Skocz do zawartości

Zdjęcie

Brak mocy


274 odpowiedzi na ten temat

#161 Share ursus385forest

ursus385forest

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 15 grudzień 2013 - 20:25

Brak mocy filtry paliwa do silnika 4 cylindrowego są mniejsze niż do 6 cylindrowego. i poprzednicy dobrze radzą sprawdź ten korektor podciśnienia, mi widełki z tego korektora na gwarancji w Agromie przy ursusie 1614 wymontowali ponieważ start samym ciągnikiem był niemożliwy z wyższego biegu niż 1 i teraz to jest po prosty rakieta trochę czarnego dymu puści ale bez przesady spalanie nie wzrosło a lekko nie ma. Ten sam problem miałem przy zakupie używanego ursusa 1014 tylko poprzedni właściciel to był magik, kupiłem go za tanie pieniądze a dużo więcej w niego włożyłem, silnik nie miał kompletnie mocy dymił na biało okazało się że turbina puszcza olej po demontażu okazało się że turbo jest od szóstki, wymiana na nową czeską, było lepiej ale jeszcze nie to w temperaturze +5 stopni nie dało się go odpalić nowe wtryski nowa pompa wtryskowa i było prawie idealnie po zamontowaniu grzałki w bloku odpalał nawet przy -15 stopniach ale gdy pracował pod obciążeniem zaczął wydmuchiwać płyn z chłodnicy na błotniki okazało się że poszła uszczelka pod głowicą i kompresja z silnika idzie do chłodnicy, było dużo roboty wiec nowa uszczelka i nowa głowica ponieważ na oko było widać wgłębienie między 2 a 3 tłokiem, uszczelka wytrzymała przez 2 miesiące jakieś 350mth i znowu to samo błotniki mokre od płynu, kolejna wymiana uszczelki i znowu zrobione jakieś 400mth i to samo, oddaliśmy silnik do kapitalnego remontu okazało się że jedna tuleja była wyższa i to był powód, teraz od remontu jest zrobione jakieś 2000mth i ciągnik pracuje idealnie mocy mu nie brakuje odpala w każdych warunkach nawet w duże mrozy i uszczelka pod głowicą nie wylatuje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Brak mocy Dzisiaj, 17:14
  •  

#162 Share undisputed

undisputed

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury

Napisany 16 grudzień 2013 - 19:47

Brak mocy URSUS385FOREST, pisałeś że Ci na gwarancji z 1614 wymontowali te widełki od regulatora ciśnienia wtrysku paliwa w pompie. Mam pytanie czy wymontowali to w pompie zamontowanej przy silniku czy wyjmowali pompę i potem. I jeszcze jedno czy potem dawałeś pompę na stół żeby ponownie ją wyregulować, dawkę. Pytam bo mam podobny problem w 1634 ( brak jej mocy na wolnych obrotach, zaczęła więcej palić i tak jakby puszcza więcej ,,dymku", na z dwójki szosowej ciężko samym ciągnikiem ruszyć). Turbina ładnie gwiżdże, ale ciśnienia doładowania nie sprawdzałem. Wydaje mi pewnie tak jak u Ciebie i wielu innych nie pracuje prawidłowo regulator ciśnienia wtrysku, zaciął się. Zastanawiam się jeszcze, może turbina nie daje odpowiedniego ciśnienia, a jest możliwość regulacji ciśnienia doładowania w tych turbinach czy fabrycznie są ustawiane i nic się nie reguluje?, ktoś mi mówił że da się regulować ale ja tam żadnych mechanizmów nie widzę

#163 Share ursus385forest

ursus385forest

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 16 grudzień 2013 - 20:24

Brak mocy Na gwarancji mi wymontował główny majster Agromy, wykręcił pompę wymontował widełki i wtedy ustawił dawkę. Nie słyszałem nic o ustawianiu turbiny ale zdarzyło mi się w poprzednim ursusie 1604 tak że dymił jak lokomotywa paliwa brał jak smok ale praktycznie swojej mocy nie osiągał i na obrotach maksymalnych zachowywał się jak by paliwa nie dostawał i okazało się ze pompa się wyrobiła nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Jeśli masz dobrego mechanika od pomp to daj ją do sprawdzenia i powiedz mu żeby wymontował te widełki a na pewno odczujesz różnice w mocy na niskich jak i na wyższych obrotach.

Na gwarancji mi wymontował główny majster Agromy, wykręcił pompę wymontował widełki i wtedy ustawił dawkę. Nie słyszałem nic o ustawianiu turbiny ale zdarzyło mi się w poprzednim ursusie 1604 tak że dymił jak lokomotywa paliwa brał jak smok ale praktycznie swojej mocy nie osiągał i na obrotach maksymalnych zachowywał się jak by paliwa nie dostawał i okazało się ze pompa się wyrobiła nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Jeśli masz dobrego mechanika od pomp to daj ją do sprawdzenia i powiedz mu żeby wymontował te widełki a na pewno odczujesz różnice w mocy na niskich jak i na wyższych obrotach.

#164 Share grzesiek1524

grzesiek1524

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów

Napisany 19 grudzień 2013 - 22:34

Brak mocy Witam ;) pisze jak miałem napisać odnośnie mojego 1014 to wina uszczelki była :) na środkowych cylindrach miał przedmuch :)

#165 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 27 grudzień 2013 - 16:50

Brak mocy Podpinając się pod temat mam kilka pytań odnośnie tej czeskiej myśli technicznej ...


Miałem urwaną szpilkę od wtryskiwacza w c-385 , dopiero dzis się tym zająłem , wywierciłem , założyłem nową ale gwint przepuszcza ( planuję ją wkleić) , ale problem sięga dalej bo ciśnienie z cylindra ucieka przez gniazdo wtryskiwacza , dlatego mam pytanie : czy i jaka powinna być podkładka pod wtryskiwacz ( przez regeneracją wtryskiwaczy nie było żadnych a po "pompiarz" dał miedziane około 3mmm ) , czy w tym takim wytłoczeniu we wtryskiwaczu powinien być jakiś o-ring czy coś ?

Bardzo przydatne dla mnie jest opisanie ( czytałem w tym temacie) ustawienia pompy na kołnierzu , pytanie brzmi czym obracać silnik i jak wyczuć który otwór jest pierwszy a który drugi ?

Chciałbym zamknąć temat układu paliwowego bo dręczy mnie od wiosny gdy regenerowana była pompa i ustawiane wtryski . Silnik nie dymi za dużo pod obciążeniem , na wolnych obrotach dymi na biało a podczas jazdy na średnich obrotach wogóle nie dymi .

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#166 Share fezoi

fezoi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:motoryzacja ,rolnictwo,

Napisany 27 grudzień 2013 - 22:31

Brak mocy Jesteś pewien , ze nie było podkładek ? Czasami mogą być mocno sprasowane i trzeba trochę się pomęczyć żeby je wyciągnąć , a jak się dobrze dłubie to i dwie się wydłubie :) .

Edytowany przez fezoi, 27 grudzień 2013 - 22:32.


#167 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 grudzień 2013 - 09:01

Brak mocy Ja w 12'tce wygrzebałem 4 z jednego gniazda :)
Pawlus- wtryski uszczelnione są tylko na miedź. Podkładki przed montażem rozgrzej do czerwoności i wrzuć do wody - zrobią się miękkie jak gówno. :)

Co do szpilki: wkładka helicoil będzie lepszym rozwiązaniem od kleju.

Co do obracania silnikiem-brecha lubduży śrubokręt w dłoń i kręcisz silnikiem przez wieniec na kole zamachowym, przez otwór z prawej strony silnika, przy kabinie, Silnik, patrząc od przodu, kręci się w prawo. Pierwszy znak w który wpadnie Ci kołek podczas obracania silnikiem to początek wtrysku, drugi toGMP. Jak nie jesteś pewien, to wsadź kawałek pręta czy innego patyka w otwór na wtryskiwacz i sprawdź położenie tłoka.

#168 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 29 grudzień 2013 - 20:54

Brak mocy I macie panowie rację ... ze mnie taki mechanik ....


W sobotę wygrzebałem podkładki miedziane z gniazd , zarówno te "nowe" jak i stare których rzekomo tam nie było ( a dlatego tak uważałem po pod 3 wtryskiem rzeczywiście nie było podkładki a reszta była ciemna i dlatego uznałem ,że w reszcie też nie ma ) swoją drogą to dość męczące ale wziąłem się na sposób i za pomocą starego wkrętu zahaczałem o nie i podważałem wkręt do góry by wyszły .Oczywiście założyłem nowe , ale skoro mają być miękkie to jeszcze raz je wyjmę i zrobię jak kolega wyżej słusznie mówi .

@Stefano - wielki ukłon za tę informację o podkładkach i ich montażu ( pewnie dla wtajemniczonych to banał ale Ja o tym nie miałem pojęcia ) , tak też zrobię i pewnie dopiero teraz wszystko będzie jak należy szczelne i może coś się poprawi .

