedzeniem drążek ustawienia szczeliny młocarni (dociągania młocarni).

Widoczność podczas koszenia taka, że śmiało możesz kosić na siedząco nie musząc stać.

Schematy punktów smarowania oraz ustawienia młócenia poszczególnych zbóż masz tu na forum razem z propozycjami usuwania jakichś awarii. Oczywiście dobrze mieć serwis gdzieś w pobliżu, bo tam mają części a i podczas zakupu chętnie udzielają informacji jak coś zdemontować i bez problemu zamontować. Dlatego lepiej nastaw się na usuwanie drobnych awarii we własnym zakresie, a jak coś, to pytaj.



#2547 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 10 sierpień 2016 - 11:06

Claas Mercator

Wiesz, boję się że jak kupie to będzie awaria za awarią bo ten 1 kombajn u nas co jest to często siada a z WYGLĄDU jest w b dobrym stanie. Paski, łańcuchy, itp to spoko. Gorzej jak walnie coś większego, skrzynia itp, albo nie będę mógł zdiagnozować problemu. A tekst na forum to nie zawsze lek na każdą usterkę zwłaszcza jeśli tak jak ja się dopiero zaczyna. Dlatego pytam o serwis. A porady co do ustawienia zapewne znajde tutaj. Dzięki za wyjaśnienie gdzie co jest. Na pewno się przyda.


Edytowany przez dawidursus323, 10 sierpień 2016 - 11:08.


#2548 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 10 sierpień 2016 - 11:32

Claas Mercator

Dlatego jak się kupuje, to nie patrzy się na wygląd, bo wylejesz na niego 3 puszki farby i będzie jak nowy. Patrzy się na pracę. Na dzień dobry jak będziesz kupować, to włączyć zespół żniwny i na pełne obroty, czy nie ma wibracji. Wejdź z tyłu i sprawdź luzy na wytrząsaczach podnosząc je do góry i próbując je obrócić na bok. Luzy mogą świadczyć o wyrąbanych panewkach (usuwa się za pomocą wyciągnięcia dystansowych blaszek znajdujących się między panewkami lub wymieniając je - koszt groszowy. Jak się będą przechylać na boki, to może być już wał wyrobiony. Kolejnym punktem strategicznym to paski na młocarni - by były równo uciągnięte i pas jezdny, by nie wisiał. Luzu na łożyskach młocarni niestety nie da się tak sprawdzić, a jak walnie ośka, to wtedy na pewno serwis musi przyjechać, bo sam nie dasz rady. Koszt ośki to prawie 1000zł i usługa wymiany i poskładania - drugie tyle.



#2549 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 10 sierpień 2016 - 11:36

Claas Mercator

Dzięki. Jak pojade oglądać to myśle że poproszę kogoś z af albo z moich okolic żeby się ze mną pofatygował. 



#2550 Share marcinnowicki87

marcinnowicki87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 sierpień 2016 - 11:55

Claas Mercator

Po przejściu przez próg masz regulacje obrotów młocarni tak dla wyjaśnienia bo kolega z rozpędu się pomylił. Korbka od obrotów nagarniacza lepiej żeby działała, choć się nie spotkałem z takim przypadkiem żeby nie chodziła a już trochę kombajnów oglądałem i w moim powiem że dwadzieścia lat chodzi bez problemów pewnie oglądam maszyny w lepszym stanie niż kolega. Kombajn prosty najważniejsze żeby blachy były w dobrym stanie, silnik i skrzynia.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:58
  •  

#2551 Share marti1980

marti1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok Sieradza
  • Zainteresowania:Robota za półdarmo

Napisany 10 sierpień 2016 - 12:06

Claas Mercator Kolego,ja tak to czytam i wydaje mi się że ty ogólnie nie masz pojęcia o mechanice.Wiec zastanów się dobrze nad tą inwestycją.Bo zj.....e ci się coś w polu i co zrobisz?Będziesz latał po złotych rączkach.Jak zorientują się że nic nie kupujesz to obedrą cię ze skóry.

#2552 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 10 sierpień 2016 - 12:20

Claas Mercator

Czemu by mnie mieli od razu obdzierać? Nikt tu nikomu nie każe pisać. Kto chce pomóc i podzielić się swoją wiedzą to napisze co wie. 

wdaniel, marcinnowicki87-dzięki za pomoc i chęci 



#2553 Share szczypka

szczypka

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miedzno

Napisany 10 sierpień 2016 - 14:20

Claas Mercator

 w poczesnej znajdziesz części 



#2554 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 10 sierpień 2016 - 14:29

Claas Mercator

 w poczesnej znajdziesz części 

ALPO Sasuła s.c.?



#2555 Share lukowiag

lukowiag

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 sierpień 2016 - 16:16

Claas Mercator Dawid mam mercatora 60 w maju nie spodziewanie zostalem sam na gospodarce,to byly moje lierwsze samodzielne zniwa, a mam za soba zlamany czub (nazywa sie to chyba odzielacz lanu) zerwany pas mlocarni, dziury na listwach uszczelniajacych heder (łatanie) zapowietrzanie ukladu paliwowego, wymiany filtrow itp. Robilem to pierwszy raz i sie udalo. Pomoc kolegów na AF bardzo pomagala. Oprocz tego czytam w wolnej chwili caly ten temat (jestem na 80 stronie) kupienie instrukcji obslugi rowniez pomoglo. Dalem rade ja, dasz i Ty..

#2556 Share Pawelek998

Pawelek998

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 sierpień 2016 - 20:40

Claas Mercator Spokojnie dasz radę Ja 4 lata temu kupiłem claasa mercatora 50 i też nie miałem pojęcia co i jak. Kup sobie instrukcję obsługi przeczytaj cały ten temat i dużo się dowiesz. Teraz już wiem co i jak Też dasz radę a jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj Zawsze ktoś pomoże na AF. Dużo pomaga to forum nowym właścicielom claasów. Pozdrawiam

#2557 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 12 sierpień 2016 - 01:32

Claas Mercator

Napisałeś to tak że nie wiadomo o jakie pasy chodzi, i w jakim typie claasa odniosłem się do regulacji pasów młocarni  w młodszych wersjach a tam to z pewnością kołków nie ma w ażurach na osi młocarni. Dobrze było by jakbyś zaznaczał  jakim typie piszesz.

 

Nawet oryginalne pasy nie są odporne na zdzieranie   po zablokowaniu młocarni a kosząc hektary rzepaku, czy jęczmienia przerośniętego koniczyną ( z wsiewką)  to się zdarza

 

Temat jest o mercatorze i chyba wszyscy o nich piszemy.

Sprawę robiłem nie dalej jak w poniedziałek u jednego człowieka.

Postaram się napisać jak najbardziej łopatologicznie bo widzę, że niektórzy zaglądają do kombajnu jak się coś popsuje.

HDnjZJ0.png?1

Zaczyna się od rozkręcenia 3 śrub (nr 29). Dostają nieco luzu co można odczytać po nierównym naciągnięciu pasów młocarni. Koła mimo, że są żeliwne dostają ubytków (również dystanse się ubijają i skracają - nr 30). Ktoś mądry obserwuje, że śruby są luźne i dokręca je. Cały proces się pogłębia i czasami doprawia o ruszenie łożyska skrajnego (nr 17). Resztę już znamy.

Od siebie dodam, że ruszenie przednich śrub to 1 na 3 takie przypadki - reszta to rozkręcanie się śrub na wale głównym. Skrajne przypadki to wybicie otworów na wylot.

 

Zapobieganie? Leczenie? Przede wszystkim należny dbać o równomierne naciągnięcie obu pasów. W tym miejscu pojawia się ta niezrozumiała czarna magia.

