robercik28

Czy ktoś z was jezdzi naczepa plus ciągnik rolniczy

Polecane posty

dawidg2    31

ja jestem ciekaw jak ciągnikiem z wózkiem i naczepą jak na niektórych rondach to ciągnikiem siodłowym z naczepą nie mogą wyrobić ale to pewnie tak samo jak z ciągnik i 2 porzadne przyczepy.

 

ja bym pokazał mojemu spawaczowi to by mi pospawał za ok 2 tys (zależy jak długo by to robił) plus materiały taki wózek no ale za markę się płaci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

ciągnik i dwie przyczepy ma lepszą zwrotność niż tir z naczepą bo masz więcej punktów obrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

ja chcę tak zrobić mieć ciągnik wózek i tak naczepę wywrotkę, niskopodwoziówkę i jakąś przyczepę właśnie taką jak naczepa ale mniejszą żeby na budowie gdzieś się tym poruszać bo mam ładowarkę a bede też miał kiedyś koparke wiec usługi mogę robić czy jako np transport robić tam gdzie się wózkiem nie wjedzie z naczepą albo transport drewna (wózek plus naczepa z HDS) lub rębak do drewna, przyczepę i wózek z tą naczepą z ruchomą podłogą no albo przyczepę hakowiec http://lux-truck.otomoto.pl/przyczepy-tran...18-B123739.html tylko 2 kontenery to 75m3 a naczepa to 92m3 albo ogólnie transport czegoś, opcji jest kilka ale kasy brak na rozkręcenie firmy. jeszcze u wuja bym pomagał ciągnikiem na jego małym gospodarstwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

http://lux-truck.otomoto.pl/wozki-transpor...wy-B123734.html

 

czy siodło w takim wózku jest wystarczająco przesunięte do przodu aby obciążać zaczep ciągnika???

 

czy technicznie i praktycznie jest możliwe zrobienie takiego wózka z tylnego mostu samochodu ciężarowego, gdzie most można by połączyć z WOM ciągnika i wspomagać się w trudnych warunkach przez WOM zależny???

 

ogólnie chodzi mi o to jak taki wózek sprawia się w trudnych warunkach, bo wiadomo w utwardzonej drodze nie musi być duży ciągnik, a na polu bywa różnie...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

coś dociąża ale podejrzewam że nie dużo bo pewnie chodzi o zużycie opon w ciągniku jak najmniejsze a jak bedzie duzo dociążać to przód odciąży.

 

co do mostu to po 1 jakiś terenowy bieżnik by musiał byc a po 2 to jakaś przekładnia chyba że obroty pasują i kwestia teraz obrotów jak dasz gaz w ciągniku to się szybciej będzie wał kręcić więc można coś zepsuć albo wał ukręcić. taki wózek to pewnie jak 1 oś przy przyczepie na obrotnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
http://lux-truck.otomoto.pl/wozki-transpor...wy-B123734.html

 

czy siodło w takim wózku jest wystarczająco przesunięte do przodu aby obciążać zaczep ciągnika???

 

Oj i jeszcze jak dociąża :) jest test takiego zestawu w Agro Mechanice z lutego 2009 roku. Płyta siodła znajduje się 100 cm przed środkiem osi, nacisk na dyszlu wynosi 1360 kg przy pustej naczepie i.....4000 kg przy pełnym ładunku :D

Zalecany ciągnik to minimum 200 koni, optimum 250 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

to już wiem jaki musze kupić i tak bym taki ciągnik kupił czyli 220KM + może virusek by się zrobiło na 250KM

 

a tak przy okazji to ciekawa gazetka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@pioter większość takich wózków ma regulowane siodło żeby zwiększać lub zmniejszać nacisk na zaczep

 

@robertbara a widziałeś ciągnik, który by miał dopuszczalny nacisk na zaczep większy niż 3t? bo zwykle mają od 2 do 3 ton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dadam    4

trochę słabe to mocowanie zaczepu do ramy wózka, my kupiliśmy naczepę 12.6 m i zakładamy oś z obrotnicą i resorami od polskiej 10 t i myślę że ze 40 belek słomy się wcisnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

@Dadam dobrze kombinujesz mam nadzieje że efekty umieścisz w galerii.

 

a tak przy okazji mam aktualne ceny na wózki Fliegla i Siga Duo więc tak Fliegl 1 os 45tys zł, 2 osiowy 18tys Euro, Siga Duo 2 osiowa 16 tys Euro ceny razy kurs 4 zł u dealera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

A może kupić ciężarówkę 6x6 bez paki i w to miejsce zamontować siodło i zaczepiać różne naczepy w zależnosci od potrzeb :D....

 

 

 

...Miałem kiedyś taki pomysł by przerobić jakąś ciężarówkę 6x6 tak aby zamiast tych dwóch tylnych osi były gąsienice takie jak w lexionie lub samobieżnym kombajnie buraczanym . Co prawda na drogi to by to marnie nadawało ale w obrębie dużego gosporarstwa do wożenia bel , gnojowicy , obornika , zbóż , ziemniaków , buraków i kukurydzy przy niesprzyjających warunkach w kórych kapęd kołowy czasem się nie wyrabia (napęd gąsienicowy pozwoliłby np. wjechać naczepą na pryzmę )

Edytowano przez konteno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Ale przy ciężarówce masz tacho, i inne niepotrzebne bzdety, zakazy na drogach, ograniczenia tonażowe. A ciągnikiem lajtowo bez problemu się śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

czy ktoś z Was pracuje z 3 osiową naczepą wywrotką i jednoosiowym wózkiem? z moich obserwacji wynika, iż taki zestaw jest optymalny ze względu na stosunek masy własnej do ładowności, ceny używanych naczep oraz możliwości przeniesienia części obciążenia na ciągnik co pozwoli prawie w pełni wykorzystać dopuszczalną ładowność (25-26t) nie przekraczając masy całkowitej zestawu (7t ciągnik + 1t wózek + 7t naczepa + 25 t ładunku = 40t)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

A kto Cię zważy? u mnie na okolicy śmigają z 2 osiowymi wózkami po 30ton na naczepie i nikt się nie czepia. Całą kampanie buraczaną jeżdżą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

u mnie w okolicy już na punktach skupu nie przyjmują zestawów powyżej 42t, ITD również coraz dynamiczniej działa, ale największe ryzyko to jakieś zdarzenie drogowe, moim zdaniem nie warto ryzykować szczególnie ze względu na konsekwencje finansowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Teraz jest tylko mandat za przekroczone DMC, no i niby "zakaz" dalszej jazdy. Ale jak sobie pojadą jedziesz dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

czyli max 500zł jak w dostawczaku? czy wózek do naczepy musi być rejestrowany?

Edytowano przez kissmy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

W cieżarowych chyba max 300zł. Miejsce na tablice jest ale czy ktoś to rejestruje, nie wiem. Ja bym zarejestrował bo to niejako przyczepa. Mega ma nawet zabudowy na wózki z siodłem i jest jako przyczepa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

w taryfikatorach ITD ciężko jest znaleźć coś poniżej 1000zł, za przeładowanie z tego co twierdzą kierowcy jest 5zł/kg, w dostawczakach było 500zł ale teraz pracują nad kilkoma wariantami (500-2000-5000zł), ale już największym problemem będzie zakwalifikowanie zestawu złożonego z wózka i naczepy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj