Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Mercator


2631 odpowiedzi na ten temat

#2521 Share Pigmei

Pigmei

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2016 - 08:39

Claas Mercator

Po wyjęciu wyprostujesz go bez problemu na zimno, to nie jest stal jakaś super twarda, Młot, pieniek drewniany, jakaś prasa aby nie był przegięty w łuk i gotowe



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 04:09
  •  

#2522 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 05 sierpień 2016 - 11:55

Claas Mercator

czy przy motowidłach wszyscy macie listewki, czy ktoś już to przerabiał? Mi te listewki się sypią ze starości, jakoś drutem to teraz łatam i myślę nad wymianą, ale nie wiem czy robić drewniane, czy z jakiegoś profilu lub płaskownika...



#2523 Share lukowiag

lukowiag

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2016 - 12:08

Claas Mercator U mnie byla jedna wymieniona bo zaczepilsmy o plot:) mysle ze najlepsze drewniane bo zawsze jest wieksza tolerancja niz przy plaskowniku

#2524 Share Mateuszpaluch21

Mateuszpaluch21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 05 sierpień 2016 - 19:43

Claas Mercator Panowie mam taki problem z moim claasem otóż nie chce jechać. Jadąc pod górę trójką po ściernosku zaczął znacznie zwalniać więc włączyłem dwójkę na której ledwo co wyjechałem. Również nie mogę ruszyć z trójki bez przyśpieszacza. Pas jezdny jest dość luźny i tak się zastanawiam czy to właśnie to jest przyczyną czy może coś ze sprzęgłem jest nie tak.

#2525 Share Ksawery

Ksawery

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 396 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisany 05 sierpień 2016 - 20:26

Claas Mercator

Heder trzeba będzie zdjąć? Bo przez tą osłone górną chyba dużo nie zrobie.


Zalezy w ktorym miejscu Ci brakuje..mi akurat zerwali tam gdzie to "okienko"

#2526 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 05 sierpień 2016 - 20:36

Claas Mercator

Panowie mam taki problem z moim claasem otóż nie chce jechać. Jadąc pod górę trójką po ściernosku zaczął znacznie zwalniać więc włączyłem dwójkę na której ledwo co wyjechałem. Również nie mogę ruszyć z trójki bez przyśpieszacza. Pas jezdny jest dość luźny i tak się zastanawiam czy to właśnie to jest przyczyną czy może coś ze sprzęgłem jest nie tak.

 

Pas jezdny. Forumowi znaffcy powiedzą Ci, że się uciągnął (obornik prawda). Zużyte słoneczko. A dokładniej podkładka pod nim - stal najwyższej klasy (rozwiercałem kiedyś otwór na tokarni diamentowym nożem bo widia się poddawała).

 

Najprościej mówiąc, sprężyna nie ma siły naciągnąć pasa. Nie polecam takich podróży bo nowy (nawet zamiennik) to kilka stówek.

 

 

No chyba, że faktycznie pas jest jak guma z majtek.

 

 

 

Odbiegając od tematu.

Czytam właśnie porady znaffcóf odnośnie zostawania zboża w hederze.

Moi drodzy. W każdym kombajnie zostaje. Zwłaszcza jeśli kończymy i docinamy jakiś wąski pasek. Słomy jest wtedy mało i nie ma czym przegarnąć tego zboża do młocarni.

 


Edytowany przez wojtoon, 05 sierpień 2016 - 20:39.


#2527 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 sierpień 2016 - 20:50

Claas Mercator

Panowie mam taki problem z moim claasem otóż nie chce jechać. Jadąc pod górę trójką po ściernosku zaczął znacznie zwalniać więc włączyłem dwójkę na której ledwo co wyjechałem. Również nie mogę ruszyć z trójki bez przyśpieszacza. Pas jezdny jest dość luźny i tak się zastanawiam czy to właśnie to jest przyczyną czy może coś ze sprzęgłem jest nie tak.