Trzeba rozkręcić śruby (nr 29) i cofnąć je na tyle, aby wyszły ze skrajnego koła i podkładając podkładki między tuleje dystansowe (nr 30) a koło (nr 8). Skręcamy, zakładamy pasy i obserwujemy naprężenie (młocarnia musi pochodzić chwilę). W ostateczności można dotoczyć nowe dystanse z twardego materiału - idealnie powinny mieć 185mm długości, ale w przypadku ubytków w kole należałoby prawdopodobnie dodać milimetr lub dwa.

 

 

 

 

 

Propos pasów. Do końca tygodnia będę u człowieka który ma kombajn (rocznik 73) na oryginalnych pasach omłotowych (od nowości). Zrobię specjalnie dla ciebie zdjęcie. Jadę na przegląd po młóceniu 10 hektarów facelii. Dla niewtajemniczonych - facelia to taka roślina miododajna. W praktyce trawa. Jeśli chcecie sobie wyobrazić jak to wygląda to zamknijcie oczy i pomyślcie jak wygląda pole bylicy o wysokości 2 metrów pośród której rośnie wysoka na 50cm trawa z ziarnami przypominającymi grykę. Z tą różnica, że ziarno gryki jest 10 razy większe.

Właściciel twierdzi, że wyrzucił z niego już 350kg czegoś co przypomina błoto zmieszane z nasionami bylicy. Ten kombajn nie jest używany do niczego więcej ponad zbiór facelii, bo szkoda mu nowego do młócenia bylicy.

Wyobraźcie sobie, że trzymacie jeszcze jeden kombajny tylko po 10 hektarów facelii co 3 rok. Tak właśnie wyglądają warunki jego pracy.

 

Jak mi nie chciał jechać nawet na jedynce bez przyspieszacza danego do połowy, to też pas wymieniłem. Nie na jakieś Stomile, lecz na gates-a. Dałem 500zł i mam spokój 2 skończony sezon. Nagle przyspieszacz chodzi w zakresie 0-1,750 obrotów, a nie jak przedtem max. 1100. Żadnych słoneczek nie rozbierałem i podkładek nie wymieniałem.

W piątek trochę kombajn zmoknął, bo była duża ulewa i - tak jak jeden z kolegów pisał, że jak pas i słoneczka mokre, to będzie ślizgać i też tak było do momentu kiedy załapało na 2-jce i z przyspieszaczem.  

 

No jestem pod wrażeniem. Od kiedy gates to światowa czołówka?

Wymieniłeś pas na zamiennik - nieco krótszy niż oryginał. Stąd ta różnica. Kiedyś ktoś tez mi przyniósł coś takiego (podobno to sprzedają w polsce). Powiedziałem mu wtedy ile kosztuje oś główna w kombajnie i oddał pas do sklepu.

Ciebie również przestrzegam. Nie nadwyrężaj kombajnu przyspieszaczami. W przeciwnym wypadku w końcu obłamie ci się 5 cm osi napędowej, a nowa to przynajmniej 600zł za zamiennik i 2 dni roboty - nie polecam w żniwa.



#2558 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 12 sierpień 2016 - 07:58

Claas Mercator

 

Zaczyna się od rozkręcenia 3 śrub (nr 29). 

 

Pięknie rozpisałeś wszystko, tylko dodaj jeszcze jak bezkolizyjnie i bez oberwania w głowę słoneczkami ściągnąć te koła.

 

 

Nie nadwyrężaj kombajnu przyspieszaczami. W przeciwnym wypadku w końcu obłamie ci się 5 cm osi napędowej, a nowa to przynajmniej 600zł za zamiennik i 2 dni roboty - nie polecam w żniwa.

 

Dlatego wolę dać przy koszeniu drugi bieg i lekki przyspieszacz zamiast żyłować na jedynce i przyspieszaczu rzędu 1700 obrotów ;)



#2559 Share Pigmei

Pigmei

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 sierpień 2016 - 08:37

Claas Mercator

Na dobrą sprawę to wszystko znam, wiem być może więcej niż Ty, ale to żaden argument w dyskusji tak jak pisanie o byciu serwisantem czy o grzebaniu w nich od  20 lat, takie argumenty są moim zdaniem za słabe ( godne "gimbów") dla mnie liczy się to, co potrafisz przekazać w sposób bezbłędny.

