Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Mercator


2613 odpowiedzi na ten temat

#2001 Share Popi

Popi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 08:54

Claas Mercator

kolego odkręć najpierw szczotkotrzymacz i sprawdź szczotki (nie musisz wyjmować alternatora tylko dwie śrubki odkręcić z tyłu)

zobacz czy pierścienie są bardzo wytarte (palec do środka) jeśli nie to kup tylko szczotkotrzymacz razem z regulatorem (zależy od alternatora) koszt od 15zł do max 30zł

jak będą wytarte bardzo pierścienie na wirniku to tak jak koledzy radzą jedz na jakiś szrot ale tam też rozbierz i zobacz stan pierścieni na wirniku i szczotek.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:04
  •  

#2002 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 21 lipiec 2015 - 11:11

Claas Mercator

Panowie czy ktoś może mi powiedzieć jak rozebraćwałek targańca? chodzi mi o górę, jak ściągnąć koło na targańcu z pasem co napędza motowidła, muszę wymienić "podtrzymke wałka targańca, tą tuleje i chyba nie ma innego sposobu jak wymontować cały wał? Ktoś może już to robił kiedyś??

A co chcesz wymienić? Tą tuleję na targańcu? Ja zrobiłem to w ten sposób:

- rozkręć łyżkę targańca

- odkręć ramię targańca i po wyciągnięciu klina go ściągnij

- odkręć te miseczki w których jest osadzona tuleja (między miseczkami a ramą hederu są dystanse, więc nie zdziw się, jak coś ci wypadnie)

- zrzuć paski i łańcuch napędu motowideł

- odkręć osłonę paska napędu motowideł oraz te 4 śrubki blachy podtrzymującej wał napędu hederu zostawiając tą na górze tylko poluzowaną

- zluzuj śrubki po stronie gardzieli, by nie trafił szlag łożyska

- pas transportowy ja obwiązałem dookoła mimośrodu i z drugiej strony do drabinki kombajnu, a następnie powoli napinaczem odciągać aż wał targańca wyjdzie do tego stopnia, by wyciągnąć miseczki podtrzymujące tuleję

- stara tuleja powinna wyjść bez problemu, a nową nabijesz za pomocą starej

- poskładanie wszystkiego w odwrotną stronę.

 

PS: wiem, że robiłem to bez przygotowania, bo krzynki nie miałem najważniejszej krzynki narzędziowej, a mianowicie krzynki piwa, ale jak komuś by to pomogło, to może na początku dodać sobie krzynkę piwa i między każdym myślnikiem dodać "otworzyć piwo i popijać", lecz tym tempem zamiast w 1,5 godziny, to tą robotę zrobi w 2 dni o ile mu piwa nie zabraknie i nie będzie musiał skoczyć jeszcze dokupić



#2003 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 21 lipiec 2015 - 13:18

Claas Mercator

A co chcesz wymienić? Tą tuleję na targańcu? Ja zrobiłem to w ten sposób:

- rozkręć łyżkę targańca

- odkręć ramię targańca i po wyciągnięciu klina go ściągnij

- odkręć te miseczki w których jest osadzona tuleja (między miseczkami a ramą hederu są dystanse, więc nie zdziw się, jak coś ci wypadnie)

- zrzuć paski i łańcuch napędu motowideł

- odkręć osłonę paska napędu motowideł oraz te 4 śrubki blachy podtrzymującej wał napędu hederu zostawiając tą na górze tylko poluzowaną

- zluzuj śrubki po stronie gardzieli, by nie trafił szlag łożyska

- pas transportowy ja obwiązałem dookoła mimośrodu i z drugiej strony do drabinki kombajnu, a następnie powoli napinaczem odciągać aż wał targańca wyjdzie do tego stopnia, by wyciągnąć miseczki podtrzymujące tuleję

- stara tuleja powinna wyjść bez problemu, a nową nabijesz za pomocą starej

- poskładanie wszystkiego w odwrotną stronę.

 

PS: wiem, że robiłem to bez przygotowania, bo krzynki nie miałem najważniejszej krzynki narzędziowej, a mianowicie krzynki piwa, ale jak komuś by to pomogło, to może na początku dodać sobie krzynkę piwa i między każdym myślnikiem dodać "otworzyć piwo i popijać", lecz tym tempem zamiast w 1,5 godziny, to tą robotę zrobi w 2 dni o ile mu piwa nie zabraknie i nie będzie musiał skoczyć jeszcze dokupić

 

Sprawa pierwsza. Jakie jest ryzyko zgięcia czegoś co potem będzie trudno wyprostować?