 

Zależy jaki model claas-a i czy jest na słoneczku tak zwanym wariator, czy na sprężynie, jeśli bez przyspieszacza nie jedzie to zużyty pas jezdny ,a jesli slizga również na przyspieszaczu to zapewne zużyta tarcz sprzęgłowa bo jeżeli jazda jest w deszczu gdzie jest pas i wariatory mokre to nawet przy dobrym pasie mogą występować poślizgi bez przyśpieszacza



#2528 Share raf21

raf21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kozłów
  • Zainteresowania:wszystko po trochu ....D i oczywiscie gospodarstwo

Napisany 06 sierpień 2016 - 05:52

Claas Mercator Hej koledzy jak sprawdzic szczelinę na mlocarni claas protector. i co zrobić gdy np zawracam na uwrociach to sloma i syf wpadają do zbiornika

#2529 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 sierpień 2016 - 15:51

Claas Mercator

Jeśli chcesz dobrze sprawdzić i ustawić szczelinę, to na wlocie trzeba by odpiąć podajnik z chederem, bo na wylocie to wystarczy wejść do środka kombajnu i dojdziesz do klepiska od tyłu i tak sprawdzisz szczelinę.



#2530 Share Mateuszpaluch21

Mateuszpaluch21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 06 sierpień 2016 - 19:29

Claas Mercator Na żadnym z biegów nie ruszy bez przyspieszacza dopiero jak rusza dźwignia na przyspieszacz to startuje. Koło po którym chodzi pas (to koło skrzyni) robi się strasznie gorące że ręką nie można go dotknąć. To jest Claas mercator 60

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 04:09
  •  

#2531 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 sierpień 2016 - 19:54

Claas Mercator

Czyli masz na tgz słoneczku i masz zużyty pas jezdny, jeszcze sprawdż ruszając z 2 i 3 biegu na pełnym przyśpieszaczu czy normalnie rusza i jedzie płynnie nie ślizga aby sprawdzić w ten sposób sprzęgło czy też nie ślizga



#2532 Share fza

fza

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów

Napisany 06 sierpień 2016 - 20:53

Claas Mercator

Na niskich obrotach młocarni (około 750), wystają mi te trzy śruby i ocierają o płaskowniki mocujące obrotomierz. Tego ocierania wcześniej nie zauważyłem. Na wyższych obrotach, śruby się chowają  i niby wszystko w porządku. Pasy kupione jednakowe a jakby nierówno napięte. Czy to ma ze sobą jakiś związek. Te ocierające śruby mnie niepokoją. Co może być przyczyną.



#2533 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 sierpień 2016 - 21:12

Claas Mercator

Może który klin się cofnął na wale w kołach i te koła ażurowe się przesunęły w stronę płaskowników, przecież tak być nie może



#2534 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 06 sierpień 2016 - 23:29

Claas Mercator

Hej koledzy jak sprawdzic szczelinę na mlocarni claas protector. i co zrobić gdy np zawracam na uwrociach to sloma i syf wpadają do zbiornika

 

Bez problemu biorąc suwmiarkę i kładąc brzuch na przenośniku pochyłym

 

 

Na żadnym z biegów nie ruszy bez przyspieszacza dopiero jak rusza dźwignia na przyspieszacz to startuje. Koło po którym chodzi pas (to koło skrzyni) robi się strasznie gorące że ręką nie można go dotknąć. To jest Claas mercator 60

 

Ja nadal stawiam na słoneczko. Gorące koło to standard w starszych claasach w których nikt nie pamięta o wymianie ciernego wycisku sprzęgła i hamulca wałak sprzęgłowego.

Tarcza sprzęgłowa w kombajnie się praktycznie nie zużywa - oprócz wieloklina, ale wtedy nigdzie nie pojedziesz

 

Na niskich obrotach młocarni (około 750), wystają mi te trzy śruby i ocierają o płaskowniki mocujące obrotomierz. Tego ocierania wcześniej nie zauważyłem. Na wyższych obrotach, śruby się chowają  i niby wszystko w porządku. Pasy kupione jednakowe a jakby nierówno napięte. Czy to ma ze sobą jakiś związek. Te ocierające śruby mnie niepokoją. Co może być przyczyną.

 

Rozkręcone.



#2535 Share fza

fza

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów

Napisany 07 sierpień 2016 - 07:47

Claas Mercator wojtoon 

napisał "rozkręcone" - patrzę i nie widzę żadnych śladów rozkręcenia. Nakrętki na tych 3-ch śrubach nie popuszczone a innych elementów skręcanych chyba tam nie ma.

Nie wiem czy konstrukcja tego mechanizmu pozwala na dowolne zbliżanie stałych połówek kół do siebie. Również nie widzę śladów przesunięcia połówki koła zewnętrznego na wale.  Wygląda jakby te trzy śruby były za długie tj. wyrobione gniazda w tylnym kole albo wyrobione łby śrub. Co na takie myślenie mówią (piszą) ci co przeżyli taki problem.