Co do ustawiania to czyli GMP jest wtedy gdy np. włożę jakiś pręt ( oczywiście delikatnie) w pierwszy otwór po wtrysku od strony chłodnicy i gdy tłok będzie w najwyższym położeniu to wtedy paliwo w pierwszej sekcji pompy ma "drgnąć" ?
Chociaż chyba nie , bo do tego ustawienia potrzebny jest początek tłoczenia a Ty mi mówisz chyba tylko jak rozróżnić pierwszy znak od drugiego - dobrze myślę ?

Gdzie jest ten kołek i otwór ( w instrukcji pisze ,że trzeba go wykręcić i wsadzić drugą stroną ) ?

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#169 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2013 - 21:57

Brak mocy Z prawej strony ciągnika, w misce olejowej, w rogu w górnej jej części, od strony koła zamachowego jest niewielka dziurka, w którą powinien być wkręcony wspomniany w instrukcji kołek. Kołka na 90% nie będzie, a otworek może być zakamuflowany syfem.

Paliwo ma drgnąć na pierwszym znaku (24' przed GMP). Drugi to GMP- górne martwe położenie tłoka (jak nie ogarniasz tematu, to wspomniany pręt wsadzony przez otwór na wtryskiwacz da Ci 100% pewności co jest co)

Już gdzieś ustawianie początku wtrysku opisywałem, ale strzelę to jeszcze raz- dla potomnych :) Zamiast kapilary używam przeźroczystej rurki od wkładu długopisu, którą wtykam w króciec pierwszej sekcji w pompie. No i kręcę silnikiem brechą za wieniec, ząbek po ząbku, dociskając równocześnie kołek wsadzony w otwór w misce olejowej i obserwując paliwo w rurce od długopisu. Jak paliwo drgnie, zanim kołek natrafi na otwór- trzeba opóźnić początek tłoczenia (góra pompy w stronę bloku). Jak kołek wpadnie do dziury a paliwo stoi- trzeba przyśpieszyć początek wtrysku (pompa do zewnętrznej) I tak do skutku, aż będzie idealnie. W 6''tkach błędów w ustawieniu tak bardzo nie czuć, ale 4'ki ze źle ustawionym początkiem wtrysku nie mają siły jeździć.

Jak będę miał dostęp do jakiegoś urządzenia skanującego, to wrzucę bogato ilustrowany skan z instrukcji napraw do pierwszej serii c385, bo widzę, że nie jednemu się to przyda ;)

Aha- przed montażem wtrysków wyczyść dobrze gniazda. Również tą węższą część, w którą wchodzą końcówki wtryskiwaczy. Zawsze gromadzi się tam tona nagaru, którą najłatwiej usunąć okrągłym pilniczkiem. W ekstremalnych wypadkach, montaż wtryskiwaczy w nieoczyszczone gniazda może zakończyć się zgięciem końcówek.

Edytowany przez Stefano1, 29 grudzień 2013 - 22:01.


#170 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 30 grudzień 2013 - 18:32

Brak mocy Stokrotne dzięki za szczegółowy opis :) ( proponuję żebyś go jeszcze tłustym drukiem poprawił ,żeby łatwiej było go znaleźć )

Tak się złożyło ,że dziś listonosz przyniósł mi starą książkę o usuwaniu niesprawności i jest tam rysunek właśnie tego kołka i miejsca gdzie powinien być więc powinienem go znależć .

Złożyłem dziś wszystko do kupy i wydaję mi się ,że na zimnym silniku na wolnych obrotach mniej dymi niż wcześniej ( pewnie jakiś wpływ ma na to że teraz jest po jednej podkładce a nie po dwie pod wtryskiem , a druga sprawa wymieniłem przewody bo były różne a co gorsza jeden miał mniejszą średnicę wewnętrzną w przekroju , pompy jeszcze nie przestawiałem) jeśli uda mi się trafić w "dziesiątkę" z ustawieniem początku tłoczenia to powinno być już blisko ideału :)

Szpilkę wkleiłem , ale chyba nie obędzie się bez naprawy "helicoil" bo nie ma się co pierdzielić tylko trzeba to zrobić raz a dobrze .



