Polecane posty

jahooo    9201

1zł/kg tak na oko. Po przeglądzie wizualnym mam do wymiany kosę, 1/4 bagnetów, wszystkie noże w sieczkarni, ze 6 głównych pasów. Powoli sobie przy nim dłubię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek500    17
To ja 2zl. Pasy dobre, heder ok, tylko zapowietrza się, pyrkocze na wysokich obrotach. I jak byłem go oglądać facet wyjechał z garażu, pokazywał mi jak jeździ do przodu i do tył i nagle zabrakło sprzęgła. A i tysiąc za transport dałem ponad 100km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

Panowie gdzie takie tanie sprzedają?😃 Mój wyszedł ok 2,5 za kg. Do kombajnu jest sieczkarnia i kabina od forszaja do zarzucenia, sprzęgło musze ogarnąć i jeden wyciek. Z tego co widzę całe remonty skończą się na ostrzeniu noży w sieczkarni i smarowaniu. 

Za 1zl/kg kupiłem matadora. Przez 4sezony włożyłem w niego drugie tyle, blacha sito i poszedł na złom. Plus taki że udało się odzyskać z niego 6 tysi 

IMG_20180415_070750.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9201

Kupiłem swojego po oględzinach. Cena jest taka, że nawet jeśli sprzedam go na cześci plus cena złomu, to wyjdę na swoje. A kombajn jest prosty w budowie i części dostępne, więc nie będzie raczej problemu żeby go doprowadzić do stanu używalności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

Dlatego też kupiłem wtedy tamtego. Prosta budowa i obsługa, a jak u mnie za  6 tysi nikt mi pól nie wykosi.  I czyste pole, nie to co po bizonie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek500    17
Dokładnie, większość napraw można samemu ogarnąć poświęcając trochę czasu. Części dostępne nowe i używane oraz obsługa w miarę prosta. W oglaszeniach jest dużo maszyn w cenach ok 20tys. Oglądałem dużo maszyn ten wystawiony za 12tys niczym się nie różnił od tych za 20-25tys. Jedynie co to jego w ogłoszeniach już nie ma a tamte są już długo i chyba długo będą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wysiadł mi orbitrol w claas mercator 60, regenerować czy kupić zamiennik, może ktoś wie jaki będzie pasował.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23

Panowie mam pytanie odnośnie plamek na łuszczynach rzepaku-czy to może być od ulewnego deszczu bądź też gradu?

IMG_20180527_191559.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23
21 minut temu, soltys48 napisał:
21 minut temu, soltys48 napisał:

toś zajebał w temacie o kombajnie Ty o rapsieO.o

Pomyliłem stronki😁apropo kombajnu to ktoś regenerował koło pasowe jezdne przy skrzyni Claas mercator 60?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bafetto    0

Czytam I jak sie zastanawiam?-gdzie sprzedaja kombajny na kilogramy? Moje pytanie ile wazy Mercator 50. Ciekaw jestem ile mnie kosztowal na wage.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79
3 godziny temu, bafetto napisał:

Czytam I jak sie zastanawiam?-gdzie sprzedaja kombajny na kilogramy? Moje pytanie ile wazy Mercator 50. Ciekaw jestem ile mnie kosztowal na wage.

 

Każdy i wszędzie można kupić na kilogramy, tylko kwestia dogadania się co do ceny za 1 kg.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23

Jaka powinna być odległość koła ażurowego na bębnie mlócacym ( licząc od rantu koła,i złożone) do tego dużego koła co napędza gardziel?u mnie jest 4,5cm i jak włączę  przyspieszacz na max to obcierają o siebie.Moze ktoś mi zmierzyć?Claas mercator 60 ale 70 czy 50 ma tak samo,z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Albo masz żle osadzone koła ażurowe na osi młocarni lub żle osadzone koło pasowe gardzieli albo też cała młocarnia przestawiona na wale i tak się dzieje, u mnie (MERCATOR S ale to powinno być to samo) na zjechanych do siebie kołach ażurowych jest odstep 60 mm pomiędzy kołem pasowym gardzieli a ażurowym przy kole pasowym.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23
4 godziny temu, wieslaw16 napisał:

Albo masz żle osadzone koła ażurowe na osi młocarni lub żle osadzone koło pasowe gardzieli albo też cała młocarnia przestawiona na wale i tak się dzieje, u mnie (MERCATOR S ale to powinno być to samo) na zjechanych do siebie kołach ażurowych jest odstep 60 mm pomiędzy kołem pasowym gardzieli a ażurowym przy kole pasowym.

 

Zgadza sie!dzis rozebralem i okazało się że klin  z noskiem na pierwszym kole  pod sprężyna był lluzny,rozbierając  dalej  zauważyłem  pęknięty  stożek co  trzyma  łożysko i  dlatego pas  się luzowal.szukajac po schemacie znalazłem że brakuje mi  pierścienia  dystansowego  i pewnie był przyczyną  tego tarcia bo  jego grubość to 1cm a a odległość koła u mnie wynosi 50mm,dlatego też  tarły kola.to ten z numerem 26-posiada może ktoś taki pierścień?a i dziękuję za zmierzenie odległości

4690-large.jpg

4692-large.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

W katalogu Merkatora, na stronie z wariatorem bębna, jest pod pozycją 13, klej loctite. Co tu trzeba kleić.

merkator.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9201

To klej do gwintów. Te śruby i nakrętki które widać na schemacie trzeba montować na klej aby się nie luzowaly i nie odkręcaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siemanr1    23
2 godziny temu, fza napisał:

A jak tak sklejone elementy rozkręcić?

Nie ma największego problemu z rozkręceniem po zastosowaniu kleju do gwintów.Zapobiega on samoistnemu rozkręcaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9201

Ten tak zwany klej zwiększa tylko tarcie gwintu aby śruby się samoczynnie nie odkręcaly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7551
4 godziny temu, Siemanr1 napisał:

Nie ma największego problemu z rozkręceniem po zastosowaniu kleju do gwintów.Zapobiega on samoistnemu rozkręcaniu.

Niema jak tylko posmarowane są  od 3 do 4 gwintów jak posmaruje całą śrubę to w tedy jest problem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Są różnego rodzaju kleje do gwintów, np. czerwony jest mocny,niebieski słabszy zależy do czego ma służyć,po zastosowaniu czerwonego do śruby m8 potrafi ukręcić się śruba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj