Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Mercator


2631 odpowiedzi na ten temat

#1981 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 16 lipiec 2015 - 10:02

Claas Mercator
Będą potrzebne jakieś specjalne narzędzia, ściągacze itp?

W sumie to chyba tylko klucze imbusowe. No i kawałek jakiejś śruby bez łba żeby wyrównać kanał w wałku sprzęgłowym. Resztę zrobisz kilkokma podstawowymi kluczami.

Przyda Ci się natomiast uszczelka na ścianę skrzyni (całkiem nieduża, papierowa, z dwoma większymi otworami). Wyjścia są dwa. Można założyć starą uprzednio smarując ją jakąś farbą (oczywiście jeśli nie jest porwana), albo po prostu posmarować silikonem i złożyć do kupy - tam nie ma ciśnienia i temperatury więc spokojnie wytrzyma (testowałem obydwa rozwiązania wiele razy i wszystko było w porządku).

 

Demontaż samego słoneczka jest niebezpieczny?

Walczę z tą opinią na forum odkąd pamiętam.... NIE, nie jest niebezpieczny. Wystarczy tylko przed okręceniem śruby na słoneczku popchnąć dźwignię hydrauliczną przyspieszacza maksymalnie do przodu (nawet na zgaszonym silniku). Dzięki temu ciśnienie oleju z wariatora wróci z powrotem do instalacji.  Tak jest szybciej i nie trzeba rozkręcać żadnych przewodów, a co za tym idzie nic nie kapie i nie ma ubytków oleju. Bojaźliwi mogą odkręcać słoneczko przy nieodkręconym kole, ale to i tak nie ma sensu. Po zejściu ciśnienia z obwodu pas już praktycznie nie pręży, a śruba wkręcana w koło pasowe luzując zmniejsza ten nacisk jeszcze bardziej i słoneczko zdejmie się palcami z krawędzi koła pasowego.

 

Przypominam o uważnym ściąganiu drugiej połowy koła. Dużo bezpieczniej jest pokolei dokręcać imbusami niż śrubą w środku. Jeśli "wkład" wewnątrz wałka spłyca otwór za mało, to trzeba odkręcić wszystkie imbusy i dołożyć czegoś do środka. Druga połowa siedzi na 2 łożyskach dosyć płytko, ale jak już zeskoczy to polecam mocnego faceta do ściągnięcia z wałka bo z obudową sprzęgła i tarczą waży grubo ponad 20 kg.

Reszta to już banał.

 

 

Aha, jeszcze jedno. Przyczyną wytrącania krawędzi na trybach i ciężkiego wbijania biegów jest zużyty hamulec synchronizatora. Zaraz za wyciskaczem sprzęgła (który też będzie pewnie wymagał wymiany bo jest cierny), jest taki łuk (na którym powinna być okładzina z tworzywa) który po wciśniećiu sprzęgła ociera o wałek sprzęgłowy i go wyhamowuje. Jak się zużyje to nie wyhamowuje wałka i po wciśnięciu sprzęgła ten nadal się obraca (bo jest rozpędzony, ale nie niesie już dużej mocy) i pierwsze co go wyhamowuje to wbijanie biegu, czyli wspomniane tryby



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 23:46
  •  

#1982 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 16 lipiec 2015 - 10:52

Claas Mercator

Czy posiada ktoś schemat smarowania w mercatorze? Albo chociaż może podpowiedzieć gdzie szukać tajemniczo ukrytych kalamitek? To co jest w miarę widoczne to znajde, ale podejrzewam, że są takie których nie uda mi sie znaleźć bez schematu bądź wskazówek gdzie sie znajdują

 

Wybacz, ale teraz mam tylko telefon z aparatem pod ręką

 

http://imgur.com/a/0P6ET



#1983 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 16 lipiec 2015 - 10:55

Claas Mercator

Już prawie wszystko jasne. Nie bardzo rozumie demontaż 2 części koła i po co wkręca się śrubę bez łba żeby wyrównać otwór w wałku sprzęgłowym.

Myślę, że jak będę widział to w trakcie demontażu wszystko się wyjaśni..

Martwi mnie jednak fakt, gdzie będą mógł nabyć ten hamulec synchronizatora?? u gąski go nie widzę..



#1984 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 16 lipiec 2015 - 11:30

Claas Mercator

Plan smarowania naprawdę przydatny, dzięki.



#1985 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 16 lipiec 2015 - 11:47

Claas Mercator

Już prawie wszystko jasne. Nie bardzo rozumie demontaż 2 części koła i po co wkręca się śrubę bez łba żeby wyrównać otwór w wałku sprzęgłowym.

Myślę, że jak będę widział to w trakcie demontażu wszystko się wyjaśni..

Martwi mnie jednak fakt, gdzie będą mógł nabyć ten hamulec synchronizatora?? u gąski go nie widzę..

 

 

Kiedy zdjemiesz pierwszą połowę, to druga połowa w której jest sprzęgło, jest osadzona na tulei. Ta tuleja z dwoma długimi klinami po obydwu stronach tworzy bieżnię po której porusza się zewnętrzna część koła dociskana tą sprężyną talerzową (słoneczkiem). Ta tuleja od czoła jest zasłonięta grubym deklem w którym na środku jest nagwintowany otwór w który wkręca się śrubę trzymającą słoneczko. Ta podkładka jest przykręcona na 6 imbusów. Po odkręceniu jej zobaczysz czoło wałka sprzęgłowego, na którym osadzone jest łożysko i zabezpieczone jest nakrętką koronkową. Musisz odkręcić tę nakrętkę i zdjąć podkładkę zabezpieczjącą. Nakrętka odkręca się w lewą stronę czyli normalnie. Potem wkładasz do środka wałka (jest w nim wytoczony niezbyt głęboki otwór z kilkoma stopniami wewnątrz) fragment o długości 2-3cm najlepiej z grubej śruby z obciętym łbem który idealnie wypełni otwór (ale nie na ciasno bo nie wyjmiesz!!!). W tan dekiel z 6 otworami z powrotem wkręcasz śrubę ze słoneczka, i przy pomocy tych 6 imbusów dokręcasz powoli go do koła. Nie kręć śrubą i nie uderzaj w nią bo rozklepiesz i nie wykręcisz jej z dekla!!! Jeśli uda Ci się dokręcić dekielek do oporu a koło nadal nie zeszło to wystarczy odkręcić wszystkie imbusy i dołożyć do środka wałka inny fragment śruby tylko dwa razy dłuższy niż poprzedni. Potem jeszcze raz dokręcić imbusami dekielek i koło powinno zeskoczyć z wałka. Siedzi na nim na dwóch łożyskach na grubości tych łożyszk więc nie trzeba długo się bawić. Potem wystarczy mocny facet który złapie za krawędź koła i ściągnie je z wałka. Dalej jest już wszytsko jak w ursusach. Widełki od sprzęgła, a za nimi ten hamulec. Wywalasz wszystko i odkręcasz ten odlew od ściany skrzyni, a wtedy zewnętrzne łożysko z wałka sprzęgłowego nie ma już oporu i razem z wałkiem wychodzi na zewnątrz.

W razie problemów, pisz.

 

Dobry hamulec wygląda tak

http://agristar.pl/i...product_id=4376

http://www.sklep.agr...aas-p26162.html

Widać na nim ten fragment okładziny. Jest bardzo mały i bardzo drogi - okładziny są tańsze, ale jeśli jest bardzo zużyty, to wytarł się i ten metalowy fragment. Jeśli nie ma u gąski to zadzwoń - ściągną. Kupowałem je kiedyś po 90zł u nich.

Aha. Na zdjęciach brakuje metalowego nita za który zawadza się sprężynkę która go odciąga. Nit można wyszarpać ze starego, albo wkręcić jakiegoś balchowkręta

 


Edytowany przez wojtoon, 16 lipiec 2015 - 11:54.


#1986 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 16 lipiec 2015 - 12:19

Claas Mercator

Przeanalizowałem ten opis z katalogiem i teraz jest już wszystko jasne.

Części po zamawiam dopiero jak po rozbieram nawet z kilku źródeł bo może jeszcze sprzęgło trzeba będzie do wymiany no i zobaczymy co jeszcze kwalifikować się będzie do naprawy.

Jeszcze raz dziękuję za wyczerpujące informacje kolego wojtoon!

 

 

 


aha i jeszcze jedno na tej pierwszej śrubie na słoneczku jest gwint lewy czy prawy?



#1987 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 16 lipiec 2015 - 12:25

Claas Mercator

Przeanalizowałem ten opis z katalogiem i teraz jest już wszystko jasne.

Części po zamawiam dopiero jak po rozbieram nawet z kilku źródeł bo może jeszcze sprzęgło trzeba będzie do wymiany no i zobaczymy co jeszcze kwalifikować się będzie do naprawy.

Jeszcze raz dziękuję za wyczerpujące informacje kolego wojtoon!

 

 

 


aha i jeszcze jedno na tej pierwszej śrubie na słoneczku jest gwint lewy czy prawy?

 

Gwinty są wszędzie normalne - odkecają się w lewo.

 

Jakbyś miał jakiś problem to dorzuć na paliwo, albo chociaż postaw flaszkę i wsiadam na motocykl i w 20 minut jestem u Ciebie i rozkręcam - Lubowidz się kłania :)



#1988 Share adrianb

adrianb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Skrwilno
  • Zainteresowania:Mechatronika, p-poż. rolnictwo.

Napisany 16 lipiec 2015 - 20:15

Claas Mercator

Ten Lubowidz koło Żuromina? Super! :)

Na pewno się do gadamy i jeśli będę brał się za naprawę to skorzystam z Twojej pomocy.

Dasz mi do siebie kontakt poza forum, żeby ustalić szczegóły?



#1989 Share Popi

Popi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2015 - 09:43

Claas Mercator

Panowie kosiłem wczoraj jeczmien lecą mi te włoski też do zbiornika jaka może być tego przyczyna ?

klapy zamknięte cepy w tamtym roku wymienione 

Może ktoś z was miał taki problem ?