Bardzo Ci dziękuję za jak dla mnie bezcenne informacje :)


EDIT: ustawiłem początek tłoczenia ( kołka rzeczywiście nie było) , dotąd był za wczesny wtrysk jak się okazało . Postanowiłem też z ciekawości sprawdzić najprościej jak się da wtryski ( mimo że były robione wiosną) i okazało się ,że przy poluzowaniu nakrętki od przewodu podczas pracy silnika 3 cylindry wyraźnie zmieniają głos i zachowanie silnika a 1 od chłodnicy gdy poluzuję nakrętkę nie za bardzo zmienia pracę silnika tylko ( na zimnym i wolnych obrotach) silnik przestaje dymić na biało ...

Tak więc coś jest nie tak z pierwszym cylindrem ;) Jutro zamienię wtryskiwacze kolejnością i powinno się okazać czy to wina wtryskiwacza czy czegoś innego ... tylko czego ?

Jeśli okaze się ,że wtrysk szwankuje to czy mogę bez przyrządów i sprawdzenia we własnym zakresie wymienić końcówkę wtrysku ?
A jeśli nie to czy nowy kompletny wtrysk jest gotowy do zamontowania czy też trzeba go ustawiać ?

Edytowany przez pawlus224, 01 styczeń 2014 - 20:27.

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Brak mocy Dzisiaj, 17:14
  •  

#171 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2014 - 10:07

Brak mocy Wytrzeźwiałem po sylwestrze, to coś naskrobię :)

Na 99% wtryskiwacz niedomaga. Daj wtryskiwacz/cze do sprawdzenia i ew. wymiany końcówki i regulacji- w domowym zakresie, (bez czegoś takiego http://photos04.isto...ig/28576137.jpg :) ) nic nie zdziałasz. Niby w instrukcji napraw piszą coś o regulacji wtryskiwaczy na oko, przez porównanie kształtu strumieni rozpylonego paliwa, ale raczej w dzisiejszych czasach nie ma to sensu.

Jak się ma sprawa z nowymi wtryskiwaczami- nie wiem.

jeszcze pytanko: olej w pompie wtryskowej masz? Może się zacierać, a opiłki niszczą Ci wtryskiwacze.

A Ad. ideałów- przyzwoita 80'tka powinna solo ruszyć bez problemów na 3/II, nawet przy niedbałym puszczeniu sprzęgła, pracując na wolnych obrotach. A z 4/II przy nieco większych obrotach i nieco czulszym operowaniu sprzęgłem. Na 1/II nie ma prawa schodzić z obrotów mając od 1500obr./min w górę, a na 4/I powinna bez kopać dziury po oś w polu. Ot, to takie tam nasze lokalne metody oceny tych ciągników :)

#172 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 05 styczeń 2014 - 12:05

Brak mocy A Ja ze swoją c-385 jak zwykle jestem tym 1% :lol:

Otóż zamieniłem wtryskiwacze 1 i 3 cyl kolejnością i niestety bez rezultatów jeśli chodzi o pierwszy cylinder - nadal objawy są takie same , a wyjęty z pierwszego cyl. wtryskiwacz zamontowany w miejsce trzeciego zachowuje się prawidłowo - więc to nie wina wtryskiwacza ;)

Teraz powstał problem z którym już sobie nie poradzę i będę zmuszony zaprowadzić ciągnik do mechanika :( Co to może być ? Na moje oko nie ma ciśnienia / sprężania na tym tłoku , pytanie co mogło się stać ?

Na mój chłopski rozum gdyby była to wina pierscieni to silnik brałby olej , więc może to wina zaworów , lub tylko ich wyregulowania ?

Najgorsze jest to ,że wychodzi na to iż od nie wiadomo jakiego czasu moja 80 pracuje na 3 cyl :o A Ja się głupi męczę i zastanawiam dlaczego w pługu 3x40 na głębokość 30 cm ma ciężko :huh:

Jeśli chodzi o ten sposób na określenie mocy c-385 to właśnie ona na wolnych obrotach jest bardzo mułowata i łatwo ją zadusić podczas ruszania np. w miękkim terenie na łące , dopiero jak się da więcej gazu to "idzie" . Na 4-I podczas orki na glinie bywało ,że koło trochę łapało poślizgu i silnik schodził z obrotów , rzadko kiedy kopał w miejscu nie spadając z obrotów , a żeby zakopał się po oś na 2 koła 4 biegiem polowym to sobie nie wyobrażam ... 1 biegiem szosowym podczas wyciągania tira na "kamienistej" drodze kopał na dwa koła i podnosił przód .