Sprawa druga. https://pl.wiktionar...g/wiki/skrzynka

 



#2004 Share Marian1224

Marian1224

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. PCT
  • Zainteresowania:motoryzacaj rolnictwo i nowości

Napisany 21 lipiec 2015 - 16:10

Claas Mercator

witam mam problem z moim mercatorem  kombajn  po zgaszeniu nie chce zapalić muszę mu napompować pompka ręczna to zapali  filtry nowe zaworki zwrotne poczyszczone działaja  filterek w pompie wyczyszczony  na krotka podłączam i to samo  jest jak i podłączony  normalnie  schodzi  mu  paliwo  czy to wina pompy ???

pompke zasilajaca mam przerobiona od bizona działa

elegancko  ale co go walło ze po zgaszeniu nie chce palić 



#2005 Share konrad82

konrad82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 969 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 21 lipiec 2015 - 16:34

Claas Mercator

Ja mam zaworek zwrotny zamontowany  przy zbiorniku i jest ok , przed zaworkiem zamontowałem odstojnik od bizona żeby zaworek się nie zapychał. i tyle.....



#2006 Share mariank1

mariank1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 17:10

Claas Mercator

ja kiedyś tak miałem jak napompowałem ręczna to chodził - tez się nakombinowałem a okazało się ze korek baku tak się zassał że nie puszczał powietrza do baku i robiło się podciśnienie w baku a pompka (nie nowa nie mogła pociągnąć paliwa)



#2007 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 21 lipiec 2015 - 19:32

Claas Mercator

Ja stawiałbym na ten filtr co to kolega wymieniał. Gdzieś się zapowietrza - ot cała zabawa



#2008 Share Pawelek998

Pawelek998

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 21:01

Claas Mercator Mi nie chciał palić ale jak postał dłużej (pare dni) ale założenie zaworka rozwiązało problem.

#2009 Share Ksawery

Ksawery

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 396 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisany 21 lipiec 2015 - 21:15

Claas Mercator

witam mam problem z moim mercatorem  kombajn  po zgaszeniu nie chce zapalić muszę mu napompować pompka ręczna to zapali  filtry nowe zaworki zwrotne poczyszczone działaja  filterek w pompie wyczyszczony  na krotka podłączam i to samo  jest jak i podłączony  normalnie  schodzi  mu  paliwo  czy to wina pompy ???

pompke zasilajaca mam przerobiona od bizona działa

elegancko  ale co go walło ze po zgaszeniu nie chce palić 

 

ja tez tak mialem i u mnie byl lekko juz nieszczelny wąż i ciągnął powietrze ten co do pompy wchodzi po wymianie wężyka już pali normalnie i cala zime paliwo trzyma, dziurka była tak mala, że w ogole nie bylo widac i nie podejrzewalem nawet. pozdrawiam



#2010 Share Marian1224

Marian1224

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. PCT
  • Zainteresowania:motoryzacaj rolnictwo i nowości

Napisany 21 lipiec 2015 - 22:18

Claas Mercator

sprawdziłem wszystko chyb juz nawet go na krotko z banki bralem i nic nadal to samo jutro zawioze pompe do sprawdzenia moze sie jej czas skonczył 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:04
  •  

#2011 Share bomber84

bomber84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LHR

Napisany 21 lipiec 2015 - 22:46

Claas Mercator

Natomiast u mnie powodem był uszczelniacz na pompie (silnik perkins). Spróbuj zatkać powrót a w zasilanie wtłoczyć paliwo taką pompką gruszką może rzeczywiście gdzieś jest nieszczelność w układzie. Nikt nie zapytał jaki masz silnik w swoim kombajnie.



#2012 Share Marian1224

Marian1224

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. PCT
  • Zainteresowania:motoryzacaj rolnictwo i nowości

Napisany 22 lipiec 2015 - 07:18

Claas Mercator

Perkins 6



#2013 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 22 lipiec 2015 - 07:40

Claas Mercator

Sprawa pierwsza. Jakie jest ryzyko zgięcia czegoś co potem będzie trudno wyprostować?

 

w tym przypadku żadne, pod warunkiem, że zluzujesz śrubki, o których pisałem ;) Większym ryzykiem jest uszkodzenie koła pasowego, jak będzie zapieczone. Oczywiście ja nikomu nie każę tak robić - to była moja propozycja oparta na własnym doświadczeniu.

EDIT:

A z mojej strony, to: sprawa pierwsza - nie cytuje się postu pod postem, bo można dostać bana.