#1990 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 17 lipiec 2015 - 17:30

Claas Mercator

Panowie kosiłem wczoraj jeczmien lecą mi te włoski też do zbiornika jaka może być tego przyczyna ?

klapy zamknięte cepy w tamtym roku wymienione 

Może ktoś z was miał taki problem ?

 

Teoretycznie można zamknąć zasłony klepiska (tzw. bukownik), ale obawiam się że jęczmień widział troszkę za mało słońca i po prostu jest jeszcze niedojrzały. 2 dni dobrego słońca, ości skruszeją i bez bukownika się wymłóci



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 23:46
  •  

#1991 Share Popi

Popi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2015 - 21:54

Claas Mercator

u nas słońca było dość kłosy już same opadały :)

a zasłony klepiska były zamknięte chyba ze to taka odmiana zboża.



#1992 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 18 lipiec 2015 - 12:09

Claas Mercator

u nas słońca było dość kłosy już same opadały :)

a zasłony klepiska były zamknięte chyba ze to taka odmiana zboża.

 

Można dać jeszcze w palnik na obrotach młocarni, ale to może robić z ziarna mąkę.

A z tym słońcem to bym uważał. To że ziarno jest suche to nie znaczy że już dojrzało.  A raczej przejrzało.



#1993 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2015 - 16:22

Claas Mercator

Ja kosząc jęczmień właśnie obrotami młocarni oraz zmniejszeniem szczeliny reguluje aby nie był włochaty i zawsze ziarno jest jak należy.



#1994 Share magik0578

magik0578

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 16:49

Claas Mercator

dokładnie podnieś klepisko przesłony zamknij i tyle w temacie reszte doreguluj w pracy 



#1995 Share lukaszk1515

lukaszk1515

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świerczyna k/ Drzewicy, woj. łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanika, sport, rolnictwo

Napisany 20 lipiec 2015 - 21:05

Claas Mercator

Panowie czy ktoś może mi powiedzieć jak rozebraćwałek targańca? chodzi mi o górę, jak ściągnąć koło na targańcu z pasem co napędza motowidła, muszę wymienić "podtrzymke wałka targańca, tą tuleje i chyba nie ma innego sposobu jak wymontować cały wał? Ktoś może już to robił kiedyś??



#1996 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 20 lipiec 2015 - 21:57

Claas Mercator

Panowie czy ktoś może mi powiedzieć jak rozebraćwałek targańca? chodzi mi o górę, jak ściągnąć koło na targańcu z pasem co napędza motowidła, muszę wymienić "podtrzymke wałka targańca, tą tuleje i chyba nie ma innego sposobu jak wymontować cały wał? Ktoś może już to robił kiedyś??

 

Wewnątrz dolnego koła pasowego masz zabezpieczenie - dwie rurki bite jedna w drugą. Potem trzeba polewać ropą, grzać palnikiem i delikatnie złapać ściągaczem modląc się jednocześnie do wszelkich bóstw żeby koło nie pękło bo zarobek gotowy. Druga połowa jest ruchoma na sprężynie więc powinna zejść rękami (powinna znaczy że nie zawsze zejdzie bo mogła się zapiec niesmarowana). Potem jest sprężyna, a za sprężyną zębatka też zabezpieczona podwójnym kołkiem (która wymaga długiego ściągacza). Potem masz już krzyżak i ramię targańca



#1997 Share Romanos27

Romanos27

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:sport, muzyka,

Napisany 20 lipiec 2015 - 22:10

Claas Mercator

Witam , mam taki problem po włożeniu kluczyka do stacyjki, i przed zapaleniem kombajnu nie świeci kontrolka ładowania, czerwona na pulpicie, zapala się dopiero jak kombajn odpali, a powinno być odwrotnie, może ktoś wie co jest przyczyna, a na pelnych obrotach lekko mruga



#1998 Share lukaszk1515

lukaszk1515

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świerczyna k/ Drzewicy, woj. łódzkie
  • Zainteresowania:Mechanika, sport, rolnictwo

Napisany 20 lipiec 2015 - 22:31

Claas Mercator

Kolego Romanos27, prawdopodobnie nie masz ładowania, może padł Ci alternator/ prądnica? w najlepszym wypadku kable nie łączą..


Dzięki Wojton. 

 

 


Edytowany przez lukaszk1515, 20 lipiec 2015 - 22:32.


#1999 Share Romanos27

Romanos27

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:sport, muzyka,

Napisany 20 lipiec 2015 - 22:54

Claas Mercator

Lukaszk1515 tez tak myślę, ale dziwi mnie to ze po włożeniu kluczyka kontrolka nie świeci, a powinna bo aku jest, a oświeca się dopiero po włączeniu kombajnu, jak co to się pojedzie na auto złom i alternator załatwi, bo z tego co wyczytałem to z golfa II daja



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Mercator Dzisiaj, 23:46
  •  

#2000 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 21 lipiec 2015 - 08:25

Claas Mercator

Bardziej polecałbym sprawdzić regulator napięcia



Podobne tematy claas mercator 60 mercator sprzeglo skrzynia claas mercator