P.S. Z okazji nowego roku życzę wszystkim jak najmniej problemów z "ciężką serią" :)

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#173 Share fezoi

fezoi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:motoryzacja ,rolnictwo,

Napisany 05 styczeń 2014 - 13:30

Brak mocy Ustaw zawory (luzy ), jeśli tego nie zrobiłeś wcześniej , a powinieneś .

#174 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2014 - 17:29

Brak mocy Zawory, fakt można by ustawić :) Szczególnie, że mają czasem tendencje do kasowania luzów, a co za tym idzie- nie domykają się.

Może też być tak, że pierwsza sekcja w pompie ma już dość i nie daje wystarczającego ciśnienia, żeby przetłoczyć paliwo przez wtryskiwacz. Skombinuj jakąś rurkę, pod którą można by podłączyć wtryskiwacz poza silnikiem (żeby zobaczyć czy w ogóle rozpyla paliwo). Niezłe są odpowiednio wymodelowane rurki od 30tki- bo krótkie. Ale najpierw zajrzyj do zaworów.


A co do mocy- skoro nie chodzi na jednym garze, to musi być słaba ;) Wiadomo, że sporo zależy od gruntu- na zeschniętej czarnej ziemi o podłożu gliniastym, bądź ilastym jest ciężko cokolwiek zakopać, a na piasku- obrót kołem i ciągnik siedzi na moście. Tak samo, jest różnica, gdy dociążysz traktor np: pługiem+ toną ziemi którą przewraca (uciąg kosmicznie rośnie), i bez znacznego dociążenia, np: opartym na tylnym wale agregatem. ;)

#175 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 06 styczeń 2014 - 12:31

Brak mocy Jakoś mi się ubzdurało ,że do ustawienia zaworów muszę zdejmować głowicę i ,że to poza zasięgiem moich umiejętności ... :P

Tak zrobię , zdejmę pokrywę i spróbuję ustawić luzy , z literatury wynika ,że to żadna filozofia :) Tylko muszę kupić szczelinomierz ( o ile wogóle się da kupić) albo chociaż suwmiarkę i zmierzyć sobie grubość jakiejś blaszki którą później będę mógł zmierzyć luz .

Co do pompy , wiosną była robiona , ciągnik przepracował od tamtej pory max 100mth ( tak na oko bo licznik nie działa) . Nie jestem pewien czy podpinałem akurat pod tą sekcję , ale przy demontowaniu wtrysków kolejno podłączałem je (poza silnikiem) do rurki i "na oko" patrzyłem jak rozpylają . Nie będę miał problemu z powtórnym tego sprawdzeniu bo mam stare przewody (wymieniłem wszystkie 4 na nowe) - sprawdzę dla pewności .

Jeśli chodzi o siłę to gdy silnik jest zimny zaraz po uruchomieniu to zdarza się ,że nie można ruszyć 2 szosową bo go "muli" dopiero jak popracuje te 5 minut zaczyna zachowywać się lepiej .

Mam nadzieję ,że do wiosny uda się go naprawić i będzie śmigał jak powinien .

P.S. Dam znać co z tymi luzami w ciągu tygodnia jak zajrzę pod pokrywę .

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#176 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2014 - 16:42

Brak mocy Najprostszy szczelinomierz, z blaszkami od 0,1mm do 1mm, z wymiarami co 0,05mm to koszt kilkunastu zł.
Lepszy do tych silników, moim zdaniem jest zbędny. ;) Tj, wystarczy, żeby stwierdzić, że luz zaworowy wynosi coś pomięddzy 0,30mm a 0,35mm ;) No, chyba, że klawiatura jest w idealnym stanie, to można cudów szukać.
Z dopasowywaniem blaszek daj sobie spokój. Suwmiarka z podziałką do dziesiętnych mm zmierzy Ci z dokładnością do 0,2mm, do setnych- 0,02mm, oczywiście + błędy wynikające z metody pomiaru.


Do siły wracając- po odpaleniu masz gęsty olej. Silnik musi ze startu napędzić własną pompę olejową, pompę wspomagania, mikropompkę + główną hydrauliczną+ ew wspomagającą. Wszystkie koła zębate w skrzyni biegów muszą przemielić gęsty olej. Do tego, silnik pełna moc osiąga dopiero po rozgrzaniu do temp. pracy. Ale i tak nie powinieneś mieć problemów z ruszaniem z 2/II, na zimnym silniku. ;)

#177 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 06 styczeń 2014 - 19:29

Brak mocy Też tak uważam . Cóż skoro nie pali na jeden tłok to różnica powinna być znaczna w mocy i żwawości po naprawie .