#2536 Share marcinnowicki87

marcinnowicki87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 sierpień 2016 - 08:41

Claas Mercator

Jak się koło te bliżej bębna na klinie przesunie to wtedy na wolnych obrotach młocarni jest zazwyczaj problem z wystającymi śrubami. Prawdopodobnie to stał się u ciebie, lub miałeś tak od początku ustawione tylko pasy w lepszym stanie były i nie było tak widocznego efektu wtedy.



#2537 Share Pigmei

Pigmei

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 sierpień 2016 - 08:58

Claas Mercator

@mateuszpaluch21 najprawdopodobniej masz pas jezdny do wymiany

 

@wojton co do wymiany wycisku sprzęgła czy hamulca wałka to już tu nie jeden to wymieniał więc pamiętają, to nie jest przyczyną grzania się koła pasowego( no chyba że ktoś jeździ cały czas z nogą opartą o pedał sprzęgła ale od tego koło nie będzie "strasznie gorące")

 

@fza najwyraźniej trafiły się Tobie dłuższe pasy napędu młocarni, trochę ich u mnie leży i są różnej długości

Optibelt plus wymiary 3275 / 32 / 3200  brak numeru katalogowego

Gates  wymiary 3270 L=L nr -617309

inne Gates są jako zamienniki i mają   numer wytłoczony 1403254 wymiarów brak

 Miałem też stare z Sanoka ale ich nie mogę odszukać i nie podam numeracji ani deklarowanych wymiarów.

 

Edit- pasy nierówno napięte wyreguluj tak jak napisał @wiesław czyli przesuwając parę kół na osi blokując klinem. Zakładam, że tuleje ślizgowe we wszystkich kołach są dobre, zużycie jednej już rzutuje na luz co przekłada się na nierówne napięcie pasa


Edytowany przez Pigmei, 07 sierpień 2016 - 09:14.


#2538 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 08 sierpień 2016 - 01:00

Claas Mercator

wojtoon 

napisał "rozkręcone" - patrzę i nie widzę żadnych śladów rozkręcenia. Nakrętki na tych 3-ch śrubach nie popuszczone a innych elementów skręcanych chyba tam nie ma.

Nie wiem czy konstrukcja tego mechanizmu pozwala na dowolne zbliżanie stałych połówek kół do siebie. Również nie widzę śladów przesunięcia połówki koła zewnętrznego na wale.  Wygląda jakby te trzy śruby były za długie tj. wyrobione gniazda w tylnym kole albo wyrobione łby śrub. Co na takie myślenie mówią (piszą) ci co przeżyli taki problem.

 

 

Są 3 śruby skręcające na stałe (patrząc od frontu) 1 i 3 część kół (na głównym wale 2 i 4). Pomiędzy tymi częściami są wspomniane śruby które skręcają dystanse (kawałki rurek). Jeśli pozwolisz na delikatne rozkręcenie się śrub to dystanse zaczną się skracać (te rurki są dosyć miękkie). W ekstremalnych przypadkach wytłukują się otwory w ażurach i szajby do wyrzucenia.

 

@mateuszpaluch21 najprawdopodobniej masz pas jezdny do wymiany

 

@wojton co do wymiany wycisku sprzęgła czy hamulca wałka to już tu nie jeden to wymieniał więc pamiętają, to nie jest przyczyną grzania się koła pasowego( no chyba że ktoś jeździ cały czas z nogą opartą o pedał sprzęgła ale od tego koło nie będzie "strasznie gorące")

 

@fza najwyraźniej trafiły się Tobie dłuższe pasy napędu młocarni, trochę ich u mnie leży i są różnej długości

Optibelt plus wymiary 3275 / 32 / 3200  brak numeru katalogowego

Gates  wymiary 3270 L=L nr -617309

inne Gates są jako zamienniki i mają   numer wytłoczony 1403254 wymiarów brak

 Miałem też stare z Sanoka ale ich nie mogę odszukać i nie podam numeracji ani deklarowanych wymiarów.