żadne koło nie ma prawa niespodziewanie przesunąć się na klinie zabezpieczonym podwójnymi kołkami

 

No więc gdzie te kołki?

 

@wdaniel potrzebujesz sposób na demontaż tych obu kół czy na tą sprężynę? Rozpisywał się nie będę, podam najwyżej linki do tych postów :) 


Edytowany przez Pigmei, 12 sierpień 2016 - 09:20.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:58
  •  

#2560 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 15 sierpień 2016 - 23:58

Claas Mercator

 

Pięknie rozpisałeś wszystko, tylko dodaj jeszcze jak bezkolizyjnie i bez oberwania w głowę słoneczkami ściągnąć te koła.

 

 

Dlatego wolę dać przy koszeniu drugi bieg i lekki przyspieszacz zamiast żyłować na jedynce i przyspieszaczu rzędu 1700 obrotów ;)

 

 

Primo. Gdzie ja napisałem, że do rozkręcenia tych śrub trzeba ściągać te koła? Wszystko co trzeba zrobić to zdjąć pasy. To widocznie nadal zbyt trudne do zrozumienia.

To jeszcze raz. Bierzesz do ręki nasadkę nr 27 i odkręcasz 3 śruby - popychasz je palcem i wpadają do środka. Ot cała filozofia.

 

 

Secundo. Poważnie są melepeci którzy jeżdżą na jedynce? Przecież na jedynce ten kombajn praktycznie stoi? To nie jest bizon z SKRu że ma robić godziny. Mercatory z 3metrowym hederem gorsze zboża młócą idealnie nawet przy 1200obr/min na dwójce

 

Na dobrą sprawę to wszystko znam, wiem być może więcej niż Ty, ale to żaden argument w dyskusji tak jak pisanie o byciu serwisantem czy o grzebaniu w nich od  20 lat, takie argumenty są moim zdaniem za słabe ( godne "gimbów") dla mnie liczy się to, co potrafisz przekazać w sposób bezbłędny.

No więc gdzie te kołki?

 

@wdaniel potrzebujesz sposób na demontaż tych obu kół czy na tą sprężynę? Rozpisywał się nie będę, podam najwyżej linki do tych postów :)

 

Nie jestem serwisantem. W 91 kupiłem jednego z pierwszych 4 mercatorów w Polsce (od jedynego niemca który je wtedy sprowadzał - Helmut Maxion, Agrotechnika w Lasecznie koło Iławy - od jakichś 10 lat nie istnieją). Wtedy nawet dla kogoś kto miał wieloletnie doczynienia z kombajnami (nie tylko bizonami) to też było wyzwanie. Części sprowadzane tylko z niemiec, brak jakiejkolwiek dokumentacji, naprawy metodą prób i błędów.

Przez te ponad 20 lat w Polsce narobiło się tego dużo więcej. Nie tylko mercatorów, ale je znam na pamięć. Możesz mi nie wierzyć, bo forum AF jest pełne dzieci z pod znaku "polska moc" i "sześćdziesiątka i tak lepsza". Zostawiłem gospodarstwo dla mechaniki - żyję z tego i potrafię się utrzymać. Jeśli zarzucasz mi niekompetencję to albo ja się nie znam, albo ty nie potrafisz mnie zrozumieć.

 

Propos kołków. Nr 235684. Standard to 8mm (jakieś 7cm długi). Powyżej 73roku nabijali jeszcze jeden w środek (choć czasami po naprawach o tym zapominano więc to nie reguła).

Wiesz lepiej - tyle powinno ci wystarczyć. Powodzenia



Podobne tematy claas mercator 60 mercator sprzeglo skrzynia claas mercator