Dzięki Ci za wszelkie podpowiedzi :)

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#178 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 07 styczeń 2014 - 19:59

Brak mocy @Stefano , @Fezoi - wiszę wam pół litra staropolskim zwyczajem za pomoc :)

Wyregulowałem zawory ( pierwszy raz w swoim życiu ) i 1 cylinder ożył :rolleyes: B) Jeszcze nie jeździłem , ale uruchomiłem silnik i już po dodaniu gazu na biegu jałowym czuć znaczną różnicę a silnik w końcu mruczy jak rasowy Niedźwiedź :D Zadymienie zmalało ( ale na zimnym jeszcze coś się dymi) , po dodaniu gazu wydobywa się nie czarny a brunatny dym :) Nie rozgrzewałem silnika , ale myślę ,że już jest nieźle aczkolwiek jeszcze nie idealnie .



Tylko nie wiem czy wyregulowałem zawory prawidłowo ?
Zacząłem od pierwszego cylindra , później wedle instrukcji 3-4-2 , tylko gdy dzwigienka zaworu wydechowego podnosi się do góry i jest w skrajnym położeniu to dzwigienka od zaworu ssącego niby jest w górnym położeniu , ale po dalszym obrocie koła zamachowego idzie ( niemalże niezauważalnie dla oka) jeszcze milimetr w górę .

Ja mierzyłem właśnie najpierw w zaworze wydechowym a za chwilę po obróceniu silnikiem dopiero w ssącym , czy zrobiłem to dobrze czy może powinienem mierzyć oba na raz przed dojściem zaworu ssącego do samej góry ?

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#179 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2014 - 22:40

Brak mocy pawlus224- hmmm... to dobra waluta ^^

Nie bardzo ogarniam sytuację którą opisałeś , :) Ja robię tak:

Tłoki w tych silnikach chodzą parami. Pierwszy z czwartym i drugi z trzecim, a co za tym idzie, gdy np: pierwszy i czwarty tłok jest w GMP, to pierwszy kończy suw sprężania (oba zawory zamknięte, można przystąpić do regulacji luzów), a czwarty w tym samym momencie kończy suw wydechu. Podczas obracania silnikiem widać zamykanie się zaworu wydechowego, a po jego całkowitym zamknięciu (tłok w GMP) zaczyna otwierać się zawór ssący i zaczyna się suw ssania. Mówi się na to potocznie "mijanka". I właśnie w momencie "mijanki" oba tłoki znajdują się w GMP. Gdy mijanka jest na 4'tym garze, regulujesz luz zaworowy na 1'wszym, i odwrotnie. Analogicznie sytuacja wygląda z drugim i trzecim cylindrem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Brak mocy Dzisiaj, 17:14
  •  

#180 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 08 styczeń 2014 - 18:43

Brak mocy Więc chyba dobrze zrobiłem , tylko wg. instrukcji powinno się regulować w kolejności 1-3-4-2 i tak też robiłem tj. gdy ustawiałem w 1 cyl to w 3 była "mijanka" . Źle ?

Na początku myślałem ,że trzeba właśnie trzeba luz mierzyć w trakcie "mijanki" czyli w momencie gdy jeden zawór się zamknął a drugi jeszcze nie zaczął otwierać , ale zajrzałem do tematu na forum odnośnie ustawiania zaworów w c-385 i zrozumiałem jak wyżej .

Jak ustawiam np. pierwszy cyl. to w 3 jest mijanka a zawory w pierwszym są zamknięte dość długo ( ruch o kilka ząbków na wieńcu koła zamachowego bo poruszałem silnikiem za pomocą łyżki do opon) i tak na samym początku zamknięcia lewy zawór (po mojemu wydechowy) niby się zamyka od razu (zamknięty ale nie ma luzu) , ale dopiero po przekręceniu o następnych parę(2-4) ząbków zamyka się całkowicie i właśnie wtedy mierzyłem "luz" Dobrze ?

Zauważyłem też ,że niektóre dzwigienki są wyrobione , jak i zawory w miejscu mierzenia luzu ( ,że nie są idealnie płaskie) to też starałem się tak włożyć szczelinomierz ,żeby ten luz nie był za duży ale żeby był prawidłowy (gdybym normalnie włożył na płask to nierówności spowodowałyby ,że luz jest za duży ) myślę ,że wiesz o co mi chodzi :)


Normalnie jak teraz wciskam gaz w osiemdziesiątce to aż się chce w pole jechać :D Ale na razie jeszcze maski nie zakładam , może coś jeszcze się dopracuje :)

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


Podobne tematy