 

Edit- pasy nierówno napięte wyreguluj tak jak napisał @wiesław czyli przesuwając parę kół na osi blokując klinem. Zakładam, że tuleje ślizgowe we wszystkich kołach są dobre, zużycie jednej już rzutuje na luz co przekłada się na nierówne napięcie pasa

 

Wycisk praktycznie zawsze trze. Zwłaszcza jeśli zacznie się kończyć i ktoś rozmyślnie zacznie coraz to bardziej naciągać cięgno sprzęgła. Widziałem przypadek gdzie starł się do uchwytów i ukręcił (nie wiem jak sprzęgło miało działać). Koło nagrzewa się najbardziej od a) bardzo naciągniętego pasa (non stop przynajmniej połowa przyspieszaczy, albo też nowiutkie słoneczko) B) tarczy sprzęgłowej c) wspomnianego wycisku (jeśli się kończy) d) hamulca wałka sprzęgłowego (również jeśli wytarł wykładzinę).

Zależy co nazywamy strasznie gorącym? Instrukcja przewiduje temperaturę roboczą w granicach 80 stopni - może parzyć w palce

 

Co do regulacji pasów to totalna bzdura. To nie pasy się różnie uciągają, tylko jest rożny nacisk na nie. Z powodu wyżej wymienionych skracających się dystansów. Jeśli chcesz wyregulować pasy to trzeba rozkręcić te 3 śruby, cofnąć je i za pierwszym kołem pomiędzy dystanse a ażur włożyć podkładkę (razem 3 sztuki). żadne koło nie ma prawa niespodziewanie przesunąć się na klinie zabezpieczonym podwójnymi kołkami. No chyba że zetnie kołki, ale zgubiony ażur łatwo poznać ^^

 

 

 

Odbiegając od tematu

Jak 20 lat bawię się z claasami tak każdemu mówię - nie warto bawić się pasami firmy krzak. Ja zakładam każdemu oryginały i to jest jedna robota - zakładasz pas który wytrzyma kolejne 40 lat. No chyba że ktoś obliczył sobie, że guma od majtek marki stomil-chińczyk wymieniona w tym czasie 10 razy jest ekonomiczniejsza.



#2539 Share Pigmei

Pigmei

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 sierpień 2016 - 06:48

Claas Mercator
Co do regulacji pasów to totalna bzdura. To nie pasy się różnie uciągają, tylko jest rożny nacisk na nie. Z powodu wyżej wymienionych skracających się dystansów. Jeśli chcesz wyregulować pasy to trzeba rozkręcić te 3 śruby, cofnąć je i za pierwszym kołem pomiędzy dystanse a ażur włożyć podkładkę (razem 3 sztuki). żadne koło nie ma prawa niespodziewanie przesunąć się na klinie zabezpieczonym podwójnymi kołkami. No chyba że zetnie kołki, ale zgubiony ażur łatwo poznać happy.png

 

Napisałeś to tak że nie wiadomo o jakie pasy chodzi, i w jakim typie claasa odniosłem się do regulacji pasów młocarni  w młodszych wersjach a tam to z pewnością kołków nie ma w ażurach na osi młocarni. Dobrze było by jakbyś zaznaczał  jakim typie piszesz.

 

Nawet oryginalne pasy nie są odporne na zdzieranie   po zablokowaniu młocarni a kosząc hektary rzepaku, czy jęczmienia przerośniętego koniczyną ( z wsiewką)  to się zdarza


Edytowany przez Pigmei, 08 sierpień 2016 - 07:16.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 04:09
  •  

#2540 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 08 sierpień 2016 - 11:22

Claas Mercator

Pas jezdny. Forumowi znaffcy powiedzą Ci, że się uciągnął (obornik prawda). Zużyte słoneczko. A dokładniej podkładka pod nim - stal najwyższej klasy (rozwiercałem kiedyś otwór na tokarni diamentowym nożem bo widia się poddawała).

 

Najprościej mówiąc, sprężyna nie ma siły naciągnąć pasa. Nie polecam takich podróży bo nowy (nawet zamiennik) to kilka stówek.

Jak mi nie chciał jechać nawet na jedynce bez przyspieszacza danego do połowy, to też pas wymieniłem. Nie na jakieś Stomile, lecz na gates-a. Dałem 500zł i mam spokój 2 skończony sezon. Nagle przyspieszacz chodzi w zakresie 0-1,750 obrotów, a nie jak przedtem max. 1100. Żadnych słoneczek nie rozbierałem i podkładek nie wymieniałem.

W piątek trochę kombajn zmoknął, bo była duża ulewa i - tak jak jeden z kolegów pisał, że jak pas i słoneczka mokre, to będzie ślizgać i też tak było do momentu kiedy załapało na 2-jce i z przyspieszaczem.  



Podobne tematy claas mercator 60 mercator sprzeglo skrzynia claas mercator