Edytowany przez wdaniel, 22 lipiec 2015 - 07:45.


#2014 Share Marian1224

Marian1224

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. PCT
  • Zainteresowania:motoryzacaj rolnictwo i nowości

Napisany 22 lipiec 2015 - 13:11

Claas Mercator chlopaki pozmozecie dlaczego ten waz jest tak zaslepiony co tam ma byc podlaczone

Załączone miniaturki

  • CAM01410.jpg

Edytowany przez Marian1224, 22 lipiec 2015 - 13:15.


#2015 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 22 lipiec 2015 - 13:59

Claas Mercator

kolego na tym zdjęciu wygląda to jakby było od regulacji obrotów bębna młócącego - zaślepiony przewód od rurki w kształcie odwróconego U.

Sprawdź co masz za kapeluszem chińczyka - są tam dwa tłoczki do których owa rurka w kształcie odwróconego U powinna być podłączona.

Jeszcze takie pytanie: jakie masz obroty bębna na zegarze przy pełnych obrotach silnika?



#2016 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 22 lipiec 2015 - 20:07

Claas Mercator

Panowie skąd u Was "bierze" napęd linka pokazująca obroty silnika??

u mnie nie jest bezpośrednio z silnika tylko z wałka przy skrzyni biegów i co dziwne zegar dalej niż "10" nie chce pójść


KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


#2017 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 22 lipiec 2015 - 20:21

Claas Mercator

kolego soltys48 mercatory nie mają obrotów silnika.

Wyświetlacze, które masz pokazują obroty bębna młócącego i obroty wałka w skrzyni biegów.

NIE ma tam obrotów silnika ani prędkości.



#2018 Share lukaszk1515

lukaszk1515

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świerczyna k/ Drzewicy, woj. łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanika, sport, rolnictwo

Napisany 22 lipiec 2015 - 21:13

Claas Mercator

A co chcesz wymienić? Tą tuleję na targańcu? Ja zrobiłem to w ten sposób:

- rozkręć łyżkę targańca

- odkręć ramię targańca i po wyciągnięciu klina go ściągnij

- odkręć te miseczki w których jest osadzona tuleja (między miseczkami a ramą hederu są dystanse, więc nie zdziw się, jak coś ci wypadnie)

- zrzuć paski i łańcuch napędu motowideł

- odkręć osłonę paska napędu motowideł oraz te 4 śrubki blachy podtrzymującej wał napędu hederu zostawiając tą na górze tylko poluzowaną

- zluzuj śrubki po stronie gardzieli, by nie trafił szlag łożyska

- pas transportowy ja obwiązałem dookoła mimośrodu i z drugiej strony do drabinki kombajnu, a następnie powoli napinaczem odciągać aż wał targańca wyjdzie do tego stopnia, by wyciągnąć miseczki podtrzymujące tuleję

- stara tuleja powinna wyjść bez problemu, a nową nabijesz za pomocą starej

- poskładanie wszystkiego w odwrotną stronę.

 

PS: wiem, że robiłem to bez przygotowania, bo krzynki nie miałem najważniejszej krzynki narzędziowej, a mianowicie krzynki piwa, ale jak komuś by to pomogło, to może na początku dodać sobie krzynkę piwa i między każdym myślnikiem dodać "otworzyć piwo i popijać", lecz tym tempem zamiast w 1,5 godziny, to tą robotę zrobi w 2 dni o ile mu piwa nie zabraknie i nie będzie musiał skoczyć jeszcze dokupić

 Kolego dzięki za radę, zrobiłem to już w inny sposób, dosyć szybki, a mianowicie rozkręciłem wałek napędzający targańca razem z wałkiem targańca jest to raptem chyba 10 śrubek i cofnąłem wszytsko do tylu zdjemując przy tym pasek i łańcuch wszystko z montażem zajęło mi niecałą godzinę. 



#2019 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 23 lipiec 2015 - 06:42

Claas Mercator

Panowie skąd u Was "bierze" napęd linka pokazująca obroty silnika??

u mnie nie jest bezpośrednio z silnika tylko z wałka przy skrzyni biegów i co dziwne zegar dalej niż "10" nie chce pójść

U mnie na maxa dochodził do 11, a po wymianie pasa dochodzi do 17



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 17:04
  •  

#2020 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 23 lipiec 2015 - 17:52

Claas Mercator

tylko pasy u mnie są nówki wszystkie..... 

a jeśli to obroty wałka skrzyni biegów to jakie powinny być????


KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


Podobne tematy claas mercator 60 mercator sprzeglo skrzynia claas mercator